robx Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 jaja ... vergeten ..... CDspeler beluisteren om exemplarische fouten eruit te halen ... ok tuurlijk. klankverschillen hoor je niet maar exemplarische fouten doe je op het gehoor. je hebt jezelf weer verklaard een vrouw welkom Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 maar ik blijf je bestrijden met mijn mening. want ik vind dat je overdrijft, ik denk dat er nl helemal geen verschillen zijn in bijv. netsnoeren of cd-spelers ps: soms ben ik best jaloers op je, ik wilde wel eens dat ik net zo'n fantasie had , en mezelf ook al die heerlijke verbeteringen kon wijsmaken bij het verwisselen van een netsnoer of de aanschaf van een nieuwe speler.. Wat een herhaling van zetten. Ik begrijp (nee, eigenlijk niet ) dat je het niet hoort. Waarom reageer ik hier eigenlijk nog op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Als ik hear lees, lijkt het net alsof ik op bezoekuur ben in een doven-instituut. Het tegenstrijdig van alles is nog, dat dit forum 'Hear' heet. Edwin beste snoek, jij bent het ergste van allemaal, het ergste in zijn soort dan h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 CDspeler beluisteren om exemplarische fouten eruit te halen ... ok tuurlijk. klankverschillen hoor je niet maar exemplarische fouten doe je op het gehoor. je hebt jezelf weer verklaard Vind het wel een goeie, die hebben we Hear nog niet gehad. Mensen die in de winkel al kunnen horen of een CD speler meteen stuk is of dat ie over 3 maanden stuk gaat. Is een topic op zich waard Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Als ik hear lees, lijkt het net alsof ik op bezoekuur ben in een doven-instituut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Als ik hear lees, lijkt het net alsof ik op bezoekuur ben in een doven-instituut. Het tegenstrijdig van alles is nog, dat dit forum 'Hear' heet. Edwin beste snoek, jij bent het ergste van allemaal, het ergste in zijn soort dan h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Als ik hear lees, lijkt het net alsof ik op bezoekuur ben in een doven-instituut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Als ik hear lees, lijkt het net alsof ik op bezoekuur ben in een doven-instituut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Ik begrijp (nee, eigenlijk niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 ho ho , ik heb een keer verschil gehoord in het midden/hoog hoor, dat was toen ik mijn quad 606 versterker omruilde voor de MF a370. de quad klonk blikkeriger. maar dat was nog op de esl's Dat kan ik me ook heel goed voorstellen, Erik, dat je dat verschil hoort. De MF-A370 is ook geen partij voor de Quad {kwot}. De MF is zoveel beter op elk vlak. Dat verschil hoor je zelfs met een gehoorapparaat. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
gert Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 beste gert, wat een domme vergelijking voor zo'n intelligente kerel als jij, Ach Erik iedereen heeft wel eens wat mindere dagen. ps: heb jij zelf wel eens twee verschillende cd-spelers vergeleken met elkaar zonder dat je wist welke er speelde? Ja, heel vermoeiend vooral na 30 minuten een zinloze bezigheid. of heb je wel eens meegedaan met een blind onderzoek? Ja, heel vermoeiend vooral na 30 minuten zinloze bezigheid. of ben je bang dat je ineens geen verschil meer hoort? Nee. de kans daarop is nl groot. Oh. Is dit een stelling of een dogma. Beste Erik, Heb maar wat geknipt. Wordt het wat korter. mv Gert Link to comment Share on other sites More sharing options...
gert Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 het is voor een hoop audiofielen maar goed dat ze denken dat er verschillen zitten tussen cd-spelers en kabels,zo blijven ze zoet. van speakers en akoestiek snappen ze meestal niet veel, en muziek luisteren gaat op den duur ook vervelen....... Beste Erik, Had hier van jou gelezen dat jij geen speakerbouwer bent. Heb je er dan wel verstand van ? Kan ik dat begrijpen ? mvg Gert Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Zeg Erik en Ruud13 hebben jullie wel eens met " netfilters e.d. " gewerkt. Ik heb eens zaken van Tice in huis gehad (volgens mij was het een trafo waar de stroom door heenging). In mijn opstelling kan je niet zien wat er aanstaat en dat heb ik dus mijn vrouw laten verzorgen. Het deed wel wat maar ja het geld kan je beter anders investeren in je installatie. Nogal kostbaar allemaal en ik vraag me af waarom het zo duur moet zijn. Overigens als ik me goed herinner heb ik twee Tice filters in huis gehad een dure en een "goedkope". Bij de laatste hoorde ik niets. Wel leuk die metertjes. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
gert Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 het is voor een hoop audiofielen maar goed dat ze denken dat er verschillen zitten tussen cd-spelers en kabels,zo blijven ze zoet. van speakers en akoestiek snappen ze meestal niet veel, en muziek luisteren gaat op den duur ook vervelen....... Van akoustiek snap ik inderdaad niet veel maar wel dat er ontzettend veel verschil is tussen de div luisterruimtes en dat in mijn geval(mijn set) een vierkante kamer veel beter klonk dan de rechthoekige die we nu hebben. Hier kan ik helaas niets aan veranderen alles is inmiddels wel uit de kast gehaald. Geen verschil tussen de div soorten cd spelers dat meen je neem ik aan niet serieus? En dat muziek gaat vervelen ? dat is natuurlijk gewoon kul of je moet muziek luisteren via een midi setje en dan nog.... Ik mag aannemen dat je postings grappig bedoelt zijn? Beste D van der Deijl, Ja, dat meent hij wel serieus. Het is alleen een beetje jammer dat behalve erik er nog een aantal personen op dit forum zijn die zeggen dat wat wij horen we niet horen maar denken te horen. M.a.w. wat jij hoort dat hoor je niet. Heb trouwens net een oplossing voor dit probleem bedacht: je moet niet zoveel denken. mvg Gert Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwinds Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 ho ho ,ik heb een keer verschil gehoord in het midden/hoog hoor, Eigenlijk maakt het bij jou dan niet uit of je naar je Yoko wekkerradio gaat zitten luisteren of naar die ESL's? Als je "een keer" zo'n verschil hebt gehoord zal het wel niet zo'n vaart lopen en geniet je (of niet meer) van alles, zolang er maar geluid uitkomt. Stelletje rare lui die zulke dingen zeggen, althans op een plek als deze. Op het feestje van de buren kwam ik er ook een tegen. Wat maakt het nou uit; er komt toch muziek uit huhu...... Van hem kon ik het begrijpen. Maar jij moet ofwel zo gefrustreerd zijn dat het maar steeds niet lukt om fatsoenlijk vooruit te komen met de geluidskwaliteit, dat je nu net doet alsof er geen verschil / verbetering mogelijk is, ofwel je hoort het echt niet. In dat geval, wat anders dan zieken tegen mensen die het wel horen is dan je doel? Just curious hoor, no offense. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gert Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Als ik hear lees, lijkt het net alsof ik op bezoekuur ben in een doven-instituut. Het tegenstrijdig van alles is nog, dat dit forum 'Hear' heet. Edwin Beste Edwin Snoek, Kan ik mij voorstellen dat je dat denkt. Is ook wel een beetje zo. Het is alleen tragisch om te constateren dat een aantal personen niet willen weten dat ze iets niet kunnen horen, terwijl dat op zich helemaal geen schande is. Hooguit een handicap. Ik ga ook geen huis bouwen eenvoudig omdat ik niet weet hoe dat moet. mvg Gert Link to comment Share on other sites More sharing options...
gert Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 CDspeler beluisteren om exemplarische fouten eruit te halen ... ok tuurlijk. klankverschillen hoor je niet maar exemplarische fouten doe je op het gehoor. je hebt jezelf weer verklaard Vind het wel een goeie, die hebben we Hear nog niet gehad. Mensen die in de winkel al kunnen horen of een CD speler meteen stuk is of dat ie over 3 maanden stuk gaat. Is een topic op zich waard Beste Pjotr, Ja, echt belachelijk. mvg Gert Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwinds Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Als ik hear lees, lijkt het net alsof ik op bezoekuur ben in een doven-instituut. Het tegenstrijdig van alles is nog, dat dit forum 'Hear' heet. Edwin Beste Edwin Snoek, Kan ik mij voorstellen dat je dat denkt. Is ook wel een beetje zo. Het is alleen tragisch om te constateren dat een aantal personen niet willen weten dat ze iets niet kunnen horen, terwijl dat op zich helemaal geen schande is. Hooguit een handicap. Ik ga ook geen huis bouwen eenvoudig omdat ik niet weet hoe dat moet. mvg Gert Heel misschien is het ook de bedoeling dat het als humor om te lachen dient te worden opgevat. In dat geval is de originaliteit ervan al wel bedolven onder de ontelbare herhalingen van dezelfde grap, al mag dat blijkbaar de pret niet drukken. Het is natuurlijk helemaal niet grappig om te zien hoe een forum dat zich zegt bezig te houden met [horen/luisteren] verziekt wordt door iemand die elk topic gewoon schaamteloos highjackt met precies hetzelfde grappige gewauwel en een fatsoenlijk gesprek daarmee torpedeert. Tis een vrij land, dat zal het zijn..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
gert Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Als ik hear lees, lijkt het net alsof ik op bezoekuur ben in een doven-instituut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Als ik hear lees, lijkt het net alsof ik op bezoekuur ben in een doven-instituut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwinds Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Beste woodwinds,Wil je geen moderator worden ? mvg Gert Ander keertje misschien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Hear een Doveninstituut? 't Lijkt meer op een Gekkenhuis, dunkt me. Dwangmatige antagonisten, allemaal. Gefixeerde conflictzoekers, niemand uitgezonderd. Normale, evenwichtige mensen vind je niet, onder de audioten. Maar daar zullen jullie het wel weer niet mee eens zijn, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud13 Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Hai Ruud13 Zelfs Quad heeft geen SF meer op zijn versterker behalve dan op de phono ingang dacht ik. SF heb je toch alleen nodig bij phono of niet. Ik vrees dat je zelf een SF moet ontwerpen als je een nieuwe versterker wil. Carl Klopt: die zit op de phonotrap. Natuurlijk is hij daar het meest nodig maar in aardig wat opnames kan het filter geen kwaad om zaken als verkeersgeluid rond de opnamelocatie (de lage componenten van bijvoorbeeld banden over het wegdek), podiumgestommel en diverse resonanties in grote ruimtes als kerken en concertzalen er zoveel mogelijk uit te krijgen. Met dat soort laag kan de gewone woofer helemaal niks. Er ontstaat dan alleen maar ellende als je die componenten er niet uitfiltert omdat die tonen ver onder de resonantiefrequentie van de woofer zitten. Het is natuurlijk waar dat die subsonische signalen ook onderdeel kunnen zijn van de opname. Je kunt die frequenties alleen maar toelaten als je een weergever hebt die ze ook goed aankan. In dat geval zit je al gauw aan conusdiameters die aardig in de buurt komen van het maatje kinderzwembad. Afgezien van het hele lage subsonisch gedreun bevindt zich even daarboven de grondtoon van de laagste toon van een bazuin 32 voet. Die toon snort even voorbij de 16 hertz. De toon hoor je weliswaar niet meer met je oren voor wat de grondtoon betreft maar voel je des te beter. Ik geef onmiddellijk toe dat er maar weinig orgels zijn die een 32 voeter in het pedaal hebben maar het is wel heel indrukwekkend als je zo'n register in het echt hoort en het zou natuurlijk leuk zijn om dat ook thuis te kunnen weergeven. Niet te vaak natuurlijk om te voorkomen dat er dan stenen loskomen uit het schoonmetselwerk van de buurman als Frank, Widor of Guilmant op het menu staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 Normale, evenwichtige mensen vind je niet, onder de audioten.Maar daar zullen jullie het wel weer niet mee eens zijn, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 Een paar bedenkingen over "Referentiepunt". HiFi betekent High Fidelity. De referentie is dus het origineel zo dicht mogelijk te benaderen. Je kan het dus NOOIT bereiken of evenaren. Je kan hoogstens in de buurt komen. Om met een set nog maar enigzins in de buurt komen stoot je op allerlei problemen. Ten eerste zou je de geluidstechnici die opname's afmixmen in je keuze moeten meebetrekken want het is de bedoeling dat je probeert te reconstrueren wat hij/zij heeft gehoord toen hij/zij de opname heeft afgemixt. Stel dat je daarin zou slagen, een stel van deze mensen voor je te winnen. Ze komen met allerhande exotische apparatuur naar je luisterruimte, gooien eerst een aantal meubelstukken buiten (de vrouw gaat tevreden zijn) veranderen de akoustiek van de ruimte of verbouwen gelijk je hele huis. Op termijn ben je er, de opgestelde apparatuur, de wijzigingen van je luisterruimte hebben ervoor gezorgdt dat de technici voor 99,9% hetzelfde horen dan wat ze hebben gehoord in de mixkamer. Nu is er nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts