Jump to content

REL

final
 Share

Recommended Posts

Ik heb een REL Q50 gehad in combinatie met Dynaudi Audience 42 luidsprekers en ik was blij dat de REL weer weg was. Geef mij maar de Dynaudio's zonder subwoofer.

Hubertinus

Ik heb een Strata II gehad; de bass reflex dus.

Boy <_< !

Was net zo blij toen ik 'm verkocht had. Huppelde hopeloos achter mijn toenmalige Maggies aan, omdat ie domweg te traag was.

Gesloten kasten hebben (vermoed ik) een minder trage respons.

Correctie...maggies werken ZELDEN goed met subs erbij. Is algemeen bekend van electrostaten/magentostaten. Daarom vallen vele hybrides ook tegen qua geluid ;)

Ja, alle infinity classics klinken ook niet!! :P

:D LOL :D

Kan bijna niets vinden over dat neonlampje, alleen dit is een artikel waar het kort ter sprake komt. Bij het kopje "signalering en voedingsspanning"

Wil iemand a.u.b. alle oude audio&techniek online zetten?  :D

Dat artikel heet "audiotechniek" en staat op de site audio-muziek.nl

Dat heeft volgens mij niets te maken met het tijdschrift Audio&techniek (later Audio&muziek meen ik) van John van der Sluijs en consorten. Ik kan me niet herinneren dat van Ommeren daar ooit voor geschreven heeft (maar kan me vergissen).

Het betreffende artikel heeft dacht ik wel eens in de HVT gestaan.

Is een neon lampje hetzelfde als een LED? In de meest dure Passlabs (ook van de meest kritische zelfbouwers) worden LEDs toegepast.

Is een neon lampje hetzelfde als een LED? In de meest dure Passlabs (ook van de meest kritische zelfbouwers) worden LEDs toegepast.

Nee, een neonlampje is heel wat anders dan een led. Je gebruikt een neonlampje meestal direct op 220V zonder er een weerstand voor te hoeven schakelen. Ook heeft een neonlampje geen diode-werking.

Ze hebben het er over dat een neonlampje meetbare storing kan veroorzaken op je netspanning. Vooral als het lampje al op leeftijd is.

Ik heb dit alleen kunnen lezen in het tijdschrift Audio & Techniek maar kan het verder niet vinden.

Iemand anders daar nog ideeen over?

Groeten Paul

• 3 weeks later...

ik heb afgelopen week met de nieuwe xxls12 woofers van peerless

2 testskasten gebouwd en deze met elkaar vergeleken

naar mijn idee komt een 12 inch in een gesloten kast beter uit het vergelijk

met muziek strak droog laag en de sub is makkelijker te plaatsen

een basreflex afstemming met een 12 inch wil al snel problemen geven met de plaatsing, laag heeft wel meer impact bij films, en daar kan de buurman over meepraten

bij een test moet je nu eenmaal op volle sterkte draaien