joerick Posted 20 augustus 2005 Author Report Share Posted 20 augustus 2005 Hallo, Op internet worden regelmatig CD-spelers aangeboden die een jaar of 10 geleden heel veel geld (bijv. € 10.000,- of meer) hebben gekost. Vaak kun je deze voor een fractie (25%) van de oorspronkelijk prijs kopen. Kunnen deze spelers nog mee met de huidige generatie CD-spelers? of kun je beter een CD-speler van deze tijd aanschaffen voor € 2.500,- Graag jullie reactie. Groeten, Joerick Hallo Joerick, Ben je nu wat wijzer geworden? Het aantal reacties is overweldigend! Allemaal dank daarvoor. Door de nogal uiteenlopende meningen heb ik (nog) niet een goed oordeel kunnen vormen. Zal toch echt zelf moeten luisteren om een volledig beeld te krijgen. Het zal lastig worden om een dealer te vinden die ook nog een aantal oude exemplaren heeft staan. Ze verkopen immers liever een nieuwe! Groeten, Joerick Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 20 augustus 2005 Report Share Posted 20 augustus 2005 Als eerste en als laatste aan het woord, en na 41 pagina's nog niks wijzer. Mij dunkt Joerick, je mag ze nu wel heel dankbaar zijn na zoveel onzinnige informatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 20 augustus 2005 Report Share Posted 20 augustus 2005 Als eerste en als laatste aan het woord, en na 41 pagina's nog niks wijzer. Mij dunkt Joerick, je mag ze nu wel heel dankbaar zijn na zoveel onzinnige informatie. Zo'n topic is niet voor dovemansoren bestempdt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 20 augustus 2005 Report Share Posted 20 augustus 2005 Als eerste en als laatste aan het woord, en na 41 pagina's nog niks wijzer. Mij dunkt Joerick, je mag ze nu wel heel dankbaar zijn na zoveel onzinnige informatie. Zo'n topic is niet voor dovemansoren bestempdt Verklaar je nader. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 20 augustus 2005 Report Share Posted 20 augustus 2005 of het is fataal gebleken Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwinds Posted 20 augustus 2005 Report Share Posted 20 augustus 2005 of het is fataal gebleken Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 20 augustus 2005 Report Share Posted 20 augustus 2005 nee ik ben een gelovige, je weet dat het daar goed mee afloopt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud13 Posted 20 augustus 2005 Report Share Posted 20 augustus 2005 Ja, dat snap ik, maar hoe compenseer je dan ?Volumeregelaars, of .... mvg Gert Met meerslagen potmeters. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 augustus 2005 Report Share Posted 20 augustus 2005 CD speler:Gamut CD 1 De Gamut is zeker geen slechte speler (in tegendeel). Denk niet dat het de zwakste schakel is. Lijkt me een waardige speler icm de rest. Best een mooi product zo'n Gamut. Zo heeft de nieuwe mk II een BNC aansluiting voor de s/pdif uitgang. Toch een teken dat ze oog voor kwaliteit hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 21 augustus 2005 Report Share Posted 21 augustus 2005 Best een mooi product zo'n Gamut. Zo heeft de nieuwe mk II een BNC aansluiting voor de s/pdif uitgang. Toch een teken dat ze oog voor kwaliteit hebben Oog voor kwaliteit. Inderdaad. Kwaliteit kost toch al gauw 1.40 euro. En zie daar het resultaat: Een BNC aansluiting! Dat bevestigt dat de fabrikant echt een FILOSOFIE heeft en hoge kwaliteit nastreeft!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 21 augustus 2005 Report Share Posted 21 augustus 2005 Best een mooi product zo'n Gamut. Zo heeft de nieuwe mk II een BNC aansluiting voor de s/pdif uitgang. Toch een teken dat ze oog voor kwaliteit hebben Oog voor kwaliteit. Inderdaad. Kwaliteit kost toch al gauw 1.40 euro. En zie daar het resultaat: Een BNC aansluiting! Dat bevestigt dat de fabrikant echt een FILOSOFIE heeft en hoge kwaliteit nastreeft!!! lol ik wist dat er iemand zou happen. zo voorspelbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 21 augustus 2005 Report Share Posted 21 augustus 2005 Best een mooi product zo'n Gamut. Zo heeft de nieuwe mk II een BNC aansluiting voor de s/pdif uitgang. Toch een teken dat ze oog voor kwaliteit hebben Oog voor kwaliteit. Inderdaad. Kwaliteit kost toch al gauw 1.40 euro. En zie daar het resultaat: Een BNC aansluiting! Dat bevestigt dat de fabrikant echt een FILOSOFIE heeft en hoge kwaliteit nastreeft!!! lol ik wist dat er iemand zou happen. zo voorspelbaar. Daarom had je het natuurlijk gepost. Ik hoop echter wel dat men zich niet voor deze marketing truc laat #*@&$*#. Straks zitten er XLR ingangen op en nou dan moet de speler wel HELEMAAL top zijn! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 21 augustus 2005 Report Share Posted 21 augustus 2005 jaja Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 21 augustus 2005 Report Share Posted 21 augustus 2005 Als eerste en als laatste aan het woord, en na 41 pagina's nog niks wijzer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 21 augustus 2005 Report Share Posted 21 augustus 2005 Als eerste en als laatste aan het woord, en na 41 pagina's nog niks wijzer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 21 augustus 2005 Report Share Posted 21 augustus 2005 (...) Nou er zijn er hier toch wel een paar "collega's" die beweren dat ze niks horen als ze het niet kunnen meten? (...) Beste Rastaphil, Dat heeft toch niemand beweerd? Volgens mij zijn hier wel een paar verstandige mensen aan het woord geweest, die hebben verklaard dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud13 Posted 21 augustus 2005 Report Share Posted 21 augustus 2005 (...) Nou er zijn er hier toch wel een paar "collega's" die beweren dat ze niks horen als ze het niet kunnen meten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 21 augustus 2005 Report Share Posted 21 augustus 2005 OK mea culpa, maar waarom beweer je dan dat er geen verschillen meer zijn tussen hedendaagse spelers van 50 tot 10.000 eur (bij benadering gekwoot h Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 21 augustus 2005 Report Share Posted 21 augustus 2005 OK mea culpa, maar waarom beweer je dan dat er geen verschillen meer zijn tussen hedendaagse spelers van 50 tot 10.000 eur (bij benadering gekwoot h Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 21 augustus 2005 Report Share Posted 21 augustus 2005 Wellus nietus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 21 augustus 2005 Report Share Posted 21 augustus 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud13 Posted 21 augustus 2005 Report Share Posted 21 augustus 2005 OK mea culpa, maar waarom beweer je dan dat er geen verschillen meer zijn tussen hedendaagse spelers van 50 tot 10.000 eur (bij benadering gekwoot h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud13 Posted 21 augustus 2005 Report Share Posted 21 augustus 2005 Nu weet ik het niet meer ... zou het autosuggestie zijn dat ik heel duidelijke verschillen waarnam tussen mijn eigen CD 14 en de NAD 541 die ik een tijdje te leen heb gehad? Heeft iemand daar een verklaring dan voor? Ik denk dat je niet moet uitsluiten dat het autosuggestie is. In dat geval is de verklaring simpel: je hoort mogelijk dingen die er niet zijn als de spelers heel zijn en niet te oud. Het kunnen trouwens ook niveauverschillen zijn - die je kwalitatief interpreteert - als je daarvoor niet heel nauwkeurig hebt gecompenseerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwinds Posted 21 augustus 2005 Report Share Posted 21 augustus 2005 Ik denk dat je niet moet uitsluiten dat het autosuggestie is. In dat geval is de verklaring simpel: je hoort mogelijk dingen die er niet zijn als de spelers heel zijn en niet te oud. Het kunnen trouwens ook niveauverschillen zijn - die je kwalitatief interpreteert - als je daarvoor niet heel nauwkeurig hebt gecompenseerd. Toen ik onlangs het genoegen had om een Marantz SA-11 S1 naast een Musical Fidelity A5 speler te horen, nam ik vrij duidelijke verschillen waar. Meer dan bijvoorbeeld 0,2dB niveauverschil, om maar iets te noemen...... Niet dat je dan gelijk zou zeggen, die of die is beter. Maar wel verschillen waarom de ene zou zeggen: "doe mij de SA11 maar" en de ander "ik wil de A5". Omdat het technisch gezien zulke verschillende benaderingen zijn, heb ik me laten vertellen, is hun karakter ook zo verschillend. Na de enen-en-nullentoestand komt er immers ook nog het een en ander aan klank- en prestatie-bepalende elektronica in de signaalweg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 21 augustus 2005 Report Share Posted 21 augustus 2005 het geloof in autosuggestie zal alle andere verklaringen overwinnen. en zeker is het fijner in autosuggestie te geloven dan in de mogelijkheid dat je echt verschil hoort. je mist een heleboel Ruud. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts