maarten_tielens Posted 22 augustus 2005 Report Share Posted 22 augustus 2005 Hallo ben nieuw in dit wereldje, heb dus misschien domme vraag. Ik heb een tijdje terug een paar tweedehands Hepta Spring luidsprekers gekocht. Nu hoorde ik onlangs licht gekraak en geknetter. Vreemd is dat ik dat maar heel af en toe hoor, en ik heb zelfs het gevoel enkel bij bepaalde muziekstukjes van bepaalde cd's (voornamelijk in koorstukken). Toch is het geknetter niet van de opname, maar wel degelijk van de luidsprekers. Het geknetter manifesteert zich bovendien aan beide luidsprekers - enkel in de hoog/midden unit -, en is onafhankelijk van het gespeelde volume. Ik vind dit dus allemaal een beetje vreemd: kan het dat luidsprekers knetteren bij bepaalde cd's? Iemand enig idee, ook voor eventuele oplossing? Zou dit gewoon wijzen op algehele slijtage? groet maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 22 augustus 2005 Report Share Posted 22 augustus 2005 Hallo ben nieuw in dit wereldje, heb dus misschien domme vraag. Ik heb een tijdje terug een paar tweedehands Hepta Spring luidsprekers gekocht. Nu hoorde ik onlangs licht gekraak en geknetter. Vreemd is dat ik dat maar heel af en toe hoor, en ik heb zelfs het gevoel enkel bij bepaalde muziekstukjes van bepaalde cd's (voornamelijk in koorstukken). Toch is het geknetter niet van de opname, maar wel degelijk van de luidsprekers. Het geknetter manifesteert zich bovendien aan beide luidsprekers - enkel in de hoog/midden unit -, en is onafhankelijk van het gespeelde volume. Ik vind dit dus allemaal een beetje vreemd: kan het dat luidsprekers knetteren bij bepaalde cd's? Iemand enig idee, ook voor eventuele oplossing? Zou dit gewoon wijzen op algehele slijtage? groet maarten Hoi, Met algehele slijtage lijkt me dit niets van doen hebben. Je zou als eerste kunnen kijken of alle contacten goed vast zitten, dus zowel van je interlinks als van je speaker kabel. Kijk ook eens of er visueel schade te zien is aan de units. Kan tot slot ook zijn dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 22 augustus 2005 Report Share Posted 22 augustus 2005 Weet je zeker dat het aan de luidsprekers ligt? Gebeurt het ook op een andere versterker? Dan zou het zou kunnen zijn dat ze zijn opgeblazen; tijdens een feestje de volumeknop lekker open waarbij de spreekspoelen van de luidsprekers lekker heet werden, de lijm waarmee de spoel op de spreekspoeldrager is bevestigt is gesmolten en de boel is gaan loszitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts