Jongensdroom Posted 16 oktober 2014 Report Share Posted 16 oktober 2014 Arden, on 16 Oct 2014 - 11:17 AM, said:Ja hoor, maar doe jezelf een plezier, en zoek op dit forum even naar het phonotrappenvergelijk uit 2011 of 2012, in Roermond. Daar kwam jouw pre ook uitvoerig aan bod. Weet je gelijk een beetje hoe hij zich verhoudt tot de rest. Zoek daarna ook nog even op de Lukaschek (phonotrap van Benz Micro), trek je conclusies, ook al is het vooralsnog papieren wijsheid, en bedenk dan nog een keer wat je wil... Dank je Marco. Ga ik allemaal doen. Voor de Sphinx heb ik overigens € 450,00 betaald. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 16 oktober 2014 Report Share Posted 16 oktober 2014 In het kader van de MC element mania toch hier ook even een teaser (ik zal er nog een draadje voor gaan aanmaken in het evenementengebeuren): Op donderdag 6-, vrijdag 7- en zaterdag 8 november de Analoge Grote Meesters Dagen bij A10Audio in Amsterdam. Rode draad deze dagen de MC elementen van de echte Analoge Meesters: Ikeda, Koetsu, van den Hul en ZYX, allemaal in eenzelfde prijsklasse en opzet. De zaterdag kent nog een speciale gast, A.J. van den Hul zal de hele dag aanwezig zijn om u te entertainen, vragen te beantwoorden, tips te geven of uw element te inspecteren... Ik vroeg mij al af wanneer je het zou aankondigen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 oktober 2014 Report Share Posted 16 oktober 2014 Een Benz (Ace L of Glider L) met een Lukascheck PP1 T9 (die T9 is wel belangrijk) is idd een goede combinatie. Jammer dat Benz standaard een flut 3VA bloktrafootje erbij levert. Als ze voor die prijs wat een Lukascheck kost nou gewoon een 30VA ringkern erbij zouden doen, was het helemaal een goed ding. Wat zo'n trafo doet, staat hier ook nog ergens op het forum. Marco kende na de wissel zijn Lukascheck iig niet meer terug. Het gekloot van een match maken tussen element en arm is al lastig. De match element/arm/phonotrap is nog lastiger. Als je daar dan ook nog de phonokabel bij moet nemen (als je met een MM gaat spelen), zijn er wel erg veel variabelen. Dan kom je er met enkel theorie niet meer mee. Dan heb je gewoon veel praktische ervaring nodig en die. Voorbeeld. Een kennis van me had een TD147 (met TP16MkIII arm) met een Goldring Eroica LX erin. Dat speelde prima. Hij kocht een TD318 (TP50 arm) en wilde daar die Goldring in hebben. Ook dat ging goed. Daarna kocht hij een TD2001. Die heeft en TP90 arm en ook daar moest diezelfde Goldring in. Theoretisch zou dat moeten kunnen en ook volgens velen op het web was het een goede combi. In de praktijk was het peettechnisch OK, maar tijdens het spelen had je wel erg veeel last van inner groove vervorming. Geen match dus. Nu speelt hij met een DL160 in die speler. Dat gaat prima. Detaillering is wel een stuk mindr dan met de Goldring, maar het maakt wel veel muziek en heeft geen inner groove vervorming meer. Ander voorbeeld. Volgens Vinylengine pas een Grado Platinum Wood niet in de arm van een Kenwood KD-990. In praktijk gaat dat echter prima samen. Helaas zijn de opgegeven waardes van een element vaak gemiddelden en is de variatie in de werkelijke waarde best groot. Zo kan van eenzelfde element er een wel prima matchen, maar een ader weer niet. Het is wel zo dat hoe meer aandacht de bouwer aan zijn elementen schenkt, hoe kleiner die variatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 16 oktober 2014 Members Report Share Posted 16 oktober 2014 Een Benz (Ace L of Glider L) met een Lukascheck PP1 T9 (die T9 is wel belangrijk) is idd een goede combinatie. Jammer dat Benz standaard een flut 3VA bloktrafootje erbij levert. Als ze voor die prijs wat een Lukascheck kost nou gewoon een 30VA ringkern erbij zouden doen, was het helemaal een goed ding. Wat zo'n trafo doet, staat hier ook nog ergens op het forum. Marco kende na de wissel zijn Lukascheck iig niet meer terug. [...] Klopt als een bus, het blijft een topper! Ik weet nu ook waarom ze tegenwoordig alemaal van die flut adaptors leveren, hebben ze geen CE nodig. Die zit namelijk al op die adaptor. Met een eigen ontworpen voeding moeten ze die CE molen weer in, met bijbehorend prijskaartje (want o, wat kunnen die instanties dan ineens rekenen). Wederom dus, dank u wel wet- en regelgeving in Europa... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 oktober 2014 Report Share Posted 16 oktober 2014 Klopt als een bus, het blijft een topper! Ik weet nu ook waarom ze tegenwoordig alemaal van die flut adaptors leveren, hebben ze geen CE nodig. Die zit namelijk al op die adaptor. Met een eigen ontworpen voeding moeten ze die CE molen weer in, met bijbehorend prijskaartje (want o, wat kunnen die instanties dan ineens rekenen). Wederom dus, dank u wel wet- en regelgeving in Europa... Mwah, die Chinese CE is ook niet veel waard hoor. Uiteindelijk blijf je daar zelf verantwoordelijk voor, niet jouw OEM leverancier. Maar wat ik niet snap van Benz: Een dikkere/betere Chinees scheelt qua inkoop niet veel meer dan een enkele euro. En wat die kosten van CE certificering betreft, die zijn niet onrealistisch gezien de investeringen die daar voor nodig zijn bij een testhuis. Je kunt er ook zelf allemaal in investeren, ben je 10x - 100x zo veel kwijt. En wees nou maar blij met die CE regelgeving, anders zouden mobieltjes en phono versterkers heden ten dage helemaal niet meer werken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 16 oktober 2014 Report Share Posted 16 oktober 2014 Volgende week ga ik samen met een technicus naar een draaitafel speciaalzaak. De draaitafel en de phonotrap gaan mee. Misschien maak ik een uitgebreid verslag van de luistersessies. Dit in het kader van informatie-deling. Och hemel. Dat zijn gewoon de Nationale Pickup-dagen bij Ketelaar (waar AJ vdH ook aanwezig is) en waar ik als het goed is ook even aan zal wippen, afhankelijk van mijn taxi. De Sphinxen worden in elkaar gezet door Jan de Groot, een ex-ontwerper van Sphinx en dat is ook geen groot geheim. Trouwens een goeie kennis van mij en nog een aardige kerel ook. Letterlijk en figuurlijk mee in de klas gezeten bij Rens & Rens (nee, we hebben niet geknikkerd). Wat die Lukaschek kan, kan de Astin Trew 8000 overigens ook. En die heeft een betere voeding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 16 oktober 2014 Report Share Posted 16 oktober 2014 Och hemel. Dat zijn gewoon de Nationale Pickup-dagen bij Ketelaar (waar AJ vdH ook aanwezig is) en waar ik als het goed is ook even aan zal wippen, afhankelijk van mijn taxi. De Sphinxen worden in elkaar gezet door Jan de Groot, een ex-ontwerper van Sphinx en dat is ook geen groot geheim. Trouwens een goeie kennis van mij en nog een aardige kerel ook. Letterlijk en figuurlijk mee in de klas gezeten bij Rens & Rens (nee, we hebben niet geknikkerd). Wat die Lukaschek kan, kan de Astin Trew 8000 overigens ook. En die heeft een betere voeding. Pas maar op dat je bij het vissen geen bot vangt . In mijn Sphinx zit een behoorlijke voeding. Sommigen vinden hem kil of analytisch klinken. Voor als nog denk ik niet, dat hij de zwakste schakel is. Misschien een goed uitgangspunt voor een gedegen match!? Of moet je met een warm klinkende stage starten? Uit de dag in Roermond haal ik m.n. dat velen het niet met elkaar eens zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 oktober 2014 Report Share Posted 16 oktober 2014 Misschien is het wel handig hier de links van de betreffende topics neer te zetten: http://www.high-endforum.nl/topic/11628-phonopre/http://www.high-endforum.nl/topic/13451-hear-meeting-2010-phonotrappen-phonotrappen-en-phonotrappenhttp://www.high-endforum.nl/topic/7446-hartverwarmend-hobbyen-bij-hobo/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 16 oktober 2014 Report Share Posted 16 oktober 2014 Met die Sphinx is echt niks mis hoor. Zeker een goed startpunt en kan zelfs een anker in de set zijn. Ik zou niet halsoverkop alles gaan vernieuwen/veranderen. Hooguit (als je daar de centen voor hebt/overhebt) een niet-magnetisch plateau voor de TD124, dan ben je de beperkingen voor welk element dan ook kwijt (behalve dan de arm). Het beoordelen van elementen is nog lastiger dan luidsprekers. Je bent van nog meer factoren afhankelijk, en daarbij is de factor "smaak" ook zeker niet uit te vlakken, ondanks de wil om alles zo ®echt mogelijk te laten klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 16 oktober 2014 Members Report Share Posted 16 oktober 2014 [...] Wat die Lukaschek kan, kan de Astin Trew 8000 overigens ook. En die heeft een betere voeding. Weet ik Sander, weet ik. Als ik echter alleen producten uit mijn eigen pakket zou aanprijzen... Misschien, heel misschien komt er ooit nog een keer een dag dat ik dat idd kan, maar dat zal denk ik voorlopig nog mijn jongensdroom blijven! Ik zit hier trouwens naar jouw elementje te kijken, blijft ook echt een lief dingetje... ... PS, de grote baas heeft ook ja gezegd, dan weet jij denk wel genoeg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 oktober 2014 Report Share Posted 16 oktober 2014 Het ligt eraan wat je wil. De Sphinx klinkt voor menigeen misschien idd een tikkeltje te "strak". Hij kreeg van mij de voorkeur boven de AT8000. De AT8000 is echt wel goed, maar mij beviel het te vet aangezette laag niet van de AT8000, wat mij het luistergenot meer dwars zat dan de pluspunten van die trap tov de Sphinx Phono Equalizer. Qua detaillering en muzikaliteit was de AT8000 wel de mooiere. Echter als je al een wat donker klinkende set hebt, dan vind ik de Sphinx in dat geval de betere keuze. ik heb begrepen dat dat vette laag intussen aangepakt en nu beter is Ik heb 'm echter na die bewuste dag niet meer gehoord. Ere wie ere toekomt. De AT8000 is een ontwerp van Sander en hij is echt heel goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 16 oktober 2014 Report Share Posted 16 oktober 2014 Weet ik Sander, weet ik. Als ik echter alleen producten uit mijn eigen pakket zou aanprijzen... Misschien, heel misschien komt er ooit nog een keer een dag dat ik dat idd kan, maar dat zal denk ik voorlopig nog mijn jongensdroom blijven! Ik zit hier trouwens naar jouw elementje te kijken, blijft ook echt een lief dingetje... ... PS, de grote baas heeft ook ja gezegd, dan weet jij denk wel genoeg? 2 x YAY! Over jongensdromen gesproken ....... @ Roger: de AT8000 heeft een bumpje van 1 dB in het laag net boven het punt waar de servo/lowcut ingrijpt. Met het vervangen van de 2 C-tjes in de servo door een iets andere waarde is dat helemaal recht, al hangt e.e.a. ook van het element af. Met bv. een AT-OC9 is dat net welkom, met sommige andere elementen is dat misschien net effe teveel van het goeie. Ik heb nog ergens de meetresultaten, maar dat is gemeten via een invers RIAA netwerkje en niet onder real-world condities. Overigens is de AT8000, mede gezien de prijsklasse, specifiek ontworpen met MC-elementen in het achterhoofd, wat natuurlijk niet wil zeggen dat MM of MI niet goed zou gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 16 oktober 2014 Report Share Posted 16 oktober 2014 Met die Sphinx is echt niks mis hoor. Zeker een goed startpunt en kan zelfs een anker in de set zijn. Ik zou niet halsoverkop alles gaan vernieuwen/veranderen. Hooguit (als je daar de centen voor hebt/overhebt) een niet-magnetisch plateau voor de TD124, dan ben je de beperkingen voor welk element dan ook kwijt (behalve dan de arm). Het beoordelen van elementen is nog lastiger dan luidsprekers. Je bent van nog meer factoren afhankelijk, en daarbij is de factor "smaak" ook zeker niet uit te vlakken, ondanks de wil om alles zo ®echt mogelijk te laten klinken. Het niet-magnetische Schopper plateau kost maar liefst 1200 euro. Bij mij rijst de vraag of de tafel dat waard is? Ik ben niet met de TD124 getrouwd. Ik heb dit jaar geld voor 1 upgrade en volgend jaar misschien voor een tweede. Het zou fijn zijn wanneer ik een combinatie element/arm kan vinden, die voldoet aan mijn gehoormatige verwachtingen, waarbij het element niet aangetrokken wordt door het plateau. Dat is volgende week de eerste vraag. Er gaan beslist knopen doorgehakt worden. Het lijkt me een luxe, als je er zo maar een paar duizend euro tegenaan kunt gooien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 16 oktober 2014 Report Share Posted 16 oktober 2014 Als die TD124 goed is gereviseerd heb je een toptafel. Het is echt jammer van dat plateau, maar als ik de keuze had dan zou ik toch als eerste zoeken naar een niet-magnetisch plateau. Ik denk dat er nog wel meer opties zijn dan die Schopper? Ik meen dat Groovy alhier met een soort aluminium opzetplateau werkt dat het effect sterk reduceert.....dat hoeft toch echt geen 1200 euro te kosten? Vergeet niet dat ELK element er in meer of mindere mate last van zal hebben, immers bevat elk element één of meer magneten. Het zal hoe dan ook invloed hebben op de VTF en ook op de tracking. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 16 oktober 2014 Report Share Posted 16 oktober 2014 Als die TD124 goed is gereviseerd heb je een toptafel. Het is echt jammer van dat plateau, maar als ik de keuze had dan zou ik toch als eerste zoeken naar een niet-magnetisch plateau. Ik denk dat er nog wel meer opties zijn dan die Schopper? Ik meen dat Groovy alhier met een soort aluminium opzetplateau werkt dat het effect sterk reduceert.....dat hoeft toch echt geen 1200 euro te kosten? Vergeet niet dat ELK element er in meer of mindere mate last van zal hebben, immers bevat elk element één of meer magneten. Het zal hoe dan ook invloed hebben op de VTF en ook op de tracking. Ik hoop dat ik de TD124 kan behouden. Dat zou de zaak aanzienlijk eenvoudiger maken. Er is een aluminium plateau te verkrijgen, maar dat zou gehoormatig een stuk minder zijn. Andere opties zijn er, bij mijn weten, niet. Ik heb bij Hanze gehoord hoe een 124 kan klinken en dat is werkelijk subliem. Matten en andere verhogingen, om het effect te verminderen, zouden ook afbreuk doen aan het geluid!? Inmiddels heb ik sterk het idee, dat ik een analytisch element heb (en in een verkeerde arm), een analytische phonotrap en een zeer direct klinkende tafel. Tja, dat moet wel fout gaan dan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 16 oktober 2014 Report Share Posted 16 oktober 2014 Klopt,dat is ook zo. De Thorens 124 met 3012 sme en ortofon spu was was vroeger een topcombinatie die bij liefhebbers zeer in trek was. Ik heb met Jaap Pees daar over gesproken en zijn antwoord was dat je voor mc elementen wil je niet beperkt zijn in je keuze je het beste het non magnetic platter kunt gebruiken. Voor de Ortofon Spu zag hij geen problemen met het magnetisch plateau. Er zullen best mc elementen zijn die wel door het plateau worden aangetrokken. Misschien is een ruil een optie Jaap Pees heeft ze beide. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 16 oktober 2014 Report Share Posted 16 oktober 2014 Mwah, die Chinese CE is ook niet veel waard hoor. Uiteindelijk blijf je daar zelf verantwoordelijk voor, niet jouw OEM leverancier. Maar wat ik niet snap van Benz: Een dikkere/betere Chinees scheelt qua inkoop niet veel meer dan een enkele euro. En wat die kosten van CE certificering betreft, die zijn niet onrealistisch gezien de investeringen die daar voor nodig zijn bij een testhuis. Je kunt er ook zelf allemaal in investeren, ben je 10x - 100x zo veel kwijt. En wees nou maar blij met die CE regelgeving, anders zouden mobieltjes en phono versterkers heden ten dage helemaal niet meer werken. "Chinese CE"?? CE-"certificering" (eig. marking) zegt meestal niets over het kwaliteitsniveau. Vaak gaat het alleen of voornamelijk over veiligheid en materiaalgebruik. Bovendien is het een verklaring van de fabrikant zèlf en dus niet van een test-instituut. (...) The CE marking is the manufacturer's declaration that the product meets the requirements of the applicable EC directives." (...) http://en.wikipedia.org/wiki/CE_marking Overigens is het mijn ervaring dat voeding voor zulke voorversterkertjes via een trafoplug uitstekend (brom- en reutelvrij) kan functioneren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 oktober 2014 Report Share Posted 16 oktober 2014 Wil, Je kunt de arm toch in hoogte verstellen. Als je een aluminium subplateau laat maken van 2mm alu en die op het huidige ijzeren Thorensplateau legt, ben je dat probleem van het magnetisme kwijt. Een stuk alu op maat laten maken is volgens mij best betaalbaar. Laat het een paar tientjes kosten. Veel meer zal het niet zijn. Het netjes oppoetsen, zodat het ook visueel verantwoord is, kost alleen wat moeite en een klein beetje polijstmiddel (Commandant 4of 5, koperpoets of tandpasta). Daarna de koperen en carbon plutomat erop en je speler zal elk MC element accepteren. Het alu geeft idd een iets softere klank. Wil je dat opvangen, kun je het aluminum laten anodiseren, zodat er een oxidelaag op komt. Die laag is hard en zal de klank minder of zelfs helemaal niet beïnvloeden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 oktober 2014 Report Share Posted 16 oktober 2014 (edited) Inmiddels heb ik sterk het idee, dat ik een analytisch element heb (en in een verkeerde arm), een analytische phonotrap en een zeer direct klinkende tafel. Tja, dat moet wel fout gaan dan. Wat bedoel je nou eigenlijk met analytisch? Komt er een print-out uit met de partituur of zo? Als ieder onderdeel precies is in wat het doen moet en op elkaar afgestemd, kun je ook verwachten dat het totaal precies zal zijn. Dat is voor zover ik je begrijp, ook wat je beoogt. Één onderdeel in de keten wat minder is en het totaal zal ook minder zijn. En als een element weinig last heeft van die magnetisch aantrekking, en voor zover ik begrijp heeft de Benz ACE dat, hoeft dat weinige nog niet in de weg te zitten of een negatieve invloed te hebben. P.s Roger, een acryl mat van 3 mm dik heeft hetzelfde effect als alu v.w.b. het magnetisme en is kant en klaar verkrijgbaar. Of je daar dan nog een carbon/koper mat op legt of de originele Thorens... Edited 16 oktober 2014 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 16 oktober 2014 Report Share Posted 16 oktober 2014 Tja Spido, We kunnen zo nog wel ff doorgaan. Je moet ze eens de kost geven: het aantal MM draaiers die een hele mooie Furutech phonokabel hebben gekocht. Die zijn nu juist ABSOLUUT NIET geschikt voor MM. Ik geloof dat ze dat binnenkort ook op de website moeten gaan zetten. Niet dat die kabels slecht zouden zijn, absoluut niet, maar een capaciteit van een paar honderd pF gaat niet echt werken bij MM. Die moet nu juist weer zo laag mogelijk zijn. Tenzij je dan weer van een wollen deken houdt natuurlijk... Gouden tip in deze voor de MM ridders, die roze kabel van Jelco of Crimson (dezelfde). Kost niet de hoofdprijs, en heeft een bijzonder lage capaciteit. De laagste die ik zo snel ken. Beste Arden, Het aantal gebruikers van Furutech phonokabel zal mogelijk niet gering zijn - ik wéét dat niet - maar het leger van gebruikers van SME-armen met bijbehorende bekabeling is in elk geval groot, ja zéér groot! (...) By the way, SME cables used to be supplied with a ceramic capacitor in one of the RCA connectors, to give the high capacitance that Shure's wanted. http://www.pinkfishmedia.net/forum/archive/index.php/t-133458.html , davidsrsb, 13-02-2013, 05:18 AM Ik herinner mij hoe ik vele tientallen jaren geleden zo'n raar ceetje ontdekte in het cinch-plugje van de SME-kabel. Met afgrijzen, zonder er ook maar een moment over na te denken, en met de snelheid waarmee men een teek uit de huid verwijdert, werd dit rare dingetje weggeknipt. Ik heb er nooit spijt van gehad. Ook niet bij gebruik van één van mijn vele favoriete MM-elementen: Shure V15 III "Supertrack-Plus". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 16 oktober 2014 Report Share Posted 16 oktober 2014 Klopt,dat is ook zo. De Thorens 124 met 3012 sme en ortofon spu was was vroeger een topcombinatie die bij liefhebbers zeer in trek was. Ik heb met Jaap Pees daar over gesproken en zijn antwoord was dat je voor mc elementen wil je niet beperkt zijn in je keuze je het beste het non magnetic platter kunt gebruiken. Voor de Ortofon Spu zag hij geen problemen met het magnetisch plateau. Er zullen best mc elementen zijn die wel door het plateau worden aangetrokken. Misschien is een ruil een optie Jaap Pees heeft ze beide. Ik wil best een SPU kopen, zolang die niet een paar duizend euro kost. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 16 oktober 2014 Report Share Posted 16 oktober 2014 Wil, Je kunt de arm toch in hoogte verstellen. Als je een aluminium subplateau laat maken van 2mm alu en die op het huidige ijzeren Thorensplateau legt, ben je dat probleem van het magnetisme kwijt. Een stuk alu op maat laten maken is volgens mij best betaalbaar. Laat het een paar tientjes kosten. Veel meer zal het niet zijn. Het netjes oppoetsen, zodat het ook visueel verantwoord is, kost alleen wat moeite en een klein beetje polijstmiddel (Commandant 4of 5, koperpoets of tandpasta). Daarna de koperen en carbon plutomat erop en je speler zal elk MC element accepteren. Het alu geeft idd een iets softere klank. Wil je dat opvangen, kun je het aluminum laten anodiseren, zodat er een oxidelaag op komt. Die laag is hard en zal de klank minder of zelfs helemaal niet beïnvloeden. Ik snap er sowieso niks van, want er zijn twee plateau´s. Het onderste, dat is het zware ijzeren plateau. Dan is er nog een bovenste plateau, dat je al of niet in kunt schakelen. Het laatste was geloof ik bedoeld voor een vliegende start in de studio. Dat bovenste is van aluminium? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 16 oktober 2014 Report Share Posted 16 oktober 2014 Wat bedoel je nou eigenlijk met analytisch? Komt er een print-out uit met de partituur of zo? Als ieder onderdeel precies is in wat het doen moet en op elkaar afgestemd, kun je ook verwachten dat het totaal precies zal zijn. Dat is voor zover ik je begrijp, ook wat je beoogt. Één onderdeel in de keten wat minder is en het totaal zal ook minder zijn. En als een element weinig last heeft van die magnetisch aantrekking, en voor zover ik begrijp heeft de Benz ACE dat, hoeft dat weinige nog niet in de weg te zitten of een negatieve invloed te hebben. P.s Roger, een acryl mat van 3 mm dik heeft hetzelfde effect als alu v.w.b. het magnetisme en is kant en klaar verkrijgbaar. Of je daar dan nog een carbon/koper mat op legt of de originele Thorens... Kwam er maar een partituur uit, daar zou ik tenminste nog iets van begrijpen. Er kan best nog het een en ander op het plateau gelegd worden. De kamer is twee meter vijf en dertig . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 oktober 2014 Report Share Posted 16 oktober 2014 Er kan best nog het een en ander op het plateau gelegd worden. De kamer is twee meter vijf en dertig . Dat is ook niet veel.. snelle wederopbouwbouw? Overigens, het gebruik van een trapleer of keukentrap bij het opzetten van een plaatje wordt ernstig afgeraden wegens valgevaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 16 oktober 2014 Report Share Posted 16 oktober 2014 Ik wil best een SPU kopen, zolang die niet een paar duizend euro kost. E850 dacht ik,maar een spu klinkt warm dat moet je ook maar je smaak zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts