Jump to content

Luxman

Andre Kel
 Share

Recommended Posts

Hoi, Tja de titel zegt het al. Kom via de topic over oude en nieuwe cd spelers hierop. PLEASE PLEASE als je nou geen liefhebber van Lux bent of Japanse merken of wat dan ook, laat ons even dromen en nog verliefd zijn.......

Heeft iemand die niewe Lux al gehoord, en dan bedoel ik de C70 en M70. Het ziet er in ieder geval cool uit. Klassiek met een modern smaakje.

Laat eens wat horen

1) wat heb je zelf?

2) wat zou je willen hebben?

3) wat heb je ooit gehoord? b.v. de DP en DA 07 uit 1987.

Op vraag 2 antwoord ik de M07 uit 1990 en het voorbeeld van vraag 3. YEAH!

Groet

Andre :rolleyes:

Ik heb nog nooit iets van Luxman gehoord, maar het ziet er iig erg mooi uit. Nou ja, je moet er van houden. Maar ik vind die champagnekleurige apparatuur wel mooi. Net als Accuphase, Sony ES (is ook vaak zwart, weet ik), Denon en natuurlijk m'n eigen Marantz ;) Helaas staat het niet echt mooi bij andere kleuren. Zeker niet bij zilver, wat ik eigenlijk ook wel mooi vind...

:P In de jaren 70 konden we ons zulke Luxe-(man man man) niet betalen! Wel van dromen! Mijn audiofiele obsessie kwam pas eind jaren 80 toen ik mijn ouwe Sansui amp verving door een tweedehands Luxman L540 (?) versterker: zelfs met dropveters

ut zag en ziet er toch altijd onwijs solide en goed afgewerkt uit

mede ook door de bemoeienissen van audioscript in de boerderij te loosdrecht ,die alles eerst uit de doos haalde en controleerde afregelde enz voor het naar de klant ging ( de jonge jaren van J Ketelaar zijn daar ook begonnen ;)

dis ook wel gaaf ce C-06 en M-06

c06m0619941lf.jpg

het zogenaamde

"het oog wil ook wat en het oor krijgt dan gelijk ook wat" idee

Eigenlijk zou je er eens een paar nieuwe voedingselco's in moeten plaatsen. Ik denk dat hij dan nog een stuk beter zal gaan klinken. Want na 27 jaar wordt het wel weer een keer tijd voor een paar nieuwe elco's. :) Dan kan echt een wereld van verschil uitmaken.

Groeten

Edwin

die voedings elco's zijn vorig jaar vervangen

door de meester zelf :J Ketelaar van JK akoustic

wat een giga kennis heeft die man toch ook

een zogenaamde echte "vakman"

zo vind je ze niet vaak meer

Ik vond de advertenties van Audioscript niet goed voor de reputatie van het merk. Erg schreeuwerig. De man had ook erg veel grip op de nationale audiojournalist. Uit die tijd stamt mijn aversie tegen Luxman. Jammer, er zarten misschien best goeie producten bij. Ook als je het vergeleek met de echte internationale winnaars.

De service was erg goed. Maar de prijs ook, voor wat je er soms echt voor kreeg. Gepeperd bedoel ik. Een ander soort vriendenprijs dus,,,

Ik vond de advertenties van Audioscript niet goed voor de reputatie van het merk. Erg schreeuwerig. De man had ook erg veel grip op de nationale audiojournalist. Uit die tijd stamt mijn aversie tegen Luxman. Jammer, er zarten misschien best goeie producten bij. Ook als je het vergeleek met de echte internationale winnaars.

De service was erg goed. Maar de prijs ook, voor wat je er soms echt voor kreeg. Gepeperd bedoel ik. Een ander soort vriendenprijs dus,,,

Luxman is mijns inziens echt topklasse hoor.

Zeker wat versterkers betreft.

Nog steeds een naam die klinkt als een klok.

Ze hebben in de jaren negentig evenwel een paar reeksen low-end gemaakt en die hebben hun reputatie een deuk gegeven.

Tot eind jaren tachtig echt top op versterkergebied.

Met de gloednieuwe reeks keert Luxman nu terug met de M1000 als topmodel.

Is een monoblok eindtrap met maar liefst 1000 Watt, gewicht 40 Kilo.

Kostprijs voor 2 stuks (stereo) ongeveer 33.000 Euri....

Spijtig genoeg geen spek voor mijne bek.

Henri

ja luxman soort lexus, zeer goede kwaliteit dus. pluimgraaf in vlaardingen had een nieuw type voor het raam staan, eens gaan luisteren. ziet er lekker ouderwets uit. gewoon een paar grote ronde knoppen en het apparaat ziet er zeer stevig uit, zo hoort een versterker te zijn. ik heb zelf geen lux maar ik zou er zeer graag een willen. nakamichi vind ik ook zo'n mooi japans merk :)

robin

Momenteel staat mijn R1040 l/rustig te spelen in mijn reserve setje! Respec! RastaPhil :)

reserve setje ha :D ik word een beetje hebberig van luxman. ik kon in 1997 een luxman kopen, zo eentje met een buisje erin, nieuw type toen, echter toen de marantz pm66KI gekocht, toch achteraf een beetje spijt dat ik de lux niet gekocht heb. marantz in 2000 vervangen voor een jawel, sony 30es versterker. veel voller dan de marantz.

robin

kwoot gedeelte henri 1:

Ze hebben in de jaren negentig evenwel een paar reeksen low-end gemaakt en die hebben hun reputatie een deuk gegeven.

dat is de periode dat ze onderhoede vielen van het Samsung concern

gelukkig schijnen ze nu weer onafhankelijk te zijn en op de weg terug naar de top

Momenteel staat mijn R1040 l/rustig te spelen in mijn reserve setje! Respec! RastaPhil :)

reserve setje ha :D ik word een beetje hebberig van luxman. ik kon in 1997 een luxman kopen, zo eentje met een buisje erin, nieuw type toen, echter toen de marantz pm66KI gekocht, toch achteraf een beetje spijt dat ik de lux niet gekocht heb. marantz in 2000 vervangen voor een jawel, sony 30es versterker. veel voller dan de marantz.

robin

In de jaren negentig zou ik toch geen Luxman gekocht hebben (zelfs als het zou hebben gekund(t) ;) ) de reputatie was inderdaad om zeep door een aantal "minderwaardige" apparaten... <_< en de ev's en zo waren allemaal wat minder dan de decennia daarvoor.... RastaPhil <_<

Het kopen van een Lux uit de jaren 90 is niet alleen negatief hoor. De budget serie lekker aan de kant katen staan. Maar zoals C03 06 en M03 06 07 zijn niet verkeerd, stammen welliswaar uit eind 80 begin 90. Later in +/- 95 id de huidige serie gekomen. Eigenlijk wat te duur voor wat ze te bieden hadden. Ben benieuwd wat het wordt. Groet

Andre

Ik heb een C-03/M-03 combinatie gehad.

Spijtig genoeg heb ik die in een vlaag van verstandsverbijstering weg gedaan.

Afgelopen vrijdag tegen eenvintage L210 versterker en T210L tuner aangelopen.

Is weliswaar verwaarloosd want er zitten verfspatjes op de bovenkant. Ik denk dat de eigenaaar een keer zijn kamer gesausd heeft zonder de installlatie af te dekken !

Ik moet hem verder van binnen schoonmaken want het waren verstokte rokers, maar klanktechnisch nog als vanouds. :D

Ik heb een C02 - M02 combinatie.

Ik heb moeten vaststellen dat de C03 - M03 "plastiekerig" aan doet.

Sommigen beweren dat het klankmatige niveau ook minder zou zijn, ik heb er echter geen mening over daar ik er geen ervaring mee heb.

Ik hou ook niet zo van die digitale power-meters, geef mij maar die lekkere grote analoge pendanten.

Ik ben echter ook uitermate gecharmeerd over de C05 - M05.

Als ik die betaalbaar op de kop zou kunnen tikken zou ik niet twijfelen.

Henri

Hallo, nou weet ik niet of het me gelukt is om een foto te plaatsen. Weet nog steeds niet hoe dat moet.

Kreeg laatst wel te horen dat je een foto op het moet zien te krijgen. HOE DAN? Wil iemand mij dit eens haarfijn uitleggen???

Als het gelukt is....

Ziet er goed uit die M70

Groet,

Andre

Hallo, nou weet ik niet of het me gelukt is om een foto te plaatsen. Weet nog steeds niet hoe dat moet.

Kreeg laatst wel te horen dat je een foto op het moet zien te krijgen. HOE DAN? Wil iemand mij dit eens haarfijn uitleggen???

Als het gelukt is....

Ziet er goed uit die M70

Groet,

Andre

Hallo,

Je moet de foto ergens "Hosten" en dan die link hier plaatsen.

File Shack of zoiets, ik plaats zelden een foto....

Henri