Jump to content

Slechte aansluitingen Camtech

rienberends
 Share

Recommended Posts

Iik had een nieuwe interlink gekocht SILTECH MXT NEW YORK 0,75 cm. Ik kom thuis, ga direct aan de slag, wil de MIT 330 plus uit de Camtech halen en wat gebeurt er?? Ik trek goud gekleurde hulsjes van de versterker mee.(nee ik was niet ongeduldig) Met een tangetje van Siltech gehaald maar natuurlijk verbogen. Terug gedaan op de Camtech,de Siltech aangesloten en ja hoor brom brom brom, dan wel geluid ,dan geen geluid, klote dus. Nu ben ik bij iemand langs geweest die gespecilialiseerd is in audioreparatie/verbetering en die kan me helpen door nieuwe ingangen te maken. HIj zei dat ik ook i.p.v de kapotte CD in de TAPE 1/2 kan gebruiken. Dat maakt geen enkel verschil ,zegt hij. IS DAT ZO???

Iik had een nieuwe interlink gekocht SILTECH MXT NEW YORK 0,75 cm. Ik kom thuis, ga direct aan de slag, wil de MIT 330 plus uit de Camtech halen en wat gebeurt er?? Ik trek goud gekleurde hulsjes van de versterker mee.(nee ik was niet ongeduldig) Met een tangetje van Siltech gehaald maar natuurlijk verbogen. Terug gedaan op de Camtech,de Siltech aangesloten en ja hoor brom brom brom, dan wel geluid ,dan geen geluid, klote dus. Nu ben ik bij iemand langs geweest die gespecilialiseerd is in audioreparatie/verbetering en die kan me helpen door nieuwe ingangen te maken. HIj zei dat ik ook i.p.v de kapotte CD in de TAPE 1/2 kan gebruiken. Dat maakt geen enkel verschil ,zegt hij. IS DAT ZO???

Dat is zo.

En ook tuner, aux en cd2 kunnen gebruikt.

Een cd-ingang is een ingang op 'lijn'-niveau. Net zoals de tape-ingang(en), de tuner-ingang, de aux-ingang enz. In de meeste versterkers tenminste. Want ik meen dat er vroeger (nu nog?) wel eens een speciale cd-ingang op een versterker zat. Dit was omdat een cd-speler een hogere uitgangsspanning heeft dan de meetse andere apparaten (tuner, cassettedeck...). Hierdoor konden de 'gewone' ingangen (voor tuner, tape-lussen, aux enz...) overstuurd worden, omdat deze minder ingangsspanning aankonden. Tegenwoordig worden volgens mij alle ingangen gelijk gemaakt, m.u.v. de phono-ingang, want die heeft nog een extra versterktrap erachter zitten. Maar verder maakt het niet uit in welke ingang je de cd-speler plugt.

De naam van de ingang is enkel om aan te geven welke ingang je met de keuzeknop moet selecteren, verder niet. Ze zouden ook 'Input 1', 'Input 2', 'Input 3' enz. genoemd kunnen worden.

:D prima idee om de 330 er uit te halen.

HOEZO?? Ik ben lang tevreden geweest ,maar ik vond hem na probeersels met andre kabels eigenlijk te FLUWEEL klinken. Je smaak verandert door de loop der jaren en verandering va n spijs doet eten. Had jij zulke slechte ervaringen met de 330?

je zult veel plezier beleven met de siltech new york. Ik gebruik er een tussen vv en eindbak en tussen phonotrap en vv. Verder de paris tussen tuner en vv en de london tussen cass. deck en vv. voor de cd-speler zal ik ook nog een siltech kopen echter die moet wel 1,5 meter lang zijn!

De new york is echt af vind ik. transparant, helder, vol laag niks meer niks minder, geldt ook voor paris en london. een dropveter klinkt dan echt gekleurd.

robin