Jump to content

Plaatsingvolgorde set

rienberends
 Share

Recommended Posts

Ik ben van plan mijn set in een kast te zetten. Elk apparaat komt wel op een aparte glasplaat te staan.(100mm). Vraag: Wat is de beste volgorde? Ik bedoel dan van beneden naar boven. Dus op de onderste glasplaat de..., op de tweede de...,etc. Het gaat om de volgende componenten: Versterker,CD loopwerk,DAC, Tuner.

Ik vind het zelf handig om de (voor)versterker zo centraal mogelijk te zetten zodat de kabels niet te lang worden vanaf de bronnen.

En de cd-speler bovenin, anders moet je zover bukken bij het plaatsen van een cd'tje...

Wat dacht je van de platenspeler? :D Maar inderdaad, een beetje praktisch denken toch?

Ik vind het zelf handig om de (voor)versterker zo centraal mogelijk te zetten zodat de kabels niet te lang worden vanaf de bronnen.

En de cd-speler bovenin, anders moet je zover bukken bij het plaatsen van een cd'tje...

Wat dacht je van de platenspeler? :D

Zo ouderwets ben ik niet... ;):rolleyes:

Zo ouderwets ben ik niet...  ;)  :rolleyes:

Volgens mij zijn de mensen hear die nog geen platenspeler hebben eerder ouderwets, gezien de draaitafel/vinyl revival.

(oeps, that includes me... :o:rolleyes::D )

Ik draai ook nog steeds 'ouderwets' alleen CD...

Goed, back on-topic...

Ik zou denk ik de CD-speler bovenaan zetten, (voor 't gemak) daaronder de versterker, daaronder de tuner en onderaan de DAC.

Okee dan, krijgen we dit:

CD-loopwerk

========

DAC

========

versterker

========

tuner

========

|| ||

:)

Heb alles geplaatst volgens CQM en WAUWW , maar zijn het de 1,2cm glasplaten of wat(hiervoor stond de boel een beetje hier en daar), het klinkt lekker.

1 vraag: Ik woon op de parterre v/. e. flat en als ik nu op het toilet sta/zit, dan hoor ik een gewldige dreun(alsof je buiten een gebouw naar een concert staat te luisteren, terwijl ik dat in de huiskamer helemaal niet hoor en mijn partner evenmin en die zegt al snel : een beetje zachter. En nu niet. Mijn Masterbase moet ik nog plaatsen, het is nu nog een beetje een rommeltje. NIEUW ONDERWERP: EEN ROMMELTJE KLI NKT BETER. RUUD 13 MAG GAARNE REAGEREN.

en als ik nu op het toilet sta/zit, dan hoor ik een gewldige dreun(alsof je buiten een gebouw naar een concert staat te luisteren, terwijl ik dat in de huiskamer helemaal niet hoor en mijn partner evenmin en die zegt al snel : een beetje zachter.

ik denk dat je wat vezelrijker moet gaan eten :rolleyes:

en als ik nu op het toilet sta/zit, dan hoor ik een gewldige dreun(alsof je buiten een gebouw naar een concert staat te luisteren, terwijl ik dat in de huiskamer helemaal niet hoor en mijn partner evenmin en die zegt al snel : een beetje zachter.

ik denk dat je wat vezelrijker moet gaan eten :rolleyes:

:D:D:D

QUOTE (buizenbart @ 16 Aug 2005, 15:22:31)

Elk apparaat komt wel op een aparte glasplaat te staan.(100mm)

Dikke glasplaten, zeg! Of een foutje? 

Ja , foutje, ze zijn om heel precies te zijn 1,2 cm. Zodra ik met mm moet gaan werken moet ik terug naar school. Maar 1,2 is toch niet ZO dun?

Nee, dat lijkt me normaal. Een glasplaat van 10 cm dik, daar schrok ik een beetje van :o Maar 't had gekund, hear is alles mogelijk!

Trouwens Henrie, over dat gammele kastje van spaanplaat: kijk je vader eens aardig aan en laat hem een st