robx Posted 26 augustus 2005 Report Share Posted 26 augustus 2005 marcel, ik heb niet gezegd dat max spanning omhoog gaat door parallel zetten, lees maar. als je van twee waarden de opgetelde waarde wil maken, zet je ze parallel. daar ging het om. voorts zei ik ook al dat van een gegeven waarde van een bepaald merk en bepaald type vaak maar 1 uitvoering beschikbaar is, dus er valt niks te kiezen. en vaak ligt dat al een stuk boven 100v. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 26 augustus 2005 Report Share Posted 26 augustus 2005 OK, duidelijk verhaal. Nu heb ik het filter van mijn Canton's en daar zit in serie een condensator van 5,6uF. Dan zou jij dus kiezen voor bijvoorbeeld 1 condensator van 2,20uF en daarbij 1 van 3,30uF of zie ik dit verkeerd? Gewoon Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 26 augustus 2005 Report Share Posted 26 augustus 2005 marcel, ik heb niet gezegd dat max spanning omhoog gaat voorts zei ik ook al dat van een gegeven waarde van een bepaald merk en bepaald type vaak maar 1 uitvoering beschikbaar is, dus er valt niks te kiezen. en vaak ligt dat al een stuk boven 100v. groet Ik dacht dat je het wel zo bedoelde je had het er namelijk over dat je vroeger alleen maar 100V modellen had en daarom meerdere naast elkaar zette. En Standaard waardes zijn bij betere Condensatoren meestal 250V, 400V en 600V ik kies dan het liefst voor de 250V uitvoering maar als die er niet is dan houdt het op h Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 26 augustus 2005 Report Share Posted 26 augustus 2005 Gewoon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 Beste, Wat is jullie mening overigens over de Mundorf Supreme caps? Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 hoi Bas de zilveren heb ik een tijdje terug mogen lenen om ze eens te beluisteren ze zijn erg mooi maar ik vind ze te braaf in het hoog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 Beste Tube, Terwijl ze van zilver zeggen dat het vaak fel klinkt. Mijn Matrix-800's zitten al vol emt Mundorf Cap's. Maar niet de nieuwe supreme's. Die waren er toen nog niet. Ik ben benieuwd wat de nieuwe supreme's doen zoals ze die ook in de nieuwe Nautiluss lijn gebruiken. Of dat de zilveren zijn weer ik niet. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 Ik heb de filters van de nieuwe Nautilussen nog niet gezien, weet dus ook niet welke Mundorfs erin zitten. Ik heb wel ff de N803-D mogen beluisteren op een DK versterker. Saai en traag klonk dat absoluut niet. Vraag Ruud maar eens. Die heeft het ook gehoord en langer dan ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 Ik heb de filters van de nieuwe Nautilussen nog niet gezien, weet dus ook niet welke Mundorfs erin zitten. Ik heb wel ff de N803-D mogen beluisteren op een DK versterker. Saai en traag klonk dat absoluut niet. Vraag Ruud maar eens. Die heeft het ook gehoord en langer dan ik Beste Sodejuu, Tja maar vraag dan maar niet mijn mening over DK versterkers... Ik moet de nieuwe Nautiluss D serie nog beluisteren. Echter kan ik me niet voorstellen dat dit slechte weergevers zijn. Overigens is de kwalificatie saai voor mij vaak een teken dat het goed zit. Elk systeem wat binnen 5 minuten uitblinkt of opvalt is meestal slecht in mijn opinie. Misschien vinden jullie mijn systeem ook wel saai zaterdag Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 Beste, Wat is jullie mening overigens over de Mundorf Supreme caps? Groeten, Bas Zeer goede condensatoren maar wel iets duurder als een vergelijkbare condensator van Audyn, en aangezien ik het verschil tussen bijv MKP`s van beide merken niet hoorbaar vind kies ik gewoon de goedkoopste. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 Beste, Wat is jullie mening overigens over de Mundorf Supreme caps? Groeten, Bas Zeer goede condensatoren maar wel iets duurder als een vergelijkbare condensator van Audyn, en aangezien ik het verschil tussen bijv MKP`s van beide merken niet hoorbaar vind kies ik gewoon de goedkoopste. Marcel Beste Marcel, Dank! Ikvind de Audyn's dus ook heel erg goed! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 30 augustus 2005 Report Share Posted 30 augustus 2005 en aangezien ik het verschil tussen bijv MKP`s van beide merken niet hoorbaar vind kies ik gewoon de goedkoopste. Marcel En rara waar al die SCRs, Solens, Audyns, Axons en Mundorfs gemaakt worden ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 30 augustus 2005 Report Share Posted 30 augustus 2005 en aangezien ik het verschil tussen bijv MKP`s van beide merken niet hoorbaar vind kies ik gewoon de goedkoopste. Marcel En rara waar al die SCRs, Solens, Audyns, Axons en Mundorfs gemaakt worden ... Waarschijnlijk in de zelfde fabriek maar waar? geen idee. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spijkie Posted 30 augustus 2005 Report Share Posted 30 augustus 2005 Na het onderwerp even gevolgd te hebben is mijn vraag eigenlijk: Kan er ook in luidsprekers een bepaalde levensduur aan condensatoren zitten? kan er gesteld worden dat je ze moet vervangen na 5 a 1o jaar? ik heb geen verstand van de waardes enzo maar als t helpt om ze te vervangen na een bepaalde tijd dan moeten ze een keer uitelkaar natuurlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 30 augustus 2005 Report Share Posted 30 augustus 2005 En rara waar al die SCRs, Solens, Audyns, Axons en Mundorfs gemaakt worden ... Hier? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 31 augustus 2005 Report Share Posted 31 augustus 2005 (...) Mijn Matrix-800's zitten al vol met Mundorf Cap's. Maar niet de nieuwe supreme's. Die waren er toen nog niet. Ik ben benieuwd wat de nieuwe supreme's doen zoals ze die ook in de nieuwe Nautiluss lijn gebruiken. Of dat de zilveren zijn weer ik niet. (...) Beste Bas, Mundorf Supreme MKP's (zwart met gouden opdruk) worden gebruikt in de hoogsectie van de PP King en Prince, die jij een paar jaar geleden recenseerde. Verder worden in die systemen de Mundorf Audiophiler MKP's (wit met rode opdruk) toegepast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 31 augustus 2005 Report Share Posted 31 augustus 2005 Beste, Wat is jullie mening overigens over de Mundorf Supreme caps? Groeten, Bas Tov RIFA MKP's? Vloeiender in het hoog: minder scherpte, meer ruimte, meer detail. Niet extreem, maar wel goed merkbaar. De Audyn Caps zijn op zich wel goed, maar mijn set werd er "duf" van. Te tam dus... Ik heb ze een tijdje gebruikt, maar bemerkte toen dat ik de verkeerde keus had gemaakt. Ik had beter de "plus" versie kunnen nemen. Ze liggen nu in een hoek. Liefhebbers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 1 september 2005 Report Share Posted 1 september 2005 De Audyn Caps zijn op zich wel goed, maar mijn set werd er "duf" van.Te tam dus... Ik heb ze een tijdje gebruikt, maar bemerkte toen dat ik de verkeerde keus had gemaakt. Ik had beter de "plus" versie kunnen nemen. Ze liggen nu in een hoek. Liefhebbers? De Plus versie is wel 3a4x zo duur Maar een duf geluid had je ze te warm gestookt of zo Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 1 september 2005 Report Share Posted 1 september 2005 De Audyn Caps zijn op zich wel goed, maar mijn set werd er "duf" van. "Saai" ook goed? Enne, z Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 1 september 2005 Report Share Posted 1 september 2005 De Audyn Caps zijn op zich wel goed, maar mijn set werd er "duf" van. "Saai" ook goed? Enne, z Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 1 september 2005 Report Share Posted 1 september 2005 Voor wat het waard is mijn mening: MKP klingt al niet verkeerd en zou ik in principe overal inzetten (ook parallel) tot 100 uF (nog redelijk betaalbaar). MKP+ of Mundorf Supreme inzetten in serie voor de mid of de tweet geeft net dat beetje extra, verschil is in mijn oren goed hoorbaar, mits de rest van de componenten dat ook zijn (kwaliteit van tweeter, midbas en set die er voor hangt). Mundorf S.I.O. klinkt anders dan supreme, maar ik kan niet zeggen of het een echte verbetering is of alleen een andere presentatie. Goud zilver van Mundorf heb ik alleen in parallel met een "normale" supreme gehoord. En ik moet zeggen dat laatstgenoemde een groter verschil met zich meebrengt dan de zilver in olie (als bypass alleen al). Maar dit verschil is nog steeds erg klein vergeleken met het verschil tussen MKP en MKP+/Supreme. Resumerend MKP+ of Supreme zou ik aanbevelen als upgrade in een beetje fatsoenlijke luidspreker (uiteraard icm een goede set). Er wordt nog een redelijke prijs/kwaliteit geboden. De exoten als goudzilver en S.I.O. zou ik als bypass gebruiken of in de signaalweg van je versterker als je tinfolie niet speciaal genoeg vindt. Prijskwaliteit is behoorlijk zoek, alleen voor de onverschrokken compromisloze zelfbouwer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 1 september 2005 Report Share Posted 1 september 2005 Ha H. Kun je ook nog iets zeggen over een zinvolle verhouding bij een bypass condensator. Minstens 1:10, of kan 1:20 ook best? PS ik denk dat in mijn filter MKP+/supreme goed zat is, voor de in serie staande caps. Moet toch goed combineren met de Morel S... (heb jullie advies opgevolgd) Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 2 september 2005 Report Share Posted 2 september 2005 Voor wat het waard is mijn mening: MKP klingt al niet verkeerd en zou ik in principe overal inzetten (ook parallel) tot 100 uF (nog redelijk betaalbaar). MKP+ of Mundorf Supreme inzetten in serie voor de mid of de tweet geeft net dat beetje extra, verschil is in mijn oren goed hoorbaar, mits de rest van de componenten dat ook zijn (kwaliteit van tweeter, midbas en set die er voor hangt). Mundorf S.I.O. klinkt anders dan supreme, maar ik kan niet zeggen of het een echte verbetering is of alleen een andere presentatie. Goud zilver van Mundorf heb ik alleen in parallel met een "normale" supreme gehoord. En ik moet zeggen dat laatstgenoemde een groter verschil met zich meebrengt dan de zilver in olie (als bypass alleen al). Maar dit verschil is nog steeds erg klein vergeleken met het verschil tussen MKP en MKP+/Supreme. Resumerend MKP+ of Supreme zou ik aanbevelen als upgrade in een beetje fatsoenlijke luidspreker (uiteraard icm een goede set). Er wordt nog een redelijke prijs/kwaliteit geboden. De exoten als goudzilver en S.I.O. zou ik als bypass gebruiken of in de signaalweg van je versterker als je tinfolie niet speciaal genoeg vindt. Prijskwaliteit is behoorlijk zoek, alleen voor de onverschrokken compromisloze zelfbouwer. dank u voor de ondersteuning Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blade Posted 2 september 2005 Report Share Posted 2 september 2005 Ik doe hier ook nog een schepje bovenop. Momenteel ben ik druk doende om mijn Canton's te voorzien van een mooie 6mm dikke bitumen laag maar daarnaast (en daar gaat het in deze topic over) ga ik ook mijn scheidingsfilter upgraden. Hiermee bedoel ik dus het 1 op 1 vervangen voor betere onderdelen. Ik zal even aangeven waaruit mijn filter bestaat per speaker; Bas: - 1 stuks 3,2 mH spoel - 1 stuks 100 uF condensator - 2 stuks 4,7 Ohm weerstand Mid: - 1 stuks 0,39 mH spoel - 1 stuks 3,5 mH spoel - 1 stuks 100 uF condensator - 1 stuks 18 uF condensator (wordt 1 stuks 10 uF en 1 stuks 8,2 uF) - 1 stuks 2,7 Ohm weerstand Hoog: - 1 stuks 0,27 mH spoel - 1 stuks 5,6 uF condensator - 1 stuks 1,5 Ohm weerstand Ik heb vandaag de eerste bestelling al gedaan bij Speakerland in Oss. Te weten in stereo; - 2 stuks Audyn-Cap MKP Plus 5,6 uF 800VDC - 2 stuks Audyn-Cap MKP Plus 8,2 uF 800VDC - 2 stuks Audyn-Cap MKP Plus 10 uF 800 VDC - 4 stuks MOX 4,7 Ohm 10 Watt - 2 stuks MOX 2,7 Ohm 10 Watt - 2 stuks MOX 1,5 Ohm 10 Watt Waarom Audyn-Cap MKP Plus? Puur om de kwaliteit/prijs verhouding en toch ook een beetje door de "Capacitor Test" van mr. Gee. Dit is vast het begin, want dit gaat toch behoorlijk in de papieren lopen. Dus steeds weer iets bestellen totdat alles in huis is en dan een mooi filter opbouwen en plaatsen in de kast. Nou dit was dan even mijn bijdrage aan deze topic en je ziet/hoort dat ik het e.e.a. al in uitvoering breng. En ik ga er natuurlijk vanuit dat dit zowieso al een vebetering is zonder dat er nog maar 1 noot door de speaker is gegaan want het standaart filter is niet veel bijzonders, puur Canton onderdelen. Groeten, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 2 september 2005 Report Share Posted 2 september 2005 Ik doe hier ook nog een schepje bovenop.Momenteel ben ik druk doende om mijn Canton's te voorzien van een mooie 6mm dikke bitumen laag maar daarnaast (en daar gaat het in deze topic over) ga ik ook mijn scheidingsfilter upgraden. Hiermee bedoel ik dus het 1 op 1 vervangen voor betere onderdelen. Ik zal even aangeven waaruit mijn filter bestaat per speaker; Bas: - 1 stuks 3,2 mH spoel - 1 stuks 100 uF condensator - 2 stuks 4,7 Ohm weerstand Mid: - 1 stuks 0,39 mH spoel - 1 stuks 3,5 mH spoel - 1 stuks 100 uF condensator - 1 stuks 18 uF condensator (wordt 1 stuks 10 uF en 1 stuks 8,2 uF) - 1 stuks 2,7 Ohm weerstand Hoog: - 1 stuks 0,27 mH spoel - 1 stuks 5,6 uF condensator - 1 stuks 1,5 Ohm weerstand Ik heb vandaag de eerste bestelling al gedaan bij Speakerland in Oss. Te weten in stereo; - 2 stuks Audyn-Cap MKP Plus 5,6 uF 800VDC - 2 stuks Audyn-Cap MKP Plus 8,2 uF 800VDC - 2 stuks Audyn-Cap MKP Plus 10 uF 800 VDC - 4 stuks MOX 4,7 Ohm 10 Watt - 2 stuks MOX 2,7 Ohm 10 Watt - 2 stuks MOX 1,5 Ohm 10 Watt Waarom Audyn-Cap MKP Plus? Puur om de kwaliteit/prijs verhouding en toch ook een beetje door de "Capacitor Test" van mr. Gee. Dit is vast het begin, want dit gaat toch behoorlijk in de papieren lopen. Dus steeds weer iets bestellen totdat alles in huis is en dan een mooi filter opbouwen en plaatsen in de kast. Nou dit was dan even mijn bijdrage aan deze topic en je ziet/hoort dat ik het e.e.a. al in uitvoering breng. En ik ga er natuurlijk vanuit dat dit zowieso al een vebetering is zonder dat er nog maar 1 noot door de speaker is gegaan want het standaart filter is niet veel bijzonders, puur Canton onderdelen. Groeten, Marcel Het gaat helemaal goedkomen met je speakers veel succes met het inbouwen. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts