Henrie Posted 22 augustus 2005 Report Share Posted 22 augustus 2005 DeVos Heel apart... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 22 augustus 2005 Report Share Posted 22 augustus 2005 Ook apart: Atrium. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 22 augustus 2005 Author Report Share Posted 22 augustus 2005 DeVos Heel apart... Gegroet, We hebben al een aardige verzameling. Ook van merken die niet direct op de links staan van www.hifi.nl en www.hear.nl (hoewel die laatste erruggg veel heeft). Ik heb wel eens iemand thuis gehad die met een stel speciale speakers met meetapparatuur bij de klanten thuis kwam. Naar aanleiding van meten en de voorkeur (speaker kon als het ware verschillende types speakers laten horen met een filter), werd er een speciale speaker gemaakt. Het bedrijf zat toen ergens in Hilversum. Groeten, Fred P.S. Ik zie hier ook wat andere Nederlandse producten voorbij vliegen. Zo zijn er de Project draaitafels, welke vooral bij de oosterburen ook erg bekend is (wordt vaak getest). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 augustus 2005 Report Share Posted 22 augustus 2005 We hebben al een aardige verzameling. Ook van merken die niet direct op de links staan van www.hifi.nl en www.hear.nl (hoewel die laatste erruggg veel heeft). Je kunt zelf nieuwe links toevoegen. Die worden wel eerst gecontroleerd door de beheerder(s) van Hear om te voorkomen dat er onzinnige links of links die niks met audio te maken hebben worden geplaatst. Maar na een paar dagen of zo dan staan ze er wel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 22 augustus 2005 Report Share Posted 22 augustus 2005 Nog eentje dan: Maloob. Erg klein, maar verrassend goed!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 22 augustus 2005 Members Report Share Posted 22 augustus 2005 En dan natuurlijk nog DOUMOIS uit Friesland... Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 22 augustus 2005 Report Share Posted 22 augustus 2005 En dan natuurlijk nog DOUMOIS uit Friesland... Ik dacht al, wanneer komt ie nou....... Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 22 augustus 2005 Author Report Share Posted 22 augustus 2005 Gegroet, We hebben natuurlijk nog de Tjoeb modificatie. En we hebben ook nog van die doe-het-zelf pakketten, hoe heten die ook al weer? En ik denk dat onderhand Total Speaker Repair ook wel in het rijtje thuis kan. Waarom een refoam bedrijf? Welnu, TSR modificeert ook speakers, bijv. (let op) de spreekspoeldrager vervangen, tbv. nieuwbouw. Groeten, Fred Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 22 augustus 2005 Author Report Share Posted 22 augustus 2005 En dan natuurlijk nog DOUMOIS uit Friesland... Gegroet, Lijkt wel een beetje op Xavian. Ziet er goed uit. Groeten, Fred Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 22 augustus 2005 Author Report Share Posted 22 augustus 2005 Ook apart:Atrium. Gegroet, Misschien dat ik het gemist heb, maar ik vind dat Hear en Hifi.nl best een reportage over deze mooie speakers mag maken. Ziet er in ieder geval fantastisch uit. Misschien leuk zelf een reportage te maken, en met een stel daar te gaan luisteren. Groeten, Fred Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 22 augustus 2005 Author Report Share Posted 22 augustus 2005 We hebben al een aardige verzameling. Ook van merken die niet direct op de links staan van www.hifi.nl en www.hear.nl (hoewel die laatste erruggg veel heeft). Je kunt zelf nieuwe links toevoegen. Die worden wel eerst gecontroleerd door de beheerder(s) van Hear om te voorkomen dat er onzinnige links of links die niks met audio te maken hebben worden geplaatst. Maar na een paar dagen of zo dan staan ze er wel... Gegroet, Ik vraag mij wel eens af of de kleinere bijzondere bedrijven wel groot willen worden. Het zou inderdaad een kleine moeite zijn om de link te plaatsen. Hij verdrinkt echter wel in de grote hoeveelheid. Ik denk dat er best veel mensen ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 augustus 2005 Report Share Posted 22 augustus 2005 Over uitgegroeide hobby gesproken: http://www.hifi-luidsprekers.nl/wiezijnwij/wiezijnwij.htm Oh ja, voor de liefhebbers van geschiedenis, hier een verhaal uit de jaren '50 over het onstaan van Erres en de v.d. Heem fabriek. Voorwaar geen klein fabriekje dacht ik zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 22 augustus 2005 Members Report Share Posted 22 augustus 2005 En dan natuurlijk nog DOUMOIS uit Friesland... Ik dacht al, wanneer komt ie nou....... Conqubite Jahaaa , maar ik heb de laatste dagen niet zoveel vrije tijd dus had het pas net gelezen . Maar wel gelijk gereageerd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 22 augustus 2005 Report Share Posted 22 augustus 2005 en nu proberen netjes te houden jongens dit is nl een serieuse posting van een serieus merk met een serieuse bouwer in een serieus topic laten we trots zijn op de nederlandse speakerbouwers, zonder hen , hadden we het met sis-boem speakers moeten doen!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 22 augustus 2005 Report Share Posted 22 augustus 2005 en nu proberen netjes te houden jongensdit is nl een serieuse posting van een serieus merk met een serieuse bouwer in een serieus topic laten we trots zijn op de nederlandse speakerbouwers, Heb je daar nu zolang over moeten doen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 augustus 2005 Report Share Posted 22 augustus 2005 En wat te denken van DALUSO Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 22 augustus 2005 Report Share Posted 22 augustus 2005 en nu proberen netjes te houden jongens dit is nl een serieuse posting van een serieus merk met een serieuse bouwer in een serieus topic laten we trots zijn op de nederlandse speakerbouwers, Heb je daar nu zolang over moeten doen? wat bedoel je ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 22 augustus 2005 Report Share Posted 22 augustus 2005 Is Terrazo al genoemd? Speakers van beton... ArtSpeak heeft ook een eigen speakerlijn: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 augustus 2005 Report Share Posted 22 augustus 2005 Is Terrazo al genoemd? Speakers van beton... Ja, zie TAF Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 23 augustus 2005 Author Report Share Posted 23 augustus 2005 en nu proberen netjes te houden jongens dit is nl een serieuse posting van een serieus merk met een serieuse bouwer in een serieus topic laten we trots zijn op de nederlandse speakerbouwers, zonder hen , hadden we het met sis-boem speakers moeten doen!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 23 augustus 2005 Author Report Share Posted 23 augustus 2005 Gegroet, Ik denk dat Amroh ook in het rijtje thuis hoort: Amroh taperecorder Groeten, Fred Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 23 augustus 2005 Report Share Posted 23 augustus 2005 Ook apart:Atrium. Gegroet, Misschien dat ik het gemist heb, maar ik vind dat Hear en Hifi.nl best een reportage over deze mooie speakers mag maken. Ziet er in ieder geval fantastisch uit. Misschien leuk zelf een reportage te maken, en met een stel daar te gaan luisteren. Groeten, Fred In oktober 2003 hebben we ze op bezoek gehad! Klein baasje he? Voor 27.000 euro per set Erjee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 23 augustus 2005 Report Share Posted 23 augustus 2005 Ook apart:Atrium. Gegroet, Misschien dat ik het gemist heb, maar ik vind dat Hear en Hifi.nl best een reportage over deze mooie speakers mag maken. Ziet er in ieder geval fantastisch uit. Misschien leuk zelf een reportage te maken, en met een stel daar te gaan luisteren. Groeten, Fred Lijkt mij heel geschikt voor een BATTLE met de nieuwe kastjes van de vriend van Spido & Erik K. Het model Initio is het nieuwste ontwerp van de Vlieger en is technisch een afgeleide van het topmodel Onis. Deze super monitorluidspreker levert prestaties die ongepast zijn voor een luidspreker met dermate beperkte afmetingen. Het vooraanzicht is bijna net zo klein als een A4. Het klankkarakter van deze luidspreker is absoluut levensecht, ook wel neutraal genoemd. De luidspreker geeft weer wat aan hem toegevoerd wordt zonder dat er iets toegevoegd of weggenomen wordt. Dit is absoluut noodzakelijk om de authenticiteit van een opname te kunnen waarborgen. Het stereobeeld dat deze luidspreker in een ruimte werpt is groot, zowel in de breedte als in de diepte. Instrumenten en stemmen krijgen op dit virtuele podium een nauwkeurige plaats toegewezen net zoals tijdens de opname De dynamiek, snelheid en controle welke deze luidspreker aan de dag legt zijn uitzonderlijk. De aanslag van een piano is bijzonder moeilijk om goed weer te geven, maar eenvoudig te beoordelen. Vergelijkt u een mooi stuk piano via een Initio maar eens met de weergave via een andere luidspreker, welke dan ook. Ook de weergave van slagwerk toont duidelijk waar het om gaat: zodra de muziek aanwast volgt de luidspreker bliksemsnel en nauwkeurig, zodra de muziek stopt doet de luidspreker dit ook. En als u dan toch aan het luisteren bent, let u dan ook eens op de natuurlijke weergave van bekkens en andere instrumenten welke veel boventonen bezitten. De behuizing van de Initio is gemaakt van kunststeen, een kostbaar materiaal met de eigenschappen en het uiterlijk van graniet. Dit materiaal heeft akoestisch bijzonder gunstige eigenschappen, is uitzonderlijk fraai om te zien en aan te raken en is onderhoudsvrij. Naast de standaardkleur zijn meerdere kleuren op aanvraag leverbaar. Speciale spikes en een bijzonder solide voet van gepoedercoat staal zijn leverbaar als optie. Specificaties Initio supermonitor Luidsprekerunits: 1.2" Keramische ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
CEEPEE Posted 24 augustus 2005 Report Share Posted 24 augustus 2005 @vrut: Was Klaas Feenstra niet samen met Gerbrand van Veen grondlegger van de Pied Piper in de HVT? Jazeker, is je de alliteratie van Pied Piper en Perfect Performer nooit opgevallen ? Vorig jaar tijdens zijn Prince en King tour door Nederland vertelde hij me dat hij en Gerbrand niet meer on speaking terms zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 24 augustus 2005 Report Share Posted 24 augustus 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts