Alco Posted 22 augustus 2005 Report Share Posted 22 augustus 2005 wat mij ondertussen wel opvalt is dat alco en dexter 23 allebei blind hebben vergeleken en tot de conclusie kwamen dat de verschillen ineens v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 22 augustus 2005 Report Share Posted 22 augustus 2005 maakt niet uit, als je ze even hard gooit, binnen 0,5 m/s verschil, is het een gelijk gevoel, en anders is het autosuggestie Tomaat - Groen-Klasse B ; onrijp knalhard Tomaat - Rood-Klasse B ; rijp zacht Rob nu jij weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 22 augustus 2005 Report Share Posted 22 augustus 2005 Ik heb ook al redelijk vaak CD-spelers met elkaar vergeleken. Of ik het nu blind doe of niet, of ik nu twee spelers uit dezelfde prijsklasse vergelijk of juist een hele goedkope en een hele dure: ze zijn, als je ze met dezelfde opname precies tegelijk start ook precies tegelijk weer klaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 22 augustus 2005 Report Share Posted 22 augustus 2005 Ik heb ook al redelijk vaak CD-spelers met elkaar vergeleken. Of ik het nu blind doe of niet, of ik nu twee spelers uit dezelfde prijsklasse vergelijk of juist een hele goedkope en een hele dure: ze zijn, als je ze met dezelfde opname precies tegelijk start ook precies tegelijk weer klaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 22 augustus 2005 Report Share Posted 22 augustus 2005 Ik heb ook al redelijk vaak CD-spelers met elkaar vergeleken. Of ik het nu blind doe of niet, of ik nu twee spelers uit dezelfde prijsklasse vergelijk of juist een hele goedkope en een hele dure: ze zijn, als je ze met dezelfde opname precies tegelijk start ook precies tegelijk weer klaar. beste joboton, maar dan moeten ze wel hele goede klokken hebben, want anders gaat jouw verhaal echt niet op. ps: ik heb een keer 2 romeo's en julia's vergeleken, blind natuurlijk, met mijn ogen dicht, ik startte ze allebei gelijk op , maar de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 22 augustus 2005 Report Share Posted 22 augustus 2005 Ik heb ook al redelijk vaak CD-spelers met elkaar vergeleken. Of ik het nu blind doe of niet, of ik nu twee spelers uit dezelfde prijsklasse vergelijk of juist een hele goedkope en een hele dure: ze zijn, als je ze met dezelfde opname precies tegelijk start ook precies tegelijk weer klaar. beste joboton, maar dan moeten ze wel hele goede klokken hebben, want anders gaat jouw verhaal echt niet op. ps: ik heb een keer 2 romeo's en julia's vergeleken, blind natuurlijk, met mijn ogen dicht, ik startte ze allebei gelijk op , maar de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 augustus 2005 Report Share Posted 22 augustus 2005 maakt niet uit, als je ze even hard gooit, binnen 0,5 m/s verschil, is het een gelijk gevoel, en anders is het autosuggestie Tomaat - Groen-Klasse B ; onrijp knalhard Tomaat - Rood-Klasse B ; rijp zacht Rob nu jij weer. Het ligt er ook een beetje aan van welke afstand je de tomaten gooit. Als dat vanaf een Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 augustus 2005 Report Share Posted 22 augustus 2005 Tomaat - Rood-Klasse B ; rijp zacht Maar als je die wat langer laat liggen worden ze weer groen. "Tis een mirakel Maar als je een groene tomaat van de eerste soort tegen je kop krijgt is dat wel hard maar geeft niet zo'n troep, soort digitale tomaat zeg maar. Een rode rijpe tomaat is dan minder hard maar geeft wel meer troep, een analoge tomaat zeg maar. Dus ja het is nog niet duidelijk wat harder aankomt ??? P.s. Sodejuu, zoek jij ruzie met Fireman? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 22 augustus 2005 Report Share Posted 22 augustus 2005 Tomaat - Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 22 augustus 2005 Report Share Posted 22 augustus 2005 Ik heb ook al redelijk vaak CD-spelers met elkaar vergeleken. Of ik het nu blind doe of niet, of ik nu twee spelers uit dezelfde prijsklasse vergelijk of juist een hele goedkope en een hele dure: ze zijn, als je ze met dezelfde opname precies tegelijk start ook precies tegelijk weer klaar. Zeg er dan even bij dat ze daarom hetzelfde klinken......... Ruud weet precies hoe hij de posters weer on topic kan krijgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertus Posted 22 augustus 2005 Report Share Posted 22 augustus 2005 maakt niet uit, als je ze even hard gooit, binnen 0,5 m/s verschil, is het een gelijk gevoel, en anders is het autosuggestie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 22 augustus 2005 Report Share Posted 22 augustus 2005 Hee Roger, Lukt je dat ook -> Roze olifanten?? No problemo Link to comment Share on other sites More sharing options...
gert Posted 22 augustus 2005 Report Share Posted 22 augustus 2005 Waerde Confr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertus Posted 22 augustus 2005 Report Share Posted 22 augustus 2005 Waerde Confr Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 23 augustus 2005 Report Share Posted 23 augustus 2005 scatman, dat is autosuggestie hoor, bewijs maar eens dat het harder aanvoelt zo'n groene Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 augustus 2005 Report Share Posted 23 augustus 2005 scatman, dat is autosuggestie hoor, bewijs maar eens dat het harder aanvoelt zo'n groene Dan zal daartoe een DBT georganiseerd moeten worden Ik ben daarvoor niet beschikbaar, geloof het zo wel maar er zijn vast ongelovigen die daarvoor in zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 23 augustus 2005 Report Share Posted 23 augustus 2005 Ik denk dat je niet moet uitsluiten dat het autosuggestie is. In dat geval is de verklaring simpel: je hoort mogelijk dingen die er niet zijn als de spelers heel zijn en niet te oud. Het kunnen trouwens ook niveauverschillen zijn - die je kwalitatief interpreteert - als je daarvoor niet heel nauwkeurig hebt gecompenseerd. Toen ik onlangs het genoegen had om een Marantz SA-11 S1 naast een Musical Fidelity A5 speler hoorde, hoorde ik vrij duidelijke verschillen. Meer dan bijvoorbeeld 0,2dB niveauverschil, om maar iets te noemen...... Niet dat je dan gelijk zou zeggen, die of die is beter. Maar wel verschillen waarom de ene zou zeggen: "doe mij de SA11 maar" en de ander "ik wil de A5". Omdat het technisch gezien zulke verschillende benaderingen zijn, heb ik me laten vertellen, is hun karakter ook zo verschillend. Na de enen-en-nullentoestand komt er immers ook nog het een en ander aan klank- en prestatie-bepalende elektronica in de signaalweg. Ik denk dat de verschillen die je hoorde mogelijk van doen hebben met zuiver kwantitatieve verschillen als je autosuggestie buiten beschouwing laat. Wat bedoel je trouwens met meer dan 0,2 dB? Je wekt namelijk zo niet de indruk dat je weet wat ik met die 0,2 dB bedoelde. Die 0,2 dB is namelijk de marge waarbinnen je het analoge uitgangsniveau van de te vergelijken spelers gelijk moet maken om te voorkomen dat je de kwantitatieve verschillen in je vergelijk betrekt. Van onze oren is immers al sinds de grijze oudheid bekend dat we geneigd zijn om kwantitatieve verschillen kwalitatief te interpreteren. Die verschillen - ook de hele kleine - moet je er eerst uithalen om Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Tube Posted 23 augustus 2005 Report Share Posted 23 augustus 2005 Wat een discussie......laten we weer een beetje on topic gaan. Wat oude CD spelers betreft draai ik zelf ook met oude meuk. Loopwerk van Proceed met een Philips CDM1 loopwerk (jaaa de eerste generatie dus) en een recentelijk aangeschafte Parasound DAC van ca 13 jaar oud. Oude spelers zoals de Philips Cd960 en de CD304MK2 zijn hele mooie spelers maar hebben hun beperkingen in de digitaal analoog omzetting. Deze spelers zijn met modificaties tot een absolute topspeler te brengen, denk aan een modernere DAC en een nieuw analoog cirquit en aanpassingen aan de voeding. De Parasound DAC heeft me verbaasd, voor zijn nieuwprijs van rond de 700 euro bood de fabrikant al veel waar voor geld zoals: drie aparte voedingen, goede componenten (zefs Black Gate condensatoren!) en goede opamps. De conversie met de Burr Brown PCM63 is absoluut ook niet verkeerd, daar kan een moderne eenbitter nog steeds niet tegenop. Het enige wat ik er tot nu toe aan gedaan heb is de PCM63 vervangen voor een K grade versie. Verder wil ik er nog een Tentlabs XO-DAC inbouwen, maar daar laat ik het dan maar bij. Kortom een hoop luisterplezier met deze oude meuk die beter klinkt dan de moderne en dure Marantz alleseter die ik alleen nog maar voor DVD's gebruik.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 23 augustus 2005 Report Share Posted 23 augustus 2005 Kortom een hoop luisterplezier met deze oude meuk die beter klinkt dan de moderne en dure Marantz alleseter die ik alleen nog maar voor DVD's gebruik Waarmee je in ieder geval wel weer aantoont dat er inderdaad wel degelijk klankmatig verschil is waar te nemen tussen diverse CD-spelers. (ongeacht leeftijd/prijs) Een kennis van mij had enkele jaren gelden de klacht dat zijn speakers niet voldoende body hadden qua stemmenweergaven, en dat 't laag wat aan de dunne kant was. Toen mocht ie na advies een AudioNote DAC proberen, op zijn Harman-Kardon 760 CD-speler. Wellicht een wat onverwachte combinatie, en hij verwachtte niet dat die stap zijn probleem op zou lossen. (hij had tenslotte een probleem met z'n speakers, niet de bron....dacht ie...) En toch... de toevoeging van die DAC aan zijn CD-speler bracht 'm dat verschil wat ie zocht! en nee....dit heeft dus nix, nada, noppes te maken met autosuggestie, of hoe men 't noemen wil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 23 augustus 2005 Report Share Posted 23 augustus 2005 scatman, dat is autosuggestie hoor, bewijs maar eens dat het harder aanvoelt zo'n groene Stel jij je hoofd beschikbaar voor enkele testjes? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 23 augustus 2005 Report Share Posted 23 augustus 2005 ik geloof er niet in, dus hoef ik het ook niet te proberen natuurlijk. ik weet dat het autosuggestie is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 23 augustus 2005 Report Share Posted 23 augustus 2005 ik geloof er niet in, dus hoef ik het ook niet te proberen natuurlijk. ik weet dat het autosuggestie is. Oke, beter zo , want ik heb al een beetje last van mijn werparm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 augustus 2005 Report Share Posted 23 augustus 2005 Jantje, (met opa aan het wandelen)... wat zijn dat?? Zwarte kerse jantje... Waarom zijn ze dan rood...??? Umd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts