carl Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Hallo mensen, Ik gebruik als interlinks de Kimber PBJ die mooi strak en helder is. Eigenlijk zou ik op een van mijn bronnen een iets warmere interlink willen hebben zonder teveel op de kwaliteit van de PBJ te willen inleveren. Hebben jullie alternatieven iiets in de 100/150 euro klasse mag ook goekoper. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 monster mk 400 II Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 joopus said: monster mk 400 II Ga nie hard he , met je handeltje . Link to comment Share on other sites More sharing options...
minguel Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Kimber Hero. Ooit gehad, maar in een bui van weer verkocht. Nog steeds spijt van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Ik heb zelf een aantal interlinks geprobeerd in deze prijsklasse, maar na langer luisteren vond ik de PBJ er steeds weer uitspringen. Bij de andere kabels had ik na langer luisteren telkens het gevoel dat er iets aan detail werd weggesnoept. Met de Kimber klinken bekkens en gitaaraanslagen een stukje natuurlijker en stemmen klinken "echter" (inclusief adem- en slikgeluiden). Een slechte bron valt met de PBJ wel meteen door de mand. De PBJ bevalt me zo goed, dat ik ook overweeg om mijn huidige speakerkabel te vervangen door een Kimber (bijv. 8TC) Er wordt in dit forum ook positief geschreven over de Foundation interlink van Twisted Pair Design. Ik geloof dat deze slechts 69 euro kost, maar veel waar voor zijn geld geeft. Je zou wellicht ook eens de Audio Selectief interlink kunnen uitproberen. Ik vond deze ook erg prettig klinken. Een Taralabs (type??) heb ik ook eens gehoord en klonk in ieder geval minder helder als de Kimber. Persoonlijk vond ik hem iets minder, maar wellicht klinkt hij jou wel goed in de oren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 carl said: Hallo mensen, Ik gebruik als interlinks de Kimber PBJ die mooi strak en helder is. Eigenlijk zou ik op een van mijn bronnen een iets warmere interlink willen hebben zonder teveel op de kwaliteit van de PBJ te willen inleveren. Hebben jullie alternatieven iiets in de 100/150 euro klasse mag ook goekoper. Carl Ha die Carl, Er zijn heel veel mogelijkheden, maar omdat je gewend bent aan het karakter en kwaliteit van de Kimber PBJ, zul je het moeten zoeken in dezelfde karaktertrekken, maar dan op een hoger niveau. Een Kimber PBJ klinkt strak in het laag en mooi open en helder in het hoog , soms kan dat bij bepaalde kombinaties tot overhelder leiden. Een Kimber Hero klinkt bijna net zo helder maar toch iets rustiger, wil je het bij Kimber houden , dan kun je denken aan de 1010/1020/1030 maar dat zijn dan wel heel andere prijzen. Wel zou in aanmerking kunnen komen een Harmonic Technologie qua klank of Siltech, ook de zeer neutraalklinkende Taralabs kan een optie zijn. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 augustus 2005 Author Report Share Posted 16 augustus 2005 Hai allemaal, Heel goede adviezen. Ik ben inderdaad helemaal kapot van die Kimber PBJ.Knap hoor om zo'n kabel voor die prijs te maken. Of misschien leveren ze wel een kabel voor een normale prijs. Heb ik wel eens verteld dat ik ze vergeleken heb met de duurste Siltech. De Siltech was beter maar als je de prijs/kwaliteit erbij betrekt - niet dus. Ik heb zelf trouwens de 4TC luidsprekerkabel die ik verfoei om zijn kleur - voor de rest prima. Ze hebben hem nu kennelijk ook doorzichtig zag ik laatst. Ik ga het allemaal eens opzoeken op internet. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 Alternatieven: Prefer MGK-6 Prefer MGK-18 SW Silverbullit Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 Is die pbj ook per strekkende meter te koop? Dus zonder pluggen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 augustus 2005 Author Report Share Posted 17 augustus 2005 Die bullitplugs komen er bij niet meer in. Ik heb eens een kabel uitgeprobeerd met deze plugs en had binnen de kortste keer problemen met de prints van mijn phonotrap. Die dingen zitten veel te vast en je trekt er alles mee kapot. PBJ was vroeger per meter te koop. Trouwens een idee voor mijn FM4 die een meter nodig heeft. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaapiekrekel Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 Deze heeft naar mijn idee een iets warme maar toch heldere sound: Wellicht een idee om het eens te proberen, een meter kost 150 euro. Groet, JKr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 Jaap de Jong interlink (80-90 euro). Te koop bij Pol Audio in Baarn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 De PBJ is idd (van klos) per monometer te koop zonder pluggen. Carl, je kunt een SW Silverbullit ook voorzien van andere pluggen. Er hoeft niet per se een Bullet plug aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 Sodejuu said: De PBJ is idd (van klos) per monometer te koop zonder pluggen. Carl, je kunt een SW Silverbullit ook voorzien van andere pluggen. Er hoeft niet per se een Bullet plug aan Waar is die te koop? Gropetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 TPD Foundation. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 seoman said: Sodejuu said: De PBJ is idd (van klos) per monometer te koop zonder pluggen. Carl, je kunt een SW Silverbullit ook voorzien van andere pluggen. Er hoeft niet per se een Bullet plug aan Waar is die te koop? Gropetjes Simon Iedere zaak die Kimber verkoopt zou 'm moeten kunnen leveren. Lukt dat niet, mail Gerrit Nutters dan even (www.nuttersaudio.nl) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts