joopus Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Waarom is een versterker volgens jou eigenlijk "goed" als je er "heel veel verschillende luidsprekers op aan kunt sluiten"?Volgens mij is dat namelijk nogal een subjectief oordeel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 hoooooooooo ...... alle CD spelers van de huidige generatie klinken hetzelfde. daar hoef je toch niet naar te luisteren om te kiezen? gewoon op prijs kiezen, met inachtname van een redelijke sr-verhouding en lineariteit? en bijna alle transistorversterkers klinken identiek. gewoon de goedkoopste nemen, als ie maar goed scoort met vervorming en freq.bereik en stabiel is. gewoon op spec uit te zoeken denk ik. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Zou het zo kunnen zijn beste Ruud13 dat op basis hiervan en het gebruik van andere (uitgeselecteerde, betere ?) loopwerken, voedingen, klok, converters, filters, opbouw, massa, analoge stuk, enz. een ander (beter ?) signaal uit zo'n Cd-speler komt, en dat een aantal mensen Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwind Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Zo herinner ik me ook een oude test in een HVT van de Musical Fidelity 'David'.(=laatste versie van de beroemde A1 "tosti-ijzer") Met die versterker was de keuze in speakers nogal beperkt, en meet-technisch was ie een ramp, maar klankmatig stak ie wel boven de andere 6 test-kandidaten uit!) Groeten, Alco Maar dat kan toch helemaal niet, Alco??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 een blinde a/b vergelijking is volgens velen een gebrekkig instrument (waar ik ogv ervaring wel achter sta), hetgeen leidt tot mijn vraag: dient die methode niet eens afgezet te worden tegen eveneens blinde maar wel langerdurende luister-vergelijkingen. testmethode valideren dus. kan niks tegen in te brengen zijn om de methode eens te onderzoeken. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwind Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Waaruit maak je op dat ik van mening ben dat je niet hoeft te luisteren en op grond van specs cd-spelers en versterkers kunt kopen? Haffeltje... kom je uit Brabant? Je voelt je snel persoonlijk aangesproken, Ruud. Een krachtige betrekkingszin..... En veel te nieuwsgierig bovendien. Haffeltje heet Lisa en komt niet uit Brabant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 .......Er is natuurlijk ook heel wat meer kwaliteitsbepalend dan een haffeltje parameters die met knullige meetapparaatjes worden vastgesteld.... beste Lisa, Je voelt je snel persoonlijk aangesproken, Lisa. Een krachtige betrekkingszin..... En veel te bijdehand bovendien. Ruud bedoelde het bovenstaande namelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwind Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 .......Er is natuurlijk ook heel wat meer kwaliteitsbepalend dan een haffeltje parameters die met knullige meetapparaatjes worden vastgesteld.... beste Lisa, Je voelt je snel persoonlijk aangesproken, Lisa. Een krachtige betrekkingszin..... En veel te bijdehand bovendien. Ruud bedoelde het bovenstaande namelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 alle CD spelers van de huidige generatie klinken hetzelfde. daar hoef je toch niet naar te luisteren om te kiezen? gewoon op prijs kiezen, met inachtname van een redelijke sr-verhouding en lineariteit? en bijna alle transistorversterkers klinken identiek. gewoon de goedkoopste nemen, als ie maar goed scoort met vervorming en freq.bereik en stabiel is. je bent vergeten om een en/of een te plaatsen achter je text, of was 't echt serieus bedoeld In 't laatste geval lijkt mij HiFi maar een saaie hobby, als alles toch al 't zelfde zou klinken... (hoewel 't dan wel de nodige miskopen en dus veel geld bespaart ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Nou begrijp ik waarom Alco altijd ontevreden is, hij hoort altijd hetzelfde. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 het is voor een hoop audiofielen maar goed dat ze denken dat er verschillen zitten tussen cd-spelers en kabels, zo blijven ze zoet. van speakers en akoestiek snappen ze meestal niet veel, en muziek luisteren gaat op den duur ook vervelen....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 en muziek luisteren gaat op den duur ook vervelen....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Ik vind dit een erg grappig toppic, jullie worden het nooit eens, eigenlijk is het totaal zinloos. Wat ik me wel afvraag, wat maakt dan nog wel uit als je een set koopt DE KABELS ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud13 Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 hoooooooooo ...... alle CD spelers van de huidige generatie klinken hetzelfde. daar hoef je toch niet naar te luisteren om te kiezen? gewoon op prijs kiezen, met inachtname van een redelijke sr-verhouding en lineariteit? en bijna alle transistorversterkers klinken identiek. gewoon de goedkoopste nemen, als ie maar goed scoort met vervorming en freq.bereik en stabiel is. gewoon op spec uit te zoeken denk ik. groet Voor wat de cd-speler betreft zou ik zeker wel luisteren om te voorkomen dat er exemplarisch iets mis mee is. Naar de combinatie luidspreker/versterker zou ik zeker wel luisteren en wel op de locatie waar de set komt te staan. Om te testen of het uitgangsvermogen voldoende is en de versterker verder goed werkt. Verder zou ik zoeken naar een versterker die voorzien is van een effectief subsonisch filter (- 3dB bij 20 hertz met een helling van minimaal 24 dB per octaaf). Ook moet de versterker geen hoorbare in- en uitschakelverschijnselen hebben. Op het verlanglijstje staat verder nog een klankregeling en ook moet de eindversterker ongeacht de waarde en aard van de belasting onvoorwaardelijk stabiel zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Erik overdrijft een beetje. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Erik overdrijft een beetje. Carl klopt, maar er zijn er hear meer die dat kunnen vooral als het om verschillen gaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Als ik hear lees, lijkt het net alsof ik op bezoekuur ben in een doven-instituut. Het tegenstrijdig van alles is nog, dat dit forum 'Hear' heet. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
D van der Deijl Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 het is voor een hoop audiofielen maar goed dat ze denken dat er verschillen zitten tussen cd-spelers en kabels,zo blijven ze zoet. van speakers en akoestiek snappen ze meestal niet veel, en muziek luisteren gaat op den duur ook vervelen....... Van akoustiek snap ik inderdaad niet veel maar wel dat er ontzettend veel verschil is tussen de div luisterruimtes en dat in mijn geval(mijn set) een vierkante kamer veel beter klonk dan de rechthoekige die we nu hebben. Hier kan ik helaas niets aan veranderen alles is inmiddels wel uit de kast gehaald. Geen verschil tussen de div soorten cd spelers dat meen je neem ik aan niet serieus? En dat muziek gaat vervelen ? dat is natuurlijk gewoon kul of je moet muziek luisteren via een midi setje en dan nog.... Ik mag aannemen dat je postings grappig bedoelt zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud13 Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Waaruit maak je op dat ik van mening ben dat je niet hoeft te luisteren en op grond van specs cd-spelers en versterkers kunt kopen? Haffeltje... kom je uit Brabant? Je voelt je snel persoonlijk aangesproken, Ruud. Een krachtige betrekkingszin..... En veel te nieuwsgierig bovendien. Haffeltje heet Lisa en komt niet uit Brabant. Sorry Lisa het is misschien niet helemaal duidelijk: Jij gebruikte "haffeltje". Dat is een woord wat mijn vrouw - die uit Brabant komt - ook gebruikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Haffeltje... kom je uit Brabant? Haffeltje heet Lisa en komt niet uit Brabant. Grappige "misunderstanding" Maar.... eindelijk een vrouw op het forum Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Hai Ruud13 Zelfs Quad heeft geen SF meer op zijn versterker behalve dan op de phono ingang dacht ik. SF heb je toch alleen nodig bij phono of niet. Ik vrees dat je zelf een SF moet ontwerpen als je een nieuwe versterker wil. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Als ik hear lees, lijkt het net alsof ik op bezoekuur ben in een doven-instituut. Zal je moeten leren liplezen ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Als ik hear lees, lijkt het net alsof ik op bezoekuur ben in een doven-instituut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Als ik hear lees, lijkt het net alsof ik op bezoekuur ben in een doven-instituut. Zal je moeten leren liplezen ... Waar gaat dit over? HET GAAT HEAR OVER DOVEN. EDWIN Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Als ik hear lees, lijkt het net alsof ik op bezoekuur ben in een doven-instituut. Het tegenstrijdig van alles is nog, dat dit forum 'Hear' heet. Edwin beste snoek, jij bent het ergste van allemaal, het ergste in zijn soort dan h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts