Bas vg Posted 14 augustus 2005 Report Share Posted 14 augustus 2005 Hoi, Ik ben van plan om nieuwe speakers aan te schaffen. Mijn budget is ongeveer E 380,-. Mijn versterker is een NAD C 320 BEE. Hebben jullie misschien tips wat voor een speakers goed zijn voor dat budget? Natuurlijk moet ik zelf gaan luisteren, maar misschien hebben jullie toch wat tips of ervaringen... Gr. Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 14 augustus 2005 Report Share Posted 14 augustus 2005 Hoi Bas, Het zou 't makkelijker maken als je iets meer info kunt geven, als: - Hoe groot is de kamer waar ze in komen te staan ? - Moeten 't kleine(re) speakers op stands worden, of grote(re) zuil-speakers ? - Kunnen ze vrijstaand (niet te dicht in de buurt van achter- en zijwanden) of moeten ze dicht op de muur staan ? - Heb je zelf een bepaalde voorkeur qua klank ? Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 14 augustus 2005 Report Share Posted 14 augustus 2005 Recentelijk is een soortgelijk onderwerp behandeld in het audio forum met de volgende topic naam: Advies voor een starter, Op zoek naar een goede stereo set... ff zoeken.... Succes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bas vg Posted 16 augustus 2005 Author Report Share Posted 16 augustus 2005 Hoi Bas, Het zou 't makkelijker maken als je iets meer info kunt geven, als: - Hoe groot is de kamer waar ze in komen te staan ? - Moeten 't kleine(re) speakers op stands worden, of grote(re) zuil-speakers ? - Kunnen ze vrijstaand (niet te dicht in de buurt van achter- en zijwanden) of moeten ze dicht op de muur staan ? - Heb je zelf een bepaalde voorkeur qua klank ? Mvg, Alco - Ik weet niet precies hoe groot de kamer is, maar denk maar aan een gewone slaapkamer met een bank, hoog bed, bureau etc. - Het liefst boekenplankspeakers. - Ze staan niet heel dicht op de muur, ik schat zo'n 40 centimeter. - Maakt niet zoveel uit, ik ga toch nog luisteren. Gr. Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
stereo Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Ik ben van plan om nieuwe speakers aan te schaffen. Mijn budget is ongeveer E 380,-. Ga naar een zelfbouwwinkel en luister eens naar de Vifa Impuls. Je hebt nog de keuze om dit model te bouwen met een metal-dome of met een soft-dome. Voor dat geld koop je deze kwaliteit echt niet kant en klaar en het bouwen van zo'n pakketje is echt peanuts. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bas vg Posted 17 augustus 2005 Author Report Share Posted 17 augustus 2005 Ik ben van plan om nieuwe speakers aan te schaffen. Mijn budget is ongeveer E 380,-. Ga naar een zelfbouwwinkel en luister eens naar de Vifa Impuls. Je hebt nog de keuze om dit model te bouwen met een metal-dome of met een soft-dome. Voor dat geld koop je deze kwaliteit echt niet kant en klaar en het bouwen van zo'n pakketje is echt peanuts. Weet je misschien ook waar er in Utrecht zo'n zaak zit? Ik ben er namelijk nog nooit een tegen gekomen. Gr. Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matt Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 Hmmm. utrecht weet ik niet.... In Haarlem zit een speakerland/speaker&co. Matthias. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stereo Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 In Utrecht zitten geen zelfbouwwinkels. Je moet of naar Haarlem (Speaker en Co), of naar Oss (Speakerland), bij jou vandaan ongeveer even ver. Op het HT-forum hebben ze allebei een banner.. www.ht-forum.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 http://www.htforum.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 18 augustus 2005 Report Share Posted 18 augustus 2005 Ik ben van plan om nieuwe speakers aan te schaffen. Mijn budget is ongeveer E 380,-. Ga naar een zelfbouwwinkel en luister eens naar de Vifa Impuls. Je hebt nog de keuze om dit model te bouwen met een metal-dome of met een soft-dome. Voor dat geld koop je deze kwaliteit echt niet kant en klaar en het bouwen van zo'n pakketje is echt peanuts. ik zou toch de premium11 boven de impuls verkiezen, helaas is deze speaker ~225/stuk voor de kit. Echter zoals altijd: zelf luisteren en tot een oordeel komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 18 augustus 2005 Report Share Posted 18 augustus 2005 www.remo.nl (den haag) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 18 augustus 2005 Report Share Posted 18 augustus 2005 2e hands Dynaudio Audience 42. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bas vg Posted 24 augustus 2005 Author Report Share Posted 24 augustus 2005 In Utrecht zitten geen zelfbouwwinkels.Je moet of naar Haarlem (Speaker en Co), of naar Oss (Speakerland), bij jou vandaan ongeveer even ver. Op het HT-forum hebben ze allebei een banner.. www.ht-forum.nl Hoe bedoel je 'een banner'? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts