Ruud13 Posted 27 augustus 2005 Report Share Posted 27 augustus 2005 Na het gisteren plotseling verdwijnen van het topic Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud13 Posted 27 augustus 2005 Author Report Share Posted 27 augustus 2005 Ruud13 je bent wat mij betreft 'een roepende in de woestijn'... Waarom haal je 'je gram' niet bij de auteur van het artikel Ik vrees dat jij het een en ander mist: er was hier iemand die het geschrift als een aanbeveling zag... Het enige wat ik gedaan heb is het opnieuw plaatsen van het onderwerp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 27 augustus 2005 Report Share Posted 27 augustus 2005 Ruud13 je bent wat mij betreft 'een roepende in de woestijn'... Waarom haal je 'je gram' niet bij de auteur van het artikel Ik vrees dat jij het een en ander mist: er was hier iemand die het geschrift als een aanbeveling zag... Het enige wat ik gedaan heb is het opnieuw plaatsen van het onderwerp. Ruud 13, Bedankt! Beloof bij deze nimmer Translator kabelproducten te bebruiken. En als bonus al de andere producten ook niet. Hoop je op deze wijze enige eer aan je publikaties te bewijzen. Stap in je kano en roei op een andere rivier weer de stroom op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 augustus 2005 Report Share Posted 27 augustus 2005 Dat is natuurlijk niet eerlijk scat man. Ik ben het niet altijd met Ruud13 eens omdat hij mijns inziens vaak te veel belang hecht aan meten en daardoor geluidsverbeteringen/veranderingen niet wil accepteren (al onkent hij dat). Aan de andere kant als een merk zegt "Dash wast witter dan wit" is daar weinig meer tegenin te brengen dan "dit is niet waar" . Als je zo'n kreet vergezeld laat gaan van pseudo wetenschappelijk onderzoek dan vraag je erom dat een deskundige dat onderuithaalt. Dat heb ik op mijn vakgebied ook. Ruud13 is soms wat stellig maar zorgt wel voor een alternatieve benadering die wij wel eens nodig hebben. We moeten hier niet aan heksenverbranden doen. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 27 augustus 2005 Report Share Posted 27 augustus 2005 zo alternatief vind ik ruud niet. eerder niet rationeel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 27 augustus 2005 Report Share Posted 27 augustus 2005 Ik ben blij met de 'down to earth' benadering van Ruud13. De verschillende discussies gevolgd hebbende kan ik mij toch niet aan de indruk ontrekken dat de behoefte aan discussie van audiofielen niet zozeer gedreven wordt door de wens tot uitwisseling van argumenten, maar vooral door de zoektocht naar bevestiging van de eigen opvattingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Tube Posted 27 augustus 2005 Report Share Posted 27 augustus 2005 Meten aan kabels blijft een nogal wazige bezigheid, dat moet je doen in combinatie met de audio apparatuur omdat de combinatie nu eenmaal erg bepalend is voor de meting. Misschien eens deze stelling aanhouden, Een kabel klinkt niet en is neutraal. Een versterker gaat bij verschillende kabels anders klinken dit geeft wellicht een andere kijk op de zaak Tot zover de electrische eigenschappen, nu komen er nog de materiaal eigenschappen het geen een stuk moeilijker te meten zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 27 augustus 2005 Report Share Posted 27 augustus 2005 Dat is natuurlijk niet eerlijk scat man. Ik ben het niet altijd met Ruud13 eens omdat hij mijns inziens vaak te veel belang hecht aan meten en daardoor geluidsverbeteringen/veranderingen niet wil accepteren (al onkent hij dat). Aan de andere kant als een merk zegt "Dash wast witter dan wit" is daar weinig meer tegenin te brengen dan "dit is niet waar" . Als je zo'n kreet vergezeld laat gaan van pseudo wetenschappelijk onderzoek dan vraag je erom dat een deskundige dat onderuithaalt. Dat heb ik op mijn vakgebied ook. Ruud13 is soms wat stellig maar zorgt wel voor een alternatieve benadering die wij wel eens nodig hebben. We moeten hier niet aan heksenverbranden doen. Groet, Carl Carl, Ik vel geen waardeoordeel over deze discussie maar zoals het er laat uitzien wil HEAR deze discussie hier niet. Erg opportunistisch om het slecht vermomd terug te willen brengen. Tenzij men dit sensatie of HEAR gezelligheid vindt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 27 augustus 2005 Report Share Posted 27 augustus 2005 Ik ben blij met de 'down to earth' benadering van Ruud13. De verschillende discussies gevolgd hebbende kan ik mij toch niet aan de indruk ontrekken dat de behoefte aan discussie van audiofielen niet zozeer gedreven wordt door de wens tot uitwisseling van argumenten, maar vooral door de zoektocht naar bevestiging van de eigen opvattingen. Vraag hem nog eens of hij het leuk vindt om bij jouw op het forum de zaak opnieuw aan te slingeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 augustus 2005 Report Share Posted 27 augustus 2005 Ik vind dat ik tijdens mijn korte vakantie van 2 weken niets heb gemist Precies.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud13 Posted 27 augustus 2005 Author Report Share Posted 27 augustus 2005 Ruud13 je bent wat mij betreft 'een roepende in de woestijn'... Waarom haal je 'je gram' niet bij de auteur van het artikel Ik vrees dat jij het een en ander mist: er was hier iemand die het geschrift als een aanbeveling zag... Het enige wat ik gedaan heb is het opnieuw plaatsen van het onderwerp. Ik vind dat ik tijdens mijn korte vakantie van 2 weken niets heb gemist Als 'iemand' een aanbeveling doet, dan wil dat toch niet zeggen dat die iemand op dezelfde stoel zit als de auteur Waarom ontwijk je mijn vraag Waarom haal je 'je gram' niet bij de auteur van het artikel Sluit het feit dat ik het onderwerp hier ter sprake bracht uit dat ik al eerder bij de auteur aanklopte? Waarom wil jij eigenlijk weten wat ik in deze wel of niet doe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 augustus 2005 Report Share Posted 27 augustus 2005 Ruud13 je bent wat mij betreft 'een roepende in de woestijn'... Waarom haal je 'je gram' niet bij de auteur van het artikel Ik vrees dat jij het een en ander mist: er was hier iemand die het geschrift als een aanbeveling zag... Het enige wat ik gedaan heb is het opnieuw plaatsen van het onderwerp. Ik vind dat ik tijdens mijn korte vakantie van 2 weken niets heb gemist Als 'iemand' een aanbeveling doet, dan wil dat toch niet zeggen dat die iemand op dezelfde stoel zit als de auteur Waarom ontwijk je mijn vraag Waarom haal je 'je gram' niet bij de auteur van het artikel Sluit het feit dat ik het onderwerp hier ter sprake bracht uit dat ik al eerder bij de auteur aanklopte? Waarom wil jij eigenlijk weten wat ik in deze wel of niet doe? Omdat wij eigenlijk allemaal wel willen weten WAAROM jij dit doet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud13 Posted 27 augustus 2005 Author Report Share Posted 27 augustus 2005 Ik vel geen waardeoordeel over deze discussie maar zoals het er laat uitzien wil HEAR deze discussie hier niet. Erg opportunistisch om het slecht vermomd terug te willen brengen. Tenzij men dit sensatie of HEAR gezelligheid vindt. Hear noemde als enig bezwaar dat het copyright mogelijk in het geding was en dat daarom een en ander werd verwijderd. Ik heb het verhaal opnieuw gemaakt en geplaatst maar dan zonder de citaten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud13 Posted 27 augustus 2005 Author Report Share Posted 27 augustus 2005 Ruud13 je bent wat mij betreft 'een roepende in de woestijn'... Waarom haal je 'je gram' niet bij de auteur van het artikel Ik vrees dat jij het een en ander mist: er was hier iemand die het geschrift als een aanbeveling zag... Het enige wat ik gedaan heb is het opnieuw plaatsen van het onderwerp. Ik vind dat ik tijdens mijn korte vakantie van 2 weken niets heb gemist Als 'iemand' een aanbeveling doet, dan wil dat toch niet zeggen dat die iemand op dezelfde stoel zit als de auteur Waarom ontwijk je mijn vraag Waarom haal je 'je gram' niet bij de auteur van het artikel Sluit het feit dat ik het onderwerp hier ter sprake bracht uit dat ik al eerder bij de auteur aanklopte? Waarom wil jij eigenlijk weten wat ik in deze wel of niet doe? Omdat wij eigenlijk allemaal wel willen weten WAAROM jij dit doet. Waarom plaats jij hier berichten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 augustus 2005 Report Share Posted 27 augustus 2005 Probeer het eens wat vriendelijker.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 27 augustus 2005 Report Share Posted 27 augustus 2005 Ruud13 je bent wat mij betreft 'een roepende in de woestijn'... Waarom haal je 'je gram' niet bij de auteur van het artikel Ruud13 heeft ruim twee weken geleden al contact gezocht met Hans Baan. Die heeft 14 dagen lang niet gereageerd. Dit stond waarschijnlijk in de verwijderde draad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 27 augustus 2005 Report Share Posted 27 augustus 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud13 Posted 27 augustus 2005 Author Report Share Posted 27 augustus 2005 Probeer het eens wat vriendelijker.... Hans het is een beetje vragen naar de bekende weg: ik plaats hier berichten waarschijnlijk om dezelfde reden dat jij hier berichten plaatst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 augustus 2005 Report Share Posted 27 augustus 2005 Hans, Door Ruud13 op een dergelijke toon aan te vallen op zijn motivatie om onzin van repliek te dienen lijkt nu net of jij inclusief de audiofiele goegemeente hear graag besodemieterd wordt door handige kabelboeren. Mijn schoonvader zei altijd.... "het is de toon die de muziek maakt". 000084 (ozi) Ravon en Ruud13 zijn nu al weer enkel maanden bezig om hier een anti-stemming te kweken. Joboton helpt hier dan wat graag mee. Uiteraard wordt ik ook niet graag bedonderd door een kabelboer. Maar ook niet door een wijnleverancier, concertzaal, een restaurant enz. Toch zal ik daar gewoon betalen wat ze er voor vragen. Wil ik iets beters.... dan zal ik ook meer moeten betalen. Ik vindt het b.v. nog steeds moeilijk uit te leggen waarom ik voor een concert van de Stones meer dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 27 augustus 2005 Report Share Posted 27 augustus 2005 het moet eens afgelopen zijn met die kabelgoeroe's, allemaal aan de installatie draad!!! en daarna onze energie in de speakers steken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 augustus 2005 Report Share Posted 27 augustus 2005 het moet eens afgelopen zijn met die kabelgoeroe's, allemaal aan de installatie draad!!! en daarna onze energie in de speakers steken. Installatiedraad is geen speakerkabel Erik en valt dus onder de speciale kabels. Ik vind wel dat getwist installatiedraad trouwens beter klinkt dan veel "speakerkabels". En aan m'n speakers heb ik al e.e.a. gemod. Voor zo'n betonixavontuur heb ik helaas geen tijd en ook niet zoveel zin. Ik vind het wel prachtig om jouw er mee bezig te zien. Mischien dat je nu w Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 27 augustus 2005 Report Share Posted 27 augustus 2005 ik vind kabels toch nog steeds reuze in teressant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 27 augustus 2005 Report Share Posted 27 augustus 2005 Waar HAAL je ze vandaan!!!!! Schitterend. Ik ben het er helemaal mee eens dat dit een forum is voor muziekliefhebbers (is dat hetzelfde als audioliefhebbers?). Daarom zie ik ook niet in waarom ik niet op dit forum een bijdrage zou mogen leveren. Als ik commerciele onzin bekritiseer dan betekent dat toch niet dat ik automatisch geen muziekliefhebber ben? Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 27 augustus 2005 Report Share Posted 27 augustus 2005 Mijn lijkt een kanjer van een meetfout in Baans onderzoek - of wat daar voor doorgaat - het meest aannemelijk. De fouten die je opsomt zijn inderdaad ook die fouten die ik het meest aannemelijk vind. Echter kan het niets anders zijn. Tenzij de resultaten uit de duim gezogen zijn natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 27 augustus 2005 Report Share Posted 27 augustus 2005 Omdat wij eigenlijk allemaal wel willen weten WAAROM jij dit doet. Ik zal je de reden vertellen waarom IK het doe: Er is geen enkel medium of bron (geen audioblad, geen importeur, geen fabrikant, en geen enkele niet technisch onderlegde audiofiel) die tegengas geeft tegen commerciele prietpraat die als koek wordt geslikt omdat men niet beter weet en omdat placebo vrolijk meewerkt. Daar worden mensen die met goede wil aan de experts (een taak die de gelovige audiofielen maar al te graag op zich nemen) vragen wat ze moeten kopen om hun set te verbeteren het slachtoffer van. Een forum als dit is het enige wat in mij opkomt, dat een dergelijke hoeveelheid 'tegengas' kan geven. Waarom zou dat niet mogen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts