Jump to content

Meridian G08 cd-speler, Krell SACD standard stereo

Fransosowitz
 Share

Recommended Posts

Zijn er mensen op dit forum die ervaringen hebben met de Meridian G08 cd-speler of met de Krell SACD standard? Zo ja, in combinatie met welke apparatuur?

Ik zit namelijk te denken over een nieuwe cd-speler en heb al wat positieve testen gelezen over deze modellen. Of zijn er mensen die in ongeveer dezelfde prijsklasse een andere model aanbevelen?

Zijn er mensen op dit forum die ervaringen hebben met de Meridian G08 cd-speler of met de Krell SACD standard? Zo ja, in combinatie met welke apparatuur?

Ik zit namelijk te denken over een nieuwe cd-speler en heb al wat positieve testen gelezen over deze modellen. Of zijn er mensen die in ongeveer dezelfde prijsklasse een andere model aanbevelen?

Recentelijk deze cd-speler gehoord. KLIK

Mijn kijk op cd-spelers nu ietwat aangepast.

Ga bij gelegenheid eens ergens luisteren. ;)

boeiend, naar aanleiding van de modificatie die vM op mijn SACD1000 deed, kreeg ik de indruk dat ze bij vM wel een beetje weten hoe het moet.

dus .... hoezo je kijk aangepast?

groet

Voor het eerst een cd-spelerd die mij niet snel ging irriteren. ;)

Sterker nog het apparaat heeft mij de gehele avond daar niet verveeld. Zelfs gewone cd`tjes klonken fraai :D

Dus indien ik het nodig zou vinden om een cd-speler aanteschaffen zal dit mijn referentie zijn. :rolleyes:

Ik heb de Meridian G08 al weer ruim een jaar. Hij bevalt mij uitstekend, beter nog dan de Meridian 508.24 CD-speler die ik daarvoor had. Hij is wat transparanter en wat minder "laid-back" dan de 508.24.

Zelf heb ik ook een Krell SACD overwogen. Door de gigantische afmetingen van dat apparaat en het feit dat Krell toch wat meer upfront schijnt te klinken, heb ik toch gekozen om weer een Meridian te kopen.

De Meridian heb ik aangesloten op een Chord 3200 voorversterker, Parasound Halo JC-1 monoblokken, Avalon Arcus speakers en SEEC bekabeling.

Groet,

Theo

Is het bewust geweest dat je toch nog voor een "gewone" cd-speler gekozen hebt i.p.v. een SACD? Ok, het aantal beschikbare titels op cd is veel groter dan SACD. Maar het aantal stijgt duidelijk. en ook klankmatig hoor je goede dingen over SACD. Daarom zit ik wel een beetje in dubio of het niet beter is om een SACD speler te nemen waarmee ook de klank van een gewone cd natuurlijk erg goed moet zijn.

De dure Marantz wordt nogal geroemd. De vraag is echter of je in SACD of DVD moet investeren. Ikzelf wacht daarom nog even en houdt het bij mijn Meridian 20 bit.

Hai Theo, heb je je ML alweer ingewisseld en hoe bevalt het in je nieuwe huis.

Carl

Persoonlijk denk ik dat SACD meer potentie heeft dan DVD audio...

Volgens mij hebben geen van beide inmiddels nog enige potentie...

getuige 't nog steeds zeer geringe aanbod van SACD's in de meeste CD-winkels.

De gemiddelde consument is allang blij met 128kb MP3, en om dan voor dat handjevol audiofielen SACD levend te houden... denk niet dat 't uit kan :unsure:

getuige, de 't steeds zeer geringe aanbod van SACD's in de meeste CD-winkels.

De gemiddelde consument is allang blij met 128kb MP3, en om dan voor dat handjevol audiofielen SACD levend te houden... denk niet dat 't uit kan :unsure:

Ben volledig met je eens dat de meeste mensen dat 128 kbit mp3-tje voldoende vinden. Voor hun is een cd dan ook helemaal meer dan goed genoeg.

De selecte groep waar SACD of DVD-audio interessant is lijkt mij dan ook klein. Mee eens dus.

Maar goed, voor de echte audiofiel is het altijd fijn als er weer iets is wat beter is dan "al" het voorgaande. Over de mate van verbetering zou je ook nog een hele discussie kunnen voeren...

Zelf zie ik SACD/DVD-audio voorlopig dan ook als een "extra". Niet als de aankomende standaard. Maar of dat verandert...dat is de vraag. Vandaar mijn "dubio".

De dure Marantz wordt nogal geroemd. De vraag is echter of je in SACD of DVD moet investeren. Ikzelf wacht daarom nog even en houdt het bij mijn Meridian 20 bit.

Die Marantz (ik neem aan dat je de SA11-S1 bedoelt?) is wel een SACD-speler, maar wel een pure stereo-speler. 5.1-SACD's slikt ie geloof ik wel, maar hij speelt dan alleen de front kanalen. Of heeft SACD ook altijd een stereolaag? In dat geval speelt ie altijd de stereolaag natuurlijk... Zelfde geldt voor de SA15-S1 en de SA8400 (uit de 'goedkope' serie)...

wanneer je de SA11-S1 overweegt: Correct had m enige tijd geleden knap onder de gangbare prijs in de winkel (2280 euro).

en voor wie het bij zo'n bedrag wil houden: denk dan eens aan een Marantz 8400 doch met Van Medevoort of zelfs Musifoon (M-concept) modificatie.

groet

Is het bewust geweest dat je toch nog voor een "gewone" cd-speler gekozen hebt i.p.v. een SACD? Ok, het aantal beschikbare titels op cd is veel groter dan SACD. Maar het aantal stijgt duidelijk. en ook klankmatig hoor je goede dingen over SACD. Daarom zit ik wel een beetje in dubio of het niet beter is om een SACD speler te nemen waarmee ook de klank van een gewone cd natuurlijk erg goed moet zijn.

Ik heb naast de Meridian G08 ook nog een Marantz DV12S2 speler. Deze speelt naast DVD ook SACD af op prima niveau. De Mahler 3 SACD van het KCO o.l.v. Chailly op de Marantz klinkt bijvoorbeeld onvoorstelbaar mooi.

Carl: mijn ML334 heb ik inderdaad al weer ingewisseld. Ik vond dat hij in mijn nieuwe luisterruimte (80 m2) toch wat adem te kort kwam. Mijn nieuwe Parasound Halo JC-1 monoblokken zijn een echte ontdekking. Ze bevallen uitstekend.

Mijn nieuwe woonboerderij in het Land van Maas en Waal bevalt in alle opzichten uitstekend. Ik had het veel eerder moeten doen. Kom maar eens luisteren (en kijken).

Groet,

Theo

Zijn er mensen op dit forum die ervaringen hebben met de Meridian G08 cd-speler of met de Krell SACD standard?

Als je puur CD wilt spelen en dat erg goed wilt doen is inderdaad de Meridian G08 een dijk van een speler.

Voortgekomen uit de beroemde G588 serie is dit een speler met een 24 bits DAC op 176.4 KHz. Geupsampled dus. Je CD

En begin niet te zoeken bij het andere topic want daar raak je de weg kwijt.

Carl

PS kijk nog even in de Hifi Choice zomereditie worden 6 CD spelers getest.

Misschien is dit ook een optie:

artv2_1.gif

De Audionet ART V2. Is wel een bovenlader, dus houd daar wel rekening mee. Maar hij zit iig in hetzelfde prijssegment als iig de Marantz SA11-S1 (beide iets van

Edited by Henrie

Audio Analoque Paganini,Consonance Reference, Cyrus CD8x, Myrad MXC6000, Primare CD31, Shanling CD-100c

Daarnaast nog losse testen van de Townshend en Phonosophie Impuls

Groet,

Carl

Recentelijk deze cd-speler gehoord. KLIK

Mijn kijk op cd-spelers nu ietwat aangepast.

Ga bij gelegenheid eens ergens luisteren. ;)

goh wat is dat ding lelijk, lijkt wel een NAD ;)

Robin

getuige 't nog steeds zeer geringe aanbod van SACD's in de meeste CD-winkels.

Je moet gewoon bij je zelf blijven,jij hebt toch ook gewoon stereo inplaats van surround..

Dat gezeik over SACD,koop het gewoon als je het mooi vindt.

Koop in ieder geval een SACD speler waar ook gewone cd's goed in afgespeeld worden.

De SA 8400 M-concept bij musifoon heb ik gehoord naast de Naim cds 3 van ongeveer 13.000 euro,gezien het prijs verschil van een dikke 10.000 euro was ik snel klaar.

Ik denk 1 van de beste spelers die er op het moment tekoop is voor het geld!