Jump to content

versterkers

cgm
 Share

Recommended Posts

(...)  Sonneteer al eens gehoord?

Verschil in versterkers is zeker aanwezig, een ieder die zegt dat dat niet zo is moet goed leren luisteren!!!

Beste Snarf,

Bedoel je vanwege het grote verschil tussen Campion en Alabaster?

De A vind ik een heel goede hifi versterker... maar de C valt me in de praktijk toch wat tegen, hoor.

(Bij overschakelen van C naar A kreeg ik het gevoel "H

Ik ben al een tijdje niet meer bij de heer R te L geweest. En toen ik er nog wel kwam hoorde ik van iemand dat er een familieband bestaat tussen R en de importeur van de door R zo geroemde merken (s****r en P****io). Het gekke was dat ik sindsdien de standvaste mening van R over die merken (ook jammergenoeg vertaald in hakken op n**m, wat hij toch ooit aan veel van zijn klanten verkocht heeft toen hij dat nog mocht verkopen) wat met een korreltje zout ging nemen.

Ik ben al een tijdje niet meer bij de heer R te L geweest. En toen ik er nog wel kwam hoorde ik van iemand dat er een familieband bestaat tussen R en de importeur van de door R zo geroemde merken (s****r en P****io). Het gekke was dat ik sindsdien de standvaste mening van R over die merken (ook jammergenoeg vertaald in hakken op n**m, wat hij toch ooit aan veel van zijn klanten verkocht heeft toen hij dat nog mocht verkopen) wat met een korreltje zout ging nemen.

Vraag het de man zelf voordat je zulke dingen hier uit. Rinsma is een allerzins redelijke man, die nogal overtuigd is van zijn eigen gelijk, een van de redenen dat ik daar vaak ben. Ik mag dat wel iemand met een eigen mening, maar als je zelf geen mening hebt kun je beter naar een goede dozenschuiver gaan, die lullen tenminste mee met je ongefundeerde mening!!

Nou nou snarf, je weet het wel te brengen.

Ik hoef het de man niet te vragen want het is op een eenvoudige wijze te controleren. De importeur van Penaudio en sonneteer heeft de volgende website:

www.accentus.nl Via SIDN is te controleren wie die site heeft aangevraagd, het resultaat is te zien op site gegevens Accentus. En kijk, de eigenaar van de site heet ook Rinsma. Wat toevallig.

Rinsma is inderdaad overtuigd van zijn eigen gelijk, en ik mag hem ook zeker wel, ik heb niets tegen de man, maar hij is wel een ontzettend uitgekookte handelaar die moet leven van wat hij verkoopt. En met bovenstaande kennis in het achterhoofd zie ik zijn sonneteer en penaudio verhaal wel in een bepaald perspectief. Dit wordt dan ook nog eens gevoed door het constante hakken op Naim, vooral de nieuwe modellen (eigenlijk alles wel zo'n beetje na de Nait1).

Dat vind ik persoonlijk wel een negatief tintje geven aan hem. Stel je voor dat je een paar jaar geleden (tijdens zijn dealerschap) voor een klein kapitaal een volledige Naim installatie bij hem hebt aangeschaft en nu terugkomt en hem zo hoort over Naim. Volgens mij voel je je dan toch wel een beetke vern**kt.

Maar goed, mijn mening dus en ik kwam er graag omdat hij wel mooie spullen heeft staan. Zo was ik enorm weg van die kleine ARS Acoustica speakers, Jammergenoeg veel te duur maar wat gaf dat een geluid.

Harm-Jan

Ja goed he ;)

De relatie tussen die twee kan ik wel uit de doeken doen, Rinsma's zoon is impoteur van de producten. Ik heb het zelf met Rinsma sr. besproken. Liever had hij dit niet in de openbaarheid, want voor je het weet wordt je in het audio wereldje veroordeeld van de dingen waar jij het nu over hebt. Voor Sonneteer en Pen audio waren geen impoteurs, Rinsma heeft deze merken ontdekt en naar Nederland gehaald, zijn zoon, ook een liefhebber, heeft later met accentus de import opzich genomen.

Rinsma was hier al bang voor, hij weet echt wel wat zijn reputatie is in de audiowereld. Liever had hij niet dat dit problemen zou geven voor het impoteursgebeuren van zijn zoon. Zo zie je, had het de man zelf gevraagd voor je je conclusies gaat trekken!!!

Daarbij moet je niet doen alsof Rinsma de enige is die producten aan de man probeert te brengen, kom nou dat is erg naief. Bij elke willekeurige audiozaak is product X op het moment van uitkomen geweldig en na verloop van tijd heeft product X ook afgedaan en moet de consument aangespoort worden product Y aan te schaffen, immers product Y is vele malen beter vanwege nieuwe materialen enz..

Bij Rinsma niet anders dan bij een willekeurige ander...Daarbij ben je niet verplicht je dure Naim set weg te doen voor Sonneteer, Rinsma heeft mij nog nooit verplicht iets te kopen...gewoon een goede audiozaak met afwijkende merken en visies, ik wou dat er meer zoals de beste man waren!!

Ja goed he ;)

De relatie tussen die twee kan ik wel uit de doeken doen, Rinsma's zoon is impoteur van de producten. Ik heb het zelf met Rinsma sr. hem besproken. Liever had hij dit niet in de openbaarheid, want voor je het weet wordt je in het audio wereldje veroordeeld van de dingen waar jij het nu over hebt. Voor Sonneteer en Pen audio waren geen impoteurs, Rinsma heeft deze merken ontdekt en naar Nederland gehaald, zijn zoon, ook een liefhebber, heeft later met accentus de import opzich genomen.

Rinsma was hier al bang voor, hij weet echt wel wat zijn reputatie is in de audiowereld. Liever had hij niet dat dit problemen zou geven voor het impoteursgebeuren van zijn zoon. Zo zie je, had het de man zelf gevraagd voor je je conclusies gaat trekken!!!

Daarbij moet je niet doen alsof Rinsma de enige is die producten aan de man probeert te brengen, kom nou dat is erg naief. Bij elke willekeurige audiozaak is product X op het moment van uitkomen geweldig en na verloop van tijd heeft product X ook afgedaan en moet de consument aangespoort worden product Y aan te schaffen, immers product Y is vele malen beter vanwege nieuwe materialen enz..

Bij Rinsma niet anders dan bij een willekeurige ander...Daarbij ben je niet verplicht je dure Naim set weg te doen voor Sonneteer, Rinsma heeft mij nog nooit verplicht iets te kopen...gewoon een goede audiozaak met afwijkende merken en visies, ik wou dat er meer zoals de beste man waren!!

Zo heeft elke winkel wel zijn Engelbewaarder . :D:D

Ach bij versterkers gaat het net als bij de rest om smaak en combinatie. Dat er nauwelijks verschil zou zijn tussen versterkers is overigens al vanaf de tweede pagina van dit topic ontkracht!!

GRT Frans

Hoezo dan? Omdat er mensen zijn die zeggen dat ze grote verschillen horen? Ik geef toe dat er extreme ontwerpen zijn die tot een afwijkend geluid leiden, maar bij een " standaard" ontwerp hoor IK niet veel verschillen hoor. :)

Ach bij versterkers gaat het net als bij de rest om smaak en combinatie. Dat er nauwelijks verschil zou zijn tussen versterkers is overigens al vanaf de tweede pagina van dit topic ontkracht!!

GRT Frans

Hoezo dan? Omdat er mensen zijn die zeggen dat ze grote verschillen horen? Ik geef toe dat er extreme ontwerpen zijn die tot een afwijkend geluid leiden, maar bij een " standaard" ontwerp hoor IK niet veel verschillen hoor. :)

vanaf pagina twee praat men alleen nog maar over de verschillende klankkwaliteiten van diverse versterkers, blijkbaar horen veel mensen wel grote verschillen, maar zoals Alco al zei, voor ons audiofielen wellicht grote verschillen, maar voor niet audiofielen verwaarloosbaar. Aam welke kant schaar jij je :D

Ja goed he ;)

De relatie tussen die twee kan ik wel uit de doeken doen, Rinsma's zoon is impoteur van de producten. Ik heb het zelf met Rinsma sr. hem besproken. Liever had hij dit niet in de openbaarheid, want voor je het weet wordt je in het audio wereldje veroordeeld van de dingen waar jij het nu over hebt. Voor Sonneteer en Pen audio waren geen impoteurs, Rinsma heeft deze merken ontdekt en naar Nederland gehaald, zijn zoon, ook een liefhebber, heeft later met accentus de import opzich genomen.

Zo heeft elke winkel wel zijn Engelbewaarder . :D:D

i hope so ;)

GRT Frans

vanaf pagina twee praat men alleen nog maar over de verschillende klankkwaliteiten van diverse versterkers, blijkbaar horen veel mensen wel grote verschillen, maar zoals Alco al zei, voor ons audiofielen wellicht grote verschillen, maar voor niet audiofielen verwaarloosbaar. Aam welke kant schaar jij je :D

Ja, dat is iedere keer weer een vraag voor mij.. :D

Er is een hele goede tip. Ga eens naar Lippenhuizen, ga zitten en ga eens een tijdje luisteren naar een Sonneteer /Penaudio combinatie al dan niet icm een draaitafel, hoewel bij die laatste de magie helemaal toe kan slaan.

Vind je het niets, en dat mag, dan ben je klaar en kun je de deur uitlopen... ;)

De kans is echter redelijk groot dat je behoorlijk onder de indruk bent. Er is zelfs een kans dat je helemaal van slag naar huis gaat. :rolleyes:

Ik kom er niet heel vaak, te weinig eigenlijk, maar als ik er ben ga ik meestal weg met een raar gevoel in de onderbuik :P;) En mijn ervaring is dat hij best open staat voor een andere mening maar ik heb sterk het idee dat wat voor persoon je bent (wat voor indruk je maakt) ook invloed heeft op hoe je wordt benaderd/behandeld. Dat is die Friese inslag die je een beetje moeten aanvoelen. Daarnaast heb ik geen enkele keer het gevoel gekregen dat hij graag wat aan je wil slijten, van de ingeruilde spullen geeft hij zelfs aan dat je dat beter niet kunt kopen ook al vraag je daar speciaal naar. Als je komt, ettelijke uren rondhangt, een bak koffie drinkt en daarna weer naar huis gaat is het ook goed....

En als laatste, wat veel mensen beoordelen als beter en slechter is volgens mij vaak ook een kwestie van smaak. Ik heb bijvoorbeeld wel eens het idee gehad dat ik de Campion wat verfijnder vondt klinken dat een Alabaster. Omdat ik mezelf niet als ervaren luisteraar beschouw en daarnaast weinig ervaring met de Alabaser heb meende ik dat ik me dat wel zou hebben verbeeld totdat ik las dat iemand anders, volgens mij Richard, bijna dezelfde mening had. Het zal wel situationeel zijn geweest want het ligt voor de hand dat de Alabaster beter is en door z

GRT Frans

Ik ben helaas zo'n geinfecteerde audiofiel :D kost me bakken met geld en dan ben ik nog niet tevreden...heel vervelend allemaal. Gelukkig gaat het een tijdje op een laag pitje i.v.m. een nieuw huis waarin flink geklust moet worden :lol:

GRT Frans

Ik moet bekennen dat ik ernoorme verschillen hoor tussen versterkers, vooral in optimale omstandigheden! :lol: Ik kan niet meepraten over die dure bolides maar ik kan wel kwijt dat ik geleidelijk heb LEREN luisteren (home - recording studio). Ik begon met een Sansui (jaren zeventig) met grote Marantz speakers (die met die blauwe conussen). In de jaren negentig kocht ik een tweedehands Luxman L540 en er ging een nieuwe wereld voor me open; ik kon het verschil horen tussen een gezongen fff en sss klank! :lol: Toen ben ik beginnen upgraden met kabels en betere (zelfbouw) speakers. Even later ging ik over op actieve cross over, maar steeds met stereo subs. De versterkercombinatie is vaak gewisseld, en wat me vooral opviel tussen verschillende versterkers is niet het verschil in geluid, maar het verschil in afbeelding; wat ik met mijn zelfbouwspeakers zeer duidelijk waarneem want het geluid komt perfect los (imitatie Wilson Watt Puppie combinatie). Een oude gemodifieerde Lafayette lampenversterker gaf een enorm ruimtelijk beeld, plaatste onwaarschijnlijk ruim, een Carad professional power amp (zelfde lampen configuratie) was dan weer veel minder (en brom!), een Yamaha transistor PA amp daarentegen speelde als beton maar met een smal beeld en liet daarbij ook zeer veel fijninformatie weg, zo kon je niet accuraat de galm bepalen, en synths klonken vrij "iel". Een beter resultaat kreeg ik met mijn oude Luxman R1040 receiver, ruimtelijk beeld en lang beluisterbaar (0.5% vervorming nogthans!) Momenteel speel ik met een occasie Sumo pr

Iedere keer als ik zeg dat IK niet zoveel verschil waarneem dan komt er gelijk een heel verhaal ven iemand dat er toch wel grote verschillen zijn omdat HIJ ze wel waarneemt. Ik bestrijd heus niet dat anderen grote verschillen horen, vroeg me in eerste instantie alleen af of er mensen waren zoals ik (in dit audio wereldje dan). :)

btw Ik hoor w