Guest C J Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 Als ik hear lees, lijkt het net alsof ik op bezoekuur ben in een doven-instituut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud13 Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 Het punt is, dat we eigenlijk allemaal onze belevingswereld aan de ander willen opdringen. Daar ben ik van overtuigd maar denk niet dat het nutteloos is als je zo de belevingen uitwisseld. Het zou daarbij wel perttig zijn als een en ander niet al te persoonlijk wordt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 Het punt is, dat we eigenlijk allemaal onze belevingswereld aan de ander willen opdringen. Daar ben ik van overtuigd maar denk niet dat het nutteloos is als je zo de belevingen uitwisseld. Het zou daarbij wel perttig zijn als een en ander niet al te persoonlijk wordt. ..... wat stampen we lekker h Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 CDspeler beluisteren om exemplarische fouten eruit te halen ... ok tuurlijk. klankverschillen hoor je niet maar exemplarische fouten doe je op het gehoor. je hebt jezelf weer verklaard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 Als ik hear lees, lijkt het net alsof ik op bezoekuur ben in een doven-instituut. Het tegenstrijdig van alles is nog, dat dit forum 'Hear' heet. Edwin Edwin, weet je niet dat HEAR staat voor Home voor Extremistische Audiofielen en Radicalen Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 ...... onze "draaikont" ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 Deze avatar is trouwens ook wel van toepassing... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 Het punt is, dat we eigenlijk allemaal onze belevingswereld aan de ander willen opdringen. Daar ben ik van overtuigd maar denk niet dat het nutteloos is als je zo de belevingen uitwisseld. Het zou daarbij wel perttig zijn als een en ander niet al te persoonlijk wordt. ..... wat stampen we lekker h Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwinds Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 ..... wat stampen we lekker h Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 Een profesioneel muzikant zit heel vaak behoorlijk dicht op zijn instrument. Of je daar nu leert om het natuurlijke karakter te doorgronden? Misschien is een amateur muzikant wel betrouwbaarder. Ik luister altijd naar stemmen als ik iets uitprobeer. Voor mij het beste referentiepunt. Daarnaast luister ik altijd naar het gemak waarmee muziek eruit komt. Carl PS Ruud 13 heb jij wel eens het artikel van John Crable over zijn klankregeling gelezen. Hij beweert dat het voordelen heeft boven die van Quad. Ik weet zeker dat je het interesseert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 wie van jullie heeft er wel eens twee (of meerdere) cd-spelers met elkaar vergeleken zonder te weten welke er speelde? (blind dus) degene die zoiets nog nooit gedaan hebben (er dus niet de moeite voor genomen hebben of het te vermoeiend vonden , of bang waren geen verschilen meer te horen) mogen mijn stelling niet meer bestrijden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 Beste Eric, Ik denk dat jet hier overheen gelezen hebt. "Wij hebben bij mijn buurman ook blind testen gedaan. Dit tussen een orginele Benchmark DAC-1, en een gemodificeerde Benchmark DAC-1. Zowel mijn vader, als mijn klant, als mijn buurman en ik konden blind de gemodificeerde Benchmark eruit halen. Niet tot een keer toe, nee elke keer weer. Het is dus toch wel mogelijk Zei het dat we de Benchmark helemaal verbouwen, en er bijna niets meer orgineel is, maar toch! Het mooie is, dat mijn buurman (speakerbouwer) net is als jij en er allemaal niet in gelooft, modificeren Daarom dus deze testen. Eerst kwam ie met het verhaal aanzetten dat de zijne wel kapot moest zijn, anders kon dit verschil niet zijn! . (dat ding van in tot uit nagemeten en natuurlijk niet kapot), nu zit ie me elke dag aan mijn hoofd te zeuren wanneer ik de zijne modificeer " Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 goed, dan mag jij mijn stelling niet meer bestrijden dat: - blind vergelijken een soort roulette is - waarschijnlijk niet aangeeft welke beter is - verschillen tussen spelers zo evident zijn dat blind vergelijken om aan te tonen dat er verschillen zijn een beetje nutteloos is groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 wie van jullie heeft er wel eens twee (of meerdere) cd-spelers met elkaar vergeleken zonder te weten welke er speelde? (blind dus) degene die zoiets nog nooit gedaan hebben (er dus niet de moeite voor genomen hebben of het te vermoeiend vonden , of bang waren geen verschilen meer te horen) mogen mijn stelling niet meer bestrijden. En als we dat nou wel doen? Krijgen we dan geen Fanta? P.s. doe maar een biertje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 wie van jullie heeft er wel eens twee (of meerdere) cd-spelers met elkaar vergeleken zonder te weten welke er speelde? (blind dus) Ik! En ik heb ook een keer 2 (qua model) indentieke spelers naast elkaar kunnen beluisteren. speler-1 was m'n eigen, toen net voorzien van loodbitumen. speler-2 was dezelfde speler, maar dan van een vriend, die 't niet nodig vond, die loodbitumen, maar wel benieuwd was of er verschil was waar te nemen, behalve 't toegenomen gewicht. Hij bediende de spelers en de versterker. Na 'n paar keer switchen pikte ik steeds m'n eigen speler er uit! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaapiekrekel Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 Net na de aanschaf van mijn Marantz cd17 MKII, heb ik deze nog op mijn eigen set vergeleken met mijn (al een tijdje gelden verkochte) Meridian 507. De verschillen in muziek weergave zijn duidelijk waarneembaar, het lijkt mij nog steeds logisch ieder merk heeft toch min of meer zijn eigen sound. groet, JKr Link to comment Share on other sites More sharing options...
renejdevries Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 Net na de aanschaf van mijn Marantz cd17 MKII, heb ik deze nog op mijn eigen set vergeleken met mijn (al een tijdje gelden verkochte) Meridian 507. De verschillen in muziek weergave zijn duidelijk waarneembaar, het lijkt mij nog steeds logisch ieder merk heeft toch min of meer zijn eigen sound. groet, JKr Geloof me, mijn moeder hoort nog het verschil tussen een NAD en een Marantz... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 Erik,...ondanks dat ik 't met je stellingen over (o.a.) CD-spelers niet eens ben, heb je me toch geinspireerd om weer eens een testje te doen. Heb m'n el-cheapo DVD-speler van Hitecker (a 99,- euri ) op m'n Naim CDX (a 3900,- euri ) geplaatst,en deze met elkaar vergeleken. Ik kon ze in m'n uppie uiteraard niet blindelings beluisteren/bedienen, maar toch... Ik heb voornamelijk de CD "Solitude standing" van Suzanne Vega als test-CD gebruikt. Telkens 1 nummer in z'n geheel gedraait, en vervolgens 't zelfde nummer in de andere speler. Mijn conclusie is als volgt: De verschillen zijn zondermeer hoorbaar, en ik denk dat als een ander de spelers zou bedienen, ik ze ook wel uit elkaar zou houden. Echter....(nou komt 't ) de verschillen vielen niet direct binnen enkele seconden op, maar na wat uitgebreider luisteren, waarbij ik moet toegeven dat de DVD-speler (zeker voor 't geld!) tot mijn verbazing nog helemaal niet zo slecht klonk. Ik denk zelfs dat als ik de DVD-speler op bijvoorbeeld masterbase zou plaatsen en van binnen zou voorzien van loodbitumen, dat ik goed zou kunnen leven met de klankmatige prestaties van 't ding! (afgezien van de vreselijke werking van de AB, en 't niet te lezen display) Als ik dan naga dat m'n CD-speler (nieuw) 39x(!) zoveel kostte als m'n DVD-speler, vind ik dat zondermeer een uitzondelijke prestatie. Dus,...ik blijf er bij dat er verschillen zijn in CD-spelers, alleen ligt 't er per persoon weer aan... hoe groot ervaar je die verschillen en hoeveel heb je er voor over. Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 goed, dan mag jij mijn stelling niet meer bestrijden dat: - blind vergelijken een soort roulette is - waarschijnlijk niet aangeeft welke beter is - verschillen tussen spelers zo evident zijn dat blind vergelijken om aan te tonen dat er verschillen zijn een beetje nutteloos is groet Helemaal mee eens Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 Erik,...ondanks dat ik 't met je stellingen over (o.a.) CD-spelers niet eens ben, heb je me toch geinspireerd om weer eens een testje te doen. Heb m'n el-cheapo DVD-speler van Hitecker (a 99,- euri ) op m'n Naim CDX (a 3900,- euri ) geplaatst,en deze met elkaar vergeleken. Ik kon ze in m'n uppie uiteraard niet blindelings beluisteren/bedienen, maar toch... Ik heb voornamelijk de CD "Solitude standing" van Suzanne Vega als test-CD gebruikt. Telkens 1 nummer in z'n geheel gedraait, en vervolgens 't zelfde nummer in de andere speler. Mijn conclusie is als volgt: De verschillen zijn zondermeer hoorbaar, en ik denk dat als een ander de spelers zou bedienen, ik ze ook wel uit elkaar zou houden. Echter....(nou komt 't ) de verschillen vielen niet direct binnen enkele seconden op, maar na wat uitgebreider luisteren, waarbij ik moet toegeven dat de DVD-speler (zeker voor 't geld!) tot mijn verbazing nog helemaal niet zo slecht klonk. Ik denk zelfs dat als ik de DVD-speler op bijvoorbeeld masterbase zou plaatsen en van binnen zou voorzien van loodbitumen, dat ik goed zou kunnen leven met de klankmatige prestaties van 't ding! (afgezien van de vreselijke werking van de AB, en 't niet te lezen display) Als ik dan naga dat m'n CD-speler (nieuw) 39x(!) zoveel kostte als m'n DVD-speler, vind ik dat zondermeer een uitzondelijke prestatie. Dus,...ik blijf er bij dat er verschillen zijn in CD-spelers, alleen ligt 't er per persoon weer aan... hoe groot ervaar je die verschillen en hoeveel heb je er voor over. Mvg, Alco Ha die Alco!! leuk dat je de moeite hebt genomen, en ik geloof je op je woord, als jij zegt dat je liever kiest voor de dure cd-speler. maar wat gebeurt er wanneer je de vergelijking doet met een degelijke cd-speler van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 maar wat gebeurt er wanneer je de vergelijking doet met een degelijke cd-speler van Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 goed, dan mag jij mijn stelling niet meer bestrijden dat: - blind vergelijken een soort roulette is - waarschijnlijk niet aangeeft welke beter is - verschillen tussen spelers zo evident zijn dat blind vergelijken om aan te tonen dat er verschillen zijn een beetje nutteloos is groet deze stellingen bestrijd ik ten zeerste, en ze bestrijden elkaar ook nog eens! - blind vergelijken een soort roulette is waarom een soort roulette? jullie horen toch werleden van verschil? - waarschijnlijk niet aangeeft welke beter is ben ik met je eens - verschillen tussen spelers zo evident zijn dat blind vergelijken om aan te tonen dat er verschillen zijn een beetje nutteloos is oei!! nu vergis je je, zodra je blind gaat vergelijken zijn de verschillen ineens v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 Toch ziet die El Cheapo speler er best nog goed uit. Kijk 'm glimmen. Mooi helder blauw display en ook nog eens mooie voetjes eronder. Wat wil een mens eigenlijk nog meer? Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 en je ook nog eens de uitgangs spanningen tot op de 0,1v gelijk zet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 Hoi Alco, Da's lef hebben!!! Je vertrouwde "referentie" naast de zo ongeveer goedkoopste DVD-speler zetten en vergelijken . Als je die DVD nu ook nog eens een betere ondergrond had gegeven dan op een ander apparaat (hier je cd-speler ipv een fatsoendelijk meubel)... Waarschijnlijker had het verschil NOG kleiner uitgevallen. Dus ten gunste van de DVD-speler. Tel uit je winst. Met vriendelijke groet, Erjee. (En nee, ik heb helemaal niks tegen Naim!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts