Jump to content

VAD Show 2005

Jempie
 Share

Recommended Posts

ALS ik heen ga/zou gaan, dan zou ik in ieder geval blijven plakken bij de stands van:

- Phonologic! (Naim, Michell)

- Joenit (Rega, Totem)

- Latham (Linn)

En wellicht nog even wat snuffelen bij Audio Classics en bij de LP/CD's van High-Fidelity discs.

Groeten,

Alco B)

misschien een domme vraag maar waar en wanneer is de VAD show?

robin

De VAD is de show van de Verenigde Audio Dealers. Die show is elk jaar in het derde weekend van oktober en vindt plaats in Het Koningshof in Veldhoven ;)

Ik weet niet of Phonologic aanwezig is. Ik ben ze er nog nooit tegengekomen Alco, maar dat kan aan mijn scheelheid liggen :rolleyes:

Aanraders zoals altijd:

Dynamic Solutions (Master, Nirvana, Basic)

Analogue Audio (Diapason, Nottingham Analogue, Audio Analogue, North Star etc)

Hansted Audio (Jadis, Holfi, Monsoon)

en misschien Sneek Hifi (Bluenote) :confused::rolleyes::D

Aanraders zoals altijd:

Hansted Audio (Jadis, enz, enz)

Hansted Audio importeert nu Jadis, Lovan Audio meubels, BKS, Statmat / Ringmat accessoires, Morch pick-up armen, Rothwell en Transfiguration Moving Coil elementen

Bron:Hanstedaudio

Ik had niet gekeken en ben er gewoon vanuit gegaan dat Jesper nog hetzelfde spul verhandelt :rolleyes:

Ach, misschien komen we op de komende VAD wel een aantal Wurlitzers tegen :P:lol:;)

Ik weet niet of Phonologic aanwezig is. Ik ben ze er nog nooit tegengekomen Alco, maar dat kan aan mijn scheelheid liggen :rolleyes:

Oh, ben zelf nog nooit op de VAD-show geweest, maar ik zag Phonologic toevallig in de lijst van deelnemers van 2004 staan. :rolleyes:

hoewel....(herstel) links op bovengenoemde site (onder 'deelnemers' )staat Phonologic er wel bij,

maar als je op die blauwe zin onder "Waar ziet/hoort u wat ?" klikt, dan staan ze er weer niet bij :blink::unsure:

Ja en natuurlijk Jesper met zijn mooie producten.

Ik hoor dat er een groot aantal noviteiten zijn, zoals

de nieuwe PS audio producten, MF luidsprekers

de nieuwe Avalon Vision, misschien wel nieuwe ML versterkers

Wie moeten wij beslist niet missen tijdens deze SHOW

Jempie

Ja en natuurlijk Jesper met zijn mooie producten.

Ik hoor dat er een groot aantal noviteiten zijn, zoals

de nieuwe PS audio producten, MF luidsprekers

de nieuwe Avalon Vision, misschien wel nieuwe ML versterkers

Wie moeten wij beslist niet missen tijdens deze SHOW

Jempie

rega kan ik zeker wel missen als kiespijn met hun kloterige pick up elementjes :mad2:

robin

Oh, ben zelf nog nooit op de VAD-show geweest, maar ik zag Phonologic toevallig in de lijst van deelnemers van 2004 staan. :rolleyes:

hoewel....(herstel) links op bovengenoemde site (onder 'deelnemers' )staat Phonologic er wel bij,

maar als je op die blauwe zin onder "Waar ziet/hoort u wat ?" klikt, dan staan ze er weer niet bij :blink::unsure:

Beste Alco,

Gewoon gaaaaan dit jaar. Het is gewoon heel leuk, je hoort toch weer wat verschillende nieuwe dingen en ga gewoon om je te verbazen. Positief en negatief. Neem het positieve mee naar huis :D:D:D

Ja, gewoon lekker luisteren, naar verschillende systemen.

Ik ben tot nu toe elk jaar geweest, en heb altijd genoten van de

vaak slechte demonstraties, door importeurs.

Uitzonderingen daargelaten.

Dan kom ik thuis, en dan denk ik mijn set speelt niet zo slecht..

Groeten,

Jempie

Waar ik me wel vaak aan erger op dergelijke HiFi-shows, is dat irritante gedreun van die grote HT-sets die dan gedemonstreerd worden. :angry:<_<

(net als je probeerdt naar een stuk muziek te luisteren aan de andere kant van 't vaak dunne muurtje)

Dat hoor ik altijd van VAD-bezoekers. De VAD is dus eigenlijk gewoon een excuus om te horen hoe goed je eigen set nog is... :rolleyes:;)

Misschien omdat je daar de tijd en plaats niet hebt om rustig en op het juiste plekkie te kunnen luisteren. Maar leuk is het wel :D

Dat hoor ik altijd van VAD-bezoekers. De VAD is dus eigenlijk gewoon een excuus om te horen hoe goed je eigen set nog is... :rolleyes:;)

Of om tot de ontdekking te komen, dat je dus niet altijd een super exotische set (en dus meestal peperduur) nodig hebt, met de meest dure kabels enz enz, om thuis tot wel een h

Als ik op de VAD wat koop, is het meestal vinyl.

Meestal hebben ze gedurende die dagen wel eens leuke aanbiedingen.

En je vergapen aan al die mooie apparatuur.

En echte luisterimpressies kun je daar vrijwel niet opdoen.

Alhoewel vorig jaar de luistersessies bij WLM en bij ASR er wel uitsprongen.

Ik heb niet overal geluisterd, maar er zullen er nog wel een paar geweest zijn.

Frank. :)

Waar ik me wel vaak aan erger op dergelijke HiFi-shows, is dat irritante gedreun van die grote HT-sets die dan gedemonstreerd worden. :angry:<_<

(net als je probeerdt naar een stuk muziek te luisteren aan de andere kant van 't vaak dunne muurtje)

waar ik mij al jaren aan stoor op de shows is

dat er van die irritante mensen komen met een plastic tasje die tijden het luisteren zo nodig moeten knisperen.

of als de deuren gesloten zijn van een ruimte waar je lekker zit te luisteren

en dan de deur open gaat en er van die hebberige folder type's binnen komen

en zenuwachtig om hun heen zitten te kijken en de folders in hun plastic tasje doen zonder ook maar te hebben geluisterd weer weggaan

Ik denk dat ik dit jaar weer ga met een audio vriend. Hij zoekt een versterker en viel vorig jaar bijna voor een Sugden en ik ga zoveel mogelijk kijken en praten over phonotrappen.

Daarnaast hoop ik weer nieuwe dingen te kunnen zien en zo mogelijk te beluisteren.

Ik hoop met de forumleden iets af te kunnen spreken bijvoorbeeld zo en zo laat bij Aalt Jouk

Carl