Jump to content

Beste Sony cd-speler om te modificeren?

TannoJ
 Share

Recommended Posts

Je ziet hier op het forum verschillende mensen met Sony cd-spelers uit de ES serie. Er wordt ook vaak gediscussieerd over modificaties.

Maar wat is nou de beste Sony cd-speler om aan te pakken? Is dat eentje uit de oude 7-serie? Een x777es of een x7esd of een modernere xa50 of xa555es? Het gaat mij alleen om cd-weergave (voorlopig heb ik nog geen sacd-collectie).

Het risico van de oude series is natuurlijk, dat de laser het begeeft. Is een laser van een xa50 eigenlijk nog wel verkrijgbaar?

Dat lijkt mij een goede plek om de modificaties uit te laten voeren! Op de site staat alleen niet welke Sony's je het beste als basis kunt nemen voor de upgrade. Mijn bedoeling is om deze speler te kopen en vervolgens de boel te laten upgraden. :D

Ik heb al een x777es, maar die heeft af en toe kuren..... die wil ik dus voorlopig met rust laten.

Dat lijkt mij een goede plek om de modificaties uit te laten voeren! Op de site staat alleen niet welke Sony's je het beste als basis kunt nemen voor de upgrade. Mijn bedoeling is om deze speler te kopen en vervolgens de boel te laten upgraden. :D

Ik heb al een x777es, maar die heeft af en toe kuren..... die wil ik dus voorlopig met rust laten.

Misschien kan Bas hem van die "kuren" afhelpen ?

Stuur 'm effe een mailtje met de beschrijving van die kuren.

Henri

Hoewel ik geen ervaring heb met 'soundevolution' is het een goed idee om deze optie nader te onderzoeken als je aan modificaties denkt. Hear zijn positieve geluiden over beschreven en ik zou daar ook zelf graag eens willen kijken!

Positieve ervaringen heb ik met ArtSpeak in Ommeren. Niet zo lang geleden heb ik naar een volledig gemodificeerde 555 geluisterd: fabelachtig! Een geluid dat eerder doet denken aan analoog dan aan een CD-speler, geweldig om naar te luisteren. Deze optie zou je ook nader kunnen beschouwen.

Verder zijn er nog opties bij AH!, Hawk, JA-acoustics, ...(?) maar ook daar heb ik verder geen ervaringen mee.

Mogelijkheden genoeg: succes!

Je ziet hier op het forum verschillende mensen met Sony cd-spelers uit de ES serie. Er wordt ook vaak gediscussieerd over modificaties.

Maar wat is nou de beste Sony cd-speler om aan te pakken? Is dat eentje uit de oude 7-serie? Een x777es of een x7esd of een modernere xa50 of xa555es? Het gaat mij alleen om cd-weergave (voorlopig heb ik nog geen sacd-collectie).

Het risico van de oude series is natuurlijk, dat de laser het begeeft. Is een laser van een xa50 eigenlijk nog wel verkrijgbaar?

Zonder enige twijfel de SCD serie boven de XA serie. Vnl omdat die stereo is uitgevoerd en de XA is multichannel. Voor de SCD (555 of 777) zijn standaard modificatie kits beschikbaar die die als het ware in serie gemaakt worden. De SCD-555ES is daarom het aantrekkelijkst qua prijs/kwaliteit om aan te pakken omdat je die "nieuw" voor een lachertje van een prijs koopt en hem voor weinig op een zeer hoog niveau krijgt. In Duitsland lopen ze helemaal weg met die Swoboda mods, maar er zijn nog betere kits available.

Ik heb me er een jaartje of twee geleden in verdiept en heb toen een SCD-555 gekocht en hem volledig onder handen laten nemen door de voor sommigen welbekende Louis (P)Raatjes. Echt helemaal top!

Beste,

Wat voor kuren? We hebben hier zo'n beetje elke kuur met sony al gehad. Overlaande lasers' CD lades die niet meer open dicht gaan. Op tilt gaande voedingen. Alles is te herstellen, echter wacht niet te lang want de vooraad sony lasers is zeer beperkt deze dagen. Een Sony ES met een goede beurt gaat jaren kuurloos mee!

Groeten,

Bas

Hoewel ik geen ervaring heb met 'soundevolution' is het een goed idee om deze optie nader te onderzoeken als je aan modificaties denkt. Hear zijn positieve geluiden over beschreven en ik zou daar ook zelf graag eens willen kijken!

Beste Bellevista,

Je bent altijd welkom om eens in de Keuken van bas te kijken hoor.. :D

Groeten,

Bas

Beste,

Wat voor kuren? We hebben hier zo'n beetje elke kuur met sony al gehad. Overlaande lasers' CD lades die niet meer open dicht gaan. Op tilt gaande voedingen. Alles is te herstellen, echter wacht niet te lang want de vooraad sony lasers is zeer beperkt deze dagen. Een Sony ES met een goede beurt gaat jaren kuurloos mee!

Groeten,

Bas

Af en toe wil de speler geen cd's lezen, maar gooit hij standaard de lade eruit. Ik heb hier op het forum al eens wat navraag over gedaan :D

Zijn er eigenlijk nog lasers verkrijgbaar voor de oude 7-serie (bijv. de x777, 779es of 7esd?)

Beste,

Groeten,

Bas

Af en toe wil de speler geen cd's lezen, maar gooit hij standaard de lade eruit. Ik heb hier op het forum al eens wat navraag over gedaan :D

Zijn er eigenlijk nog lasers verkrijgbaar voor de oude 7-serie (bijv. de x777, 779es of 7esd?)

Beste,

De meeste lasers zijn met pijn en moeite nog te krijgen. Die voor de 7ESD wordt iets moeilijker maar volgens mij ook nog niet onmogelijk.

Groeten,

Bas

Beste,

Groeten,

Bas

Beste,

De meeste lasers zijn met pijn en moeite nog te krijgen. Die voor de 7ESD wordt iets moeilijker maar volgens mij ook nog niet onmogelijk.

Groeten,

Bas

Bas,

Wat kost een laser, bijvoorbeeld voor een CDP-XA5ES.

Misschien zinvol er eentje in reserve te kopen als het niet te prijzig is.

Henri

Beste Henri,

In de 5ES zit uit mijn hoofd de KSS-273A

Uit mijn hoofd rond de 200 euro. Ik weet dat dit schrikbarend duur is, maar dit zijn helaas de prijzen die er nu gevraagd worden voor deze schaarse onderdelen. Dit is de prijs die overblijft na verzend en invoerrechten etc. Als je hem goedkoper vind dan hoor ik het graag.

Groeten,

Bas

Hoi,

Hoe zit het dan met een scd77es, is daar ook iets voor te vinden om 'm te upgraden? Lijkt me wel leuk.

Is dat ook mogelijk met m'n Luxman versterkers?

Groet,

Andre

Beste Andre,

Je bedoelt denk ik de SCD-777ES. Daar heb ik veel mooie dingen mee gedaan. Mail me daar gaarne over, voordat het te commercieel op dit forum wordt :). Overigens heb ik alle documenten en tekeningen van de SCD-1 en SCD-777ES.

Groeten,

Bas

Hoi,

Bas, inderdaad bedoel ik de 777, was een 7tje vergeten die toch veel verschil maakt. Uiteraard heb ik wel interresse om eens wat tekeningen etc te zien.

Ik zal je mailen.

Is er dan een scd777es swoboda geweest?

Groet,

Andre

Beste Andre,

Zover ik weet is er alleen een Swoboda modificatie van de SCD-XA777ES. Dit is een multichannel sacd/cd speler. Dit is echter niet de bovenlader SCD-777ES van 25 Kg.!

Groeten,

bas

sory moet zijn cdpx777 es swoboda plus 2. maar klinkt toch lekker. en gebouwd als een tank.

Beste,

Ah duidelijk :D. Een pracht speler inderdaad!. Het is een vervelend feit dat er tussen nu en 20 jaar geleden maarliefst 4x 777's zijn gemaakt. Allemaal met een letter weer anders. Ja lekker duidelijk :D

Groeten,

Bas