Pjotr Posted 21 september 2005 Report Share Posted 21 september 2005 Ik ken het systeem. Ik heb het voor het eerst gezien in 1994. In het hotel in Oostenrijk waar ik op vakantie was hadden ze dat ook. Je werd er knettergek van . Elk uur hoor je ineens een zucht, dan wat geklepper, weer een paar zuchten en een pok. Dan is het weer voor een uur rustig. Geen wonder dat iedereen zich het apengaar zuipt tijdens de apr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 21 september 2005 Report Share Posted 21 september 2005 Ik kan je verzekeren dat het heel lastig stofzuigen is, met het snoer opgerold in de stofzuiger! En ik kan je verzekeren, dat dit hartstikke GOED kan werken: STOFZUIGEN ZONDER SNOER Ik ken het systeem. Ik heb het voor het eerst gezien in 1994. In het hotel in Oostenrijk waar ik op vakantie was hadden ze dat ook. Je werd er knettergek van . Elk uur hoor je ineens een zucht, dan wat geklepper, weer een paar zuchten en een pok. Dan is het weer voor een uur rustig. Geen wonder dat iedereen zich het apengaar zuipt tijdens de apr Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 22 september 2005 Report Share Posted 22 september 2005 Beste LeobusAls je nu zo gecharmeerd bent van gefundeerde teksten, waarom spreid je dan niet dezelfde kritische houding ten toon ten aanzien van de teksten van de website waar je ons naar verwijst? Daar is echt alle aanleiding toe. Waarom kunnen kabelfabrikanten zich ongefundeerd de grootst mogelijke prietpraat veroorloven, terwijl diegenen die die prietpraat aan de kaak stellen door de kabeljongens ongefundeerd kritisch benaderd worden? Allereerst sorry voor het Off topic gaan. Beste Joboton, Ik vind dat juist op de site van Analysis gefundeerd wordt weergegeven waarom hun kabels beter zouden zijn. Waarschijnlijk gaan jouw bedenkingen in de richting van de betrouwbaarheid van de argumenten die zij hanteren. Dat mag natuurlijk, maar ik denk dat zij geen echte onzin vermelden. Ik weet namelijk dat zij ook een patent hebben op hun kabels, waarin dezelfde argumenten gebruikt worden. (Door mijn werk heb ik toegang tot o.a. dit patent en ik heb het kunnen bestuderen) Nu is het met patenten zo, dat je geen onzin kunt patenteren. Ten eerste wordt een patent gescreend door een deskundige en ten tweede zullen concurrenten er als de kippen bij zijn je patent onderuit te halen. Ik ga er dus vanuit dat er geen "prietpraat" in staat. Overigens heb ik deze kabels gekocht nadat ik ze met verscheidene andere kabels heb vergeleken. In een vergelijkende test bij de Audiovereniging midden Nederland is deze test herhaald en van de ca 35 aanwezigen vond zeker 70% de Analysis de beste uit het groepje van 4. Dat ik er wat meer voor heb moeten betalen dan voor een zg dropveter was natuurlijk mijn keus. Ik sta er echter nog steeds achter en inmiddels spelen 5 kennissen uit mijn omgeving ook met de Analysis kabels. Maar een ding is zeker: IEDER ZIJN EIGEN KEUS! Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 22 september 2005 Report Share Posted 22 september 2005 Beste Leobus Als je nu zo gecharmeerd bent van gefundeerde teksten, waarom spreid je dan niet dezelfde kritische houding ten toon ten aanzien van de teksten van de website waar je ons naar verwijst? Daar is echt alle aanleiding toe. Waarom kunnen kabelfabrikanten zich ongefundeerd de grootst mogelijke prietpraat veroorloven, terwijl diegenen die die prietpraat aan de kaak stellen door de kabeljongens ongefundeerd kritisch benaderd worden? Allereerst sorry voor het Off topic gaan. Beste Joboton, Ik vind dat juist op de site van Analysis gefundeerd wordt weergegeven waarom hun kabels beter zouden zijn. Waarschijnlijk gaan jouw bedenkingen in de richting van de betrouwbaarheid van de argumenten die zij hanteren. Dat mag natuurlijk, maar ik denk dat zij geen echte onzin vermelden. Ik weet namelijk dat zij ook een patent hebben op hun kabels, waarin dezelfde argumenten gebruikt worden. (Door mijn werk heb ik toegang tot o.a. dit patent en ik heb het kunnen bestuderen) Nu is het met patenten zo, dat je geen onzin kunt patenteren. Ten eerste wordt een patent gescreend door een deskundige en ten tweede zullen concurrenten er als de kippen bij zijn je patent onderuit te halen. Ik ga er dus vanuit dat er geen "prietpraat" in staat. Overigens heb ik deze kabels gekocht nadat ik ze met verscheidene andere kabels heb vergeleken. In een vergelijkende test bij de Audiovereniging midden Nederland is deze test herhaald en van de ca 35 aanwezigen vond zeker 70% de Analysis de beste uit het groepje van 4. Dat ik er wat meer voor heb moeten betalen dan voor een zg dropveter was natuurlijk mijn keus. Ik sta er echter nog steeds achter en inmiddels spelen 5 kennissen uit mijn omgeving ook met de Analysis kabels. Maar een ding is zeker: IEDER ZIJN EIGEN KEUS! Groet, Leobus Ja joboton, wie prietpraat er nu eigenlijk? Heb je daar patent op? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud13 Posted 22 september 2005 Report Share Posted 22 september 2005 Beste Leobus Als je nu zo gecharmeerd bent van gefundeerde teksten, waarom spreid je dan niet dezelfde kritische houding ten toon ten aanzien van de teksten van de website waar je ons naar verwijst? Daar is echt alle aanleiding toe. Waarom kunnen kabelfabrikanten zich ongefundeerd de grootst mogelijke prietpraat veroorloven, terwijl diegenen die die prietpraat aan de kaak stellen door de kabeljongens ongefundeerd kritisch benaderd worden? Allereerst sorry voor het Off topic gaan. Beste Joboton, Ik vind dat juist op de site van Analysis gefundeerd wordt weergegeven waarom hun kabels beter zouden zijn. Waarschijnlijk gaan jouw bedenkingen in de richting van de betrouwbaarheid van de argumenten die zij hanteren. Dat mag natuurlijk, maar ik denk dat zij geen echte onzin vermelden. Ik weet namelijk dat zij ook een patent hebben op hun kabels, waarin dezelfde argumenten gebruikt worden. (Door mijn werk heb ik toegang tot o.a. dit patent en ik heb het kunnen bestuderen) Nu is het met patenten zo, dat je geen onzin kunt patenteren. Ten eerste wordt een patent gescreend door een deskundige en ten tweede zullen concurrenten er als de kippen bij zijn je patent onderuit te halen. Ik ga er dus vanuit dat er geen "prietpraat" in staat. Overigens heb ik deze kabels gekocht nadat ik ze met verscheidene andere kabels heb vergeleken. In een vergelijkende test bij de Audiovereniging midden Nederland is deze test herhaald en van de ca 35 aanwezigen vond zeker 70% de Analysis de beste uit het groepje van 4. Dat ik er wat meer voor heb moeten betalen dan voor een zg dropveter was natuurlijk mijn keus. Ik sta er echter nog steeds achter en inmiddels spelen 5 kennissen uit mijn omgeving ook met de Analysis kabels. Maar een ding is zeker: IEDER ZIJN EIGEN KEUS! Groet, Leobus Vertel dan even wat er in het patent staat want dat sluit vanzelfsprekend prietpraat op de site en in blaadjes die bij het product gaan niet uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 22 september 2005 Report Share Posted 22 september 2005 Beste Ruud, Ik schreef: "Dezelfde argumenten". Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud13 Posted 22 september 2005 Report Share Posted 22 september 2005 (...) Deze kabel is ca 2,1 m lang. Slik... nee dat zie ik mezelf nog niet punniken. Ik zou er wel graag aan meten. Ik wil vooral weten hoe versterkers tegen dat soort belastingen aankijken. Is er een importeur in Nererland die met iets dergelijks wat doet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 22 september 2005 Report Share Posted 22 september 2005 (...)"Vervlechting" is in juridische zin een verdraaiing van feiten: een omslachtige voorstelling van zaken, met doelbewuste verwarring van hoofdzaken en bijzaken, motieven en schijnmotieven, argumenten en schijnargumenten, enz., enz., teneinde een klare en eenduidige presentatie van de feiten onmogelijk te maken. Een vorm van liegen, dus. (...) Waarde Spido, Ik ken wel een andere uitleg van de term "vervlechting". Deze is nieuw, althans voor mij. Waar kan ik deze context vinden? Ik heb hier kamers vol juridische literatuur, dus zeg het maar... Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoegaarden Posted 22 september 2005 Report Share Posted 22 september 2005 Beste Hans, Omdat je niet op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud13 Posted 22 september 2005 Report Share Posted 22 september 2005 Beste Ruud, Ik schreef: "Dezelfde argumenten". Groet, Leobus Ik vroeg wat er in het patent stond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 22 september 2005 Report Share Posted 22 september 2005 (...)"Vervlechting" is in juridische zin een verdraaiing van feiten: een omslachtige voorstelling van zaken, met doelbewuste verwarring van hoofdzaken en bijzaken, motieven en schijnmotieven, argumenten en schijnargumenten, enz., enz., teneinde een klare en eenduidige presentatie van de feiten onmogelijk te maken. Een vorm van liegen, dus. (...) Waarde Spido, Ik ken wel een andere uitleg van de term "vervlechting". Deze is nieuw, althans voor mij. Waar kan ik deze context vinden? Ik heb hier kamers vol juridische literatuur, dus zeg het maar... Met opgewekte groet, Beste Dick, Is het voldoende wanneer ik je omwille van een snelle afhandeling naar onderstaande link verwijs? www.elo.nl/elo/Images/Artikel%2012%20in%20de%20ICT-Overheid%20van%202012_tcm70-23659.ppt m.n. "(...) vervlechting en vervaging van scheidslijnen. virtualisering en betrouwbaarheid / duurzaamheid, openbaarheid en toegankelijkheid (...)" Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 23 september 2005 Report Share Posted 23 september 2005 (..)Is het voldoende wanneer ik je omwille van een snelle afhandeling naar onderstaande link verwijs? (...) Neen. Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 23 september 2005 Report Share Posted 23 september 2005 Waarde vrienden, Dit is uiteraard een boeiend en leerzaam onderwerp, en ik steek er weer veel van op Toch blijf ik met een prakltisch probleem zitten. Afgelopen zondagmiddag voelde ik de onweerstaanbare behoefte opkomen om een pianoconcert te beluisteren. Nu had ik mijn Rotelletjes, MITjes en Elacjes sinds het begin van mijn vakantie niet meer gebruikt, dus zeg maar ruim vier weken. Alle tijd dus voor ze om "uitgespeeld" te raken. Nu heb ik mij nooit iets gelegen laten liggen aan "inspelen" of iets dergelijks, dus gewoon aanzetten, cd erin en genieten geblazen. Ook deze keer werd ik wederom niet teleurgesteld. De salon vulde zich met de rijke, weldadige klanken van het eerste pianoconcert van Beethoven, vakkundig vertolkt door de heer Pollini. En geen haar op mijn hoofd die eraan dacht dat het toch anders klonk dan half augustus. Sterker, ik kan met met geen mogelijkheid herinneren hoe het toen klonk. Ja, goed Maar dat doet het altijd; alsof het er patent op heeft Maar begrijpen jullie mijn vertwijfeling? Ik geniet, maar eigenlijk kan en mag dat niet En dan niet alleen door de goedkope troep die ik ooit heb aangeschaft, maar ook doordat ik kennelijk maar wat aanklooi. Nu klooi ik mijn hele leven maar wat aan, en ik ben daar toch redelijk ver mee gekomen , maar om ten volle te genieten van muziek moet ik volgens sommige deskundologen van alles laten opwarmen, inspelen, kijken of de patenten nog geldig zijn, een kritische houding aannemen, de laatste rapporten nog even doornemen, en dan, ja dan eindelijk gaat de hemelpoort open (gelovig moet je geloof ik ook nog zijn ) en kun je genieten van.... Ja, waarvan eigenlijk? Kijk, en dat is het "gevaar" van fora als dit. Het wordt bevolkt door deskundigen voor wie ik diep de hoed afneem, maar die je wel opzadelen met een gevoel van "doe ik het wel goed?". Kan ik er niet meer uithalen? En met dank aan deze heren ga ik dan maar weer het weekend in. Je bent toch niet echt gezegend als je twijfelaar bent Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 23 september 2005 Report Share Posted 23 september 2005 Waarde vrienden, Dit is uiteraard een boeiend en leerzaam onderwerp, en ik steek er weer veel van op Toch blijf ik met een prakltisch probleem zitten. Afgelopen zondagmiddag voelde ik de onweerstaanbare behoefte opkomen om een pianoconcert te beluisteren. Nu had ik mijn Rotelletjes, MITjes en Elacjes sinds het begin van mijn vakantie niet meer gebruikt, dus zeg maar ruim vier weken. Alle tijd dus voor ze om "uitgespeeld" te raken. Nu heb ik mij nooit iets gelegen laten liggen aan "inspelen" of iets dergelijks, dus gewoon aanzetten, cd erin en genieten geblazen. Ook deze keer werd ik wederom niet teleurgesteld. De salon vulde zich met de rijke, weldadige klanken van het eerste pianoconcert van Beethoven, vakkundig vertolkt door de heer Pollini. En geen haar op mijn hoofd die eraan dacht dat het toch anders klonk dan half augustus. Sterker, ik kan met met geen mogelijkheid herinneren hoe het toen klonk. Ja, goed Maar dat doet het altijd; alsof het er patent op heeft Maar begrijpen jullie mijn vertwijfeling? Ik geniet, maar eigenlijk kan en mag dat niet En dan niet alleen door de goedkope troep die ik ooit heb aangeschaft, maar ook doordat ik kennelijk maar wat aanklooi. Nu klooi ik mijn hele leven maar wat aan, en ik ben daar toch redelijk ver mee gekomen , maar om ten volle te genieten van muziek moet ik volgens sommige deskundologen van alles laten opwarmen, inspelen, kijken of de patenten nog geldig zijn, een kritische houding aannemen, de laatste rapporten nog even doornemen, en dan, ja dan eindelijk gaat de hemelpoort open (gelovig moet je geloof ik ook nog zijn ) en kun je genieten van.... Ja, waarvan eigenlijk? Kijk, en dat is het "gevaar" van fora als dit. Het wordt bevolkt door deskundigen voor wie ik diep de hoed afneem, maar die je wel opzadelen met een gevoel van "doe ik het wel goed?". Kan ik er niet meer uithalen? En met dank aan deze heren ga ik dan maar weer het weekend in. Je bent toch niet echt gezegend als je twijfelaar bent Met opgewekte groet, Beste Dick, Volgens mij ben jij een gelukkig mens. Hoe is het trouwens met je lief? Of wil je er hier niets over kwijt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 september 2005 Report Share Posted 23 september 2005 Nou Dick, Prijs je gelukkig als je niet hoeft te wachten tot iets op temperatuur is. Gisteren was Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 23 september 2005 Report Share Posted 23 september 2005 (...)Hoe is het trouwens met je lief? Of wil je er hier niets over kwijt? Dag C J, Jawel hoor Het gaat goed met lief, ik moet haar zelfs op last van de HH medici afremmen omdat ze te veel hooi...enz. Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 23 september 2005 Report Share Posted 23 september 2005 (...)Als je echter tamelijk detail gefocust bent, dan let je dar wat meer op. Misschien geniet je in het laatste geval minder van muziek. (..) Beste Sodejuu, Het proberen waard. Als ik dit weekend tijd heb (hoor mij ) dan zal ik op details gaan letten en kijken of opwarmen/inspelen verschil maakt. U hoort van mij. Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 23 september 2005 Report Share Posted 23 september 2005 (...)Als je echter tamelijk detail gefocust bent, dan let je dar wat meer op. Misschien geniet je in het laatste geval minder van muziek. (..) Beste Sodejuu, Het proberen waard. Als ik dit weekend tijd heb (hoor mij ) dan zal ik op details gaan letten en kijken of opwarmen/inspelen verschil maakt. U hoort van mij. Met opgewekte groet, Maar wel de kurk op de fles houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 23 september 2005 Report Share Posted 23 september 2005 Ach Dick, begin er niet aan, als je over iets geen kopzorgen hebt dan moet je ze ook niet op het menu zetten. Maak je gewoon op een afrstand vrolijk over waar anderen koud of warm van worden. Dat is veel goedkoper ook. Als je toch naar Beethoven's Pianpconcert No 1 gaat luisteren, probeer dan ook eens de uitvoering te vinden met Felicja Blumenthal en het Innsbruck Symph Orch olv Robert Wagner. Dat is leuker om te vergelijken dan een wel of niet ingespeelde kabel of een audiofiel verantwoorde stekker. En dat kun je ook gewoon vergelijken met de kurk uit de fles Sterker nog, dan gaat het zelfs beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 23 september 2005 Report Share Posted 23 september 2005 Bij mij (Sumo klasse A) duurt het zo ongeveer driekwart CD (een klein uurtje) en dan hoor je het klankbeeld opengaan en loskomen van de speakers, groter dan de luisterruimte, daar voor is het klankbeeld platter en smaller. Voordat ik betere netkabels en Supra Lo Rad had, was de klank de eerste 15 minuten niet om aan te horen, flets, plat, metalig, waarna alles stilletjes opentrok tot... zie boven. Met betere netkabels komt ie, lijkt het wel, bijna onmiddelijk op klank, maar op "de ruimte" moet ik nog steeds even lang wachten! Wat ik maar wil zeggen is dat het inspelen/warmlopen ook afhankelijk (b)lijkt van de rest van de set up, kabels ed... Het kan ook zijn dat die test CD (burn in en toestanden) die verleden maand bij "Hifi Choice" stak, alles zowat wakker heeft geschud. Op mijn reserve setje haalde die CD, lijkt het wel, een vol oktaaf meer bas uit mijn Oost Duitse mini monitors! (merk onbekend) Maar het kan ook autosuggestie geweest zijn! Wel spijtig dat ik dank zij die autosuggestie de lo-cut op mijn receiver moet gebruiken als het des avonds wat stiller is geworden (de buren trillen ook nog mee) grtz RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 23 september 2005 Report Share Posted 23 september 2005 (...)Hoe is het trouwens met je lief? Of wil je er hier niets over kwijt? Dag C J, Jawel hoor Het gaat goed met lief, ik moet haar zelfs op last van de HH medici afremmen omdat ze te veel hooi...enz. Met opgewekte groet, Prima, goed om te horen, uhh, lezen bedoel ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 26 september 2005 Report Share Posted 26 september 2005 Heren, Het weekend zit er weer op (maar dat hadden jullie zelf al gemerkt hoop ik) en ik had tijd om het inspeel-spel te spelen De condities waren ideaal: lief was naar haar eigen hut (leve de lat-relate ), de pijpen gereinigd, de thee gezet... Eerst "koud" geluisterd. Allemachtig, wat kan een goedkope set toch prachtig klinken Pianomuziek van John Field, de uitvinder van de nocturne. Op advies van Sodejuu goed op details gelet, luisteren met de oogjes gesloten dus. Een half uurtje en een stuk of tien nocturnes later de muziek uitgezet, maar alles laten "aanstaan". Om de tijd te doden mijn toevlucht gezocht tot de tabakspot en een boek over Vlaamse schilderkunst (volgende maand met lief een weekend naar Brussel, musea bezoeken, vandaar). Glas thee erbij en laat dan de boeren maar dorsen Na een luisterpauze van een uur of twee het boek terzijde gelegd en opnieuw de cd met nocturnes in de speler gepropt. Allemachtig, wat kan een goedkope set toch prachtig klinken Jullie voelen het al, het was prachtig, het is nog steeds prachtig. Geen verschil te horen, althans niet met mijn oude oren. Het is ontegenzeggelijk amateuristisch aangepakt, wetenschappelijk van nul en generlei waarde, bespottelijk simpel in de uitvoering, ik weet het. Maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 26 september 2005 Report Share Posted 26 september 2005 Wat is dit nu weer voor een amateuristische aanpak. Een b Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 26 september 2005 Report Share Posted 26 september 2005 Wat is dit nu weer voor een amateuristische aanpak. Een b Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 26 september 2005 Report Share Posted 26 september 2005 mooi, sigaren stinken en pijp niet (of minder) het was toch een heldhaftige poging hoor maar inderdaad dacht ik meer aan weken. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts