Jump to content

Oude CD-spelers verouderde techniek?

joerick
 Share

Recommended Posts

hoooooooooo ...... alle CD spelers van de huidige generatie klinken hetzelfde. daar hoef je toch niet naar te luisteren om te kiezen? gewoon op prijs kiezen, met inachtname van een redelijke sr-verhouding en lineariteit?

en bijna alle transistorversterkers klinken identiek. gewoon de goedkoopste nemen, als ie maar goed scoort met vervorming en freq.bereik en stabiel is.

gewoon op spec uit te zoeken denk ik.

groet

Zo herinner ik me ook een oude test in een HVT van de Musical Fidelity 'David'.

(=laatste versie van de beroemde A1 "tosti-ijzer")

Met die versterker was de keuze in speakers nogal beperkt, en meet-technisch was ie een ramp, maar klankmatig stak ie wel boven de andere 6 test-kandidaten uit!)

Groeten,

Alco B)

Maar dat kan toch helemaal niet, Alco??? :lol:

een blinde a/b vergelijking is volgens velen een gebrekkig instrument (waar ik ogv ervaring wel achter sta), hetgeen leidt tot mijn vraag: dient die methode niet eens afgezet te worden tegen eveneens blinde maar wel langerdurende luister-vergelijkingen.

testmethode valideren dus. kan niks tegen in te brengen zijn om de methode eens te onderzoeken.

groet

Waaruit maak je op dat ik van mening ben dat je niet hoeft te luisteren en op grond van specs cd-spelers en versterkers kunt kopen? :confused:

Haffeltje... kom je uit Brabant? :)

Je voelt je snel persoonlijk aangesproken, Ruud.

Een krachtige betrekkingszin.....

En veel te nieuwsgierig bovendien.

Haffeltje heet Lisa en komt niet uit Brabant.

.......Er is natuurlijk ook heel wat meer kwaliteitsbepalend dan een haffeltje parameters die met knullige meetapparaatjes worden vastgesteld....

beste Lisa,

Je voelt je snel persoonlijk aangesproken, Lisa.

En veel te bijdehand bovendien.

Ruud bedoelde het bovenstaande namelijk. ;)

.......Er is natuurlijk ook heel wat meer kwaliteitsbepalend dan een haffeltje  parameters die met knullige meetapparaatjes worden vastgesteld....

beste Lisa,

Je voelt je snel persoonlijk aangesproken, Lisa.

En veel te bijdehand bovendien.

Ruud bedoelde het bovenstaande namelijk. ;)

:o

alle CD spelers van de huidige generatie klinken hetzelfde. daar hoef je toch niet naar te luisteren om te kiezen? gewoon op prijs kiezen, met inachtname van een redelijke sr-verhouding en lineariteit?

en bijna alle transistorversterkers klinken identiek. gewoon de goedkoopste nemen, als ie maar goed scoort met vervorming en freq.bereik en stabiel is.

je bent vergeten om een ;) en/of een :lol: te plaatsen achter je text,

of was 't echt serieus bedoeld :blink::D;)

In 't laatste geval lijkt mij HiFi maar een saaie hobby, als alles toch al 't zelfde zou klinken... <_<:rolleyes:

(hoewel 't dan wel de nodige miskopen en dus veel geld bespaart :rolleyes: )

hoooooooooo ...... alle CD spelers van de huidige generatie klinken hetzelfde. daar hoef je toch niet naar te luisteren om te kiezen? gewoon op prijs kiezen, met inachtname van een redelijke sr-verhouding en lineariteit?

gewoon op spec uit te zoeken denk ik.

groet

Voor wat de cd-speler betreft zou ik zeker wel luisteren om te voorkomen dat er exemplarisch iets mis mee is.

Naar de combinatie luidspreker/versterker zou ik zeker wel luisteren en wel op de locatie waar de set komt te staan. Om te testen of het uitgangsvermogen voldoende is en de versterker verder goed werkt. Verder zou ik zoeken naar een versterker die voorzien is van een effectief subsonisch filter (- 3dB bij 20 hertz met een helling van minimaal 24 dB per octaaf). Ook moet de versterker geen hoorbare in- en uitschakelverschijnselen hebben. Op het verlanglijstje staat verder nog een klankregeling en ook moet de eindversterker ongeacht de waarde en aard van de belasting onvoorwaardelijk stabiel zijn.

het is voor een hoop audiofielen maar goed dat ze denken dat er verschillen zitten tussen cd-spelers en kabels,

zo blijven ze zoet. :D

van speakers en akoestiek snappen ze meestal niet veel,

en muziek luisteren gaat op den duur ook vervelen....... ;)

Van akoustiek snap ik inderdaad niet veel maar wel dat er ontzettend veel verschil is tussen de div luisterruimtes en dat in mijn geval(mijn set) een vierkante kamer veel beter klonk dan de rechthoekige die we nu hebben.

Hier kan ik helaas niets aan veranderen alles is inmiddels wel uit de kast gehaald.

Geen verschil tussen de div soorten cd spelers dat meen je neem ik aan niet serieus?

En dat muziek gaat vervelen ? dat is natuurlijk gewoon kul of je moet muziek luisteren via een midi setje en dan nog....

Ik mag aannemen dat je postings grappig bedoelt zijn?

Waaruit maak je op dat ik van mening ben dat je niet hoeft te luisteren en op grond van specs cd-spelers en versterkers kunt kopen?  :confused:

Haffeltje... kom je uit Brabant? :)

Je voelt je snel persoonlijk aangesproken, Ruud.

En veel te nieuwsgierig bovendien.

Haffeltje heet Lisa en komt niet uit Brabant.

Sorry Lisa het is misschien niet helemaal duidelijk: Jij gebruikte "haffeltje". Dat is een woord wat mijn vrouw - die uit Brabant komt - ook gebruikt.

Hai Ruud13

Zelfs Quad heeft geen SF meer op zijn versterker behalve dan op de phono ingang dacht ik. SF heb je toch alleen nodig bij phono of niet.

Ik vrees dat je zelf een SF moet ontwerpen als je een nieuwe versterker wil.

Carl