Jump to content

invloed behang op akoestiek ?

Ghostbuster
 Share

Recommended Posts

Ik heb even een vraag: Is er iemand die ervaring heeft met glasvezelbehang en wat het doet met de akoestiek ? Of is het beter om normaal behang te gebruiken ?

Ik kan wel wat meer bas gebruiken, kamer is nu wat hard denk ik, ik heb laminaat op de vloer wat binnenkort wordt vervangen door hout.

b.v.d.

Arjan

(laatst heb ik de keuken vervangen dus stond de kamer vol met dozen en kastjes, mijn set heeft nooit zo goed geklonken :blink: )

Ik heb even een vraag: Is er iemand die ervaring heeft met glasvezelbehang en wat het doet met de akoestiek ? Of is het beter om normaal behang te gebruiken ?

Ik kan wel wat meer bas gebruiken, kamer is nu wat hard denk ik, ik heb laminaat op de vloer wat binnenkort wordt vervangen door hout.

b.v.d.

Arjan

(laatst heb ik de keuken vervangen dus stond de kamer vol met dozen en kastjes, mijn set heeft nooit zo goed geklonken :blink: )

Behang dempt geen reflecties.

b.v.d.

Arjan

(laatst heb ik de keuken vervangen dus stond de kamer vol met dozen en kastjes, mijn set heeft nooit zo goed geklonken

Ik denk niet dat behang iets aan je akoetiek veranderd, of je moet back to the 70's gaan een vloerbedekking op de muur plakken, ik denk eerder dat je houten (laminaat) vloer het probleem is, leg er eens een mooi karpet op, een kale ruimte klinkt geen installatie lekker.

Boekenkasten helpen goed, ook dikke overgordijnen, maar behang, nee dat geloof ik niet.

gr tifosi

b.v.d.

Arjan

(laatst heb ik de keuken vervangen dus stond de kamer vol met dozen en kastjes, mijn set heeft nooit zo goed geklonken

Een zwaar vloerkleed heb ik al liggen. Ik ga toch me inrichting en meubels drastisch veranderen dus misschien is een boekenkast een idee inderdaad.

Hier zit wel kans tot verbeteren, want als ik me kamer volzet met kartonnen dozen en dergelijke geeft dit een erg groot (positief) verschil.

Ik hoop ook dat m'n echt houten vloer uit gaat maken.

bedankt voor de reakties dusver.

Ik hoop ook dat m'n echt houten vloer uit gaat maken.

Moet je de vloer wel verlijmen met de betonnen ondervloer. Een losliggende houten vloer verschilt akoestisch gezien weinig met laminaat. Het is naar mijn idee wel veel mooier!

Een goede stoffering is verder altijd bevorderlijk voor het akoestisch klimaat in de kamer. Een gevulde boekenkast is een optimale absorber en staat ook nog intellectueel (natuurlijk niet met kasteelromannetjes). Gevulde platen en cd-kasten zijn natuurlijk ook niet te versmaden.