vrut Posted 21 augustus 2005 Report Share Posted 21 augustus 2005 Gegroet, Ik heb gezocht op 'stroom' maar kon dit onderwerp niet vinden. Ik heb een huurwoning, en wil graag een aparte groep laten aanleggen. Klopt het dat er in principe krachtstroom (3 fases) elk gebouw binnen komt? Ik begrijp niet dat als je vanaf Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 22 augustus 2005 Report Share Posted 22 augustus 2005 (edited) Nix gevonden? Vreemd: regelmatig wordt er hear over gepost. Wellicht verkeerde forum?! Zoek eens in 'Zelfbouw en Modificatie' onder 'groep' en 'zekering'. In 'Ontwikkelingen en techniek': 'Zekeringkast, Audiogroep' Succes! Edited 22 augustus 2005 by BellaVista Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Tube Posted 23 augustus 2005 Report Share Posted 23 augustus 2005 Ik zou een zwaardere kabel nemen... 4 of 6mm2 met goede afgescherming en dat liefst direct in een slof laten eindigen welke geheel van metaal is dan ben je in een keer klaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 23 augustus 2005 Report Share Posted 23 augustus 2005 Ik zou een zwaardere kabel nemen... 4 of 6mm2 met goede afgescherming en dat liefst direct in een slof laten eindigen welke geheel van metaal is dan ben je in een keer klaar. Wat wil jij aansluiten dan, als je 4x6mm2 wilt gebruiken? Een goede kabel met koper afscherming 3x2,5mm2 is meer dan voldoende. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Tube Posted 23 augustus 2005 Report Share Posted 23 augustus 2005 Het gaat meer om een zo direct mogellijke verbinding met de meterkast en de onderlinge beinvloeding zo laag mogelijk te krijgen, het liefst zou ik elk audio apparaat apart willen aansluiten maar dat is nu eenmaal niet zo practisch, dus dan maar een dikke kabel met een slof erachter voorzien van sterbedrading. Het klinkt misschien wat overdreven maar als je toch al bezig bent met de aanleg waarom dan niet meteen heel goed doen? voor de kosten hoef je het niet te laten.....en je apparatuur is het waard! En bedenk een ding, de audioapparatuur zelf is ook een belangrijke storingsbron dus vandaar de afscherming om de kabel en stroomslof, en ook de netkabels! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 23 augustus 2005 Report Share Posted 23 augustus 2005 Het gaat meer om een zo direct mogellijke verbinding met de meterkast en de onderlinge beinvloeding zo laag mogelijk te krijgen, het liefst zou ik elk audio apparaat apart willen aansluiten maar dat is nu eenmaal niet zo practisch,dus dan maar een dikke kabel met een slof erachter voorzien van sterbedrading. Het klinkt misschien wat overdreven maar als je toch al bezig bent met de aanleg waarom dan niet meteen heel goed doen? voor de kosten hoef je het niet te laten.....en je apparatuur is het waard! En bedenk een ding, de audioapparatuur zelf is ook een belangrijke storingsbron dus vandaar de afscherming om de kabel en stroomslof, en ook de netkabels! Voor wat betreft dat laaste heb je gelijk. Het eerste is pure overkill. Maar, als je het dan toch wilt, heb ik nog wel een stukje arm dikke kabel over na het plaatsen van een 1200 tons pers. Dan heb je een kabel die in ieder geval niet te dun is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 23 augustus 2005 Author Report Share Posted 23 augustus 2005 Nix gevonden? Vreemd: regelmatig wordt er hear over gepost. Wellicht verkeerde forum?! Zoek eens in 'Zelfbouw en Modificatie' onder 'groep' en 'zekering'. In 'Ontwikkelingen en techniek': 'Zekeringkast, Audiogroep' Succes! Gegroet, Ik heb wel wat zaken gevonden. Bij Hear is het filter automatisch 'de afgelopen 30 dagen', deze heb ik nu op 'alles gezet': over een nieuwe aarde slaat en aardlek enz. zekeringen - stoppen Ik heb de afscherming alleen in de zekeringkast geaard. De (tot nu toe nog) instalatieautomaat is 16 amp. En nee, geen aparte fase gebruikt, ik heb een nieuwe strip met draadbruggen met Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 23 augustus 2005 Author Report Share Posted 23 augustus 2005 Het gaat meer om een zo direct mogellijke verbinding met de meterkast en de onderlinge beinvloeding zo laag mogelijk te krijgen, het liefst zou ik elk audio apparaat apart willen aansluiten maar dat is nu eenmaal niet zo practisch,dus dan maar een dikke kabel met een slof erachter voorzien van sterbedrading. Het klinkt misschien wat overdreven maar als je toch al bezig bent met de aanleg waarom dan niet meteen heel goed doen? voor de kosten hoef je het niet te laten.....en je apparatuur is het waard! En bedenk een ding, de audioapparatuur zelf is ook een belangrijke storingsbron dus vandaar de afscherming om de kabel en stroomslof, en ook de netkabels! Gegroet, Merci, is het niet mogelijk een soort ontstoorder in de stoppenkast te plaatsen? Ik dacht dat ze dat bij koelkasten wel eens deden met een condensator. Groeten, Fred Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Tube Posted 23 augustus 2005 Report Share Posted 23 augustus 2005 Als je alleen last hebt van de koelkast dan is het het goedkoopste om deze te voorzien van een RC piekdemper over de thermostaat en een bleeding weerstand parallel (voor de veiligheid) eventueel is een eenvoudig netfilter hier ook in te zetten. Dit heet het probleem bij de bron aanpakken. Audiogroepen aanleggen doe je als je de algehele geluidskwaliteit van je set wil verhogen door kortere en betere stroomvoorziening. Als je iets wil laten doen denk dan aan ons. www.powerlab.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 23 augustus 2005 Report Share Posted 23 augustus 2005 Merci, is het niet mogelijk een soort ontstoorder in de stoppenkast te plaatsen? Ik dacht dat ze dat bij koelkasten wel eens deden met een condensator. Groeten, Fred Je zou ook bijvoorbeeld aan een Shaffner filter (FN 660-10-06) kunnen denken. Verkrijgbaar bij Conrad. klikken Dit filter zet je dan tussen de koelkast en het stopcontact.Kun je ook toepassen op wasmachines halogeenlampen enz. Het voordeel is dat je geen klikken meer hoort op je geluidsinstallatie.Let wel op het aantal ampere. Bij het voorbeeld hierboven (FN 660-10/06) staat die 10 voor 10 Ampere. Volgens mij,maar dat weet ik niet zeker,zijn ze ook in hogere ampere's te verkrijgen.Wellicht weet iemand anders dat wel. Ik gebruik het ook bij de vriezer en koelkast. met groet, Die dingen werken perfect. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 23 augustus 2005 Report Share Posted 23 augustus 2005 Ik zou in ieder geval uitkijken met kortsluiting. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 23 augustus 2005 Report Share Posted 23 augustus 2005 Ik zou in ieder geval uitkijken met kortsluiting. Ja, je moet de zaak ook aansluiten, niet kortsluiten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 23 augustus 2005 Report Share Posted 23 augustus 2005 Yip. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 23 augustus 2005 Report Share Posted 23 augustus 2005 Yip. Ik heb hier wel een leuk verhaal over. Mijn geliefde schoonmoeder moest )?' verhuizen. Mij werd verzocht, immers een kenner, om de boel vooraf voor de verhuizing te ontmantelen. Nou had een oom van mijn vrouw, eveneens een kenner, de geluidsinstallatie destijds geprojecteerd. Setje... Iets van Neckermann...? Afijn. Ik visiteer de dradenbende. En ik krijg me daar een oplawaai... Heb de man aan 1 kabel 2 stekkers gezet... Dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 23 augustus 2005 Report Share Posted 23 augustus 2005 Yip. Ik heb hier wel een leuk verhaal over. Mijn geliefde schoonmoeder moest )?' verhuizen. Mij werd verzocht, immers een kenner, om de boel vooraf voor de verhuizing te ontmantelen. Nou had een oom van mijn vrouw, eveneens een kenner, de geluidsinstallatie destijds geprojecteerd. Setje... Iets van Neckermann...? Afijn. Ik visiteer de dradenbende. En ik krijg me daar een oplawaai... Heb de man aan 1 kabel 2 stekkers gezet... Dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 23 augustus 2005 Report Share Posted 23 augustus 2005 Yip. Ik heb hier wel een leuk verhaal over. Mijn geliefde schoonmoeder moest )?' verhuizen. Mij werd verzocht, immers een kenner, om de boel vooraf voor de verhuizing te ontmantelen. Nou had een oom van mijn vrouw, eveneens een kenner, de geluidsinstallatie destijds geprojecteerd. Setje... Iets van Neckermann...? Afijn. Ik visiteer de dradenbende. En ik krijg me daar een oplawaai... Heb de man aan 1 kabel 2 stekkers gezet... Dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 23 augustus 2005 Report Share Posted 23 augustus 2005 Ik zou een zwaardere kabel nemen... 4 of 6mm2 met goede afgescherming en dat liefst direct in een slof laten eindigen welke geheel van metaal is dan ben je in een keer klaar. Baat jij een elektriciteitscentrale uit ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts