Jump to content

Update van mijn site

René N.
 Share

Recommended Posts

Ha Geerdie,

Een heel herkenbaar en leuk verhaal. Je luistert niet naar een kabel, maar naar de pure bron. Hoe langer ik deze interlink in bezit heb, des te meer realiseer ik me dit. Jammer dat ik er maar 1 heb (luxeprobleem). Soms haal ik hem zelfs van mijn phono pre af om hem aan m'n CD speler aan te sluiten om nog meer van m'n CD's te genieten.

Het scherpe randje ervaar ik echter niet. Misschien is het een tijdelijk effect van een nog niet ingespeelde interlink. Het lieve karakter van de kabel kan ik me wel iets bij voorstellen. Ik vond de andere interlinks vaak wat grofstoffelijker of scherp, waardoor het soms iets te agressief over kwam. Met de Kimber klinkt het heel gemakkelijk. Toch vind ik er wel genoeg bite in zitten, maar dit kan ook weer aan de combinatie liggen (Klipsch klinkt dynamisch).

Ha die Rene,

Erg leuk verslag van je ervaringen met de verschillende phonotrappen en dan ook nog met die mooie Kimber KS1030. Je hebt nu het geluid waar je naar op zoek was. Een verstandige keuze lijkt me.

Met die Kimber kan een CDtje ook best mooi klinken hoor..... .

Groet,

Gerald

Guest Kraus vonBentinck

Zeer interessante ervaringen Rene; ik heb met veel plezier je verslag gelezen en hoop (en geloof ook wel) dat je qua phonopre weloverwegen de juiste keus hebt kunnen maken. Een moeilijke wereld, die phonopre's, zoveel staat wel vast.

1 opmerking die mij uit je bevindingen is bijgebleven: "de ASR is (te) rustig" en voor jouw gevoel niet levendig genoeg.

Een merkwaardige en niet altijd verwachte ervaring bij het upgraden van met name de platenspeler is nu juist die toegenomen rust die je met name kunt behalen bij een verbetering van het loopwerk. Een breed en levendig geluidsbeeld zetten nu juist de eenvoudige spelers weer. Ga je naar een absolute top platenspeler dan is het geluidsbeeld vaak helemaal niet zo breed en is rust een beloning, geen gemis.

Het is net als bij een sportman; moet die een topprestatie leveren dan is hij razendsnel maar lijkt te beschikken over zee

Ha die Rene,

Erg leuk verslag van je ervaringen met de verschillende phonotrappen en dan ook nog met die mooie Kimber KS1030. Je hebt nu het geluid waar je naar op zoek was. Een verstandige keuze lijkt me.

Met die Kimber kan een CDtje ook best mooi klinken hoor..... .

Groet,

Gerald

Dank je Gerald. Maar de Kimber heb ik nog niet hoor :(:(:(

Wellicht is rust ook een kwestie van smaak.

Zelf ben ik er achter dat met teveel rust een deel van de levendigheid in de muziek verloren gaat (minder pakkend). Te weinig rust is ook niet fijn (te lastig om te volgen wat er gebeurt). Ik probeer hier ergens tussen in te gaan zitten.

Wellicht is rust ook een kwestie van smaak.

Zelf ben ik er achter dat met teveel rust een deel van de levendigheid in de muziek verloren gaat (minder pakkend). Te weinig rust is ook niet fijn (te lastig om te volgen wat er gebeurt). Ik probeer hier ergens tussen in te gaan zitten.

Je hebt daar wel een punt. Maar.... Altijd weer die maar :blink: Ik heb vaak rust gehoord wat ontstaan is door een toevoeging van een beter apparaat in de set. Wat ik met de Holfi en de ASR heb gehoord is voor mij te weinig. Tenminste, nadat ik de Bluenote heb gehoord. Dus daaromheen ga ik zoeken naar de verbeterpunten :D:D:D

Ik heb nu trouwens Kate Bush met Aeriel opstaan: gebrand van een gebrande CD :mad2::mad2::mad2:

Dat gaat dus veranderen: morgen koop ik een originele CD voor mijn lief en de LP voor mijzelve is al in bestelling :D:D:D

Met wat fine-tunen, kun je inderdaad de laatste puntjes nog op de i zetten. De basis is al goed. Op dat gebied wil ik zelf nog gaan het kijken naar het effect van mooi stekkerblok of een natuurstenen plaat onder m'n draaitafel.

Ik ben hier de draad wat kwijt. Met betrekking tot draaitafels heb ik uit z

Oh dat is interessant. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik er geen verstand van heb, maar ik zie vaak dat mensen een marmeren plaat oid onder hun draaitafel plaatsen en had vernomen dat dit ten goede zou komen aan de klank. Of dit mooier is zou ik proefondervindelijk (luisterend) moeten vaststellen.

Btw. een glasplaat (zoals bij mij) zou niet de ideale situatie zijn is mij verteld.

Met teveel ontkoppelen (Masterbase oid) zou het te doods kunnen gaan klinken.

Edited by gruiter

Ik heb ook altijd gedacht: zwaarder is beter. Maar die opmerking heeft mij wel aan het denken gezet. Het was trouwens iemand van Linn, die zou daar dus wel wat ervaring mee kunnen hebben m.b.t. draaitafels..... :o

Henk, hoe denk jij hier over? Heb jij hier ook ervaring met lichte en zware ondergrond?

Btw. een glasplaat (zoals bij mij) zou niet de ideale situatie zijn is mij verteld

Wederom volgens een andere goed ingelichte bron (kijk maar op Callas Audio zou dat idd uit den boze zijn. Dat kan volgens mij ook niet goed zijn. Glas resoneert toch erg?