JSA Posted 21 augustus 2002 Report Share Posted 21 augustus 2002 Geplaatst door Pjotr:Huhhh.... ?????????? (off topic) Komt de post door de waterleiding bij julie? (toffe topic) nee, het water komt in de electriciteitleidingen als het hard regent, daardoor vliegt de aardlekschakelaar wel es terug. (denk ik) Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 22 augustus 2002 Report Share Posted 22 augustus 2002 Geplaatst door FrankD:Je kunt ook gewoon een 220Vac relais nemen en een weerstand. Sluit de relais spoel achter de weerstand aan tussen de nul en de fase. Door de spanningsval over de weerstand zal het even duren voordat het relais inkomt en de weerstand overbrugt. Frank IK zal eens kijken of 't niet simpeler kan. Mijn methode is wel heel duur. Je heb me in ieder geval op de goede weg geholpen. En op mijn werk gebruiken we een brugcel + elko gelijkstroom relais (wel op 230 en dat zijn vette elkos, das ook weer duur). Maar dat wordt na lowlands. grtz Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 22 augustus 2002 Report Share Posted 22 augustus 2002 Bij schakelingen die met een weerstand werken moet de weerstand wel het vermogen kunnen verwerken. Zelfs als er in de primaire kant van de trafo een kortsluiting is ontstaan. Relais kan namelijk stuk gaan, evenals de timer. ( De timer schakeling heeft een hoger risico! ) Door ipv de weerstand een NTC te gebruiken of een NTC met een kleinere weerstandwaarde in serie lijkt het mij een stuk veiliger. Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
gert Posted 22 augustus 2002 Report Share Posted 22 augustus 2002 Bekend probleem. Een oplossing kan ook een nullastschakelaar zijn. Schakelt in o het moment dat de netspanning 0 Volt is. Loopt er ook geen stroom Gert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts