Jump to content

Nieuwe cd speler

riniv6
 Share

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een andere cd speler (rond de 1000 euro, liefst iets minder.)

Nieuw of 2e hands. Ben een aantal dingen tegen gekomen op het net, maar heb nog niets beluisterd, wil me eerst een beetje orienteren.

Meridian 500/563 (2e hands)

Meridian 506 (2e hands)

Meridian 508.20 (2e hands)

Marantz cd6000 KI

Marantz SA8400 (enkel voor de cd eigenschappen, niet voor sacd.. zonde van het geld?)

Inca design katana (http://www.hifichoice.co.uk/review_read.asp?ID=2799) Weet iemand waar deze te koop is?

Iemand nog een goede suggestie die het luisteren waard is?

Bedankt,

Rini

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een andere cd speler (rond de 1000 euro, liefst iets minder.)

Nieuw of 2e hands. Ben een aantal dingen tegen gekomen op het net, maar heb nog niets beluisterd, wil me eerst een beetje orienteren.

Meridian 500/563 (2e hands)

Meridian 506      (2e hands)

Meridian 508.20  (2e hands)

Marantz cd6000 KI

Marantz SA8400 (enkel voor de cd eigenschappen, niet voor sacd.. zonde van het geld?)

Inca design katana (http://www.hifichoice.co.uk/review_read.asp?ID=2799) Weet iemand waar deze te koop is?

Iemand nog een goede suggestie die het luisteren waard is?

Bedankt,

Rini

Waar voor je geld krijg je bij Arcus. Een nieuw Duits merk met erg goede recensies en een prima prijs/kwaliteit verhouding.

Deze Arcus CD speler zit tussen de 700-750 euro

Ook erg goed is een Exposure Classics XXII CD speler Deze speler kost rond de 950 euro.

Van Unison Research verder nog de Unico CD speler Ik meen dat hij zo

Ik heb ooit een Audio Analogue Paganini mogen beluisteren. De klank sprak me aan en ik vond het een flinke stap voorwaarts t.o.v. de NAD C541 die ik toen gewend was. De Paganini ligt volgens mij precies binnen je budget.

De Unico CD schijnt ook goed te zijn (zelf niet gehoord), maar is volgens mij zo'n 200 euro duurder.

Guest Hubertinus

De Paganini kost 1395 euro. Op de site van Audioselectief bij de zomeraanbiedingen staat een Paganini demomodel voor 995. Is hoogstwaarschijnlijk de mk2 en niet de 24/192 uitvoering.

Hubertinus

(Welkom op het forum maar,.... voor hetzelfde geld koop je een draaitafel.  :rolleyes: )

Wat is dat nou weer voor 'advies'? Je zegt tegen iemand die een auto wil kopen ook niet dat je voor hetzelfde geldt een motor kan kopen? Zucht...

Het autotopic is elders :rolleyes::P:lol:;)

iemand die op zoek is naar een 2-onder-1-kap-huis, raadt je toch ook niet aan om eens een appartement te gaan bekijken?

Nou,...dan heb je wel voor 't zelfde geld (of minder) een -tig onder 1-kap! :lol:;)B)

En das nou precies wat diegene NIET zocht... :rolleyes: Overigens zijn appartementen schreeuwend duur i.v.m. 'laagbouw'...

Toevallig heb ik die Hifi Choice van vorig jaar net gelezen (aan het opruimen). De Naim en de Roksan sprongen er wel uit. Als je wat kleins zoekt is de Cyrus ook een optie net als de nieuwe Quad CD standalone.

Groet,

Carl

• 4 weeks later...

Ikvind de oude Synthesis Pride de mooiste speler rond de 1000 Euro. Hij kost geloof ik rond de 1300 Euro. als je hem nog kunt vinden. Tweedehands is ook een optie natuurlijk.

De nieuwe Pride is stukken, maar dan echt stukken slechter dan de oude. Voor dit geld heb ik niks beters gehoord (alleen mijn eigen speler, maar die is DIY :) )

Toevallig heb ik die Hifi Choice van vorig jaar net gelezen (aan het opruimen). De Naim en de Roksan sprongen er wel uit. Als je wat kleins zoekt is de Cyrus ook een optie net als de nieuwe Quad CD standalone.

Groet,

Carl

Heb me onlangs ook nog een Bifi Choice aangeschaft voor het nieuwe CD player aanbod, hou niet zo van Hifi Choice, ik eet al jaren niet meer in een snelle - hap - tent... ;) krijg zo wat d

Hallo,

wat ik nog een goede speler vind in deze prijsklasse (anders had ik zelf niet gekocht :-)

is de Vincent cds3 (of de s6 dat is die hybride speler).

Heb toen ik naar mijn speler ging kijken in het eind geluisterd naar de eerder genoemde Audio Analogue Paganini en de vincent, wat ik me kan herinneren was dat de AA een iets sprankelender hoog had. Ik heb toen voor de Vincent gekozen omdat deze over het geheel meer mijn smaak neerzette.

Misschien is dit er ook nog een om in je overweging mee te nemen.

Veel plezier met het luisteren naar de spelers.

Groeten,

Raymond

Ik vind de unico goed klinken, marantz sa8400 is zonder upgrade knudde en heeft met upgrade een aardige SACD weergave maar voor cd nog steeds geen reden om te up-graden.

In de tweedehands sectie staat een Electrocompaniet EMC1 cd voor 1500, deze heeft goede recenties, maar zelf nog niet mogen horen.

R

B)B)

Heb zojuist de Unison Research CD-P aangeschat. Deze klinkt excact hetzelfde als zijn grotere broer maar die is duurder omdat die is uitgerust met een digitale uitgang en echte gebalanceerde uitgangen.

Als je alleen de cinch gebruikt is er klankmatig geen verschil met de de CD-P. Deze speler kost 1250 euro.

Ik heb deze speler uitvoerig beluister met o.a. de Primare CD-30, de Arcam, Exposure 3010 en Atoll cd-speler. Waar de Unison in uitblinkt is dat ie totaal niet digitaal klinkt en een zeer harmonieus beeld neerzet. Het beeld word heel breed neergezet. De speler geeft het laag fantastisch gedaillerd weer, iets wat de Exposure ook doet, hier ging bijv. de Primare de mist in. Midden en hoog word zeer fraai weergegeven zonder scherp te worden. Ik kan er uren met veel plezier naar luisteren en ben vol lof over de speler. Ik hoor dingen die ik op de Teac VRDS10 nooit heb gehoord. Uiterlijk moet je aanspreken en kijk of de speler past in je set.

De speler kan zich probleemloos meten met spelers tot 2000 euro's.

Met dank aan de Audiowinkel in Delden.

Succes ermee.

Heb zojuist de Unison Research CD-P aangeschat. Deze klinkt excact hetzelfde als zijn grotere broer maar die is duurder omdat die is uitgerust met een digitale uitgang en echte gebalanceerde uitgangen.

Als je alleen de cinch gebruikt is er klankmatig geen verschil met de de CD-P. Deze speler kost 1250 euro.

Ik heb deze speler uitvoerig beluister met o.a. de Primare CD-30, de Arcam, Exposure 3010 en Atoll cd-speler. Waar de Unison in uitblinkt is dat ie totaal niet digitaal klinkt en een zeer harmonieus beeld neerzet. Het beeld word heel breed neergezet. De speler geeft het laag fantastisch gedaillerd weer, iets wat de Exposure ook doet, hier ging bijv. de Primare de mist in. Midden en hoog word zeer fraai weergegeven zonder scherp te worden. Ik kan er uren met veel plezier naar luisteren en ben vol lof over de speler. Ik hoor dingen die ik op de Teac VRDS10 nooit heb gehoord. Uiterlijk moet je aanspreken en kijk of de speler past in je set.

De speler kan zich probleemloos meten met spelers tot 2000 euro's.

Met dank aan de Audiowinkel in Delden.

Succes ermee.

Geen digitale uitgang.

Blijf je wel lekker in de kou staan als je een MiniDisc of een ander digitaal apparaat hebt.

Geen digitale uitgang.

Blijf je wel lekker in de kou staan als je een MiniDisc of een ander digitaal apparaat hebt.

Ik heb een nieuwe Lamborghini Gallardo gekocht!

Henri1: "Ja, wel leuk hoor, maar als je boodschappen wilt gaan doen blijft 90% daarvan in de kou staan"

:D:D:lol::D:D

Maar, even zonder dollen: waarom blijf je in de kou staan als je cd-speler geen digitale UITgang heeft als je Minidisc op je versterker wilt aansluiten?

Maar, even zonder dollen: waarom blijf je in de kou staan als je cd-speler geen digitale UITgang heeft als je Minidisc op je versterker wilt aansluiten?

Omdat je dan geen copies kunt maken van je CD's, alleen door analoog op te nemen, maar dan ziet ie de hele CD als 1 track, ...als ik me niet vergis.

Mijn CD-speler heeft ook geen digitale uitgang.

Ik mis 't absoluut niet, maar ik kan me wel voorstellen als je bijvoorbeeld een audio CD-recorder hebt, dat 't wel een gemis is... :unsure: