Jump to content

Oude CD-spelers verouderde techniek?

joerick
 Share

Recommended Posts

Ach bits en bijtes, het blijft gewoon bijterige materie :lol: Net zoals met veel andere zaken kun je maar beter het doosje of fles dicht laten.

Heb hier nog een fles afbijtes staan. Kun je beter ook alleen met handschoenen aan gebruiken.

Geef toe, met vinylplaten gaat het ook nergens over maar die bijten niet zo, die sop je gewoon af en toe even af. Alleen als de bitbijters langskomen wordt het uitkijken ....

:D:ph34r:

Ach bits en bijtes, het blijft gewoon bijterige materie :lol: Net zoals met veel andere zaken kun je maar beter het doosje of fles dicht laten.

Heb hier nog een fles afbijtes staan. Kun je beter ook alleen met handschoenen aan gebruiken.

Geef toe, met vinylplaten gaat het ook nergens over maar die bijten niet zo, die sop je gewoon af en toe even af. Alleen als de bitbijters langskomen wordt het uitkijken ....

:D:ph34r:

Bitbijters of betweters? Ja wat is het nu? :huh:

Kun je een verschil ontdekken a.d.h. van dit draadje Scat Man?

Ach BellaVista, het is maar tijdverdrijf en voor sommigen een manier om zich te laten gelden. Ze hebben kennelijk niet veel anders, dus gun het ze maar.

:rolleyes:

Heb geen oude noch een nieuwe CD-speler. Het zal mij dus een worst wezen . Daar gaat het al heel lang niet meer om ( verschil) . Alleen voor de winkeliers on der de forumers is het sneu dat op deze manier de handel ietwat stokt. ( denk ik)

Maar straks stromen de verkoop ondersteunende topic`s weer het forum op. Needan? ;)

Kun je een verschil ontdekken a.d.h. van dit draadje Scat Man?

Ach BellaVista, het is maar tijdverdrijf en voor sommigen een manier om zich te laten gelden. Ze hebben kennelijk niet veel anders, dus gun het ze maar.

:rolleyes:

:D;)

(PS: is er geen slaap-smilie?)

ik weet het beter

Ik weet het helemaal niet beter. Ik combineer gewoon vakken die ik gehad heb over de eigenschappen van ons gehoor met vakken die ik gehad heb over electronica (analoog en digitaal). Of ik moet die boeken verscheuren of CD spelers hebben zodanig kleine gehoormatige verschillen (ook tussen een van 200 en 20000 euro) dat meer dan 200 euro uitgeven zinloos is. Het is misschien verrassend, maar ik vertrouw die boeken meer dan 5000 audiobladen (=reclamebladen) bij elkaar.

Draaikont nummer 2.

Kijk ik kan me voorstellen dat je je ergert aan mij, maar leg nu eens uit wat ik met deze post moet :blink::confused::unsure::(:huh:

Beste s0000884,

• Nou je zou je b.v. kunnen gaan schamen.
  • Je zou je ook kunnen gaan afvragen waarom je bijna de enige in de wereld bent die dit standpunt heeft (zelfreflectie).
  • Je zou gewoon kunnen zeggen: beste mensen ik doe hier niet aan mee wat ik kan het allemaal niet horen, ik heb andere kwaliteiten, resp. ik hoor andere dingen wel.

mvg

Gert

JA WEER schitterend deze post. :D Ik zal me inderdaad gaan schamen omdat ik blijkbaar de enige ben die vind dat de keizer in zijn hemd staat.

vakken ....? luister gewoon zelf ....

Tuurlijk luister ik ook zelf. Maar als ik dat doe om te vergelijken doe ik dat anders. Bijvoorbeeld 2 dezelfde CD's opzetten op 2 verschillende spelers en dan met je ogen dicht met je voeten net zo lang knopjes op de afstandsbediening van de versterker indrukken totdat je wat hoort. Dan met ogen dicht blijven luisteren en zeggen welke van de 2 spelers je hoort. Das eerlijk. Voorspel waarbij je aanschouwt hoe die mooie lade zo zachtjes dichtglijd de CD speler in, das niet eerlijk.

Hoi Henrie, ben je Luxman lief hebber? Heb ze ook bekeken op de site www.luxman.org , is nietde snelste site en werkt met pdf. Laten daar wel mooie producten zien. Ben zelf niet vies van vu meters. Waar ik altijd gecharmeerd van ben geweest is de M03 06 en 07 met de digitale power meters. Maar denk als iemand me een setje C70 M70 aanbood ik geen zou zeggen hihi. Misschien nog eens voor de lol en liefhebber een Lux topicje starten om onze verhalen van weleer kwijt te kunnen, mmmmmmmmmmm!

Woodwinds: Tja je hebt wel gelijk als je zegt dat het luisteren zelf, dat je daar voor in de mood moet zijn. Maarrrrrr, ik vind het zo belangrijk dat we niet alleen analytisch luisteren want dat is GEEN muziek luisteren. Dat is geluid(jes) luisteren. Dat doe je in de winkel of thuis als je aan het testen bent. Ik luister ook niet elke dag, maar als ik luister geniet ik (al jaren van dezelfde muziek stukken) met volle teugen.

En ik blijf zeggen dat we deze topic voornij zijn geschoten ik ook dus bij deze.

Soms voel ik me net Jomanda, luister naar je muziek en elkaar en ga elkaar nou niet zitten uitschelden. Dat is wel het moedigste wat je kan doen via een forum of chat.

Andre, make :wub: not :mad2:

Hoi Henrie, ben je Luxman lief hebber? Heb ze ook bekeken op de site www.luxman.org , is nietde snelste site en werkt met pdf. Laten daar wel mooie producten zien. Ben zelf niet vies van vu meters. Waar ik altijd gecharmeerd van ben geweest is de M03 06 en 07 met de digitale power meters. Maar denk als iemand me een setje C70 M70 aanbood ik geen zou zeggen hihi. Misschien nog eens voor de lol en liefhebber een Lux topicje starten om onze verhalen van weleer kwijt te kunnen, mmmmmmmmmmm!

Andre, ik heb een berichtje in je Luxman-topic gepost. Dan kan men hier blijven door ouwehoeren over wel of niet hoorbare dan wel meetbare verschillen tussen cd-spelers...

Wat doe jij trouwens als je constateert dat er een speler een paar tienden harder is ?

Niks want zoals gezegd, als het niet meer is dan een paar tiende (0,2 dB), is dat voor het vergelijken niet belangrijk.

.... knip ...

Beste Ruud13,

Vraag verkeerd gesteld. Ik bedoel wat doe je als e.e.a. 1-3 of wat mij betreft 6 dB verschilt.

mvg

Gert

Zoals al een aantal keren eerder gezegd: Compenseren voor de kwantitatieve verschillen.

Beste Ruud13,

Ja, dat snap ik, maar hoe compenseer je dan ?

Volumeregelaars, of ....

mvg

Gert

Ben bang dat geachte topicstarter al lang heeft afgehaakt. Ben toch wel benieuwd of hij nog besloten heeft iets nieuws te kopen (zie ook http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=4765&hl= )

Leuk dat je daar naar vraagt.

Ik ben compleet van set verandert.

Speakers:

Avalon Ascendant

Voorversterker:

Spectral DMC 15

Eindversterker:

Spectral DMA 100s

Bekabeling:

Volledig MIT

CD speler:

Gamut CD 1

Deze set is hopelijk een set die nog jaren blijft staan. Vraag me soms wel eens af of de CD-speler niet de zwakste schakel is. Vandaar.....