erik klijnsmit Posted 18 augustus 2005 Report Share Posted 18 augustus 2005 Er staat zoveel op internet. Nou en? als je niet wilt hoef je het niet pers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 augustus 2005 Report Share Posted 18 augustus 2005 op www.breem.nl staat het volgende beschreven over cd-spelers: Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut En weer zo'n rode lap Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 18 augustus 2005 Report Share Posted 18 augustus 2005 op www.breem.nl staat het volgende beschreven over cd-spelers: Hoe word ik een goede High-Ender Home -------------------------------------------------------------------------------- In min of meer willekeurige volgorde een aantal tips voor als je echt wilt meetellen in de High-End HiFi wereld. Zorg dat je de complete samenstelling van je set uit je hoofd kent. Je moet van al je apparatuur het merk, typenummer, flink wat specificaties en ook de prijs waarvoor je het gekocht hebt (en de adviesprijs, want die was veel hoger) als parate kennis bij de hand hebben. Je moet zulke gegevens ook gedetailleerd weten van apparatuur die je wel zou willen hebben, maar niet kunt betalen. Je toont daarmee aan dat je een zo goede smaak hebt dat zelfs jij je die niet kunt permitteren. Je vervangt tenminste eens per twee of drie maanden een component van je apparatuur; -al is het maar een kabeltje- want iedere stilstand is achteruitgang. Luisterproeven om het effect van een verandering in je set te bepalen doe je altijd alleen. De aanwezigheid van anderen zal je slechts storen in je objectieve oordeelsvorming over het effect van de wijziging. Dit is vooral belangrijk als je voor de verantwoordelijke taak staat dat je er een artikel over moet schrijven voor het vakblad waaraan je verbonden bent. Als je bijv. twee of meer CD-spelers met elkaar wilt vergelijken doe je dat nooit door ze achtereenvolgens op de zelfde versterker/luidspreker combinatie aan te sluiten. Je kunt van te voren aanvoelen dat de ene speler het veel beter op de ene combinatie doet en de andere speler optimaal is met je andere combinatie (Een beetje High-Ender heeft toch minstens twee of drie eind-trap/speaker combinaties naast elkaar staan, want met een enkelvoudige set kun je nu eenmaal geen vergelijkingen maken) Iedere suggestie dat je luisterproeven "blind" zou kunnen doen wijs je hoogstverontwaardigd af. Je laat je toch zeker geen kruisverhoor afnemen?. De gedachte alleen al dat er aan jouw objective oordeelsvorming getwijfeld zou kunnen worden is al een regelrechte belediging. Als je internet hebt moet je zo snel mogelijk on line gaan met een homepage die een uitgebreide beschrijving bevat van alle combinaties die je in de loop der tijd in huis gehad hebt, inclusief de aanschafprijs, en wat er allemaal aan mankeerde. Er moeten beslist foto's bij van de set die je nu hebt en links naar de website van elk merk dat je in huis hebt. Meer informatie hoeft er niet op de website van een High-Ender, want de beschrijving van je huidige set is eigenlijk al voldoende om aan de wereld duidelijk te maken wie je bent. Lees uitsluitend tijdschriften die over High-End HiFi gaan. Zeg tijdschriften die alleen over elektronica gaan onmiddelijk op, evenals je lidmaatschap van de consumentenbond of zo. Deze begrijpen helemaal niets van High-End, en kunnen je alleen maar op een dwaalspoor brengen. Als je nog boeken in huis hebt over elementaire elektronica of natuurkunde moet je die onmiddelijk verbranden. (niet weggooien, want dan zouden ze in handen kunnen komen van iemand anders die daardoor zo beinvloed kan worden dat 'ie nooit meer een echte High-Ender kan worden) High-End Hifi behelst nu eenmaal een groot aantal aspecten waarvoor de gevestigde elektronica-techniek en natuurkunde niet alleen ontoereikend zijn, maar vaak ook een geheel foute voorstelling van zaken geven. Luister uitsluitend naar adviezen van mensen die een installatie in huis hebben die tenminste gelijk of beter is -in ieder geval duurder- dan die van jou. Mensen met goedkopere spullen wijs je voorzichtig op de tekortkomingen ervan. Zeg in ieder geval nooit dat het "ook wel aardig klinkt" of zoiets, want dan denkt zo iemand dat 'ie zich met jou kan meten. Als je ooit in contact zou komen met een elektronica-technicus die geen High-Ender is moet je uiterst omzichtig te werk gaan, vooral als zo iemand laat blijken ook wel enige interesse in "zeer goede" geluidsweergave te hebben. Deze mensen zijn er steevast op uit om de meest fundamentele principes van High-End HiFi omver te halen. Ze zullen zonder uitzondering beweren dat alle elektronische verschijnselen in verband met muziekweergave met formules uitgerekend kunnen worden. En dat daaruit dan blijkt dat de verschillen die jij zo nadrukkelijk hoort tussen allerlei kabels en elektronische apparaten, afwezig zijn of pas in het zesde cijfer achter de komma zitten. Met dat laatste kun je nog wel even uit de voeten, want daarmee maak je duidelijk dat jouw oren zo gevoelig en ontwikkeld zijn dat je zulke kleine verschillen duidelijk kunt horen. Maar als deze "technici" beweren dat er geen enkel verschil kan zijn -en je ook geen argumenten meer kunt verzinnen om dat te bestrijden- dan rest er nog maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 augustus 2005 Report Share Posted 18 augustus 2005 op www.breem.nl staat het volgende beschreven over cd-spelers: Hoe word ik een goede High-Ender Home -------------------------------------------------------------------------------- In min of meer willekeurige volgorde een aantal tips voor als je echt wilt meetellen in de High-End HiFi wereld. Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba Bla blabalbalaba En weer zo'n rode lap jan breem heeft heel veel verstand van audio en techniek. hij weet het vast wel, ik denk zelfs dat hij gelijk heeft...... JIJ denkt dat HIJ gelijk heeft? Dat is ook een mooi geloof Erik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 augustus 2005 Report Share Posted 18 augustus 2005 Jan heeft er best wel verstand van, maar ook hij zit er op bepaalde vlakken compleet naast. Het is nou dat hij precies in jou straatje praat en tegen de andersdenkenden die wel verschil horen in. De manier waarop hij een aantal dingen beschrijft is werkelijk van de zotte. Ik erger me mateloos aanzijn kortzichtigheid en de manier van hoe die dingen opschrijft. Hij laat GEEN ruimte voor een andere mening en dat vind ik uitermate waardeloos voor iemand die zijn site als een adviessite opgezet heeft. Juist dan moet je zelfs ook de punten van het andere kamp belichten en dat doet die Jan dus niet. Hij past wel in het clubje S-39, Ruud13, E.K., Jan Breem. Nogmaals, als jullie het niet kunnen waarnemen, prima maar jammer dan. Maar laat de anderen dan wel met rust die (menen (om jullie tegemoet te komen)) het wel te horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 18 augustus 2005 Report Share Posted 18 augustus 2005 op www.breem.nl staat het volgende beschreven over cd-spelers: Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut En weer zo'n rode lap Waar g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 augustus 2005 Report Share Posted 18 augustus 2005 op www.breem.nl staat het volgende beschreven over cd-spelers: Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut En weer zo'n rode lap Waar g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 18 augustus 2005 Report Share Posted 18 augustus 2005 op www.breem.nl staat het volgende beschreven over cd-spelers: Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut En weer zo'n rode lap Waar g Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 18 augustus 2005 Report Share Posted 18 augustus 2005 Ik kan me enorm opwinden over dit soort postings. Ruud13 heeft eindelijk en manier gevonden om netjes te communiceren, komt BLAASKAAK S-39 weer aangebrallen en wordt er weer dwingend op gewezen dat het allemaal niet kan omdat HIJ (S-39) het niet hoort. Die discussie is volgens mij reeds afgelopen en JOU TOON bevalt me niet. Daarom van eenzelfde repliek. ###### op. Natuurlijk is het cursief gedrukte niet netjes neergezet, maar misschien dringt het nu wel eens tot jou door dat jij precies zo reageert en ik hoop dat jij het ook op een wat gerelativeerde manier kan. Stop toch eens met dat welles/nietes gebeuren. Wat jij ons verwijt, mag je jezelf ook wel verwijten. Ook jij neemt nl niets aan van iemand anders. Het is het pot en ketelverhaaltje dat hier constant om de hoek komt kijken. Als je dan zo graag wil meepraten, doe het dan op een nette manier en als je enkel post om te stangen, doe dat dan aub ergens anders. Ik snap het even niet. Ik heb het niet over wat ik hoor. Ik heb het over wat jij (tenzij je andere oren dan die van een normaal mens hebt) niet kan horen. Overigens heb ik totaal geen problemen met bewoordingen die je toepast. Daar komt namelijk veel meer waarheid uit naar boven dan uit de vele recensies over CD spelers. Een zin in audio: "het orkest was mooi een geheel maar op deze speler was de pauk toch met een minimale zwakte weergegeven". Wat moet je hiermee? Wie ervaart dit ook zo? Ervaart de recensent dit ook zo als hij een blinddoek voor heeft? Ik snap trouwens ook niet waarom je vind dat ik bral. Zo zal je dat blijkbaar wel ervaren. Net als dat je geluid uit een uitziende speler ook beter vind klinken. Je hoort / ziet dingen die er gewoon niet zijn. Ik heb niets tegen mensen die op basis van autosuggestie meer genieten van muziek als het uit een set komt met verbeteringen die niet hoorbaar zijn. Ik kan me ook niet herinneren dat ik jou specifiek persoonlijk aanval. Ik wil echter wel opmerkingen waarin naar voren komt dat die hoorbare verschillen door duurdere spelers worden veroorzaakt even weerleggen. En dan nog wel het meest vreemde is dat je stelt dat ik jou verwijt wat ik zelf doe. Als je nu eens aantoont dat je verschillen hoort, dan ben ik de eerste die je gelijk geeft. Echter omdat is aangetoond dat velen zoals jij en ik die verschillen niet horen, krijg je nog geen gelijk. Waarom is dit geen nette houding? Ik heb eerder gezegd dat ik geen dubbele agenda in mijn posts heb. S-39 is trouwens een type soldeer als ik het me goed herinner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 18 augustus 2005 Report Share Posted 18 augustus 2005 op www.breem.nl staat het volgende beschreven over cd-spelers: Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut En weer zo'n rode lap Dit is een hele belangrijke en typerende reactie in deze thread. Breem denkt anders dan jij en jij wordt er kwaad op. Ik denk anders en jij wordt er kwaad op. En dan ben ik niet netjes. Ook ruud13 denkt anders, en hij 'bralt'. Typerend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 augustus 2005 Report Share Posted 18 augustus 2005 Kijk, je kunt dus wel fatsoenlijk communiceren. Het is al eens voorbij gekomen in dit topic, maar dan nog maar een keer. Eerder vandaag "betichtte" ik Ruud13 van een "psychische blokkade". Daarmee bedoel ik dat je gezond verstand je waarneming in de weg kan zitten. Omdat je de specs hebt vergeleken en die nagenoeg gelijk zijn zegt je verstand dat er geen verschil is. Vervolgens ga je luisteren en WIL je geen verschil waarnemen, omdat dat tegen de logica ingaat. Dat is eigenlijk wat ik bedoel. Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand met een open mind die verschillen niet hoort, dus concludeer ik dat zij het niet willen horen. In feite is dat ook een kromme redenering. BTW, S-39 is soldeervet op zoutzuurbasis om stukken koper vetvrij te krijgen en dat tegelijk als vloeimiddel dient. (Dus nooit gebruiken om electronische en electrische onderdelen te solderen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 18 augustus 2005 Report Share Posted 18 augustus 2005 ik denk zelfs dat hij gelijk heeft...... 'If the broom fits, ride it', ofwel wie de schoen past...... EDIT: quote van breem: Nog beter wordt het als je de heengaande stroom voor de rechter luidspreker door een rechtsdraaiende klem laat gaan en de terugkomende stroom door een linksdraaiende. Schitterend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 augustus 2005 Report Share Posted 18 augustus 2005 op www.breem.nl staat het volgende beschreven over cd-spelers: Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut En weer zo'n rode lap Dit is een hele belangrijke en typerende reactie in deze thread. Breem denkt anders dan jij en jij wordt er kwaad op. Ik denk anders en jij wordt er kwaad op. En dan ben ik niet netjes. Ook ruud13 denkt anders, en hij 'bralt'. Typerend. S-39, die reactie heeft minder met dit topic te maken dan je denkt. Die site van Jan Breem is al herhaaldelijk ter sprake gekomen en steeds volgt er weeer hetzelfde resultaat, zoals in dit topic dus ook gebeurd: Noord en zuid 1861-1865. Alleen hoeft er hier geen winnaar uit te komen, maar is begrip voor de anderen wel gewenst Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 18 augustus 2005 Report Share Posted 18 augustus 2005 Kijk, je kunt dus wel fatsoenlijk communiceren. Het is al eens voorbij gekomen in dit topic, maar dan nog maar een keer. Eerder vandaag "betichtte" ik Ruud13 van een "psychische blokkade". Daarmee bedoel ik dat je gezond verstand je waarneming in de weg kan zitten. Omdat je de specs hebt vergeleken en die nagenoeg gelijk zijn zegt je verstand dat er geen verschil is. Vervolgens ga je luisteren en WIL je geen verschil waarnemen, omdat dat tegen de logica ingaat. Dat is eigenlijk wat ik bedoel. Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand met een open mind die verschillen niet hoort, dus concludeer ik dat zij het niet willen horen. In feite is dat ook een kromme redenering. BTW, S-39 is soldeervet op zoutzuurbasis om stukken koper vetvrij te krijgen en dat tegelijk als vloeimiddel dient. (Dus nooit gebruiken om electronische en electrische onderdelen te solderen) Kijk, dat is dus het punt waarin je technici blindelings kunt vertrouwen: ze zullen nooit met een agenda luisteren van: "ik heb zonet uitgerekend dat er geen verschil kan zijn, dus er is gewoon geen verschil". Een technicus zoekt juist te confrontatie op door (maar dan wel dubbelblind) uit te vinden of ergens niet toch stiekem iets wat anders in elkaar steekt dan hij/zij berekend had. Een technicus kan gewoon zeggen: "kijk, dit verschil kan ik niet verklaren maar het is er wel". Dus als we (als ik even namens ongelovige technici mag spreken) geen verschil horen, dan hebben we wel degelijk onze best gedaan om verschillen te ontdekken. Ik kan overigens nergens in wat voor post van Ruud13 opmaken dat hij dat niet zou doen. Ik meende ook gigantische verbeteringen te horen bij het vervangen van een voorversterker. Todat ik 5 weken later weer terug schakelde naar de oude en toen was het opnieuw beter. En dat kan dus niet. Ik erken het gigantische vermogen van onze hersenen om ons te bedriegen wat we wel dan wel wat we niet horen. Bedankt voor de info over S-39 trouwens (eigenlijk schandalig dat ik dat niet weet). Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 18 augustus 2005 Report Share Posted 18 augustus 2005 1861-1865. De Amerikaanse burgeroorlog......... Iedere oorlog is verschrikkelijk. Een verhitte discussie heeft wel iets van oorlog. Met 2 verschillen: 1. Er vallen geen slachtoffers, 2. derden die het lezen kunnen er slechts hun voordeel mee doen. Op een forum als dit is een dergelijke discussie gratis, en ik kan me ook geen ander medium verzinnen waar een dergelijke audiodiscussie mogelijk is. In die zin vraag ik me af waarom een debat als dit ongewenst is (zolang er geen persoonlijke aanvallen worden gedaan) Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 18 augustus 2005 Report Share Posted 18 augustus 2005 Heb jij dubbelblind aangetoond dat jij CD altijd beter klinkt? Van zo'n zin kan ik met de beste wil van de wereld geen brood bakken.......jullie wel Je hebt gelijk, dit was echt bagger. Ik probeer het even opnieuw: Heb je statistisch verantwoord dubbelblind aangetoond dat je, over meerdere opnames, MP3 altijd slechter vind klinken dan dezelfde opnames op CD? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 augustus 2005 Report Share Posted 18 augustus 2005 Ik meende ook gigantische verbeteringen te horen bij het vervangen van een voorversterker. Todat ik 5 weken later weer terug schakelde naar de oude en toen was het opnieuw beter. En dat kan dus niet. Ik erken het gigantische vermogen van onze hersenen om ons te bedriegen wat we wel dan wel wat we niet horen. Is dat zo? dat vraag ik me af. Misschien moet je de contacten (RCA bussen en pluggen) wel eens wat vaker schoon maken Het is dan wel een ander onderwerp, maar dat verklaart wel waarom je ouwe vv na 5 weken weer beter klinkt dan de nieuwe. Voorbeeld (sorry, het is een kabelverhaaltje en daar geloof jij niet in (of toch )): 2 jaar geleden zijn we met een paar personen van dit forum naar een audiobeurs in Lanaken ( geweest. Toen we terugkwamen hebben we nog een tijdje naar mijn set geluisterd. Eerst met de zelfdegemaakte SW Silverbullit tussen DAC en VV en ff later een TPD Reference ertussen. De SW zat er al ruim een jaar tussen. De TPD was vers opgeklemt en die klonk beduidend voller en ruimtelijker. Daarna de SW (met bullet pluggen) er weer opgeklemt en gelijk was het verschil in diepte en ruimtelijkheid een heel stuk kleiner. Blijkbaar was er een grotere overgangsweerstand ontstaan omdat de kabel al zo lang erop had gezeten. Toen de contacten weer schoon waren en de overgangsweerstand daarom kleiner was, was het verschil niet meer zo gigantisch. Ik gaf daarna zelfs de voorkeur aan mijn SW, maar dat kan ook zijn omdat ik die gewend ben. Het hoeft dus niet altijd een hersenspinsel te zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 18 augustus 2005 Report Share Posted 18 augustus 2005 Er zijn ook rationeel nadenkende mensen die zeggen dat de kwaliteit van de CD inherent zo goed is dat verschillen tussen spelers (wanneer dubbelblind en statistisch correct getoetst) zo klein zijn dat nooit unaniem de dure speler als beter wordt ervaren, over meerdere testmomenten en meerdere stukken muziek. Deze rationeel denkende mensen zeggen dan ook: geld uitgeven aan een dure speler HEEFT GEEN ZIN. Er zijn ook mensen die mp3`s van 128kb net zo goed vinden klinken als een CD Marcel Is ook (bijna) zo... 192kbps is al helemaal moeilijk te onderscheiden van het origineel. Laat staan een hogere bitrate of VBR... Ik heb gezegd net zo goed h Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 18 augustus 2005 Report Share Posted 18 augustus 2005 Voorbeeld (sorry, het is een kabelverhaaltje en daar geloof jij niet in (of toch )): 2 jaar geleden zijn we met een paar personen van dit forum naar een audiobeurs in Lanaken ( geweest. Toen we terugkwamen hebben we nog een tijdje naar mijn set geluisterd. Eerst met de zelfdegemaakte SW Silverbullit tussen DAC en VV en ff later een TPD Reference ertussen. De SW zat er al ruim een jaar tussen. De TPD was vers opgeklemt en die klonk beduidend voller en ruimtelijker. Daarna de SW (met bullet pluggen) er weer opgeklemt en gelijk was het verschil in diepte en ruimtelijkheid een heel stuk kleiner. Blijkbaar was er een grotere overgangsweerstand ontstaan omdat de kabel al zo lang erop had gezeten. Toen de contacten weer schoon waren en de overgangsweerstand daarom kleiner was, was het verschil niet meer zo gigantisch. Ik gaf daarna zelfs de voorkeur aan mijn SW, maar dat kan ook zijn omdat ik die gewend ben. Een beredening vanuit aansluitweerstanden zou kloppen als deze een bottleneck voor de geleidbaarheid vormen, of als deze een capacitieve of inductieve parasiet introduceren in de audioband. Ik gebruik vanwege praktische redenen gouden pluggen op supergoedkope kabels. Gouden pluggen blijven lang schoon, verroesten niet en als je even slim je plug kiest dat deze altijd met veel klemkracht in de aansluitbus zit, dan is de geleidbaarheid al zo groot dat je een frituese (2 KW) zou kunnen voeden met die cinch aansluiting (als de interlink dik genoeg is dan loopt daar die 7 A wel doorheen, maar aan de overgang ligt het niet). De stroompjes die lopen tussen voor en eindversterker zijn orde grootte microamperes (1 V aan bijv. 50 kOhm). Das een factor miljoen (120 dB) minder. Capacitieve of inductieve effecten op een overgangsweerstand die zo klein is, kunnen wellicht in frequenties van het radarbereik problemen geven maar het audiobereik blijft dik in orde. Daarom ben ik toch nog steeds 'ongelovig', ook geloof ik 100 % dat je verschillen hebt gehoord. Ik meen echter dat tenzij je autosuggestie uitsluit door een blinddoek om te doen, dat ook deze verschillen niet te maken hebben met de kabels. Of de aansluitbussen moeten totaal verroeste gietijzeren exemplaren zijn geweest (helemaal bruin gekleurd o.i.d.), met een meetbare weerstand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwinds Posted 18 augustus 2005 Report Share Posted 18 augustus 2005 Er zijn ook mensen die mp3`s van 128kb net zo goed vinden klinken als een CD Marcel Klopt helemaal! Er zijn geen meetbare verschillen dus ze kunnen dan niet verschillend klinken natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwinds Posted 18 augustus 2005 Report Share Posted 18 augustus 2005 Wat je zegt.Het is erger dan zo'n blokkade. Het allerergst is dat hij het niet wil weten. Zal ik eens proberen een anti Ruud13 en evt. een anti Gert virus te maken ? Scheelt jullie een hoop schermvervuiling. mvg Gert Ben jij ook een soort moderator dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwinds Posted 18 augustus 2005 Report Share Posted 18 augustus 2005 Wat ik niet geloof is dat die zogenaamde blinde test over meedere samples gedaan is (statistisch verantwoord) en dat er telkens dezelfde uitslag uit kwam (dat telkens 1 speler gelinkt werd aan het ene type geluid en de andere speler aan het andere type geluid). Of er wordt hier niet de hele waarheid verteld en er zijn ook verschillen gehoord tussen 2 weergaves van dezelfde CD speler. Ook geloof ik er niets van dat 1 type geluid als 'beter' ipv slechts 'anders' uit de bus kwam. Laat staan dat dan ook altijd de dure de betere is. Weleens erbij stilgestaan dat de rest van de geluidsinstallatie ook in staat moet zijn om de verschillen tussen een baggerbron en een fatsoenlijke bron neer te zetten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 augustus 2005 Report Share Posted 18 augustus 2005 Er zijn ook mensen die mp3`s van 128kb net zo goed vinden klinken als een CD Marcel Klopt helemaal! Er zijn geen meetbare verschillen dus ze kunnen dan niet verschillend klinken natuurlijk. Er zijn wel degelijk meetbare verschillen tussen 128 kbps mp3's en het origineel op cd. Vandaar ook dat het hoorbaar is... Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 18 augustus 2005 Report Share Posted 18 augustus 2005 Weleens erbij stilgestaan dat de rest van de geluidsinstallatie ook in staat moet zijn om de verschillen tussen een baggerbron en een fatsoenlijke bron neer te zetten? Kwantificeer eens wat je bedoelt. Wanneer maskeert de versterker de verschillen tussen 2 cd spelers? Hoeveel moet ie dan vervormen? Als je dit punt maakt, moet je ook onderbouwen wat je bedoelt. Is er aangetoond dat op de ene set verschillen wel hoorbaar zijn en op de andere niet? Mijn punt is simpel: mij part vervormt de set achter de CD speler helemaal niet (terwijl de luidsprekers letterlijk honderden zo niet duizenden keren meer intermodulatie vervorming hebben dan de uitgangstrap van een CD speler) dan nog kun je de niet-hoorbare verschillen tussen CD spelers niet horen. Niet hoorbaar wordt bij mij pas hoorbaar wanneer zo is aangetoond. Kies zelf maar uit op welke set dit moet gebeuren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwinds Posted 18 augustus 2005 Report Share Posted 18 augustus 2005 Er zijn wel degelijk meetbare verschillen tussen 128 kbps mp3's en het origineel op cd. Vandaar ook dat het hoorbaar is... 't Was ironisch...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts