fmjwillems Posted 9 september 2011 Report Share Posted 9 september 2011 .img] Jack,iets beters bestaat niet, dat maken jullie wel van het moet passen in de combinatie Welke combinatie Wollie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 9 september 2011 Report Share Posted 9 september 2011 Frenske,hebben we alle maal dezelfde installatie ,nee dus,dus je moet mij niet komen vertellen dat alleen Delos of een Benz een goed element is,dat is wel heel belangrijk voor de beurs van Henk . :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 9 september 2011 Report Share Posted 9 september 2011 Jack,iets beters bestaat niet, dat maken jullie wel van het moet passen in de combinatie Iedereen met enig inzicht, snapt dat lang niet elk element in elke arm kan. Waar blijft jouw lijstje ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 9 september 2011 Report Share Posted 9 september 2011 Jack,de arm is mede bepalend maar de rest van de installatie is ook mede bepalend ,of snap je het niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 9 september 2011 Report Share Posted 9 september 2011 Het maken van een lijstje van elementen en die hier publiceren voor de liefhebber, hobbyist en de zoekenden is juist goed. Zo krijgt een zoekende naar een nieuw of ander element een indruk van wat er te koop is en hoe het e.e.a. in verhouding staat tot prijs, prestaties, kwaliteit enz. Daar is niks mis mee en kan zelfs een zoekende op weg helpen in zijn of haar zoektocht. Het kan ook de wat meer ervaren hobbyist verder op weg helpen. Kortom, ik juich het toe dat er mensen zijn die tenminste de moeite nemen om dit soort lijstjes samen te stellen en te delen met ons. Immers, er gaat heel veel tijd in zitten om tot een algemene indruk te komen en het beluisteren ervan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 9 september 2011 Report Share Posted 9 september 2011 Freakie ,je kunt hele maal geen top 11 bepalen ,ten eerste iedereen heeft niet de zelfde installatie,er zijn mensen die analitisch horen of muziekaal ,hoe wil jij bepalen een top 11 voor de forum leden aan elementen ,ga naar 10 dealers krijg je 7 verschillende top 11. De ene zweert bij van de hul,de andere bij Benz en zo kan je het rijtje afgaan. Mvg wollie de vlo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 9 september 2011 Report Share Posted 9 september 2011 Helemaal eens Audiofreak. Wol, kom op met die lijst. Een nuttige bijdrage mag ook, anders even je mond houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 9 september 2011 Report Share Posted 9 september 2011 Jack,de arm is mede bepalend maar de rest van de installatie is ook mede bepalend ,of snap je het niet Ja dat snap ik heel erg goed Wol. Ik heb er me maanden in verdiept en verbaasd En heb er zelfs een hele webpagina over vol geschreven. Maar als je teveel en onduidelijke variabelen gaat toepassen kom je nooit tot een lijstje en blijft het vaag. Bij m.i. redelijk degelijke testen zoals de Duitse Stereo Play wordt vaak ook een aanbeveling voor de arm etc gemaakt. Dus dat zal een iedere serieuze lezer van dit forum meer dan duidelijk zijn. Dingen die van nature goed zijn kun je altijd verpesten, dat is niet zo'n kunst, M.i. is het heel simpel H Audio heeft een lijstje gemaakt dat is ZIJN ervaring ....dat red een doorsnee platen liefhebber nooit. Maar er is toch niets mis om je eigen ervaring Hear neer te schrijven commercieel of niet dat maakt mij niets uit. Daar prikt een lezer wel doorheen.... Vergeet niet dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 9 september 2011 Report Share Posted 9 september 2011 Ik heb Henks lijst nog een keer bestudeerd en ik zet de Lyra Delos voorzichtig in op een 7,5 a 8. Lijkt me een realistische plek Hij speelt h Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 september 2011 Report Share Posted 9 september 2011 Ook zal ik proberen een lijst te maken met MC elementen qua kwaliteits niveau, dat dit niet eenvoudig is zal te begrijpen zijn omdat het nooit precies kan kloppen, omdat het een en ander afhankelijk is van de totale gebruikte componenten, en ook omdat niet ieder element in iedere arm past. Ook interlinks en zeer zeker niet te vergeten phonovoorversterkers zijn heel belangrijk voor wat betreft het uiteindelijke resultaat. Haudio Ze zouden Henk adviseur van een minister kunnen maken want hij begint met zijn eigen lijstje in perspectief te zetten. Maar ja sommige mensen willen niet kunnen lezen maar alleen reageren. Voor de rest weer een heel leerzaam lijstje waar je in positieve zin op kan reageren en een leuke discussie over kan opzetten. Persoonlijk vind ik dat Henk de Denon 106 ietwat onderschat. In mijn Thorens 160.1 deed hij het namelijk altijd heel mooi. Dat er kennelijk Denons 103 op de markt zijn van verschillende kwaliteit vind ik kwalijk. Voor de rest van het lijstje staan de JA terecht altijd hoog. Ik heb nog nooit een JA gehoord in een setting die slecht klonk. Ik moet er wel bij zeggen dat ik nog nooit een JA heb gehoord op een matige draaitafel. Persoonlijk zou ik een JA Boron waarschijnlijk de voorkeur geven boven een Lyra Kleos. Dit dan op basis van een test in de LP waaruit ik meende op te maken dat de Kleos toch wat minder warm was. Ik zal binnenkort bij Henk eens binnenlopen om te luisteren of dit vermoeden juist is. Overigens is Henk bij nader inzien niet geschikt als adviseur van een minister. Hij geeft namelijk altijd eerlijk zijn mening is mijn ervaring. Dat niet alle elementen op de wereld op zijn lijstje staan betekent alleen maar dat hij ze niet allemaal (intensief) gehoord heeft. PS in een van de analoog shows viel me ook op hoe weinig plaatruis die Lyras hebben ten opzichte van het Oracle (gemodificeerde Benz) element. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 9 september 2011 Report Share Posted 9 september 2011 Ik heb de Kleos ook bij Henk gehoord. Het is een mooi element voor zover ik het kan beoordelen maar inderdaad minder warm dan de JA en Delos. Er zwerft ergens wel een verslagje van mij op dit forum... maar minder warm wil nog niet zeggen minder goed.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 september 2011 Report Share Posted 9 september 2011 Ik heb de Kleos ook bij Henk gehoord. Het is een mooi element voor zover ik het kan beoordelen maar inderdaad minder warm dan de JA en Delos. Er zwerft ergens wel een verslagje van mij op dit forum... maar minder warm wil nog niet zeggen minder goed.... Ik bekijk het natuurlijk vanuit mijn perspectief Jack.Om het echt te weten zou ik hem naast mijn Benz Ruby moeten horen.Of beter op mijn phonotrap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 9 september 2011 Report Share Posted 9 september 2011 ik zou ook kunnen reageren dat er in Belgi Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 september 2011 Report Share Posted 9 september 2011 ik zou ook kunnen reageren dat er in Belgi Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 9 september 2011 Report Share Posted 9 september 2011 Carl ik wou maar zeggen dat er altijd wel iemand is die een bepaald merk of type helemaal niet goed vindt en andersom ook natuurlijk Laat ons er maar niet verder op ingaan en ons concentreren op de ervaringen Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 september 2011 Report Share Posted 9 september 2011 Overigens wel grappig om te zien dat de prijzen van JA boron 1 sterk gestegen zijn van 2000 aar 2750 of vergis ik me Henk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 9 september 2011 Report Share Posted 9 september 2011 Ik bekijk het natuurlijk vanuit mijn perspectief Jack.Om het echt te weten zou ik hem naast mijn Benz Ruby moeten horen.Of beter op mijn phonotrap. Ik zou de phono-trap ook meenemen, dan is het nog niet makkelijk..... Hoewel de Benz Ruby staat op Henk's lijstje op 7..... appeltje .... eitje Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 9 september 2011 Report Share Posted 9 september 2011 Freakie ,je kunt hele maal geen top 11 bepalen ,ten eerste iedereen heeft niet de zelfde installatie,er zijn mensen die analitisch horen of muziekaal ,hoe wil jij bepalen een top 11 voor de forum leden aan elementen ,ga naar 10 dealers krijg je 7 verschillende top 11. De ene zweert bij van de hul,de andere bij Benz en zo kan je het rijtje afgaan. Mvg wollie de vlo Wollie, de eeuwige luis, En wat maakt dat nou uit, dat het een top 11 lijst is. Als je nu goed kijkt naar de lijst, dan zie je dat het 20 elementen betreft en die op 11 plaatsen zijn terecht gekomen. Kijk je nog verder naar de lijst, dan zie je dat er meerdere elementen zijn die in een bepaalde budgetklasse passen. Zo kan dus iemand, die een ander of een nieuw element zoekt een idee krijgen naar welk element hij zou kunnen gaan kijken / luisteren, info over vergaren enz enz enz. Zo zou je dus ook naar de lijst kunnen kijken. Wat betreft die 10 dealers anno 2011..... zijn er nog 10 dealers die minimaal 20 elementen hebben beluisterd en een lijst kunnen samenstellen. Ik denk het eerlijk gezegd niet. Als jij denkt van wel, geef de namen dan even, want dan zal ik ze gaan bezoeken en hun lijst en luister ervaring graag aanhoren. En kom nou met je eigen lijst van elementen. Jack,de arm is mede bepalend maar de rest van de installatie is ook mede bepalend ,of snap je het niet Ja dat snap ik heel erg goed Wol. Ik heb er me maanden in verdiept en verbaasd En heb er zelfs een hele webpagina over vol geschreven. Maar als je teveel en onduidelijke variabelen gaat toepassen kom je nooit tot een lijstje en blijft het vaag. Bij m.i. redelijk degelijke testen zoals de Duitse Stereo Play wordt vaak ook een aanbeveling voor de arm etc gemaakt. Dus dat zal een iedere serieuze lezer van dit forum meer dan duidelijk zijn. Dingen die van nature goed zijn kun je altijd verpesten, dat is niet zo'n kunst, M.i. is het heel simpel H Audio heeft een lijstje gemaakt dat is ZIJN ervaring ....dat red een doorsnee platen liefhebber nooit. Maar er is toch niets mis om je eigen ervaring Hear neer te schrijven commercieel of niet dat maakt mij niets uit. Daar prikt een lezer wel doorheen.... Vergeet niet dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 10 september 2011 Report Share Posted 10 september 2011 Freakie.het plat Limburgs dialect schrijven is humor,maar volgens mij heb jij geen humor en dan heb het meestal tegen frenske,bij ons in Limburg is de gezegde ,een dag geen humor is een dag niet geleefd, Freakie, dit moet je niet negatief opvangen,dat moet je heel goed in je oren knopen. Over Henk gesproken ik ben een keer daar geweest ,die man heeft heel veel verstand van elementen ,maar ik ben vast van overtuigd ,dat er meerdere mensen over elementen kennis er van hebben maar die dat niet zicht baar maken op een forem dat bedoel ik . Ik was eens in Gering bij de Quad tage,daar was een zwitser die kon uren vertellen net als Henk over elementen ,maar die noemde een totaal andere verhaal,over elementen waar ik moest op letten en die had ook een brok ervarting. Niks slechts over Henk want die moet ook preken voor zijn eigen parochie want anderes komt er geen boterham naar binnen,want dat doet iedere dealer ook. Ik vind wel dat je eerlijk moet zijn tegen over de client, en niet alleen de voordelen moet vertellen en de nadelen kom je achter als een maand aan het luisteren bent. Kijk eens de advertentie,s over miskopers die kun je op een hand niet tellen. Dat een andere Limburger een probleem heeft met Henk moet je bij mij niet aankomen . Ik heb het probleem aangehoord en als dat verhaal klopt,ik zeg nogmaals als het verhaal klopt dan had ik het niet verwacht van Henk ,maar het kan ook wegens tijddrukte dat er iets verkeerd is gegaan ,dat gebeurt bij mij ook wel eens,dat gebeurt gewoon daar kun je totaal niks tegen doen,maar ik denk dat die andere limburger geiriteerd raakte om dat die zelf jaren lang een heel goede audiozaak had,want die heeft heel veel kennis van audio dat kan ik je wel wel vertellen en we hebben veel kennis van audio maar we hebben ook onze zwakke punten . Een leek weet niet beter, maar een audiofreak kan tegen het plafon aan kruipen Freakie ,een eigen lijst bestaat niet dat is de grootste onzin en die kun je niet maken ,je kunt wel de voordeel of de nadeel vertellen over het product. In Herzoghenrath vlak bij Aken was een audio zaak die had echt Hy-end ,ik geef een voorbeeld , Spectraals verschillende type,s opgestapeld Krell het zelfde hij had 32 verschillende draaitafels vaaf 500 tot 50.000 ,was er wat nieuws uit, drie weken later had ie het daar staat,daar was Rapsodie niks tegen en die man was zich het ergeren over de audiobladen met zijn top huppelepup hij zei dat is spinnerei in het hollands gezegd BEDROG Dus kom mij niet met die onzin top 11 mvg Wolie de vlo, alias pluis, alias azijnpisser alias .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 10 september 2011 Report Share Posted 10 september 2011 Heren! Dames ook! Ik heb mij genoodzaakt gezien enkele berichten uit dit topic te verwijderen. Hierbij nog een paar regels waar m.i. tegen gezondigd werd: 2. Behandel elkaar met respect. Wees het gerust oneens over bepaalde standpunten, discussieer op het scherpst van de snede maar beledig of discrimineer een ander niet. Beledigende of discriminerende leden worden geblokkeerd. 10. Doe zelf ook aan zelf moderatie. Vraag bij jezelf af : wat doet mijn posting naar een ander toe als hij/zij dat leest. Zowel Audiofreak als Wol kunnen zich dat aantrekken. Voor de volledige lijst, zie: http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=12849 En nu graag voort met dit enerverende topic. Uw moderator2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 10 september 2011 Report Share Posted 10 september 2011 Moderator ,ik wil niemand beschadigen maar ze moeten geen onzin vertellen op dit form,laat ik daar heel duidelijk in zijn ,en ik wil met freakie wel op een beurs tegen komen in een onderonsje om verder te filosiferen deel 2 en 3 komt later wegens drukte Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 10 september 2011 Report Share Posted 10 september 2011 Vind dat Wol best een punt heeft. Vreemd dat iedereen zijn pijlen op hem richt terwijl de aanstichter iemand is die op pagina 1 een lijstje post en op 6 jaar later hetzelfde lijstje weer post met als enige reden de Lyra Kleos a Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 10 september 2011 Report Share Posted 10 september 2011 Hier heerst een niet aflatende bescherming voor die "heer" uit Sneek, ondanks dat hij sommige hier, op zijn minst, wat onzorgvuldig heeft behandeld(ik zou, het willens en wetend, belazeren noemen)Enkele weten echt wel hoe hij te werk gaat maar verkiezen er niet over te praten en het dood te zwijgen. En misschien dat wol's postings soms wat onleesbaar cq niet leesbaar zijn, de laatste postings geven aan dat wol wel degelijk een leesbaar stukje op het forum kan plaatsen, hoop dat dit vervolg gaat krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 10 september 2011 Report Share Posted 10 september 2011 Ik sluit me hierboven bij aan. Ik ben niet belazerd maar hij probeerde het wel, samen met die Belg die probeerde er nog een schepje bovenop te doen. maar deze berichten zullen wel zo door een moderator verwijderd worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 10 september 2011 Report Share Posted 10 september 2011 Ik sluit me hierboven bij aan. Ik ben niet belazerd maar hij probeerde het wel, samen met die Belg die probeerde er nog een schepje bovenop te doen. maar deze berichten zullen wel zo door een moderator verwijderd worden. Ik heb het er weleens over gehad met een betrokkene, die zij: Hij verdient een tweede kans. Ik denk dan, je bedoelt zeker, een derde, vierde, vijfde, enz, enz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts