rienberends Posted 11 augustus 2005 Report Share Posted 11 augustus 2005 Na veel geexperimenteer met dempers/spikes/kegels/siliconen en weet ik wat nog meer ben ik eindelijk tot rust gekomen,of beter gezegd:mijn installatie is tot rust gekomen met MASTERBASE. Overal onder te plaatsen. Geen geklooi met wankele voetjes.Ik denk bv. aan die vreselijke Pulsar Points. Maar wat het belangrijkste is,ik ben ZEER tevreden met het resultaat. Helder,scherp,rustig,rollende bas etc. Autosuggestie?? Het zal me worst wezen. Nu zit ik wel met een heel arsenaal aan spikes,dempers,etc.etc... Misschien zet ik alles bovenop mijn installatie. Zou dat ook helpen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 11 augustus 2005 Report Share Posted 11 augustus 2005 Ik heb zelf ook goede ervaringen met Masterbase. De verbetering is subtiel, maar zeker aanwezig. Het geeft in mijn setup een iets rustiger geluidsbeeld. Ze staan nu onder mijn versterker en onder mijn CD speler. Ik heb het ook een tijdje onder mijn speakers gehad en dat had m.i. een nog groter effect. Tegenwoordig heb ik de Vibrapods onder mijn speakers. Persoonlijk vind ik dit nog weer ietsje mooier klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 11 augustus 2005 Author Report Share Posted 11 augustus 2005 Ik heb die masterbase onder alles gezet CD,DAC,VOOR ,EIND,TUNER,SPEAKERS Nu nog onder mijn kabels en onder mezelf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 11 augustus 2005 Report Share Posted 11 augustus 2005 als je dit goed hoort, doe dan eens de volgende oefening: leg wat gewicht op de apparatuur. via de bovenkant komt ook een hoop trilling binnen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 leg wat gewicht op de apparatuur. Interessante suggestie! Waar denk je aan? Plaatje marmer? Het moet natuurlijk wel estetisch verantwoord zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 Ik heb het ook een tijdje onder mijn speakers gehad Helpt het ook als de masterbase onder speakerstands (Target) staat? Zelf heb ik masterbase onder de versterker staan en ze zijn blijven staan Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 ik heb er zelf inderdaad 2 cm steen op liggen (meestal travertin), met voor de apparaten die niet warm worden alleen wat plakvilt eronder (tegen krassen), en voor warmere dingen van een paar rijen van die vilt-plakrondjes zodat de steen wel goed contact maakt, en op de eindversterker die echt warm wordt eerst wat rubber (stukken rubbertegel van de gamma, versnipperd en weer geperst rubber). koelgaten helemaal niet afdekken. steen en een paar boeken erop doen het op de eindversterker beter dan alleen steen. denk ik geeft als je alles doet een stap meer rust en detail en zo (strakkere bas, schoner hoog, alles net lekkerder). kijk ook eens op: http://www.tnt-audio.com/accessories/vibra_iso_pt1_e.html daar staat iemands zoektocht naar demping beschreven. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaapiekrekel Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 leg wat gewicht op de apparatuur. Interessante suggestie! Waar denk je aan? Plaatje marmer? Het moet natuurlijk wel estetisch verantwoord zijn. Zou geen plaatje marmer op de versterker leggen, dan kan hij het nogal warmpjes krijgen. Voor luidsprekers heeft Totem wel een leuk item. Groet, JKr Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 zoals ik zei, let op koeling. je kan wel foto krijgen van hoe het bij mij erop ligt. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 Zou geen plaatje marmer op de versterker leggen, dan kan hij het nogal warmpjes krijgen. Voor luidsprekers heeft Totem wel een leuk item. Persoonlijk dacht ik meer aan de CD-speler en eventueel de pre-amp... Betreffende die Totem-dopjes: wat doen ze precies? Werken ze echt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 Helpt het ook als de masterbase onder speakerstands (Target) staatOnder de stands lijkt me minder verstanding, omdat je de stands dan niet meer kan verstellen, zodat ze mooi recht staan. Ik heb zelf wel masterbase blokjes op m'n stands, tussen de luidsprekers en de stand zelf, en dat scheelt wel degelijk. (niet zo'n fraai gezicht, daarom heb ik de blokjes eerst zwart geverfd) Voor luidsprekers heeft Totem wel een leuk item Ook al ziet 't er uit als een kegel voor onder je speaker, het is de bedoeling dat dat ding bovenop de speakerkast wordt geplaatst! (ook al heb ik de werking en nut er nooit echt van begrepen) Zelf zou ik apparatuur uberhaupt nooit op elkaar plaatsen. Vind 't ook minder mooi om te zien, maar als 't dan perse moet zou ik gewoon tussen de 2 apparaten een setje kegels plaatsen met bijhorende onderzet plaatjes, waar de scherpe punt dan invalt. Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaapiekrekel Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 Voor luidsprekers heeft Totem wel een leuk item Ook al ziet 't er uit als een kegel voor onder je speaker, het is de bedoeling dat dat ding bovenop de speakerkast wordt geplaatst! (ook al heb ik de werking en nut er nooit echt van begrepen) Volgens mij was het idee, dat de luidspreker kast minder zou trillen. Gevolg zou moeten zijn dat het geluidsbeeld breeder wordt en het laag wat strakker. Of het werkt; ik zou het niet weten. Groet, JKr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tifosi Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 Ik heb het ook een tijdje onder mijn speakers gehad Helpt het ook als de masterbase onder speakerstands (Target) staat? Zelf heb ik masterbase onder de versterker staan en ze zijn blijven staan Wat nog beter werkt, ismijn ervaring, plaats de MB blokjes tussen de stands en speakers, heeft een beter effect. gr tifosi Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 Volgens mij was het idee, dat de luidspreker kast minder zou trillen.Gevolg zou moeten zijn dat het geluidsbeeld breeder wordt en het laag wat strakker. Of het werkt; ik zou het niet weten. Groet, JKr Makkelijk expirimentje. ik gebruik een ijshockeypuck als "demper" op de luidsprekerkast. Dr is vast zat in huis te vinden wat niet (te veel) trilt en er nog redelijk uitziet. probeer eens wat. T Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 probeer maar van alles, en houd maar op want die masterbase is een prima product. ook voor de ongelovigen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 leg wat gewicht op de apparatuur. Interessante suggestie! Waar denk je aan? Plaatje marmer? Het moet natuurlijk wel estetisch verantwoord zijn. Zou geen plaatje marmer op de versterker leggen, dan kan hij het nogal warmpjes krijgen. Voor luidsprekers heeft Totem wel een leuk item. Groet, JKr Het lijkt mij dat ze van gewoon aluminium zijn, als serieprodukt gedraaid. Als ze van Widia zouden zijn, kon ik me er nog iets bij voorstellen. Dan hebben die dingen tenminste nog een bepaald gewicht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 Ik heb het ook een tijdje onder mijn speakers gehad Helpt het ook als de masterbase onder speakerstands (Target) staat? Zelf heb ik masterbase onder de versterker staan en ze zijn blijven staan Ja en of dat helpt Voorbeeldje: (Of bedoelde je andere stands?????) Groeten, Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 zo klopt het geluid niet meer, het straalt t Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 zo klopt het geluid niet meer, het straalt t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 13 augustus 2005 Report Share Posted 13 augustus 2005 Ik zal het eens moeten uitproberen zowel onder de spikes als tussen de speaker en de stand en In ieder geval zijn de spikes van de targetstands individueel verstelbaar Het lastigste is nl het oppervlak van de stand is velen malen kleiner dan mijn speaker, ik kan uiteraard altijd met dubbelzijdig plakband werken want die masterbasekes schuiven nogal Wat valt jullie het meeste op bij het plaatsen van masterbase onder/tussen de speakers? Is het plaatsen onder de versterker en de speakers gn overkill? Gr en tanx Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 13 augustus 2005 Report Share Posted 13 augustus 2005 Ik zal het eens moeten uitproberen zowel onder de spikes als tussen de speaker en de stand en In ieder geval zijn de spikes van de targetstands individueel verstelbaar Het lastigste is nl het oppervlak van de stand is velen malen kleiner dan mijn speaker, ik kan uiteraard altijd met dubbelzijdig plakband werken want die masterbasekes schuiven nogal Wat valt jullie het meeste op bij het plaatsen van masterbase onder/tussen de speakers? Is het plaatsen onder de versterker en de speakers gn overkill? Gr en tanx Stef Het is bij mij geen overkill. Bij de luidsprekers is het verschil het grootst in het laag. Daardoor vind er een goede ontkoppeling plaats. Bij de versterkers ontstaat er meer rust in het totale geluidsbeeld. Dus ik zou zeker ontkoppelen, met Masterbase of een andere oplossing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts