RobT Posted 15 augustus 2005 Report Share Posted 15 augustus 2005 Hifi show augustus 2005. Foto's geschoten met een goedkope Canon IXY 55 in de laagste resolutie, kwaliteit redelijk. Entree HKdollar40,00 (=ca. 4Euro) inclusief gratis SA-CD. Enkele primeurs: * McIntosh speakers gevoed door 12 stuks McIntosh apparatuur. * LPCD. * Minus 200 graden gekoelde luidsprekerkabel. http://flickr.com/photos/55528926@N00/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 15 augustus 2005 Report Share Posted 15 augustus 2005 Hoi Robby, Dat ziet er prima uit. Ook die Jungson en de Wilson Benesh speakers zien er erg fraai uit. Heb je ze kunnen beluisteren? En welk merk zijn die witte Italiaanse schoonheden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marc The Hague Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 De luidsprekers van LumenWhite zijn een lust voor oor en oog. Ook de grote ProAc's zijn waanzinnig. Gekoelde luidspreker kabels ... weet niet wat ik me erbij voor moet stellen, misschien iemand ideen over ?? Verder allemaal leuke plaatjes. Blijft natuurlijk altijd leuk om naar te kijken. En de kwaliteit van de genomen foto's is niet eens zo slecht vind ik. Groeten, Marc .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Leuke foto-impressie hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 De lelijkheid van McIntosh blijft fabuleus! Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Hoi Robby, Dat ziet er prima uit. Ook die Jungson en de Wilson Benesh speakers zien er erg fraai uit. Heb je ze kunnen beluisteren? En welk merk zijn die witte Italiaanse schoonheden? vind alleen de tannoy,s mooi die er stonden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobT Posted 16 augustus 2005 Author Report Share Posted 16 augustus 2005 De witte Italiaanse luidspreker is van Eventus Audio, type Nebula (125 kg), maar die was niet aangesloten voor demo. http://www.eventusaudio.it/prodotti_htm/nebula_ingl.htm Waar ik tijd heb genomen om te luisteren was bij de stand van McIntosh en Matisse+Verity Audio. Bij McIntosh een bijzondere ervaring met al die apparatuur. De LPCD zou ietsjes (5%) beter zijn dan de SA-CD, maar hoor het verschil echt niet. De combinatie Matisse buizen met de Verity Audio Parsifal Encore (40 kg) maakte indruk door de detailrijke en natuurlijke laagweergave. Echt mijn smaak. Onderste deel is een sub en de bovenste een monitor. De speakers van de sub kan ook aan de voorkant worden gefabriceerd, afhankelijk van jouw kamerakoestiek en plaatsing. Ze kosten Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert64 Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Hallo RobT.., Kun je je nog herinneren waar de J.M.Reynaud's mee werden aangestuurd en hoe dat klonk? Dank en groeten.., Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobT Posted 16 augustus 2005 Author Report Share Posted 16 augustus 2005 De JM Renaud was volgens mij de Offrande. Ze waren toen niet aan het spelen. Het was trouwens een open ruimte. Het was meer een stand waar de aandacht gericht was op powerconditioner/filters/trafo's e.d. van Irem Esopower. www.irem.it. Ik had er niet bij stilgestaan waarmee de JMR werden aangestuurd. Ik had eigenlijk meer oog op de degelijk afgewerkte speaker. Op de foto zie je twee Esopower producten en een proffesional Maranz CD speler met een klein kastje bovenop. Maar waar is de versterker? Ik heb bij een audiozaak (toren van 21 verdiepingen, alle high-end zaken) een JMR Trente gehoord, aangestuurd door en geintegreerde versterker ASR Emitter2 ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert64 Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Beste Rob.., Stroomvoorziening was klaarblijkelijk nogal een issue daar in Hong Kong.., van zulke bakken verwacht je toch eerder dat het eindversterkers zijn. De J.M.R.'s op je foto zijn de Grand Opera's.., de Offrande's hebben meer het formaat van een monitor.., ze zijn veel kleiner. Het aardige van JMR's zijn muzikaliteit en voor het formaat een verbluffend laag. Ik kan het weten want ik heb ze.., de Offrande's wel te verstaan. De Trent Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jempie Posted 20 augustus 2005 Report Share Posted 20 augustus 2005 Beste Rob, Mooie foto's, ik kon mij herineren dat je op zoek was naar een mooie draaitafel Ik was toevalig bij HOBO in den Bosch en die bood een fraai Blue note tafel voor 1999 euries aan. Is dat wat voor je, of ben je al voorzien. Groeten, Jempie Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 20 augustus 2005 Report Share Posted 20 augustus 2005 De lelijkheid van McIntosh blijft fabuleus! Ja inderdaad, wat dat betreft net een Corvette. Lelijke bak maak mijn hart springt wel op als ik er een zie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 20 augustus 2005 Report Share Posted 20 augustus 2005 Ik heb bij een audiozaak (toren van 21 verdiepingen, alle high-end zaken) een JMR Trente gehoord, aangestuurd door en geintegreerde versterker ASR Emitter2 ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobT Posted 20 augustus 2005 Author Report Share Posted 20 augustus 2005 Frank, De opstelling van de 3 voedingunits was opmerkelijk. Helemaal verspreid op de grond. 1 links, 1 rechts en 1 helemaal achter. Ik denk om interferentie (schrijf ik dat goed?) te voorkomen. Wat de klankbeeld betreft: Jij hebt het mooi verwoord. Inderdaad. Jempie, Ik heb nog geen platenspeler. De Hifi zaken in HK verkopen weinig platenspelers, is ook niet zo populair daar als bij ons. Ik zag een Avid Acutus voor omgerekend Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 21 augustus 2005 Report Share Posted 21 augustus 2005 Hoi Rob, alleen al de aparte voedingen geeft gigantisch veel rust in de muziek. Ook het gehele schakelende gedeelte van de versterker is ondergebracht in de losse "kasten". Ook dit komt de muzikaliteit z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts