Jump to content

Update van mijn site

René N.
 Share

Recommended Posts

Dat risico gaat er zeker in zitten. Is eigenlijk wel heel hoog :rolleyes: .Binnenkort een verslagje van onze reis naar Sneek, maar eerst weer effe luisteren :D:D:D

Trouwens, even een bedankje (eigenlijk klopt dat verkleinwoord hier helemaal niet) voor Roger, die heel veel werk in de arm heeft gestopt, met een geweldig resultaat!

oei dit is niet best. ReneN loopt het risico platen mooier te vinden dan de cd's ....

:huh:

:confused:

Oh.

Nou, als 'ie toevallig z'n cdspeler aan de kant doet :rolleyes: dan weet ik nog wel een geinteresseerde.... :lol:

Jammer Geert, ik doe denk ik niets meer weg, krijg ik alleen maar spijt van. ;)

Nou, dat was mij het weekend wel. Allereerst een enerverend bezoek aan Audio Selectief in Sneek. Waar wij (Sodejuu, Blade en ik) eerst konden genieten van veel analoog en later konden meekijken bij het beoordelen en later bij het meten en afstellen van de speler door Henk Niemeijer. Daarbij spreidde hij wederom zijn talenten tentoon bij het in recordtijd afstellen van mijn Ariston. blink.gifblink.gifblink.gif

Een leuke en leerzame dag, en ik denk dat ik nog wel een keertje in Sneek zal komen. wink.gif

Maar voor het uitgebreide verslag zie mijn site onder het kopje "Toch weer analoog" en dan onderaan de pagina "het vervolg".

En nu met inmiddels 16 LP's achter de kiezen is de Benz nu toch wel redelijk ontmaagd wink.gif En ik ben nu al echt "om" biggrin.gifbiggrin.gifbiggrin.gif

Hoi Rene,

Ik heb je uitgebreide verslag met veel plezier gelezen. Ik denk dat je nog heel veel plezier gaat beleven aan het analoge gebeuren.

Hoi Gruiter,

Zoals je wellicht gelezen hebt ben ik nu al "om". En dat had ik niet gedacht, juist omdat ik de laatste jaren vooral naar de details gezocht heb, en dat met de CD wel gevonden dacht te hebben. Op bijvoorbeeld de VAD heb ik wel veel analoog gehoord, maar dat boeide mij te weinig om overstag te gaan. Maar bij door bezoeken bij een aantal andere forummers ben ik wel gaan twijfelen. Maar, na de aanschaf van de Benz Ace M ben ik helemaal om. Zelfs al zit die nog in de inspeelperiode.

Buizen en hoorns is ook iets wat mij altijd aanspreekt (bij de VAD was Audio Analoque altijd een plek waar ik een aantal uren "vastzat"), maar wellicht is dat in de toekomst nog een keer een optie.

Eerst maar eens verder met de huidige set :D:D:D

Groeten,

Ren

Guest Kraus vonBentinck

Hoi Rene,

Gefeliciteerd met je ijzersterke keuze. Echt een heel mooi element zo'n Benz Ace.

Twee vragen:

wat voor phonopre gebruik je

en welke andere elementen zijn het niet geworden?

Trouwens een heel mooie combi die daar bij AS staat: de Accuphase met Thiel

Hoi Rene,

Gefeliciteerd met je ijzersterke keuze. Echt een heel mooi element zo'n Benz Ace.

Twee vragen:

wat voor phonopre gebruik je

en welke andere elementen zijn het niet geworden?

Trouwens een heel mooie combi die daar bij AS staat: de Accuphase met Thiel

Beste Kraus,

Ik heb nu de phono van Roger te leen, de Supa. Budget voor een andere is er even niet :( . Maar met dank aan Roger kan ik effe verder :D:D

Ik had een budget en dat was in eeste instantie voor arm en element. Een element dat daarin voor in aanmerking kwam (de arm leek ook een lichtgewicht) was de Goldring Eroica. Maar ja, de arm leek goed dus werd het budget voor het element verhoogd. En gezien de positieve reactie's leek mij de Benz, hoewel toch weer wat boven budget, de best mogelijke optie.

Dus staat er nu n

Guest Kraus vonBentinck

Ik ben heel benieuwd ( zie topic inspelen Hans van Liempd) hoe dat bij jou gaat met inspelen.

Ik kwam zelf ooit thuis uit Sneek met draaitafel en Benz Ace en vond het gelijk geweldig klinken. Van dat inspelen, dat geloofde ik wel. Toch had ik na een (flink) aantal weken ineens het idee: ja, hij is ingespeeld. Die Benzen kunnen zo lekker pittig (knackig, zeggen ze bij de Ooosterburen) klinken al vanaf het begin en dan valt ineens alles nog beter op zijn plaats. Met mijn nieuwe Benz element hetzelfde verschijnsel.

Ik ga trouwens volgensd jaar nog een keer aan Henk vragen of hij eens een Benz LP kan regelen en wie weet..... en dan met een Graham arm, maar dan zijn we weer heel wat

Ik ben heel benieuwd ( zie topic inspelen Hans van Liempd) hoe dat bij jou gaat met inspelen.

Ik kwam zelf ooit thuis uit Sneek met draaitafel en Benz Ace en vond het gelijk geweldig klinken. Van dat inspelen, dat geloofde ik wel. Toch had ik na een (flink) aantal weken ineens het idee: ja, hij is ingespeeld. Die Benzen kunnen zo lekker pittig (knackig, zeggen ze bij de Ooosterburen) klinken al vanaf het begin en dan valt ineens alles nog beter op zijn plaats. Met mijn nieuwe Benz element hetzelfde verschijnsel.

Ik ga trouwens volgensd jaar nog een keer aan Henk vragen of hij eens een Benz LP kan regelen en wie weet..... en dan met een Graham arm, maar dan zijn we weer heel wat

btw: je laat de pre hopelijk 24/7 aanstaan? Anders gaat het niet goedkomen.... :(

Ja, zoals alles eigenlijk, behalve de tuner, die gaat steeds uit. Ook omdat dat effect heeft als ik CD's draai. :D

Guest tubejack
:rolleyes:

Goh.

Wel opvallend dat het halve forum momenteel met een Ace speelt.... 59.gif

Kennelijk is dit een kraker.

Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding noemen ze dat geloof ik.

Dat moet JA nog maar eens waarmaken...

Een heel fijn element een Benz Ace M. :)

Achteraf was er nog een bijkomend voordeel van de 0,8mv die er max uitkomt.

Thuis ondekte ik dat je ook zonder step-up trafo's, direct het signaal met buizen kunt versterken en dat de Ace een wat hogere impedantie helemaal niet erg vind.

Een topper in zijn klasse! en ach die 580 euri's hoef je maar 1x uit tegeven voor jaren

plezier .... :)

Vriendelijke groet,

Jack

Goh.

Beste Geerdie,

Het halve forum :rolleyes:

Wellicht wat overdreven ;) Misschien is het z

Goh.

Beste Geerdie,

Het halve forum :rolleyes:

Wellicht wat overdreven ;) Misschien is het z

• 2 weeks later...

Opnieuw een luisterzoek gebracht, en nu bij Frank K. Een mooie set met Thiel 2.3 luidsprekers, maar de ASR Emitter 1 is m.i. het werkelijke snoepje. Of de Thorens draaitafel, of.....

Wederom wat leesvoer.....

Bekijk mijn site