spido Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 Beste Ruud, Wellicht kan ik de bedoelde publicatie in HVT in mijn archief terugvinden. Weet jij wanneer die is verschenen? Ik meen overigens dat Aalt-Jouk van den Hul destijds het onderzoek aan de geleiders deed, en dat hij de rechten voor publicatie verkocht aan Hans Baan. Misschien dat de weledelzeergeleerde z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud13 Posted 29 augustus 2005 Author Report Share Posted 29 augustus 2005 .....Op basis van die plaatjes zegt het rapport: "De verbinding maakt er dus iets bij" en direct daarna wordt gezegd dat die meting niet betrouwbaar/reproduceerbaar is en er wordt gezocht naar een elektrisch signaal waarbij die meting wel betrouwbaar kan zijn.Maar dat meld je allemaal niet Ruud13. Jij meldt dus niet dat Translator zelf al die meting onbetrouwbaar vindt?..... Ik heb het al in een reactie op Ruuds posting gemeld maar ook maar even rechtstreeks bij jou. Je hebt waarschijnlijk en erg levendige fantasie want in het onderzoek van Baan staat niet wat jij hier zegt. Dat zuig je uit je duim. Ga maar eens kijken wat er op bladzijde 9 staat bij punt 2 na "De verbinding maakt er dus iets bij".... Daar staat wel iets maar niet wat jij beweert dat er staat. In het hele artikel staat nergens iets van die strekking. Er staat helemaal nergens dat Translator die meting onbetrouwbaar vindt? Sterker nog, Translator verbond er ondubbelzinnig de concusie aan dat het oplopen van het hoog het gevolg is van niet-lineair gedrag van de geleider. Zie de conclusie op blz. 14. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud13 Posted 29 augustus 2005 Author Report Share Posted 29 augustus 2005 Beste Ruud, Wellicht kan ik de bedoelde publicatie in HVT in mijn archief terugvinden. Weet jij wanneer die is verschenen? Ik meen overigens dat Aalt-Jouk van den Hul destijds het onderzoek aan de geleiders deed, en dat hij de rechten voor publicatie verkocht aan Hans Baan. Misschien dat de weledelzeergeleerde z Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 (...) Baan weet niet meer precies wanneer e.a. naar HVT is gegaan. Het moet ergens in het eerste half jaar van 1991 zijn geweest zegt hij. Bedankt, Ruud! Ik ga zoeken...maar dat zal wel morgen worden. (Wat h Link to comment Share on other sites More sharing options...
gert Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 Beste Ruud13, Heel verstandig om je weer aan de wet en de regeltjes van het forum te houden. Moeten wij tenslotte ook. Uiteraard lijkt het mij dat je mag je blijven citeren, mits correct en met bronvermelding, maar die andere dingen die je deed mogen nou eenmaal niet. Trouwens niet zo aardig van je om dat rapportje aan derden te zenden, want als ze dat openbaar zouden publiceren heb je ze toch wel in de problemen gebracht. .... knip ... mvg Gert Jij beweert dat ik me niet aan de wet heb gehouden.... Dat is nogal wat Gert. Dat is een beschuldiging die je niet hard kunt maken. Ik heb geen "andere dingen gedaan" die niet mogen. Het enige wat ik heb gedaan is citeren en zolang niet is vastgesteld dat het geen citaat was dat ik plaatste, is er geen spraken van dat ik me niet aan de (auteurs-)wet heb gehouden. Wat jij in deze hier plaatst is je reinste vunzige stemmingmakerij en wat je doet is verder niets dan mij vals beschuldigen. Wat ik overigens stuur aan andere mensen is niet jou zaak. Je bemoeit je met zaken die je niets aangaan. Ook hier geldt weer dat je je met zo'n opmerking stemming maakt. Overigens breng ik er helemaal niemand mee in verlegenheid want te allen tijden geldt dat het copyright berust bij auteur van het geschrift. Als ik iemand een geschrift toestuur dan houdt dat niet in dat ik degene die ik dat toestuur mogelijk in de problemen breng. Ook hier weer Gert probeert je mijn zwart te maken en dat is een heel smerig trekje van je. Je komt mij te na Gert. ... knip ... Beste Ruud13, Nou nee, dat is geen beschuldiging laat staan een valse, maar een vaststelling van een feit. Heb je de mensen hier ook al verteld dat direct nadat het gewraakte topic was verwijderd jij een nieuw topic bent gestart en dat dat binnen no-time ook door HEAR verwijderd werd ? Je bent raar bezig Ruud13. Denk je nou werkelijk dat HEAR zomaar ingrijpt ? Je hebt gelijk. Je mag iedereen sturen wat je wilt. Gaat mij niets aan. Heb alleen jouw geadresseerden willen waarschuwen, mochten ze het document in de openbaarheid brengen. Ik ben nou eenmaal van het ouderwetse type die oude vrouwtjes bij het oversteken tegenhouden als er een auto aankomt, jij laat ze kennelijk gewoon doodrijden. mvg Gert Link to comment Share on other sites More sharing options...
oematoema Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 Je hebt gelijk. Je mag iedereen sturen wat je wilt. Gaat mij niets aan.Heb alleen jouw geadresseerden willen waarschuwen, mochten ze het document in de openbaarheid brengen. Ik ben nou eenmaal van het ouderwetse type die oude vrouwtjes bij het oversteken tegenhouden als er een auto aankomt, jij laat ze kennelijk gewoon doodrijden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud13 Posted 29 augustus 2005 Author Report Share Posted 29 augustus 2005 Beste Ruud13,Nou nee, dat is geen beschuldiging laat staan een valse, maar een vaststelling van een feit. Heb je de mensen hier ook al verteld dat direct nadat het gewraakte topic was verwijderd jij een nieuw topic bent gestart en dat dat binnen no-time ook door HEAR verwijderd werd ? Je bent raar bezig Ruud13. Denk je nou werkelijk dat HEAR zomaar ingrijpt ? Je hebt gelijk. Je mag iedereen sturen wat je wilt. Gaat mij niets aan. Heb alleen jouw geadresseerden willen waarschuwen, mochten ze het document in de openbaarheid brengen. Ik ben nou eenmaal van het ouderwetse type die oude vrouwtjes bij het oversteken tegenhouden als er een auto aankomt, jij laat ze kennelijk gewoon doodrijden. mvg Gert Je slaat wartaal uit Gert. Houdt Hear jou op de hoogte waarom ze mijn topic hebben verwijderd? Ik denk het niet dus wat je meldt is louter speculatief. Maar laat me je uit de droom helpen: Hear greep niet in omdat ik de wet zou hebben overtreden zoals jij zegt maar verwijderde het topic uit voorzorg om mogelijke problemen te voorkomen. Verder is het zo dat ik me pas schuldig heb gemaakt aan een wetsovertreding als dat is vastgesteld. Dat is niet vastgesteld behalve dan door jou en dat zegt vanzelfsprekend niets maar is wel reuze irritant dat je met dat soort verdachtmakende opmerkingen hier de sfeer komt verpesten. Ook volstrekt maf is je verhaal over het wel of niet tegenhouden van oude vrouwtjes Gert. Maar ja als ik zie dat je ook dingen leest die er niet zijn... Ik vrees dat je doordraait Gert. Ik stel het erg op prijs als je zou willen stoppen met het doen van die persoonlijkle aanvallen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud13 Posted 29 augustus 2005 Author Report Share Posted 29 augustus 2005 Beste Ruud13, Nou nee, dat is geen beschuldiging laat staan een valse, maar een vaststelling van een feit. Heb je de mensen hier ook al verteld dat direct nadat het gewraakte topic was verwijderd jij een nieuw topic bent gestart en dat dat binnen no-time ook door HEAR verwijderd werd ? Je bent raar bezig Ruud13. Denk je nou werkelijk dat HEAR zomaar ingrijpt ? Je hebt gelijk. Je mag iedereen sturen wat je wilt. Gaat mij niets aan. Heb alleen jouw geadresseerden willen waarschuwen, mochten ze het document in de openbaarheid brengen. Ik ben nou eenmaal van het ouderwetse type die oude vrouwtjes bij het oversteken tegenhouden als er een auto aankomt, jij laat ze kennelijk gewoon doodrijden. mvg Gert Gert, Aangetoond is dat het onderzoek van translator niet deugt. De vraag die ons rest is wanneer jij nu eens ophoudt met deze laag-bij-de-grondse stemmingmakerij. Op grond van wat in het verslag van het "onderzoek" staat, is inderdaad twijfelachtig of het klopt dat wordt gezegd dat diverse geleiders niet-lineaire gedragingen hebben. Het staat immers vast dat de metingen niet kunnen kloppen omdat de som van de energie aan de uitgang van de geleiders groter(!) is dan de som van de energie aan de kabelingang. Te alle tijden heeft een kabel immers verlies en als het niet-lineair gedrag van de geleider is MOET dat ergens in het frequentieverloop te zien zijn. Het energieniveau aan de uitgang van de kabel moet die van de ingang van de kabel zijn minus de kabelverliezen. Er is echter helemaal geen "minus" er is alleen maar een plus in het laatste octaaf dat bij 10.000 hertz ongeveer 4 dB bedraagt. Die plus 4 dB in dat laatste octaaf kan een aantal oorzaken hebben. Het minst aannemelijk is dat het niet-lineaire gedrag van de geleider voor het extra's zorgt. Zoals gezegd zou je dat dan ergens moeten zien aan een energieverlies elders in het verloop van de kabel. Het lijkt er dus op dat de oorzaak van het extra's zit in een meetfout of het fout dan wel onnauwkeurig verwerken van de meetgegevens. Pas als duidelijk is waar dat extra's vandaankomt kun je daar mogelijk conclusies uit trekken. Er het niet-lineaire gedrag van de geleider voor verantwoordelijk stellen, is niet meer dan een slag in de lucht. In dat opzicht deugt het onderzoek van Translator inderdaad niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 Nog 'n keer.... Zou 't kunnen zijn dat de andere kabel gewoon wat weglaat...??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 Rara, van wie is dit? draden: Translator RED link+XLR, Translator Red Connection Avatar: Handtekening: als je geen fout maakt hoef je hem ook niet te corrigeren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud13 Posted 29 augustus 2005 Author Report Share Posted 29 augustus 2005 Waar ik al 'bang' voor was, gebeurt nu. Wat hear gevoerd wordt leidt nergens naar, omdat er geen discussie plaats vindt (en kennelijk ook niet plaats k Link to comment Share on other sites More sharing options...
CEEPEE Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 Aan alle betrokkenen, Los van het feit wie hier nu gelijk heeft, voor (relatieve) buitenstaanders wordt deze polemiek behoorlijk vervelend. Het gaat allang niet meer over een objectieve beoordeling van kabels of metingen, maar dit is je verschansen in loopgraven, je eigen stokpaardje berijden (alleen mijn kabel is goed, anderen deugen niet) en met modder gooien, of deze gelegenheid aangrijpen om oud zeer en oude scores te vereffenen. Neem, me niet kwalijk, ik sta hier verder volkomen buiten, maar ik zie hier teksten voorbijkomen die echt niet kunnen! Doe ons allen een plezier en begraaf dit onderwerp! Groeten Coert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud13 Posted 29 augustus 2005 Author Report Share Posted 29 augustus 2005 Nog 'n keer.... Zou 't kunnen zijn dat de andere kabel gewoon wat weglaat...??? Wat bedoel je met "weglaat" en welke andere kabel heb je het over? Er is geen sprake van "weglaten" er komt alleen maar iets bij in alle(!) metingen en dat is zonneklaar aan de diverse verlopen te zien. En dat er iets bijkomt zonder dat er elders iets afgaat kan niet als oorzaak niet-lineair gedrag van de geleider hebben. Eerst moet er een sluitende verklaring worden gevonden voor het toenemen van het niveau in het octaaf boven 5 kHz. Uit niets in het onderzoek valt vast te stellen dat het verschijnsel voorkomt uit niet-lineair gedrag van de geleider. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 Nog 'n keer.... Zou 't kunnen zijn dat de andere kabel gewoon wat weglaat...??? Nee dit kan niet. Het enige wat een kabel kan 'weglaten' is het energieverlies als gevolg van een spanningdeling tussen de kabel en de luidspreker. En dit energieverlies is in een kabel uiterst nihil en frequentieonafhankelijk in de audioband. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 Daarentegen vind ik het juist prachtig leesvoer wanneer er eens technisch gediscussieerd wordt. Dit zou ik ook DOLGRAAG willen alleen er zijn een aantal mensen die met modder willen gooien en dan kom je er niet aan toe.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erikje Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 Beste Ruud13, Heel verstandig om je weer aan de wet en de regeltjes van het forum te houden. Moeten wij tenslotte ook. Uiteraard lijkt het mij dat je mag je blijven citeren, mits correct en met bronvermelding, maar die andere dingen die je deed mogen nou eenmaal niet. Trouwens niet zo aardig van je om dat rapportje aan derden te zenden, want als ze dat openbaar zouden publiceren heb je ze toch wel in de problemen gebracht. .... knip ... mvg Gert Jij beweert dat ik me niet aan de wet heb gehouden.... Dat is nogal wat Gert. Dat is een beschuldiging die je niet hard kunt maken. Ik heb geen "andere dingen gedaan" die niet mogen. Het enige wat ik heb gedaan is citeren en zolang niet is vastgesteld dat het geen citaat was dat ik plaatste, is er geen spraken van dat ik me niet aan de (auteurs-)wet heb gehouden. Wat jij in deze hier plaatst is je reinste vunzige stemmingmakerij en wat je doet is verder niets dan mij vals beschuldigen. Wat ik overigens stuur aan andere mensen is niet jou zaak. Je bemoeit je met zaken die je niets aangaan. Ook hier geldt weer dat je je met zo'n opmerking stemming maakt. Overigens breng ik er helemaal niemand mee in verlegenheid want te allen tijden geldt dat het copyright berust bij auteur van het geschrift. Als ik iemand een geschrift toestuur dan houdt dat niet in dat ik degene die ik dat toestuur mogelijk in de problemen breng. Ook hier weer Gert probeert je mijn zwart te maken en dat is een heel smerig trekje van je. Je komt mij te na Gert. ... knip ... Beste Ruud13, Nou nee, dat is geen beschuldiging laat staan een valse, maar een vaststelling van een feit. Heb je de mensen hier ook al verteld dat direct nadat het gewraakte topic was verwijderd jij een nieuw topic bent gestart en dat dat binnen no-time ook door HEAR verwijderd werd ? Je bent raar bezig Ruud13. Denk je nou werkelijk dat HEAR zomaar ingrijpt ? Je hebt gelijk. Je mag iedereen sturen wat je wilt. Gaat mij niets aan. Heb alleen jouw geadresseerden willen waarschuwen, mochten ze het document in de openbaarheid brengen. Ik ben nou eenmaal van het ouderwetse type die oude vrouwtjes bij het oversteken tegenhouden als er een auto aankomt, jij laat ze kennelijk gewoon doodrijden. mvg Gert Beste Gert, Weinig productief allemaal. Wat maak je je druk toch. Ik wil je even melden dat ik het "translator" systeem bij diverse vakgroepen in het buitenland tot volle tevredenheid heb zien werken. Het systeem is al een jaar of 10 op de markt voor zover ik weet. Ik heb er zelf twee keer mee mogen werken Vergeleken met optische controlemiddelen is het uitermate snel, eenvoudig, betrouwbaar en goedkoop. Ik heb begrepen dat de vakgroepen in Aken en Leuven er ook mee gaan werken. Als je de controle optisch doet moet je eerst de geleider etsen, spoelen, ingieten, plakje maken, polijsten en dan pas kan het bekeken worden onder de microscoop. De elektrische methode vergt slechts een uurtje per item afhankelijk van de spectrumanalyzer en de strakte van de afbeelding die je wilt hebben. Ik heb een kopie van de originele handleiding en de populaire versie en een paar afbeeldingen vergeleken. Ruud13 spreekt daar steeds over. De populaire versie is waarschijnlijk de versie waar jullie hier over praten met als titel "Conduction in music". Ik zie daar geen bijzondere dingen in die fundamenteel verkeerd zouden kunnen zijn. En zeker geen enorme meetfouten wat Ruud13 beweert. In de afbeeldingen zijn duidelijk het gedrag van gewoon/electrolytisch, OFHC en ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 Doe ons allen een plezier en begraaf dit onderwerp! Als we dit doen dan winnen de moddergooiers ipv de mensen die graag willen discussieren. Ik dacht dat het forum meer voor de laatstgenoemde groep bedoeld was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 Op dit terrein lijkt mij Ruud13 niet erg competent. Nadenken over wat een geleider in de audioband doet ook kan natuurlijk wat teveel gevraagd zijn. Het eerste wat je je moet realiseren is dat slechts metingen met als afsluitweerstand 8 ohm (luidspreker) en aan de andere kant een paar miliohm (versterker) tellen. En dan ook even een normale uitgangsspanning kiezen (niet een paar nanovolt of megavolt maar bijvoorbeeld 5 V rms huiskamerniveau) Als je daarna naar de spectra's kijkt, zie je iets wat totaal niet kan. Er vind OF een spanningdeling plaats die resulteert in een tweeter die tientallen kilowatts verstookt, OF er vind zo sterk niet lineair gedrag plaats dat een stuk koper nooit als geleider van electriciteit zou kunnen dienen. Ik zou zeggen; reken e.e.a. eens na en als je dat niet lukt, ga een een paar EL vakken volgen. Ipv Ruud13 incompetent noemen. De suggestie dat de metingen niet eens zouden zijn gedaan met versterker + afsluitweerstand is dermate kansloos dat ik niet eens weet of ik er om moet lachen of huilen. Anders gaan we even totaal niet representatieve metingen gebruiken om commerciele doelen te halen. Ongeacht of het kolder is of niet. Laat me niet lachen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 We hebben er weer een moddergooier bij in de persoon van Erikje. Zo schaamteloos als dat hij zegt dat er "helemaal geen versterker en luidspreker is aangesloten op het systeem"..... Ik ben benieuwd wat de moddergooiers allemaal uit de kast kunnen halen want hun creatieve palet van onzin aan onzin lijmen is tot nog toe voor mij van ongekende proporties. En dat is overigens geen stemmingmakerij, maar eerder zoals ik nu ervaar wat hier gaande is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud13 Posted 29 augustus 2005 Author Report Share Posted 29 augustus 2005 Nog 'n keer.... Zou 't kunnen zijn dat de andere kabel gewoon wat weglaat...??? Nee dit kan niet. Het enige wat een kabel kan 'weglaten' is het energieverlies als gevolg van een spanningdeling tussen de kabel en de luidspreker. En dit energieverlies is in een kabel uiterst nihil en frequentieonafhankelijk in de audioband. Praktisch gesproken kun je denk ik rustig zeggen dat de luidsprekerkabel zich voor frequenties binnen het audiospectrum als een zuivere weerstand gedraagt die in serie staat tussen versterker en belasting. Zowel capacitantie als inductantie zijn naar mijn smaak te verwaarlozen als je uitgaat van gebruikelijke impedantiewaardes van de belasting, draaddoorsnedeoppervlakken en snoerlengtes. Als je voor een 8 ohm luidspreker een weerstandswaarde van 0,2 ohm aan totale kabelweerstand aanhoudt zit je volgens mij prima. Van vitaal belang voor de geluidskwaliteit is dat er gegeven die lage impedanties goed contact wordt gemaakt met de snoertjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 Neem aan dat Ruud13 bij nu bij een deskundige meer over spectra en de presentatie daarvan gaat leren, anders zal ik eens kijken of er in de bibliotheek iets over is. Kom jij eens gezellig hier op de UT wat meettechniek doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 je pikt de klanten en goede kennissen van hans Baan er zo uit.... leuke discussie overgens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 Kan iemand mij vertellen hoe de partijen nu verdeeld zijn ? Wie staat nu tegenover wie? En gaat het thans nog ergens over? Link to comment Share on other sites More sharing options...
oematoema Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 De ene groep luistert naar muziek met de electronica-boeken op schoot en de andere groep luistert slechts naar de muziek........ U impliceert hiermee dat de 'techneuten' geen verstand van / gevoel voor muziek hebben? En zo te lezen had dhr. Baan z'n electronica-boeken ook wel eens uit de kast mogen halen voor hij dit rapport maakte... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 4 Gebruikers: s0000884, Ruud13, ravon, gert Zo te zien hebben ze allen wel wat te verbergen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts