Jump to content

Waar op letten bij versterker voor deze speakers

Marty
 Share

Recommended Posts

Hallo beste mensen,

Dit is m'n eerste post en ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen. Ik zoek namelijk een versterker voor deze Hyperion HWS-586 speakers.

http://hyperionsound.com/hws-586.htm

Specificaties:

Sensitivity: 89dB

Impedance: 6 ohms, 3.8 Ohms minimum

Power Requirement: 10W~100W

Nu is mijn vraag: Moet ik nou ergens rekening mee houden bij de selectie van een versterker i.v.m. de impedantie of de gevoeligheid van de speaker?

Hey Marty,

Deze speakers zijn vrij gemakkelijk aanstuurbaar, dus je kan zowat alles uitproberen hoor :) Probeer bvb. eens een buizenversterker (genre Prima Luna, Synthesis, ...) en ook de Nuforce vond ik het heel goed doen op deze speakers.

Zet ze ook zeker op een heel goede stand en bespaar niet op de apparatuur, deze speakers verdienen het ;) Ik heb zelf de grotere broer gekocht (de HPS-906) en geniet hier ook elkde dag weer van muziek, ben zelf ook op lange termijn aant zoeken naar nieuwe amp :)

Greetz,

Roeland

• 2 weeks later...
Hey Marty,

Yep, zelf heb ik er een Primare I20 aan hangen, en dat is zeker niet verkeerd, maar ik heb toch het gevoel dat de speakers beter verdienen, dus op wat langere termijn... (andere lezing: ik ben gebeten door het upgradevirus ;) )

Mvg,

Roeland

Neem de Audio Analoque Puccini Settanta dan ook even mee in je overweging.

:unsure:;)