Ruud13 Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 Wat doe jij trouwens als je constateert dat er een speler een paar tienden harder is ? Niks want zoals gezegd, als het niet meer is dan een paar tiende (0,2 dB), is dat voor het vergelijken niet belangrijk. Je kunt overigen zelf constateren hoe nauwkeurig dat luistert: zet maar eens met behulp van twee identieke testcd's rose ruis op twee spelers en compenseer waar nodig alle kanalen nauwkeurig voor het sterkteverschil. Geef daarna een van de spelers in een van de kanalen 0,3 dB meer signaal. Als je nu naar de ruis luistert hoor je goed dat er bij het vergelijken van de spelers een verschillend ruispatroon hoorbaar wordt. Vanzelfsprekend is muziek geen ruis maar ook bij muziek kunnen die sterkteverschillen de testresultaten onbedoeld be Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwinds Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 Als je dubbelblind verschillen hoort ben je de eerste. Nee hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwinds Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 Het was ironisch bedoeld, naar het schijnt... Wil junior er dan misschien wat smilies bij zetten Marcel Okee, okee Marcel. Ik krijg het plaatje..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwinds Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 Er zijn geen meetbare verschillen dus ze kunnen dan niet verschillend klinken natuurlijk. Hoe kom je er zo bij dat tussen deze twee formaten geen meetbaar verschil zit? Je hoeft niet eens te meten want dat hoor je onmiddellijk als je bijvoorbeeld een stuk koormuziek vergelijkt. Wat anders is natuurlijk of je het verschil als onaangenaam ervaart. Dat wou ik nou zo graag eens uit jouw toestsenbord horen komen, Ruud..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 ... natuurlijk is er een kans dat dit autosuggestie is (die kans heb je bij alles), doch als schoonmaken mijn autosuggestie in deze mate in werking doet treden dan is het dus gezien de beleefde voordelen in weergave een nuttige exercitie. naarmate ik meer ga inzien dat tweaken mijn autosuggestie bevordert hetgeen ik als aangenaam ervaar, lijkt tweaken mij een steeds nuttigere bezigheid. groet Hoi RobX, in feite heb je daar helemaal gelijk in; Als puntje bij paaltje komt... who cares HOE een bepaalde handeling je audiobeleving bevordert? ALS het goed doet, LAAT het dan goed doen en laat je niet gek maken door mensen die beweren dat je jezelf voor de gek houdt. Met vriendelijke groet, Erjee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud13 Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 ja wanneer wordt je eigenlijk senior member? is niet leeftijdsgebonden dacht ik. piepen en voortijdig (hoog)gehoorsverlies zal toch samenhangen met misbruik als in disco's en andere oorslopende lokaties zitten. overigens is regelmatig schoonmaken van contacten weldegelijk een bijdrage aan genieten van je set. en als het losmaken, sprayen en terugsteken van de verbindingen vanwege een andere orzaak hoorbaar is, vertel me dan die andere oorzaak snel, want wellicht valt daar ook nog wat te verbeteren. natuurlijk is er een kans dat dit autosuggestie is (die kans heb je bij alles), doch als schoonmaken mijn autosuggestie in deze mate in werking doet treden dan is het dus gezien de beleefde voordelen in weergave een nuttige exercitie. naarmate ik meer ga inzien dat tweaken mijn autosuggestie bevordert hetgeen ik als aangenaam ervaar, lijkt tweaken mij een steeds nuttigere bezigheid. groet Volgens mij wordt je hier senior member op grond van een maandje hier berichten plaatsen... Nee dat hoeft niet: piepen en gehoorverlies (in het hoog) kunnen heel goed door ziektes (o.a. veelvuldige middenoorontsteking) of domweg ouderdom worden veroorzaakt zonder dat het te maken hoeft te hebben met gehoorbeschadiging. Ik heb niet gezegd dat het schoonmaken van contacten niet zinnig is. Er zijn een aantal mogelijkheden die er voor kunnen zorgen dat geluid minder goed klinkt. Door het rommelen aan kabels be Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 Ik blijf maar moeite houden met de term autosuggestie. Je kunt er namelijk alles mee verklaren en daarom juist weer niks.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 Hallo, Op internet worden regelmatig CD-spelers aangeboden die een jaar of 10 geleden heel veel geld (bijv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 oh ja verdraaid het ging Joerick zijn vraag Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 naarmate ik meer ga inzien dat tweaken mijn autosuggestie bevordert hetgeen ik als aangenaam ervaar, lijkt tweaken mij een steeds nuttigere bezigheid. Dit vind ik een hele goede opmerking. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 hahaha pas maar op, je loopt het risico op autosuggestie Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 Als je dubbelblind verschillen hoort ben je de eerste. Nee hoor. Geef mij eens even een link met een correct uitgevoerde DBT waaruit blijkt dat de dure altijd wint. Ik heb gezocht maar niet gevonden..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwinds Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 Geef mij eens even een link met een correct uitgevoerde DBT waaruit blijkt dat de dure altijd wint. Ik heb gezocht maar niet gevonden..... Hoho S-39, "commandeert de hond maar blafkef zelve ajb..... Om heel eerlijk te zijn heb ik geen weblink nodig om mijzelf van verschillen tussen cd-spelers te overtuigen. Hoe klinkt een weblink eigenlijk en hoe overtuigend is de klank van een url? Daarnaast heb je mij vast nergens zien beweren dat "de duurdere speler altijd wint".... dus het verzoek, hoe welgemeend ook, kan ik niet inwilligen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 ik denk een bevestiging dat de dure altijd wint niet te vinden is. daar geloof ik ook helemaal niet in ! groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 Geef mij eens even een link met een correct uitgevoerde DBT waaruit blijkt dat de dure altijd wint. Ik heb gezocht maar niet gevonden..... Hoho S-39, "commandeert de hond maar blafkef zelve ajb..... Om heel eerlijk te zijn heb ik geen weblink nodig om mijzelf van verschillen tussen cd-spelers te overtuigen. Hoe klinkt een weblink eigenlijk en hoe overtuigend is de klank van een url? Daarnaast heb je mij vast nergens zien beweren dat "de duurdere speler altijd wint".... dus het verzoek, hoe welgemeend ook, kan ik niet inwilligen. Klopt, ik vroeg eerst naar of er uberhaupt verschillen zijn te horen (nooit aangetoond) en nu of de duurste wint (ook nooit aangetoond). Maar goed geef mij dan maar eens een linkje naar een test waaruit blijkt dat dubbelblind verschil wordt aangetoond. Als jij zegt verschillen te horen spreek ik je niet tegen. Als je zegt dat deze komen door een CD speler met duurdere / meer onderdelen te vullen dan spreek ik je tegen totdat je het aantoont. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 Draaikont nummer 2. Kijk ik kan me voorstellen dat je je ergert aan mij, maar leg nu eens uit wat ik met deze post moet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 Draaikont nummer 2. Kijk ik kan me voorstellen dat je je ergert aan mij, maar leg nu eens uit wat ik met deze post moet Misschien is de lol er onderdehand vanaf? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 Dus....., zou het best wel eens kunnen dat hij dingen inderdaad gewoonweg niet (meer) hoort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 Dus....., zou het best wel eens kunnen dat hij dingen inderdaad gewoonweg niet (meer) hoort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwinds Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 (edited) Om heel eerlijk te zijn heb ik geen weblink nodig om mijzelf van verschillen tussen cd-spelers te overtuigen.Hoe klinkt een weblink eigenlijk en hoe overtuigend is de klank van een url? Daarnaast heb je mij vast nergens zien beweren dat "de duurdere speler altijd wint".... dus het verzoek, hoe welgemeend ook, kan ik niet inwilligen. Klopt, ik vroeg eerst naar of er uberhaupt verschillen zijn te horen (nooit aangetoond) en nu of de duurste wint (ook nooit aangetoond). Maar goed geef mij dan maar eens een linkje naar een test waaruit blijkt dat dubbelblind verschil wordt aangetoond. Als jij zegt verschillen te horen spreek ik je niet tegen. Als je zegt dat deze komen door een CD speler met duurdere / meer onderdelen te vullen dan spreek ik je tegen totdat je het aantoont. Antwoord: ja, er zijn verschillen te horen en nee, de prijs is niet per definitie een maatstaf voor kwaliteit die ook matcht met de rest van de keten. Ik weet ook niet zoveel van links, in elk geval niet om je mee te overtuigen, maar die behoefte heb ik verder ook niet. Zo zeg ik dus niet dat er altijd een relatie is tussen prijs en kwaliteit en ook wek ik niet de indruk dat iets kostbaar moet zijn om goed te klinken. Er valt niks aan te tonen, want iets aantonen doe je in het geval van deze ontspoorde discussie voor een ander en zo werkt het simpelweg niet. Er bestaat niet Edited 19 augustus 2005 by woodwinds Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 Jullie mannen zijn enorm goed in heel weinig. Vrouwen zijn middelmatig in van alles en nog wat. . Ach.............. het gaat erom w Link to comment Share on other sites More sharing options...
gert Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 Als je dubbelblind verschillen hoort ben je de eerste. Nee hoor. Geef mij eens even een link met een correct uitgevoerde DBT waaruit blijkt dat de dure altijd wint. Ik heb gezocht maar niet gevonden..... Beste s0000884, Je moet nou niet de zaak gaan verdraaien. Het gaat er hierom of er verschillen zijn tussen de huidige Cd-spelers, niet of de duurdere pers Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 Er zijn hear mensen die forummen met andere bedoelingen dan ik. Ik word echt doodmoe van deze 'discussie' Link to comment Share on other sites More sharing options...
gert Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 Draaikont nummer 2. Kijk ik kan me voorstellen dat je je ergert aan mij, maar leg nu eens uit wat ik met deze post moet Beste s0000884, Nou je zou je b.v. kunnen gaan schamen. Je zou je ook kunnen gaan afvragen waarom je bijna de enige in de wereld bent die dit standpunt heeft (zelfreflectie). Je zou gewoon kunnen zeggen: beste mensen ik doe hier niet aan mee wat ik kan het allemaal niet horen, ik heb andere kwaliteiten, resp. ik hoor andere dingen wel. mvg Gert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 Er zijn hear mensen die forummen met andere bedoelingen dan ik. Ik word echt doodmoe van deze 'discussie' Ach, misschien is er vanavond wel een (on ) interessante voetbalmatch op de T.V. Of een boeiende discussie over interlinks en vintage elementen op een Fr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts