leobus Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 Hallo, Ik heb het al eens eerder gemeld; met het schuren van de randen van je CD bereik je hetzelfde als met dat dure afschuinmachientje. Na het schuren maak ik de binnen en buitenranden zwart (gewone zwarte stift van Edding). Daarna maak ik de doorzichtige vlakken in het midden zwart en zet ook nog eens een drietal dikke (Ca 8 mm breed) strepen over de volle breedte van de tekstzijde van de CD. Oh ja, voor al die akties reinig ik de CD met een (zelfgemaakte) cleaner. Ik heb de verschillen met twee gelijke (nou ja gelijke) CD's aan heel wat mensen laten horen, o.a. de AVMN leden. Vrijwel iedereen was overtuigd van de verbeteringen. Een aantal van hen doet dus nu precies hetzelfde. Het schuren heb ik vereenvoudigd door een oude handslijpsteen van de steen te ontdoen en daarvoor in de plaats een CD-klem-mechanisme te zetten. Effe draaien, schuurpapiertje ertegen en klaar is Kees. Ook geen risico van uitschieten meer. Kosten bij elkaar: nog geen 5 euro. Winst: niet in geld uit te drukken. Advies: Er pas tegen ageren als je het zelf geprobeerd hebt. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 Jawel, want een draaitafel voegt nog wat (even? of was het nou oneven?) harmonische vervorming toe. Een cd-speler doet dat niet en klinkt dus wel anders. Plus dat gezellige haardvuurtje he, dat ontbreekt bij cd... Het was ironisch bedoeld, naar het schijnt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 20 augustus 2005 Author Report Share Posted 20 augustus 2005 Hallo, Ik heb het al eens eerder gemeld; met het schuren van de randen van je CD bereik je hetzelfde als met dat dure afschuinmachientje. Na het schuren maak ik de binnen en buitenranden zwart (gewone zwarte stift van Edding). Daarna maak ik de doorzichtige vlakken in het midden zwart en zet ook nog eens een drietal dikke (Ca 8 mm breed) strepen over de volle breedte van de tekstzijde van de CD. Oh ja, voor al die akties reinig ik de CD met een (zelfgemaakte) cleaner. Ik heb de verschillen met twee gelijke (nou ja gelijke) CD's aan heel wat mensen laten horen, o.a. de AVMN leden. Vrijwel iedereen was overtuigd van de verbeteringen. Een aantal van hen doet dus nu precies hetzelfde. Het schuren heb ik vereenvoudigd door een oude handslijpsteen van de steen te ontdoen en daarvoor in de plaats een CD-klem-mechanisme te zetten. Effe draaien, schuurpapiertje ertegen en klaar is Kees. Ook geen risico van uitschieten meer. Kosten bij elkaar: nog geen 5 euro. Winst: niet in geld uit te drukken. Advies: Er pas tegen ageren als je het zelf geprobeerd hebt. Groet, Leobus Zo kan het dus ook. Chapeau!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 20 augustus 2005 Report Share Posted 20 augustus 2005 Jawel, want een draaitafel voegt nog wat (even? of was het nou oneven?) harmonische vervorming toe. Een cd-speler doet dat niet en klinkt dus wel anders. Plus dat gezellige haardvuurtje he, dat ontbreekt bij cd... Het was ironisch bedoeld, naar het schijnt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 20 augustus 2005 Report Share Posted 20 augustus 2005 Volgens mij hebben mensen die CD slecht vinden klinken gewoon een waardeloze CDspeler DUS KOOP EENS EEN FATSOENLIJKE CD SPELER! SUKKELS Marcel Ja, dit soort gedachten bekruipen mij ook wel eens eerlijk gezegd. Of zou het gewoon een aversie tegen het medium zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 20 augustus 2005 Report Share Posted 20 augustus 2005 DUS KOOP EENS EEN FATSOENLIJKE CD SPELER! SUKKELS In een ander topic heb ik geleerd dat het helemaal nix uitmaakt WELKE cd-speler je scoort: ze klinken allemaal eender. Beste Marcel. Misschien kan je uitleggen wat je met een FATSOENLIJKE cd-speler bedoeld? Ik ben wanhopig.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 augustus 2005 Report Share Posted 20 augustus 2005 Volgens mij hebben mensen die CD slecht vinden klinken gewoon een waardeloze CDspeler DUS KOOP EENS EEN FATSOENLIJKE CD SPELER! SUKKELS Marcel Ja, dit soort gedachten bekruipen mij ook wel eens eerlijk gezegd. Of zou het gewoon een aversie tegen het medium zijn? Denk eerder een aversie tegen de prijs van CD's en het boevenimago van de uitgevers ervan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 20 augustus 2005 Report Share Posted 20 augustus 2005 Volgens mij hebben mensen die CD slecht vinden klinken gewoon een waardeloze CDspeler DUS KOOP EENS EEN FATSOENLIJKE CD SPELER! SUKKELS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 augustus 2005 Report Share Posted 20 augustus 2005 Volgens mij hebben mensen die CD slecht vinden klinken gewoon een waardeloze CDspeler DUS KOOP EENS EEN FATSOENLIJKE CD SPELER! SUKKELS Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 20 augustus 2005 Report Share Posted 20 augustus 2005 Nieuwe LP's zijn idd duurder. Maar per cm2 informatie ben je weer veel goedkoper uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 augustus 2005 Report Share Posted 20 augustus 2005 Nieuwe LP's zijn idd duurder. Maar per cm2 informatie ben je weer veel goedkoper uit. Per minuut muziek niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 20 augustus 2005 Author Report Share Posted 20 augustus 2005 Zal het weer morgen mooi zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts