Jump to content

CD-R AUDIO discs waar te koop?

gromek
 Share

Recommended Posts

Hallo Allemaal,

Ik denk dat dit wel het forum is voor mijn vraag, dus daar gaat ie!

Ik heb nog 2 cd-recorders (pioneer pdrw555 & pdr509), en wil hier cd-r audio discs voor kopen.

Waar in Amsterdam kan ik deze discs nog kopen, en dan voor een niet al te absurde prijs!

In mij pdrw555 kan ik pc cd-r discs opnemen door een schakelkastje, maar op de pdr509 zit dit niet (en ik kan er ook geen een meer van vinden), dus moet ik daar cd-r audio voor hebben.

Weet iemand waar ze nog te koop zijn?

Ik weet dat www.nierle.de en www.cdrwinkel.nl ze verkopen, maar als ik dan de verzendkosten zie, alsmede het bestedings limiet, dan zie ik er vanaf (prijs voor spindle van 25 stuks is 12 euro, de verz. kosten zijn 12.95 euro, bestedings limiet, zo`n 120 euro).

Ook de merken zijn mij niet bekend (wil niet zeggen dat ze niet goed zijn, maar toch).

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Ik geef de pdr509 aan mijn vader, en het is toch wel handig als hij discs heeft om er mee op te nemen.

Alvast mijn dank.

Helemaal slim is als je een rewritable for Audio gebruikt. Dan kun je later op de PC het "rippen" naar een gewone cd-r, die geen poep kost. Of die een heleboel kost (een goude versie), naargelang je voorkeur.

Zelf gebruik ik een rewritable van Philips al zo'n 6 jaar. Zonder problemen. Laatst in Antwerpen nog 3 lege rewritables gekocht bij de Fnac. Voor later.

Ik kan bij Philips dozen van 10 stuks kopen voor 14,80 per pak. Maar omdat ik zo'n rewritable heb, maak ik daar geen gebruik van.

Groet,

Jacco

Ik kan bij Philips dozen van 10 stuks kopen voor 14,80 per pak. Maar omdat ik zo'n rewritable heb, maak ik daar geen gebruik van.

Groet,

Jacco

Ik vind dit toch wel een fors bedrag voor 10 van die schijfjes (al dan niet met jewelcase). Bij CDRwinkel.com heb je er 10 voor

cd-r is er toch maar in 1 smaak? of heb ik wat gemist?

Ja je hebt wat gemist. Hoewel de cd-r smaak er inderdaad maar in 1 smaak is, is er wel een variant. De cd-r for Audio om precies te zijn. Deze schijf verschilt van de data variant (cd-rom) dat in de aanschaf van zo een schijfje al buma_stemra rechten zijn betaald. Vanzelfsprekend is deze dus duurder dan het gewone cd-r schijfje. Vergelijkbaar met het lege cassette bandje. Het is dus toegestaan om digitale kopieen te maken van audio cd's die in je bezit zijn (dus niet voor de buurvrouw!!). Een aardig voordeel van zo een cd-recorder is dat je kopieer beveiligde cd's (copy controlled oid) zonder problemen kunt kopieren. Een keer om precies te zijn, er is gebruik gemaakt van een tweede generatie digitale kopie beveiliging (SCMS oid).

Een CDR765 van Philips (zoals ik in het verleden zelf gedaan heb) is eenvoudig te hacken: leg een lege cd-r for Audio in de brand lade, laat het initialiseren, trek met grof geweld de lade open, verwissel de cd-r for Audio met een een gewone cd-r. Vervolgens de lade met hetzelfde grove geweld dichtstampen en duw op "Record". Kind kan de was doen.

Nee, het beste is een rewritable te gebruiken. In bovengenoemde speler van Philips zit het befaamde CDm 12 loopwerk en op een PC is dit digitaal te kopieren (bij voorkeur met Exact Audio Copy) naar een cd-r.

Groet,

Jacco

Je verteld niet het hele verhaal. De wisseltruuk werkt ook op een CDR870 en eerste generatie CDR880. Maar je moet dan de lade heel langzaam opentrekken (of juist heel snel) en idem voor het dichtdoen. Een maar, je moet dan wel de hele cdr in een keer vol schrijven. Een compilatie cd is niet mogelijk.

fysiek verschillen de CD-R Audio niet van de PC CD-R. Het verschil zit 'm in de reeds geschreven lead-in track op de CD-r Audio, of althans een gedeelte daarvan (Red book info).

Ik vind dit toch wel een fors bedrag voor 10 van die schijfjes (al dan niet met jewelcase)

Ja, dat ben ik met je eens. Overigens, inclusief jewel case en van een gerenommeerd merk. Je kunt van Philips zeggen wat je wilt, hun media is betrouwbaar. Aan de andere kant is pakweg 1,50 voor 80 minuten auteursrechten een koopje in historisch perspectief (vergelijk het cassette bandje). Ik heb ook berichten gelezen in Elsevier dat "men" per gigabyte een bedrag naar buma_stemra wil late gaan, pak-hem-beet 2 a 3 euro per gigabyte. Voor een lege cd is dit nog wel aanvaardbaar, maar voor een harddisk speler van 200 GB toch wel overdreven.

Groet,

Jacco

fysiek verschillen de CD-R Audio niet van de PC CD-R. Het verschil zit 'm in de reeds geschreven lead-in track op de CD-r Audio

Nou ja, ze verschillen dus wel. Maar alleen in de lead in. Het hele verhaal kan ik ook niet vertellen, want ik heb niet alle recorders in bezit. De wisseltruuk gaat uiteraard alleen op bij kopieen van hele cd's, bij een tussentijdse "update" van de cd valt de valse cd door de mand. Nog een reden om cd-rw for Audio te gebruiken. Verder kan ik melden dat die cdr765 van Philips het na 6 jaar nog doet!!! Een buitengewone prestatie!

Groet,

Jacco

Om antwoord te geven op je vraag.

Ik vraag me zowiezo af waarom iemand een aparte (of in dit geval 2) CD-recorder heeft. Een PC met brander doet het ook. Ik denk ook dat de meeste forummers een PC hebben staan en waarschijnlijk zit daar ook een brander en een soundkaart in, dus waarom dat gedoe met die stand-alone apparaten

Tja, voor mij persoonlijk twee redenen. Allereerst voor die verschrikkelijke "copy controlled" cd's. Natuurlijk kun je daarvan ook kopieen maken middels Anydvd en CloneCD op de PC oid. Veel gemakkelijker gaat het via een dubbelloops cd-recorder die stand-alone is. Een levend voorbeeld daarvan is een vriend van mij die een adept is wat betreft PC kopieer handelingen, maar feilloos een cd kan kopieren die niemand kan "kopieren". Die niemand is kennelijk een verzameling mensen die niet overweg kunnen met een PC mbt het kopieren van "copy controlled" cd's.

Persoonlijk kopieer ik een "copy controlled" cd op mijn dubbelloops cd recorder alvorens hem terug te brengen naar de winkel onder het protest dat ie kraakt tijdens het afspelen. Wat nog niet eens gelogen is ook. Voor het geld dat ik terugkrijg, koop het lieftst een sacd.

Ten tweede zit er een mogelijkheid op dat ik analoog opnamen kan maken. Bijvoorbeeld van een stereo sacd. Toegegeven, een hele goede PC kan dit ook, maar qua geluidskwaliteit haalt een geluidskaart van een PC het niet bij de prestaties van een goede cd-recorder.

Groet,

Jacco

Elke cd die digitaal beveiligd is tegen kopieren is te kraken. Dat is dus geen reden. En blijkbaar ken je kwaliteit van de geluidskaarten niet. Zelfs een nu toch al tamelijk standaard SB Audigy 2 streeft de recorder met gemak voorbij.

Ik zie dus nog steeds geen reden een stand alone audiobrander te hebben.

Groet,

Jacco

Ik vind dit toch wel een fors bedrag voor 10 van die schijfjes (al dan niet met jewelcase). Bij CDRwinkel.com heb je er 10 voor

Verder kan ik melden dat die cdr765 van Philips het na 6 jaar nog doet!!! Een buitengewone prestatie!

Groet,

Jacco

goh en dat voor een stuk plastic ;) mijn veel degelijke Marantz DR-6000 van 1500 oude hollande guldens was al na 2,5 jaar naar de klote :mad2: Niet slecht dus voor de philips. Volgens mij is het loopwerk van beide spelers hetzelfde :D

robin

kun je ook opnemen van radio of lp zonder gedoe met de pc
Ja hoor. Er zit een Analog in op. Gebruik ik wel eens om stereo sacd mee op cd te zetten, klinkt doorgaans veel beter dan de cd laag zelf.

Trouwens die speler heeft zo'n 1200 oude hollandse guldens gekost, toen. Volgens mij is het loopwerk inderdaad hetzelfde.

Groet,

Jacco