Jump to content

Alco goes analoog!

Alco
 Share

Recommended Posts

ik vond het kastje wat je een tijdje geleden had erg mooi.

O, je bedoelt denk ik dit Quadraspire rack:

thorens_sme_on_q4.JPG

(heb nog net een fotootje kunnen vinden, waar ie gedeeltelijk op staat)

Tja,...als ik heel eerlijk ben.... die had ik idd beter kunnen houden, was beter/mooier geweest... maarja.

Ook dit is zo'n beslissing van jou die ik volstrekt onbegrijpelijk vindt. Niet de enige, niet de eerste en zal ook niet de laatste zijn. B) Hoe meer ik er over nadenk hoe meer ik in verwarring raak :huh::blink::ph34r:

Voor mij ben je ondoorgrondelijk Alco ;) Ik snap niets van jouw psyche, maar ik ben dan ook geen shrink :unsure::ph34r:

Conqubite

Guest Hubertinus

Toch snap ik iets niet.

Als je een P3 wil, en dat is wat Alco altijd heeft laten doorschemeren, dan koop je er toch gewoon meteen een. Zo duur zijn die nou ook weer niet! En je hebt het voordeel dat je garantie hebt! En je kunt een element door de zaak laten inbouwen en afstellen!

Om met een P3 op een koopje te wachten... Ik weet het niet. Misschien moet er toch een praatdokter geconsulteerd worden.

Hubertinus

Ik vind dit rack juist weer vele malen mooier dan het oudere rack. De versterker en de CD-speler staan veel beter in dit rack, dan in het andere rack vind ik. Ook qua kleur past dit rack veel beter. De versterker die valt nu tenminste echt op. In het andere rack verdwijnt hij tussen de open ruimte, en valt hij niet meer op. Ik vind het andere rack ook een beetje een oudbollig rack om te zien. Dit is tenminste echt strak en modern, en is ook nog eens een mooi stevig rack. :)

naim_rega_corras_front.JPG

Dit is echt mooier alco. :rolleyes:B) Laat je niet gek maken door die oudbollige stoffige Engelse Tannoy Westminster type's hear. :D

Groeten

Edwin

Toch snap ik iets niet.

Als je een P3 wil, en dat is wat Alco altijd heeft laten doorschemeren, dan koop je er toch gewoon meteen een

Uhm,...nou wil m'n geheugen me weleens in de steek laten hoor, maar...waar heb ik ooit laten doorschemeren dat ik perse een P3 wil ? :unsure:

Ik heb 'm weleens aangeraden als iemand een nieuwe driaatafel zocht in die prijsklasse, maar that's is, volgens mij...

Zo duur zijn die nou ook weer niet! En je hebt het voordeel dat je garantie hebt! En je kunt een element door de zaak laten inbouwen en afstellen!

Een nieuwe P3 is inderdaad niet zo duur, maar een element laten inbouwen en afstellen kan ook nog als je een 2e hands P3 koopt.

Het is gewoon puur toeval dat 't nu een P3 is geworden,omdat ik 'm thuis kon uitproberen en vanwege de prijs. (400,- inclusief een element t.w.v 260,- )

Nieuw was ik in mijn geval zo'n 800,- tot 850,- kwijtgeweest.

(+ dat thuis uitproberen een stuk lastiger is, en/omdat er geen Rega dealers bij mij in de buurt zijn)

Ach,...garantie doet/zegt mij weinig.

Aan een ding als een Rega P3 kan weinig kapot gaan. Het is een plank MDF, een glasplaat, een vilten mat, en een robuuste arm, that's it.

De versterker die valt nu tenminste echt op. In het andere rack verdwijnt hij tussen de open ruimte, en valt hij niet meer op

He, da's maf...ik vond juist 't omgekeerde :rolleyes::D

Juist omdat dit 'rack' dicht is aan de zijkanten, zie je alleen nog de voorkant van de versterker, waardoor de versterker naar mijn idee minder opvalt.

je ziet alleen nog de fronten van wat je er in zet :unsure:

maar goed,...whatever. ;) zoveel mensen, zoveel smaken :)

De versterker die valt nu tenminste echt op. In het andere rack verdwijnt hij tussen de open ruimte, en valt hij niet meer op

He, da's maf...ik vond juist 't omgekeerde :rolleyes::D

Juist omdat dit 'rack' dicht is aan de zijkanten, zie je alleen nog de voorkant van de versterker, waardoor de versterker naar mijn idee minder opvalt.

je ziet alleen nog de fronten van wat je er in zet :unsure:

maar goed,...whatever. ;) zoveel mensen, zoveel smaken :)

Ik zeg het eigenlijk een beetje verkeerd. Door de strakke vormgeving van het rack, springt de versterker er meer uit. De moderne vormgeving van het rack past meer bij de vormgeving van de versterker. De versterker staat er nu mooi te wezen in het rack. Het is mooi

Toch snap ik iets niet.

Als je een P3 wil, en dat is wat Alco altijd heeft laten doorschemeren, dan koop je er toch gewoon meteen een. Zo duur zijn die nou ook weer niet! En je hebt het voordeel dat je garantie hebt! En je kunt een element door de zaak laten inbouwen en afstellen!

Om met een P3 op een koopje te wachten... Ik weet het niet. Misschien moet er toch een praatdokter geconsulteerd worden.

Hubertinus

een praat dokter, h

Die Bert Oling wat doet hij voor de kost?

Bert Oling is al jaren een fervent analoog liefhbber en zoals Ruud ook net aangaf schrijft hij o.a. voor HVT, waaronder de grote draaitafel bespreking van eind 2003/beging 2004, met de Clearaudio Emotion, NA Horizon, Rega P3, project RPM6, Bluenote Picollo en Roksan Radius 5.

Ook dit artikel is van Bert Oling, uit 'n HVT van februari 2005.

Bert werkte ook nog een tijd bij Eringa HiFi in Groningen,

maar da's alweer wat jaartjes geleden.

Die Bert Oling wat doet hij voor de kost?

Bert Oling is al jaren een fervent analoog liefhbber en zoals Ruud ook net aangaf schrijft hij o.a. voor HVT, waaronder de grote draaitafel bespreking van eind 2003/beging 2004, met de Clearaudio Emotion, NA Horizon, Rega P3, project RPM6, Bluenote Picollo en Roksan Radius 5.

Ook dit artikel is van Bert Oling, uit 'n HVT van februari 2005.

Bert werkte ook nog een tijd bij Eringa HiFi in Groningen,

maar da's alweer wat jaartjes geleden.

En........................... hij vindt geen draaitafel beter dan de Lp 12 . ;):D:D:D