René N. Posted 23 oktober 2014 Report Share Posted 23 oktober 2014 Misschien met Ctrl C en Ctrl V proberen? Ik heb slechts Office 2007 Dat werkte onder DOS al zo . Alhoewel, dát weet ik dan ook weer niet zeker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 oktober 2014 Report Share Posted 23 oktober 2014 Ik heb slechts Office 2007 Mwah, dat is nog niet zo'n oud kantoor. hoor Beste kun je het document opslaan als ongeformatteerde tekst, dus met de extensie: .txt i.p.v. .doc (of .docx). Dat .txt bestand openen in Notepad en kopiëren en plakken maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 oktober 2014 Report Share Posted 23 oktober 2014 Ehm ja, voor iemand die brood wil verdienen met recensies schrijven is het vandaag de dag wel handig om de basiszaken van een computer te kennen Notepad (in het Engels) of Kladblok (in het Nederlands) is een simpele teksteditor die standaard bij Windows meegeleverd wordt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 23 oktober 2014 Report Share Posted 23 oktober 2014 Typ je tekst in word selecteer met de muis je hele tekst of hou de toets ctrl ingedrukt en dan de latter A daarna hou dan ctrl - linksonderaan je klavier - ingedrukt en drul de letter c in ga naar je vak, voeg antwoord toe, en hou wederom de ctrl toets ingedrukt en druk dan de letter V suc6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 oktober 2014 Report Share Posted 23 oktober 2014 Typ je tekst in word selecteer met de muis je hele tekst of hou de toets ctrl ingedrukt en dan de latter A daarna hou dan ctrl - linksonderaan je klavier - ingedrukt en drul de letter c in ga naar je vak, voeg antwoord toe, en hou wederom de ctrl toets ingedrukt en druk dan de letter V suc6 Yup, als je dat doet kopieer je ook de formattering mee van Word. Zit je met een heleboel witte regels als je dat weer op het forum plakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 23 oktober 2014 Report Share Posted 23 oktober 2014 Beste Ove, Voor een topklasse MC element - en ik denk dat dit een topklasser is - is 0,25mV best veel. Ging mij niet zozeer om de uitgangsspanning, maar om een goede bijpassende phono! Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 23 oktober 2014 Report Share Posted 23 oktober 2014 kweet het Peter maar als notepad al een probleem is en de C en V niet gekend zijn, leek mij dit de "duidelijkste" uitleg EN uitvoerbaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 oktober 2014 Report Share Posted 23 oktober 2014 Welke Windhoos heb je? Kladblok staat onder de oudere (XP) onder bureau accessoires en bij W7 typ je in het zoekvak onderaan bij start "Kladblok". Anders gewoon overtypen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 oktober 2014 Report Share Posted 23 oktober 2014 Vanaf Win7 SP1 is Kladblok is ook geen plain tekst meer. Ook die fantaseert form- en line feeds erbij. Kopieer maar eens een in notepad getikte tekst gelijk naar Word, dan zie je dat zinnen onderbroken worden en op een volgende regel verder gaan. Wil je plain tekst typen, kan dat echter nog steeds. Wordpad zit nog steeds bij de accessoires van Ramen(7, 8, 8.1 en 10). Daar kun je nog gewoon in rtf werken en opslaan. Wil je alle sores van Word niet, maar wel lekker teksten kunnen typen, kun je beter AbiWord op je PC installeren. Volledig MS Word compatible, het werkt een stuk makkelijker en is gratis. Als je een Office pakket wil en dat het liefst niet wil betalen, dan kun je ook voor LibreOffice gaan. Ook gratis, compatible met MS Office en ook gratis. Daar zit AbiWord ook al in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 23 oktober 2014 Report Share Posted 23 oktober 2014 Je kunt een Word-tekst ook eerst wegschrijven als 'text only'. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 23 oktober 2014 Members Report Share Posted 23 oktober 2014 Of JD zet gewoon dat lichtschakelaartje uit in het menu als hij wil posten? Kun je daarna plakken tot je een ons weegt. Nog ff over dat Goldring element, hoe kwam je nu tot deze aanschaf? Even alleen puur theoretisch (en ik weet het, dat is niet zaligmakend), de gain is op het matje met de Sphinx, kwa compliance past hij zowiezo totaal niet in een SME 3009 in wat voor variant dan ook, in de 3012 misschien net op het randje: dit element wil nu juist een hele zware arm met zijn gewicht van 8 gram en een STATISCHE compliance van 16 (oftewel 8 DYNAMISCH bij 10 Hz). Op papier een combinatie die ik niet zou maken, maar goed, ik heb hem dan ook niet gehoord. Misschien met een extra zware headshell en hele zware schroefjes, maar bij elkaar opgeteld krijg je dan: net wel, totaal niet of op het randje. Die uitkomst is bij mij nog nooit een geheimtip geweest! Maar nogmaals, ik heb de combinatie niet gehoord, ik moet het nu ook met papieren- en internetwijsheid doen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 oktober 2014 Report Share Posted 23 oktober 2014 Ha Roger, verwissel je Wordpad en Notepad nu niet met elkaar? I.d.d. Ove, dat was ook mijn eerste voorstel En om dat te kopiëren, dat txt bestand weer openen in Kladblok. Er zit in Word niet zoiets als "Kopieer als platte text", of ik moet er overheen kijken? (Zo'n plug-in is er voor Firefox, reuze handig). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 23 oktober 2014 Report Share Posted 23 oktober 2014 Toch maar even naar de echte dealer, Deze reclame slogan kwam in mij op, tijdens de terugweg van Audioselectief in Sneek naar huis. Een keer eerder was ik in Sneek geweest en dat was tijdens een show, waar uitsluitend zeer dure elementen te horen waren,die overigens allemaal uitstekend klonken. Het afgelopen jaar hoorde ik ook veel positieve verhalen over "Sneek", dus ik er naar toe met de TD124. Een speler waar ik allerlei twijfels over had. Maar we gingen eerst even praten. Henk wilde te weten zien te komen hoe ik luister en wat ik van een platenspeler cq. installatie verwacht. Hierna ging de 124 mee naar de werkplaats, waar diverse meetapparatuur stond opgesteld. Henk ging aan de slag en ik mocht in de winkel een plaatje gaan draaien. De set bestond uit Isophon luidsprekers, een Accuphase versterker, een Rhea Aestehtix phono amp, een eigen ontwerp tafel en een Accuphase element. Van wat ik hoorde werd ik erg blij. Dit bleek een van de weinige sets, waarbij "alles klopt". Wat was er allemaal te horen? Het hoog (bekken en klein percussie) klonk zeer verfijnd en zonder scherpte. Het midden (blazers, stemmen) klonk open en was zeer goed verstaanbaar. Het laag(contrabas) was weinig opvallend en liep mooi mee. Geen gebonk en gedreun dus. Dat zegt mij meteen iets, over hoe de samensteller van dit alles luistert. Inmiddels was Henk een element aan het inbouwen, dat hij uit zijn enorme voorraad had uitgezocht.Telkens moest ik even komen kijken, als hij weer iets had afgesteld. Ik weet nagenoeg niets van meetapparatuur, maar met wat uitleg erbij, ga ik zelfs het een en ander begrijpen. Henk gaat zelfs zover, dat hij een aantal zaken met de schuifmaat controleert en daarna nog nauwkeuriger afstelt. Hij heeft een achtergrond in de fijnmechanica en electro en inmiddels tienduizenden draaitafels onder handen gehad. Alles heeft hij voor mij nagelopen. Er bleek zelfs een afstelling te zijn om het gewicht van de arm, die natuurlijk naar rechts loopt, te compenseren. Ik had er nog nooit van gehoord, maar dat zegt helemaal niks. Het plateau blijkt niet tot nauwelijks magneten aan te trekken ! Dat was al een opluchting op zich. Dan de arm: prima niet nodig om die te vervangen, volgens ome Henk. Speciaal voor de sceptici van idlers: extreem lage rumble en wow & flutter waarden werden er gemeten. De motor liep als een zonnetje, er moest alleen wat olie worden bijgevuld. Een algehele revisie is overbodig. Nadat ik een aantal platen van mezelf had beluisterd, die ik nog nooit gehoord heb, kwam Henk met mijn speler de winkel in. Hij werd aangesloten op dezelfde mooie set, alleen de phono amp was een wat meer betaalbare. Wat ik hoorde, week maar heel weinig af van de eerste combinatie. Mijn mond viel open van verbazing. Dit had ik niet durven dromen. Ik hoorde verfijning, snelheid, dynamiek, realistische trompetten, trombones, saxen, etc, body in de stem van Frank Sinatra, een breed beeld, diepte, de opnameruimte en een valse piano. Het is niet meer bij me op gekomen om Henk te vragen nog een ander element in te bouwen. Het was afrekenen, inpakken en wegwezen (nou ja, na 7 uur kan dat ook wel). De volgende upgrade (volgend jaar?) zal een phono amp worden, volgens Henk dan (hah-hah). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 23 oktober 2014 Report Share Posted 23 oktober 2014 Of JD zet gewoon dat lichtschakelaartje uit in het menu als hij wil posten? Kun je daarna plakken tot je een ons weegt. Nog ff over dat Goldring element, hoe kwam je nu tot deze aanschaf? Even alleen puur theoretisch (en ik weet het, dat is niet zaligmakend), de gain is op het matje met de Sphinx, kwa compliance past hij zowiezo totaal niet in een SME 3009 in wat voor variant dan ook, in de 3012 misschien net op het randje: dit element wil nu juist een hele zware arm met zijn gewicht van 8 gram en een STATISCHE compliance van 16 (oftewel 8 DYNAMISCH bij 10 Hz). Op papier een combinatie die ik niet zou maken, maar goed, ik heb hem dan ook niet gehoord. Misschien met een extra zware headshell en hele zware schroefjes, maar bij elkaar opgeteld krijg je dan: net wel, totaal niet of op het randje. Die uitkomst is bij mij nog nooit een geheimtip geweest! Maar nogmaals, ik heb de combinatie niet gehoord, ik moet het nu ook met papieren- en internetwijsheid doen... Alles is terplekke gemeten en de resonantiefrequentie kwam precies op een ideaal getal uit. Als je dit hoort, denk je ook niet meer aan getallen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 oktober 2014 Report Share Posted 23 oktober 2014 Of JD zet gewoon dat lichtschakelaartje uit in het menu als hij wil posten? Kun je daarna plakken tot je een ons weegt. Dat lijkt i.d.d. te werken: "But I must explain to you how all this mistaken idea of denouncing pleasure and praising pain was born and I will give you a complete account of the system, and expound the actual teachings of the great explorer of the truth, the master-builder of human happiness. No one rejects, dislikes, or avoids pleasure itself, because it is pleasure, but because those who do not know how to pursue pleasure rationally encounter consequences that are extremely painful. Nor again is there anyone who loves or pursues or desires to obtain pain of itself, because it is pain, but because occasionally circumstances occur in which toil and pain can procure him some great pleasure. To take a trivial example, which of us ever undertakes laborious physical exercise, except to obtain some advantage from it? But who has any right to find fault with a man who chooses to enjoy a pleasure that has no annoying consequences, or one who avoids a pain that produces no resultant pleasure?" Gekopieerd vanuit Word en hier weer geplakt Goeie tip Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 23 oktober 2014 Report Share Posted 23 oktober 2014 Of JD zet gewoon dat lichtschakelaartje uit in het menu als hij wil posten? Kun je daarna plakken tot je een ons weegt. Ik vind het icoon lijken op een gum - remove format. :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 oktober 2014 Report Share Posted 23 oktober 2014 (...) "But I must explain to you how all this mistaken idea of denouncing pleasure and praising pain was born and I will give you a complete account of the system, and expound the actual teachings of the great explorer of the truth, the master-builder of human happiness. No one rejects, dislikes, or avoids pleasure itself, because it is pleasure, but because those who do not know how to pursue pleasure rationally encounter consequences that are extremely painful. Nor again is there anyone who loves or pursues or desires to obtain pain of itself, because it is pain, but because occasionally circumstances occur in which toil and pain can procure him some great pleasure. To take a trivial example, which of us ever undertakes laborious physical exercise, except to obtain some advantage from it? But who has any right to find fault with a man who chooses to enjoy a pleasure that has no annoying consequences, or one who avoids a pain that produces no resultant pleasure?" (...) Het doet me plezier hier een zeer redelijke argumentatie van Pjotr aan te treffen! Weliswaar is de hedonistische filosofie niet de mijne... maar de woorden zijn goed gekozen. Mijn complimenten, Pjotr! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 23 oktober 2014 Report Share Posted 23 oktober 2014 Of JD zet gewoon dat lichtschakelaartje uit in het menu als hij wil posten? Kun je daarna plakken tot je een ons weegt. Nog ff over dat Goldring element, hoe kwam je nu tot deze aanschaf? Even alleen puur theoretisch (en ik weet het, dat is niet zaligmakend), de gain is op het matje met de Sphinx, kwa compliance past hij zowiezo totaal niet in een SME 3009 in wat voor variant dan ook, in de 3012 misschien net op het randje: dit element wil nu juist een hele zware arm met zijn gewicht van 8 gram en een STATISCHE compliance van 16 (oftewel 8 DYNAMISCH bij 10 Hz). Op papier een combinatie die ik niet zou maken, maar goed, ik heb hem dan ook niet gehoord. Misschien met een extra zware headshell en hele zware schroefjes, maar bij elkaar opgeteld krijg je dan: net wel, totaal niet of op het randje. Die uitkomst is bij mij nog nooit een geheimtip geweest! Maar nogmaals, ik heb de combinatie niet gehoord, ik moet het nu ook met papieren- en internetwijsheid doen... ik heb gister zitten zoeken naar gegevens van dit element en kwam een test tegen waarbij dit element in een terminator arm zat.Vandaar dat ik verwachte dat dit element met lichte armen op zijn plek was. Hetgeen mij wel verbaasde om dat ik hier het Eroica element heb liggen dat totaal niet wil in mijn arm. Het element van JD lijkt qua gegevens wel veel op het eroica element. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 23 oktober 2014 Report Share Posted 23 oktober 2014 Het kind is er, met dank aan Ber. Zie post 663. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 oktober 2014 Report Share Posted 23 oktober 2014 I.d.d. Spido, die Cicero kon er wat van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 oktober 2014 Report Share Posted 23 oktober 2014 7 uur... dat komt me bekend voor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 oktober 2014 Report Share Posted 23 oktober 2014 Pjotr, on 23 Oct 2014 - 4:51 PM, said: Ha Roger, verwissel je Wordpad en Notepad nu niet met elkaar? Nee. Ik werk vaak genoeg met dergelijke MS prullaria om ze goed genoeg van elkaar te kunnen scheiden @JD, Gefeliciteerd met je aanwinst. We weten allemaal wel hoe het in de huiskamer van Audio Selectief eraan toe gaat Ik heb zelf afgelopen zondag mijn Goldring Eroica LX uit de Thorens geschroefd en die vervangen door iets wat ik al veel eerder had moeten doen. Mijn geliefd Technics elementje zit dus nu in de Thorens. Dat vraagt natuurlijk om plaatjes Geen MC, maar een geweldig MM dingetje Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 23 oktober 2014 Report Share Posted 23 oktober 2014 Het kind is er, met dank aan Ber. Zie post 663.leuk dat het zo goed bevalt heb je thuis ook al even kunnen luisteren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 oktober 2014 Report Share Posted 23 oktober 2014 Leuk verslag JD, eindelijk thuis Alhoewel zo te lezen moet er toch een betere PP komen. En daarna wellicht ook een betere DT...? Bekend verhaal Overigens is Henk N in Sneek niet onze vertrouwde "Ome Henk". Laat die het maar niet lezen. Nee. Ik werk vaak genoeg met dergelijke MS prullaria om ze goed genoeg van elkaar te kunnen scheiden Niet doen joh, er zijn toch tig veel betere teksteditors te vinden Zeker als je ze vaker nodig hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 23 oktober 2014 Report Share Posted 23 oktober 2014 Gefeliciteerd JD. Nu weet je zeker dat je met een sleutelbos in je broekzak naast de thorens kunt gaan staan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts