Jump to content

condensators

joepie
 Share

Recommended Posts

Ha H. ;)  Kun je ook nog iets zeggen over een zinvolle verhouding bij een bypass condensator. Minstens 1:10, of kan 1:20 ook best?

PS ik denk dat in mijn filter MKP+/supreme goed zat is, voor de in serie staande caps. Moet toch goed combineren met de Morel S... (heb jullie advies opgevolgd)

10 % tot 20 % van de originele waarde bypassen is pas zinvol. Echter met zilvergoud is dat een kostbare aangelegenheid.

Ik heb zelf ook Mundorf Supreme voor de Morel hangen, wat mij betreft voldoende.

Trouwens: om een weerstand in serie met de basspeaker te zetten is in mijn beleving vloeken in de kerk. Gaat in bijna alle gevallen ten koste van de definitie op het laag.

Trouwens: om een weerstand in serie met de basspeaker te zetten is in mijn beleving vloeken in de kerk. Gaat in bijna alle gevallen ten koste van de definitie op het laag.

De naslingertijd gaat daarmee omhoog :( en das heel erg fout.

Maar ik zie nergens staan dat ze in lijn komen met de woofer, komen ze niet Gewoon paralel achter de 100uF condensator als impedantie correctuur? In dat geval is er niks aan de hand.

Marcel

:D  Wil je ook nog suggesties hebben ten aanzien van vervanging van de luidsprekerunits? :D

Hoezo Spido,

Is jouw eigen aanschaf dan zo'n teleurstelling dat jij je eigen units tegen een zacht prijsje wegdoet? :D:D

Nee, ik beperk het alleen tot het interne, de units van de Canton zijn uitstekend van kwaliteit en zeker voor het geld wat deze luidsprekers hebben gekost. Nu ca.

Tritec spoelen... dat zijn toch die spoelen met een gevlochten draad?

Gevlochten draad, vanwege het skin-effect?

Zodat hogere frequenties minder transportproblemen zullen ontmoeten?

Maar... een spoel moet toch juist die hogere frequenties t

Kolere, heb net van Speakerland een zending condensatoren ontvangen en dat was toch wel even schrikken.

Ik heb nog een Audyn Cap MKP-QS 10,0 uF 400V en zo'n zelfde in 5,6 uF maar wat een gigantisch verschil alleen al in grootte ze kunne ruim 3 keer in de nieuwe Audyn Cap Plus condensatoren.

Dat gaat niet alleen een goed scheidingsfilter worden, maar ook

Ik heb nog een Audyn Cap MKP-QS 10,0 uF 400V en zo'n zelfde in 5,6 uF maar wat een gigantisch verschil alleen al in grootte ze kunne ruim 3 keer in de nieuwe Audyn Cap Plus condensatoren.

Dat is niet zo verwonderlijk; een Audyncap plus condensator zijn twee condensatoren van dubbele groote in serie geschakeld.

Een 'plus' van 5,6 microfarad zou hetzelfde volume hebben als twee standaard 11,2 microfarad condensatoren.

Dat is niet zo verwonderlijk; een Audyncap plus condensator zijn twee condensatoren van dubbele groote in serie geschakeld.

Een 'plus' van 5,6 microfarad zou hetzelfde volume hebben als twee standaard 11,2 microfarad condensatoren.

Kijk dat verklaart een hoop.

Bedankt voor dit duidelijke antwoord, dan ben ik alleen benieuwd hoe die 100 uF er uit gaat zien.

Ik denk dat ik dan beter de bidonhouder van mijn mountainbike af kan schroeven en deze in de binnenkant van mijn luidspreker kast kan monteren om deze condensator kwijt te kunnen want daar zal deze net in passen.

Groeten,

Marcel

Waarom maak je dan geen los bakje voor het filter? dus buiten de kast, dan neemt het filter geen klankastruimte weg en je kan er voor verdere modeficaties makkelijk weer bij.

Marcel

Heb hier nog een pp condensatortje liggen van 800uF/1800V. Dat is is toch een aardige broodtrommel van een kilo of 10, dan heb je aan zo'n bidonnetje ook niet veel :D

Gelukkig zitten er wel degelijke schroefogen aan dus je kan hem prima vastzetten in je speakerkasten :P:lol:

Ik heb nog 2 kandidaten gevonden die in aanmerking komen voor de 100uF condensator, die in ieder geval qua afmeting nog een beetje acceptabel zijn.

Dit zijn de SCR Chateauroux MKP 100uF 400V, ad.

Neem gewoon de goedkopere het verschil tussen beide merken is zeer gering.

Marcel

OK naamgenoot,

Het zijn allebei niet de minste merken, maar als het verder niets uitmaakt dan kan inderdaad de prijs bepalend zijn voor de keus.

Bedankt voor de snelle reactie.

Marcel