carl Posted 21 augustus 2005 Report Share Posted 21 augustus 2005 Ik las laatst ergens dat de kabel die vanaf een element komt in principe een gebalanceerde uitgang is waar gebalanceerde stekkers aankunnen. Hoe zit dat precies? Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 21 augustus 2005 Report Share Posted 21 augustus 2005 Niet gebalanceerd, wel zwevend. De uitgang van elk kanaal op het element bestaat uit twee polen, waarvan er geen een inherent aan de aarde ligt / moet liggen (*). In 99.9% van de armkabels en voorversterkers wordt er per kanaal wel een pool verbonden met aarde/nul, zodat het geheel een standaard ongebalanceerd signaal levert. Maar in principe is het mogelijk een element zonder aarde-connectie aan te sluiten op een voorversterker met gebalanceerde ingang. Dan moet de armkabel dit wel toelaten: de kabel moet, per kanaal, intern twee geleiders hebben voor signaal, en daaromheen een mantel voor aarde. Dit is zo met Linn, SME en Michell, niet met Rega. Van andere fabrikanten weet ik het niet. (* Hoewel sommige elementen wel het elementhuisje elektrisch verbinden met een van de pinnen!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 21 augustus 2005 Report Share Posted 21 augustus 2005 Werner said: Niet gebalanceerd, wel zwevend. De uitgang van elk kanaal op het element bestaat uit twee polen, waarvan er geen een inherent aan de aarde ligt / moet liggen (*). In 99.9% van de armkabels en voorversterkers wordt er per kanaal wel een pool verbonden met aarde/nul, zodat het geheel een standaard ongebalanceerd signaal levert. Maar in principe is het mogelijk een element zonder aarde-connectie aan te sluiten op een voorversterker met gebalanceerde ingang. Dan moet de armkabel dit wel toelaten: de kabel moet, per kanaal, intern twee geleiders hebben voor signaal, en daaromheen een mantel voor aarde. Dit is zo met Linn, SME en Michell, niet met Rega. Van andere fabrikanten weet ik het niet. (* Hoewel sommige elementen wel het elementhuisje elektrisch verbinden met een van de pinnen!) Of op deze manier Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 augustus 2005 Author Report Share Posted 21 augustus 2005 Interessant hoor. Niet dat ik voor thuisgebruik nu zo geloof in gebalanceerde in - en uitgangen. Daarbij ga ik er geen nieuwe versterker voor kopen. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts