TL 200 Posted 13 mei 2014 Report Share Posted 13 mei 2014 Niet voor de Garrard die heeft een sterke motor. De Thorens en Emt hebben een ontkoppeling daar kan hij niet op. Maar ik gebruik hem niet veel. Ik bedoelde eigenlijk het plateau-lager, die krijgt wel wat meer massa te verduren. Ik gebruik mijn klem altijd, is ook een gewoonte geworden. De platen liggen dan altijd lekker vast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 13 mei 2014 Report Share Posted 13 mei 2014 Ik heb het mij nooit afgevraagd. Zo af en toe gebruiken kan geen kwaad lijkt mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 13 mei 2014 Author Report Share Posted 13 mei 2014 Kopermatje van audio 21 binnen gekregen. Ik heb nog geen tijd gehad om goed te luiisteren. Je ziet er niets van Ik gebruik soms een puk 400 gram die ik heb laten draaien. Leuk dat je hem bij Mark/Audio 21 hebt besteld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 14 mei 2014 Report Share Posted 14 mei 2014 Ben bezig een kurken mat te maken. Zelf. Nou ja, uiteraard met wat anders erbij, anders hat es kein Zweck. In bovenstaande tekst zit een raadsel verwerkt, maar welk? 1 Mumsoft maakt de mat niet helemaal zelf. 2 Een zekere Ben maakt een kurken mat voor Mumsoft. 3 Hoeveel talen zitten er in de tekst verborgen? (tip:niet twee) 4 Hans Anders zit in een complot. 5 Het gaat over de sambal-bij. Onder de goede inzenders wordt, omdat het vandaag woensdag is, een pond half-om verloot. n.b. het kan ook ietsje meer zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 14 mei 2014 Report Share Posted 14 mei 2014 Het gaat beslist over Sambal bij, of minstens iets dat er op lijkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 mei 2014 Report Share Posted 14 mei 2014 Hi JD, er zit eenzelfde raadsel verborgen in al die commerciële matten. Ik doe gewoon iedereen na die zegt dat het beter, eh, anders klinkt. Ik heb anders (weer dat woord) geen hobby. NB Als veggie ding ik lekker niet mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 14 mei 2014 Report Share Posted 14 mei 2014 Leuk dat je hem bij Mark/Audio 21 hebt besteld Puur toevallig Ik ga er straks eens voor zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 14 mei 2014 Report Share Posted 14 mei 2014 In bovenstaande tekst zit een raadsel verwerkt, maar welk? 1 Mumsoft maakt de mat niet helemaal zelf. 2 Een zekere Ben maakt een kurken mat voor Mumsoft. 3 Hoeveel talen zitten er in de tekst verborgen? (tip:niet twee) 4 Hans Anders zit in een complot. 5 Het gaat over de sambal-bij. Onder de goede inzenders wordt, omdat het vandaag woensdag is, een pond half-om verloot. n.b. het kan ook ietsje meer zijn. Het antwoord zit in de te winnen prijs verwerkt. Mumsoft strooit overal gehakt over heen. En het is niet Ben die helpt, maar "Bernhard". Dat verklaart dan weer het gebruik van de duitse taal. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 mei 2014 Report Share Posted 14 mei 2014 Ah... sonst nichts. Aber es ist Bernard, nicht Bernhard, lieber Leobus. ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 14 mei 2014 Report Share Posted 14 mei 2014 Ah... sonst nichts. Aber es ist Bernard, nicht Bernhard, lieber Leobus. ;-) Ach, also nicht jemandem aus der Prins Bernhardlaan? Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 14 mei 2014 Report Share Posted 14 mei 2014 de derde taal zal raadseltaal zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 14 mei 2014 Report Share Posted 14 mei 2014 de derde taal zal raadseltaal zijn. Het Orakel van Den Bosch, dat is't. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 15 augustus 2014 Author Report Share Posted 15 augustus 2014 Trouwens, ook jij bedankt voor de tips. Ik ga al die tips verzamelen voor als ik hem losgehaald heb. En ja, hij bromt op beide kanalen ook als er geen speler aangesloten is Ook niet geaarde snoeren gebruikt Dit alles leverde niets op dus.... Wordt vervolgd. Nou, een update. Nog niet op mijn site, maar wel hier.... De EAR heb ik ingeruild..... Ik kreeg het niet goed. Nu stond bij Hanze een mooie phono pre te koop, dus ik naar toe. Bleek deze na thuiskomst ook een brom te hebben...... Weer terug, een HAT PH3 meegekregen terwijl die van mij nagekeken werd. Die HAT was dus hélemaal stil.... Oorzaak bij die van mij (de nieuwe dus...): step-ups die "zwevend" waren opgehangen. Dat is verholpen en nu is die behoorlijk stil. Niet helemaal, maar genoeg, dus aanvaardbaar. Komende week een weekje vrij en ga ik nog wel wat schuiven met de phono pre: naar de andere kant van de Garrard verplaatsen, misschien heeft die dan geen/minder last van de sterke motor, waar die nu naast staat. En een afgeschermde interlink eraan (tussen phono pre en de voorversterker). Vandaag ook een platenpuck binnengekregen, en ik heb nu wel zoiets van: ik ben klaar! Nog niet helemaal, wellicht nog wat andere interlinks ertussen plaatsen, stroomvoorziening aanpassen en voorversterker en phono pre op termijn laten recappen. Maar de basis staat en is klaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 15 augustus 2014 Report Share Posted 15 augustus 2014 Goed bezig Rene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 16 augustus 2014 Author Report Share Posted 16 augustus 2014 Vind ik ook . De HAT en de Audio Note halen zóveel uit de Denon DL103, dat ik eigenlijk geen behoefte heb (= niet durf ) om de Benz Ace te proberen.... Dat verbaasd me, want de EAR was toch ook geen slechte phono pre, maar het verschil is zó groot.... En volgens mij doet de Audio Note nu recht aan de potentie die de Garrard + plinth + arm + element al in zich had..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 17 augustus 2014 Report Share Posted 17 augustus 2014 Na mijn Denon DL103D begon ik met een EMT vdHull te spelen(1982), dat was een enorm verschil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 17 augustus 2014 Author Report Share Posted 17 augustus 2014 Na mijn Denon DL103D begon ik met een EMT vdHull te spelen(1982), dat was een enorm verschil. Maar dan praat je ook over een héle andere prijsklasse. Die van mij is trouwens door Thomas Schick gemod met een Micro Ridge diamond tip, Sapphire cantilever en een green Malachite body: Klinkt echt niet verkeerd . En ja, er is áltijd een betere...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 17 augustus 2014 Report Share Posted 17 augustus 2014 Maar dan praat je ook over een héle andere prijsklasse. Klinkt echt niet verkeerd . En ja, er is áltijd een betere...... Kost niet veel hoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 augustus 2014 Report Share Posted 17 augustus 2014 Maar dan praat je ook over een héle andere prijsklasse. Die van mij is trouwens door Thomas Schick gemod met een Micro Ridge diamond tip, Sapphire cantilever en een green Malachite body: Klinkt echt niet verkeerd . En ja, er is áltijd een betere...... Ziet er wèl heel mooi uit zeg. Kost niet veel hoor 400 euro las ik ergens Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 17 augustus 2014 Author Report Share Posted 17 augustus 2014 Na mijn Denon DL103D begon ik met een EMT vdHull te spelen(1982), dat was een enorm verschil. Is dat deze dan......? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 17 augustus 2014 Report Share Posted 17 augustus 2014 Is dat deze dan......? Uiteraard niet, deze is een stuk jonger. En bijna verkocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 18 augustus 2014 Author Report Share Posted 18 augustus 2014 Uiteraard niet, deze is een stuk jonger. En bijna verkocht. Mooi. Voor mij kwam je iets te laat, anders had ik wellicht belangstelling gehad. Had de Denon al besteld namelijk. En om nou 3 elementen in huis te hebben met maar één arm...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 18 augustus 2014 Author Report Share Posted 18 augustus 2014 Komende week een weekje vrij en ga ik nog wel wat schuiven met de phono pre: naar de andere kant van de Garrard verplaatsen, misschien heeft die dan geen/minder last van de sterke motor, waar die nu naast staat. En een afgeschermde interlink eraan (tussen phono pre en de voorversterker). Vandaag de phono pre verplaatst. Ik had nog een héle oude zilveren interlink (jaren 80) van JK Acoustics liggen met genoeg lengte, en de phono pre naar de andere kant van de Garrard verplaatst. Dát, en het feit dat deze interlink ook een afgeschermde signaaldraad heeft, gaf geen enkele verbetering van de brom. De brom bleef op hetzelfde nivo. Daarna alles maar teruggezet en nu ik toch bezig was drie verschillende interlinks vergeleken: de JK, een Prefer MGK 18 en een zelfmaaksel van iemand hier uit de buurt. De oude was heel scherp en schel, de Prefer veel te terughoudend en de zilveren wel oké. Daar komt wel een keertje een andere voor, maar nu nog even niet..... Waar ik wel nieuwsgierig naar geworden ben is hoe de Ariston nu in deze set up presteert. Die ga ik er morgen of zo maar eens tussen hangen..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 19 augustus 2014 Report Share Posted 19 augustus 2014 Vandaag de phono pre verplaatst. Ik had nog een héle oude zilveren interlink (jaren 80) van JK Acoustics liggen met genoeg lengte, en de phono pre naar de andere kant van de Garrard verplaatst. Dát, en het feit dat deze interlink ook een afgeschermde signaaldraad heeft, gaf geen enkele verbetering van de brom. De brom bleef op hetzelfde nivo. Daarna alles maar teruggezet en nu ik toch bezig was drie verschillende interlinks vergeleken: de JK, een Prefer MGK 18 en een zelfmaaksel van iemand hier uit de buurt. De oude was heel scherp en schel, de Prefer veel te terughoudend en de zilveren wel oké. Daar komt wel een keertje een andere voor, maar nu nog even niet..... Waar ik wel nieuwsgierig naar geworden ben is hoe de Ariston nu in deze set up presteert. Die ga ik er morgen of zo maar eens tussen hangen..... Erg jammer dat je die vermadelijde brom maar niet eruit krijgt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 19 augustus 2014 Author Report Share Posted 19 augustus 2014 Ik merk wel dat mijn gehoor ook wat minder is geworden de laatste jaren.... , de brom is wel zo minimaal dat ik hem niet hoor op de luisterplaats , hoewel ik over het algemeen behoorlijk hard draai. En er dus meer van zou moeten horen dan op een "normaal" nivo. Maar dat is voor mij te zacht, ik wil "knallen".... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts