Scat-Man Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Wie heeft er positieve ervaring met dit apparaat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Een test van dat ding heeft ooit in de audio&techniek gestaan. Het viel meen ik in dezelfde categorie als groene stiften en dergelijke. Voor de gelovigen onder ons waarschijnlijk een zegening. Athe Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Een test van dat ding heeft ooit in de audio&techniek gestaan.Ik heb dit toendertijds van zeer dichtbij meegemaakt (ik was aan het afstuderen bij Audio & Techniek) en inderdaad hetzelfde kaliber als flauwe kul. In zoverre: het hangt van de speler af. Er zijn verschillen waar te nemen, maar het meest nog met het groen kleuren van de rand ipv dit rare apparaat. Een echt goede speler zou er geen last van moeten hebben. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 Beste, Wat is het voor apparaat? en wat doet het? Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 De randjes (schuin?) slijpen/mat maken oid?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 hallo sebastiaan Het apparaat is gemaakt om de invloed van strooilicht te verminderen. Eigenlijk is het een dure frees die is voorzien van een gemotoriseerde spindel,het is de bedoeling dat de doorzichtige rand van de cd word afgeslepen onder een hoek van (ik dacht) 45 graden. Ik heb de eerder genoemde uitgave van A&T hier nog ergens liggen. Naar aanleiding van deze uitgave ben ik zelf gaan expirimenteren met de groene stift, en was redelijk verbaasd dat het een behoorlijk en duidelijk merkbaar verschil opleverde. tot op de dag van vandaag worden al mijn cd randen groen gemaakt. leuke verhaaltje:Een jaar of 4 geleden een bezoekje gebracht bij johan ketelaar die net klaar was met z'n nieuwe cd loopwerk , ik had zelf een groene cd meegenomen (maddona: ray of light) en deze zelf verwisseld met het blanco exemplaar dat op verzoek gedraaid werd. Op het moment van verwisselen was Johan met een andere klant bezig. Na terugkeer was hij verbaasd over hoe goed het opeens klonk dit had hij nog niet eerder op deze manier gehoord (strakker laag,opener, minder agressief hoog) ik ben zelf nog steeds overtuigd dat het groen maken van de cd rand het geluid verbeterd(veranderd) , en ben nog geen cd speler/loopwerk tegengekomen waarbij er niets veranderd in het geluidsbeeld. wel moet ik zeggen hoe beter de speler hoe minder verschil . m.vr. grtjzz daffy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 Off topic. Wanneer waren de laatste edities van A&T (of was het A&M)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 Off topic. Wanneer waren de laatste edities van A&T (of was het A&M)? De test staat in nummer 69 uit 1999. Dat was blijkbaar dan ook meteen het einde van de A&T. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 17 augustus 2005 Author Report Share Posted 17 augustus 2005 Heb jaren geleden bij toeval eens een demonstratie van het ding meegemaakt bij een gebruiker . Er word een gecopieerde cd afgespeeld. Klinkt ronduit beroerd. De eigenaar van de cd speler pakt uit een kast dit apparaat , cd erin freesd er een stukje van af maakt de rand zwart met een viltstift. Ook een strook rond het centergat van de cd word zwart gemaakt. Even drogen. Terug de cd in. Resultaat ? (strakker laag,opener, minder agressief hoog) Het bleef natuurlijk wel naar cd klinken , maar toch. Dit ding lijkt mij voor elke cd spelerd een must. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 als je een CD naar CD vind klinken: klopt, onbehandeld zijn ze volstrekt niet om aan te horen. doch: mits goed getweakt kan een CD naar muziek klinken. dan ben je van het platte dooie geluid af (dat snij-ding heb ik niet geprobeerd, wel groene stift, invriezen, Finyl-spray en demagnetiseren). kijk hier ook even: http://www.positive-feedback.com/Issue1/swartz.htm ik ben een gelovige trouwens. omdat ik het verschil hoor. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 erg geestig. maar lees dan de recensies even op diverse plaatsen op de website. binnenkort trouwens hear een verslagje van een zo goed mogelijk opgezette DBT van tweaks op CD's (een volstrekt ongelovige zal proberen of er verschil is). maar ja, makkelijk om dan weer te zeggen: je verbeeldt het je. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 ok, fair Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 17 augustus 2005 Author Report Share Posted 17 augustus 2005 ok, fair Het geeft in ieder geval aan dat tweaks niet aan mij besteed zijn. Ravon . Het high tec freesmachientje centreert het gat tov. de buitenomtrek van de cd. Met dat spruitjesmes lukt dat vast niet. Jij hoort geen verschil , ik hoorde dat wel. Wie heeft er nu een probleem? Moet ik naar de oorarts of nog erger naar een zieleknijper? Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 Nr.69 van A&T heb ik nog liggen. Er werden meerdere oorspronkelijk identieke cd's vergeleken: - onbehandeld - schuin afgeslepen met het apparaat (38 graden, volgens de fabrikant op het gehoor de beste hoek) - idem met meegeleverde stift - de Lumicolor groene stift Glansrijk won die laatste! Indertijd had een A&T-medewerker tientallen stiften uitgeprobeerd en steeds kwam hij op de beste uit: een Lumicolor 313 (of 317) groen permanent marker. Een willekeurig ander merk is dus niet goed @Ravon. (313 of 317 heeft met tip-dikte te maken.) Deze stift is in iedere goede kantoorboekhandel te koop voor 2 euro, een koopje. *) A&T stopte na 69 vanwege te weinig abonnees en ze wilden on-line gaan met het huismerk Hawk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 17 augustus 2005 Author Report Share Posted 17 augustus 2005 ok, fair Het geeft in ieder geval aan dat tweaks niet aan mij besteed zijn. Ravon . Het high tec freesmachientje centreert het gat tov. de buitenomtrek van de cd. Met dat spruitjesmes lukt dat vast niet. Jij hoort geen verschil , ik hoorde dat wel. Wie heeft er nu een probleem? Moet ik naar de oorarts of nog erger naar een zieleknijper? Als jij nou accepteert dat ik g Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 ok, fair Het geeft in ieder geval aan dat tweaks niet aan mij besteed zijn. Invriezen al geprobeerd? Sorry, offtopic Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 als je een CD naar CD vind klinken: klopt, onbehandeld zijn ze volstrekt niet om aan te horen. doch: mits goed getweakt kan een CD naar muziek klinken. dan ben je van het platte dooie geluid af (dat snij-ding heb ik niet geprobeerd, wel groene stift, invriezen, Finyl-spray en demagnetiseren). groet beste robx ik heb het bovenstaande 3 keer gelezen , maar ik snap de clou nog steeds niet. een cd klinkt dus naar cd , bahalve als je hem invriest , groen stift en finyl-spayt. ik vind dit echt super!! nu ben ik al aardig aan deze onzin gewend, maar ik vraag mezelf wel eens af hoe een normaal nuchter mens hierop zou reageren Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 nou Erik, 'klinkt als CD' werd als negatieve beschrijving gebruikt, vandaar die uitdrukking. ja best lachen allemaal he? gelukkig ben ik van dat platte k-geluid van de CD's af met wat proberen (ik doe alleen maar wat ik in recensies lees, heb het ook niet bedacht). iemand die net zo sceptisch is als jij komt binnenkort een avond luisteren, neemt CD's mee die ik ook heb, zijne onbehandeld natuurlijk. en dan dubbelblind vergelijken (er is een tweede persoon bij die CD's wisselt). je zal hier binnenkort wel de uitkomst van lezen. hou je lach maar paraat, want je zal m nodig hebben. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 als je een CD naar CD vind klinken: klopt, onbehandeld zijn ze volstrekt niet om aan te horen. Bullocks Met een goed opgenomen CD in een goede CD-speler in een goede set kan CD prima klinken! Ook al heb ik best een zwak voor analoog, toch hadden de 2 van de 3 beste sets die ik in m'n leven heb gehoord CD als enige bron! (en dat waren dus onbehandelde CD's) sure, ik heb 't ooit ook wel gebruikt, zo'n groende stift en CD-folie,e.d. uit nieuwsgierigheid, maar ben daar mee gestopt. (verschil was nihil) Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwinds Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 als je een CD naar CD vind klinken: klopt, onbehandeld zijn ze volstrekt niet om aan te horen. Bullocks Met een goed opgenomen CD in een goede CD-speler in een goede set kan CD prima klinken! Ook al heb ik best een zwak voor analoog, toch hadden de 2 van de 3 beste sets die ik in m'n leven heb gehoord CD als enige bron! (en dat waren dus onbehandelde CD's) sure, ik heb 't ooit ook wel gebruikt, zo'n groende stift en CD-folie,e.d. uit nieuwsgierigheid, maar ben daar mee gestopt. (verschil was nihil) Mee eens Alco, niks mis met cd's. Er zijn vast wel 100 redenen waarom het niet klinkt, behalve cd's. Heb je trouwens je interlinks al eens ingevroren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 als je een CD naar CD vind klinken: klopt, onbehandeld zijn ze volstrekt niet om aan te horen. Bullocks Met een goed opgenomen CD in een goede CD-speler in een goede set kan CD prima klinken! Ook al heb ik best een zwak voor analoog, toch hadden de 2 van de 3 beste sets die ik in m'n leven heb gehoord CD als enige bron! (en dat waren dus onbehandelde CD's) sure, ik heb 't ooit ook wel gebruikt, zo'n groende stift en CD-folie,e.d. uit nieuwsgierigheid, maar ben daar mee gestopt. (verschil was nihil) Mee eens Alco, niks mis met cd's. Er zijn vast wel 100 redenen waarom het niet klinkt, behalve cd's. Heb je trouwens je interlinks al eens ingevroren? en daarna in het broodrooster , dan insmeren met boter, en op eierdoosjes leggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 Ravon . Het high tec freesmachientje centreert het gat tov. de buitenomtrek van de cd. Ja en? Mag je hopen dat het gat goed gecentreerd zit Overigens zit er dermate speling in de clamp van de CD speler dat dat centreren toch geen zin heeft. Blijft het raar dat data CD's op 48 speed keurig foutloos door de PC worden uitgelezen. En zo'n dure high-end CD speler op 1x speed zou zo brak zijn dat de CD allerlei nabehandeling nodig heeft? Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 als je een CD naar CD vind klinken: klopt, onbehandeld zijn ze volstrekt niet om aan te horen. Bullocks Met een goed opgenomen CD in een goede CD-speler in een goede set kan CD prima klinken! Ook al heb ik best een zwak voor analoog, toch hadden de 2 van de 3 beste sets die ik in m'n leven heb gehoord CD als enige bron! (en dat waren dus onbehandelde CD's) sure, ik heb 't ooit ook wel gebruikt, zo'n groende stift en CD-folie,e.d. uit nieuwsgierigheid, maar ben daar mee gestopt. (verschil was nihil) Mee eens Alco, niks mis met cd's. Er zijn vast wel 100 redenen waarom het niet klinkt, behalve cd's. Heb je trouwens je interlinks al eens ingevroren? Ik mis een , dus serieus bedoeld? Ik heb er wel eens wat over gelezen (over het invriezen van interlinks dan), het zou ook "rust" brengen. Maar ik heb het nog niet geprobeerd Met CD's werkt het, probeer maar bij een CD die je heel goed kent en vries em in (kijk maar op mijn site naar de methode) en hoor de verschillen. Hetzelfde geldt trouwens voor het demagnetiseren. Voor mij brachten deze zaken zoveel rust in het geluidsbeeld, eigenlijk vergelijkbaar met de aankoop van een 2x zo dure set. Dit is trouwens aardig subjectief, omdat ik dat niet kan staven Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 18 augustus 2005 Report Share Posted 18 augustus 2005 Rene, tuurlijk kan je het wel staven, het is duidelijk hoorbaar aan te tonen. Tot nog toe heb ik niemand 'op de stoel' gehad die niet kon horen wat er veranderde met spray/stift en demagnetiseren. En ook niemand heeft gezegd dat het er slechter van werd. Invriezen van netsnoeren en interlinks heb ik trouwens wel gedaan. probeer het eens. boter erop heb ik nog niet geprobeerd. even over denken groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwinds Posted 18 augustus 2005 Report Share Posted 18 augustus 2005 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts