Jump to content

Nederlandse speakers, wie kent ze, waar zijn ze?

vrut
 Share

Recommended Posts

Gegroet,

Ik heb ze nog nooit in levende lijve gezien of gehoord. Volgens mij waren er diverse types van. Dit is uit jaarboek 1986.

st.%20Joris%20Scepter%20foto%20-%202%20jaarboek%201986%20-%20klein.JPG

Doet mij wat bereft materiaal en zwart - wit uitvoering een beetje denken aan Rauna uit Zweden (?) met hun betonnen speakers uit die tijd.

Groeten, Fred

• 2 years later...

hallo,

Ik ben in het bezit van een set Impact 40 van Hans Baan. Volgens mij ooit erg populair (in de tijdschriften) maar je hoort en ziet er niets meer van. Heel internet af ge-googled maar Hans is niet aanwezig op het moderne medium. Leeft hij nog en bouwt hij nog luidspreker systemen?

Mijn Impact 40 bas-speakers zijn volledig uitgeleefd, dat wil zeggen de rubber ophanging is geheel verpulverd en ze zijn dus aan vervanging toe. Omdat ik zo tevreden ben (was) over het geluid wil ik de set behouden en dus de bas-speakers vervangen.

Kan iemand mij vertellen waar deze speaker te koop zijn en of er een alternatief voor bestaat?

grt. Nico

:) Ik herinner me ook nog HiLo, uit Wormerveer; Amroh, uit Muiden; Audiolab, uit Utrecht (dus NIET de huidige loudspeaker repairshop van deze naam in Follega!); Kekkoh, uit Schiedam (dicht bij Delft & dus lekker makkelijk voor Aalt-Jouk... die ook nog voor zichzelf beunde, op hoog niveau!); en natuurlijk onze enige internationaal befaamde vintage ontwerper/bouwer, hifi-journalist & importeur: Jan Endenburg uit Haarlem, met zijn EngaSound / 3KF.

(P.S. Acoustical was eerst gevestigd in Kortenhoef, en later in 's-Graveland.)

:) Ik herinner me ook nog HiLo, uit Wormerveer; Amroh, uit Muiden; Audiolab, uit Utrecht (dus NIET de huidige loudspeaker repairshop van deze naam in Follega!); Kekkoh, uit Schiedam (dicht bij Delft & dus lekker makkelijk voor Aalt-Jouk... die ook nog voor zichzelf beunde, op hoog niveau!); en natuurlijk onze enige internationaal befaamde vintage ontwerper/bouwer, hifi-journalist & importeur: Jan Endenburg uit Haarlem, met zijn EngaSound / 3KF.

(P.S. Acoustical was eerst gevestigd in Kortenhoef, en later in 's-Graveland.)

HiLo speakers heb ik ook nog eens gehad in een heel ver verleden (jaren 70). Nooit geweten dat ze in Wormenveer hebben gezeten.

Amroh maakte toch zelf geen speakers? (...):)

Zie: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/676047

Het lijkt me leuk om te weten wie er nog met oude (vintage) audio in zijn woonkamer of achter de pc naar muziek luistert.

Mijn set:

Kontakt KT-7 Buizenversterker

Bocama LA-224B Buizenversterker

Bocama LA-224T Versterker (transistor)

Goodmans speakers

Amroh allergo speakers

Philips MFB 541 speakers (...)

Hi, hi... Freud was here!

"Allergo" heette natuurlijk "Allegro".

Maar de WerkelijkheidsWeergave ervan leidde vermoedelijk tot allergische reacties... ;)

• 3 weeks later...
  • 2 years later...
Millon uit Alkmaar timmert ook nog steeds aan de weg.

Jelte

Even dit topic omhoog trekken.

Een goede audiokennis heeft nu een paar speakers van dit merk. De M1 indertijd (1993) was dit het topmodel. Ik had nog nooit van het merk gehoord De kast is in ieder geval extreem klopvast...

Zijn er hier mensen die ook met Millon spelen..??

:)