muziekfreak Posted 18 augustus 2005 Report Share Posted 18 augustus 2005 Hallo iedereen voor diegene die bijdehand willen doen ik ben idd DE muziekfreak. En nee ik had geen ban [wel bijna] had mij account laten opzeggen en ff mezelf wat rust gegunt in deze drukke wereld hear. Oke oke...ontopic nu. Ik heb een vraag. Ik heb een Pioneer 7.1 receiver met 1 subuitgang nu heb ik een sub erop zitten maar ik wil er eigenlijk twee op aansluiten [jbl northridge ep250] Nu vind ik dit een geweldige sub voor het ht gebeuren (lees goede prijs kwaliteitsverhouding) Nu vraag ik me af hoe ik dit kan doen, ik heb gehoord van iemand werken via een splitter. Heeft dit geen nadelige effecten voor de receiver? Doelend op die enkele sub uitgang? Ik verneem het graag. MVG Muziekfreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 18 augustus 2005 Report Share Posted 18 augustus 2005 Hallo iedereen voor diegene die bijdehand willen doen ik ben idd DE muziekfreak. En nee ik had geen ban [wel bijna] had mij account laten opzeggen en ff mezelf wat rust gegunt in deze drukke wereld hear. Oke oke...ontopic nu. Ik heb een vraag. Ik heb een Pioneer 7.1 receiver met 1 subuitgang nu heb ik een sub erop zitten maar ik wil er eigenlijk twee op aansluiten [jbl northridge ep250] Nu vind ik dit een geweldige sub voor het ht gebeuren (lees goede prijs kwaliteitsverhouding) Nu vraag ik me af hoe ik dit kan doen, ik heb gehoord van iemand werken via een splitter. Heeft dit geen nadelige effecten voor de receiver? Doelend op die enkele sub uitgang? Ik verneem het graag. MVG Muziekfreak Splitter kan,gewoon proberen, er zijn versterkers die stapel gek worden van een splitter. mischien kan je de sub gewoon doorlussen?(dan zit er dus een 'out' op de sub) Link to comment Share on other sites More sharing options...
muziekfreak Posted 19 augustus 2005 Author Report Share Posted 19 augustus 2005 Ja ik ben zo bang dat ik dadelijk die uitgang vernaggel zeg maar. Ik heb maar een output voor subs namelijk. Of is het verstandiger dmv speakerkabel aan telsuiten Maar dan kan ik volgens mij hem niet op lfe zetten zodat ik de crossover van de subs bypass en die van de receiver gebruik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silver Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 ff kijken wat je versterker qua impedantie ondersteund. Parallel aansluiten van twee subs halveert de impedantie. Wordt dit echt nog ondersteund dan zou het dus kunnen. Hoe dan ook de versterker krijg het zwaar(der). Groet, Silver Link to comment Share on other sites More sharing options...
muziekfreak Posted 19 augustus 2005 Author Report Share Posted 19 augustus 2005 De subs zijn actief 250w rms amps zitten erin...dus ik denk dat het beste is in dit geval gewoon via de speakers aansluiten. En niet via de receiver sub uitgang? Correct me iff i'm wrong De receiver is in 8ohm 7x100w en in 6ohm 7x130 oid..zal dit voldoende zijn als ik ze gewoon split? Wat toch mijn voorkeur heeft ivm met de receiver mogelijkheden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silver Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 De subs zijn actief 250w rms amps zitten erin...dus ik denk dat het beste is in dit geval gewoon via de speakers aansluiten. En niet via de receiver sub uitgang? Correct me iff i'm wrong De receiver is in 8ohm 7x100w en in 6ohm 7x130 oid..zal dit voldoende zijn als ik ze gewoon split? Wat toch mijn voorkeur heeft ivm met de receiver mogelijkheden De sub uitgang van de versterker stuurt alleen de frequenties door die lager zijn dan de ingestelde cros-over freq. op de versterker. Bij gebruik van een subwoofer en niet full-range speakers worden de normale speakers vaak op small ingesteld. Dit betekent dat de versterker geen lage tonen over de normale uitgangen stuurt. De subwoofer er op aansluiten heeft dan ook weinig nut. De speakers op large instellen betekent dat de versterker ook de lage tonen naar de speakers stuurt wat het beeld kan vertekenen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
muziekfreak Posted 19 augustus 2005 Author Report Share Posted 19 augustus 2005 De subs zijn actief 250w rms amps zitten erin...dus ik denk dat het beste is in dit geval gewoon via de speakers aansluiten. En niet via de receiver sub uitgang? Correct me iff i'm wrong De receiver is in 8ohm 7x100w en in 6ohm 7x130 oid..zal dit voldoende zijn als ik ze gewoon split? Wat toch mijn voorkeur heeft ivm met de receiver mogelijkheden De sub uitgang van de versterker stuurt alleen de frequenties door die lager zijn dan de ingestelde cros-over freq. op de versterker. Bij gebruik van een subwoofer en niet full-range speakers worden de normale speakers vaak op small ingesteld. Dit betekent dat de versterker geen lage tonen over de normale uitgangen stuurt. De subwoofer er op aansluiten heeft dan ook weinig nut. De speakers op large instellen betekent dat de versterker ook de lage tonen naar de speakers stuurt wat het beeld kan vertekenen. Als ik mijn fronts op large zet pakken ze alles en de subkanaal schakelt hij uit. Als ik het op small zet wordt mijn laag van de fronts een stuk minder en nemen de sub(s) die taak op zich. Volgens de handleiding van mijn sub zit ereen LFE schakelaar op (doe het ff uit mijn hoofd) Wat weer iets met ht temaken heeft. Ik geloof dat films op dvd daar gebruik van maken die echte HT rommel krijg je dan en dan pakken ze (theoretisch in boekie) tot 25hz laag. Ik denk dat de beste oplossing is totnogtoe. Gewoon de subs op normal zetten en via de speakers aansluiten. Wat is wijsheid...fronts het zware werk laten doen..of de subs in lfe modus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts