rienberends Posted 24 augustus 2005 Report Share Posted 24 augustus 2005 Na 3 weken Siltech minder boembas. Dat vind ik na MIT en MONSTER even een een verademing. De bas is nu minder opdringerig. Waarom legt iedereen altijd zo de nadruk op de bas? Is dat een mannending? Vrouwen vragen akltijd bij volle bassen : Mag het ietsje minder? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 24 augustus 2005 Report Share Posted 24 augustus 2005 Na 3 weken Siltech minder boembas. Dat vind ik na MIT en MONSTER even een een verademing. De bas is nu minder opdringerig. Waarom legt iedereen altijd zo de nadruk op de bas? Is dat een mannending? Vrouwen vragen akltijd bij volle bassen : Mag het ietsje minder? Een goede bas en of laagweergave, is een wezenlijk onderdeel van de muziek. Het moet natuurlijk wel in de juiste proporties woorden weergegeven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 24 augustus 2005 Report Share Posted 24 augustus 2005 Na 3 weken Siltech minder boembas.Boembas, dat is per definitie ongewenst. Een mooie, diepe bas is echter zeer gewenst en ik moet er zelf ook op letten dat ik hem (zelfbouw) niet te hard zet. Overigens stoor ik mezelf daar dan weer snel genoeg aan. Is dat een mannending? Misschien, ik heb het altijd een vrouwending gevonden dat die grote kasten niet in de huiskamer mogen staan. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 24 augustus 2005 Report Share Posted 24 augustus 2005 Na 3 weken Siltech minder boembas. Dat vind ik na MIT en MONSTER even een een verademing. De bas is nu minder opdringerig. Waarom legt iedereen altijd zo de nadruk op de bas? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 24 augustus 2005 Report Share Posted 24 augustus 2005 Waarom legt iedereen altijd zo de nadruk op de bas? Is dat een mannending? Vrouwen vragen altijd bij volle bassen : Mag het ietsje minder? Ik denk dat 't toch wel een beetje een mannending is. (nog meer...jeugd-ding!) Hoe groter de speaker hoe "beter"/stoerder, en hoe meer laag. Ik heb wel eens bij iemand thuis wat muziek beluisterd, op een overigens mooie, indrukwekkend ogende set, met grote ASW speakers. Ik was zelf absoluut niet blij met de weergave van 't laag. teveel van 't goede, en traag laag, waarmee je ook al gauw irritatie van partner of buren veroorzaakt. Toch,...veel mensen houden ervan. Die vinden diep laag nog net iets belangrijker dan iets minder diep/maar strak. Zo heb ik ook weleens speakers verkocht die in mijn (qua akoestiek beruchte) woonkamer niet klonken i.v.m. overdreven laag dat dreunde als een gek. Uiteraard wilden aspirant kopers eerst met hun muziek even luisteren voordat ze tot aankoop overgingen. De meesten vonden 't wel prima klinken. Sommigen gaven me wel enigszins gelijk, maar vonden 't niet zo'n probleem. Dus...OF ze stellen minder eisen. (of andere) of kicken gewoon op die (zoals de Engelsen 't zo mooi noemen) 'One-note bass'. Daarom heb ik zelf een voorkeur voor gesloten kast speakers, t.o.v. bassreflex systemen. Dan maar iets minder diep, maar dat je elk basloopje goed kunt horen, i.p.v dat gedreun. Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 25 augustus 2005 Report Share Posted 25 augustus 2005 Na 3 weken Siltech minder boembas. Dat vind ik na MIT en MONSTER even een een verademing. De bas is nu minder opdringerig. Waarom legt iedereen altijd zo de nadruk op de bas? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 augustus 2005 Report Share Posted 25 augustus 2005 Na 3 weken Siltech minder boembas. Dat vind ik na MIT en MONSTER even een een verademing. De bas is nu minder opdringerig. Waarom legt iedereen altijd zo de nadruk op de bas? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 25 augustus 2005 Report Share Posted 25 augustus 2005 ook in het laag zit veel detailinfo over opname en ruimte, dus liever erg strak dan met kunstmiddelen opgepept laag Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 25 augustus 2005 Report Share Posted 25 augustus 2005 Als ik luister wil ik graag, laag, midden en hoog, dus alles. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CEEPEE Posted 25 augustus 2005 Report Share Posted 25 augustus 2005 Ja, vaak ook bij stoplichten. Vooral die knaapjes die in van die schapen in wolfskleren rijden. Het interesseert ze werkelijk geen donder dat ze er onherstelbare gehoorschade van krijgen. Is wel een oplossing voor: Geen Golfjes II en III- GTI, BMW 316-318-320 (oude serie) of Honda Civics (model 1999 of ouder) meer verkopen aan gasten jonger dan 24. Stel dan net als een aantal jaren geleden in de motoren branch een vrijwillige PK beperking (lees Wattage beperking) in, en regel bij wet dat de doorsnede van een autoluidspeaker niet groter mag zijn dan 12 cm, dan ben je meteen van die dreunende auto woofers af. Is het jullie trouwens opgevallen dat de gemiddelde consument al zuining kijkt bij de uitgave van >300 euro voor een plastic-fantastic all-in-een-10.3 set voor de huiskamer,maar dat hij zijn hand niet omdraait voor een CD-DVD- MP3 speler met navigatiesysteem van 1500 euro in de auto en dan heb ik het nog niet over de extra investering in luidsprekers, extra versterkers, het probleemloos opgeven van de kofferbak opbergruimte omdat hij volgestopt is met woofers etc. De akoestiek van een auto is per definitie om te huilen: beperkte klankkast, voortdurende motor- en omgevingsgeluiden. etc. Ok, Bentley en Maybach proberen daar iets aan te doen door standaard een Mark Levinson installatie aan te bieden, maar of dat helpt...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 25 augustus 2005 Report Share Posted 25 augustus 2005 Stel dan net als een aantal jaren geleden in de motoren branch een vrijwillige PK beperking (lees Wattage beperking) in, Dat heeft niet gewerkt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 25 augustus 2005 Report Share Posted 25 augustus 2005 Dan maar iets minder diep, maar dat je elk basloopje goed kunt horen, i.p.v dat gedreun.Dat gedreun heb je alleen bij slecht afgestemde basreflexen hoor. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 25 augustus 2005 Report Share Posted 25 augustus 2005 Sjonnie 1 (17 jaar) : "Heb je een beetje goed geluid in je Golf?" Sjonnie 2 (18 jaar) : "Ja man, vet veel bas, moet je Hardcorefrightnight 27 es horen?" BOEMBOEMBOEMBOEMBOEMBOEMBOEMBOEMBOEMBOEMBOEMBOEMBOEM BOEMBOEMBOEMBOEMBOEMBOEMBOEMBOEMBOEMBOEMBOEMBOEMBOEM BOEMBOEMBOEMBOEMBOEMBOEMBOEMBOEMBOEMBOEMBOEMBOEMBOEM BOEMBOEMBOEMBOEMBOEMBOEMBOEMBOEMBOEMBOEMBOEMBOEMBOEM BOEMBOEMBOEMBOEMBOEMBOEMBOEMBOEMBOEMBOEMBOEMBOEMBOEM Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 augustus 2005 Report Share Posted 25 augustus 2005 Na 3 weken Siltech minder boembas. Dat vind ik na MIT en MONSTER even een een verademing. De bas is nu minder opdringerig. Waarom legt iedereen altijd zo de nadruk op de bas? Is dat een mannending? Vrouwen vragen akltijd bij volle bassen : Mag het ietsje minder? Er kan geen verschil zijn tussen die kabels..... Typisch dat iedereen, onafhankelijk van elkaar, hoort dat Siltech kabels "dunner" klinken. Kennelijk is er toch wel verschil... Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 25 augustus 2005 Report Share Posted 25 augustus 2005 Na 3 weken Siltech minder boembas. Dat vind ik na MIT en MONSTER even een een verademing. De bas is nu minder opdringerig. Waarom legt iedereen altijd zo de nadruk op de bas? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 25 augustus 2005 Report Share Posted 25 augustus 2005 Daarom heb ik zelf een voorkeur voor gesloten kast speakers, t.o.v. bassreflex systemen.Dan maar iets minder diep, maar dat je elk basloopje goed kunt horen, i.p.v dat gedreun. Mvg, Alco ik ook alco, maar strak is per definitie niet dun! strak en vol dat is het mooiste. het laag van mijn linn ninka's is precies zo. strak en vol. robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
joepie Posted 25 augustus 2005 Report Share Posted 25 augustus 2005 Dan maar iets minder diep, maar dat je elk basloopje goed kunt horen, i.p.v dat gedreun.Dat gedreun heb je alleen bij slecht afgestemde basreflexen hoor. Groet, Jacco En net zo goed bij gesloten systemen hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marky Posted 26 augustus 2005 Report Share Posted 26 augustus 2005 Is het jullie trouwens opgevallen dat de gemiddelde consument al zuining kijkt bij de uitgave van >300 euro voor een plastic-fantastic all-in-een-10.3 set voor de huiskamer,maar dat hij zijn hand niet omdraait voor een CD-DVD- MP3 speler met navigatiesysteem van 1500 euro in de auto en dan heb ik het nog niet over de extra investering in luidsprekers, extra versterkers, het probleemloos opgeven van de kofferbak opbergruimte omdat hij volgestopt is met woofers etc. De akoestiek van een auto is per definitie om te huilen: beperkte klankkast, voortdurende motor- en omgevingsgeluiden. etc. Ok, Bentley en Maybach proberen daar iets aan te doen door standaard een Mark Levinson installatie aan te bieden, maar of dat helpt...? Wat jammer dat er met zo'n beperkte blik wordt gekeken naar car-audio en dat sommigen zich verheven voelen boven de "gemiddelde consument". Een auto heeft wellicht niet de ideale acoustische eigenschappen, maar dat wil niet zeggen dat een goede installatie niet veel meer luisterplezier kan geven dan een standaardradio met 2 luidsprekers. Voor muziekliefhebbers die veel op de weg zitten is er bijzonder veel moois te koop. Wel grappig dat er meteen de associatie gelegd wordt met bonkende bas producerence auto's en wedstrijden obv geluidsdrukproduktie. Kijk eens op www.showyoursound.nl, waar ook andere aspecten van caraudio naar voren komen. Soundquality bestaat ook in car-audio land! Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 26 augustus 2005 Author Report Share Posted 26 augustus 2005 Het item ging eigenlijk niet ov er boembas in de auto, maar wel leuk om te zien hoe een willekeurig item verloopt. Het begint met boembas en iedereen denkt :AUTO. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 27 augustus 2005 Author Report Share Posted 27 augustus 2005 Het item ging eigenlijk niet ov er boembas in de auto, maar wel leuk om te zien hoe een willekeurig item verloopt. Het begint met boembas en iedereen denkt :AUTO. Het zou kwalijk zijn als iedereen boembas met de set in de huiskamer zou associ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 27 augustus 2005 Report Share Posted 27 augustus 2005 Ik vind bas niet zo belangrijk. Ik vind vooral dat een speaker zo min mogelijk moet opvallen, ook in het basbereik. Aspecten als ruimtelijkheid, dynamiek (slam) en rust in de weergave, muziek neerzetten, vind ik nog steeds belangrijker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
muziekfreak Posted 27 augustus 2005 Report Share Posted 27 augustus 2005 Na 3 weken Siltech minder boembas. Dat vind ik na MIT en MONSTER even een een verademing. De bas is nu minder opdringerig. Waarom legt iedereen altijd zo de nadruk op de bas? Is dat een mannending? Vrouwen vragen akltijd bij volle bassen : Mag het ietsje minder? Bass is ook een mannending. Sterker nog er zijn maar heel weinig vrouwen die deze hobby mooi vinden. Die zijn al blij met een midisetje van de kijkshop Laag is nu eenmaal iets wat kan zorgen voor een kick. Laten we wel wezen als je zo laag gaat ooit dat het net lijkt alsof de luchtdruk verandert is toch wel een kick. Uiteraard id het ieder voor zich wat hij ervan vind en hoe hij het mooiste vind klinken. Van mij mag het altijd ietsie meer zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts