s0000884 Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 Kom op zeg, lees daar eens overheen en ga in op de inhoudelijke punten Wie weet wordt het dan w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 Beste Scat-man, De ene groep luistert naar muziek met de electronica-boeken op schoot en de andere groep luistert slechts naar de muziek........ Het lijkt mij inmiddels een soort Kruistocht . En daar is ook nooit een overwinnaar uit voortgekomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 Welnee joh, het zijn de audiofiele heikneuters hear die uit alle macht proberen iets van de techniek te begrijpen en wel zodanig dat ze dat in hun geloof kunnen inpassen.. Beetje rustig aan voordat er een "de pot verwijt de ketel" scenario ontstaat..??.. wat betreft moddergooien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 je pikt de klanten en goede kennissen van hans Baan er zo uit.... Dat gaat op voor meerdere, Hear. Hoort blijkbaar bij de branche. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 Het zou mij overigens niks verbazen als translator de twee "probleemspectra" verwisseld heeft. Zelfs dan nog klopt er niets van de metingen. Zo'n spanningsverschil kan er niet over die kabel staan met een afsluitweerstand van 8 ohm o.i.d. OF de meting is niet representatief (geen afsluitweerstand) dus je hebt er niets aan, OF er loopt een paar 100 A door die kabel en de meting klopt niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 Jaaa zeg, ik mag toch ook wel een keertje Dat moet je dan wel beleefd aan Gert vragen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 Dan zijn we w Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 Zo'n kabel wil ik eigenlijk wel in mijn meterkast. Dat scheelt flink op de stroomrekening. Zorg dat je dan er wel rekening mee houdt dat er dus massa in de kabel verloren gaat en dat ie dus dunner wordt. Hierdoor neemt de serieweerstand toe en kan er brand in je meterkast uitbreken. Dat zorgt weer voor een meltdown. Dus altijd op tijd de kabel vervangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 En waar laat ik de afgewerkte kabel? Heeft translator een opwerkservice? Ik betwijfel het. Translator wil juist het kernreactoreffect uit de kabel halen door hem te extruderen, ze zullen dan ook wel geen radioactieve kabels aanbieden. Maar misschien is het juist zo dat als je radioactieve kabels extrudeert dat het dan mooie audiokabels worden, dus dan zullen ze misschien ook jouw kabel aannemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 Beste Scat-man, De ene groep luistert naar muziek met de electronica-boeken op schoot en de andere groep luistert slechts naar de muziek........ En ik luister bij voorkeur naar muziek met een glas zeer goeie Whisky of Cognac en lekker achterover geleund. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 Dat zou wat zijn. Een kabel uit plutonium, dan wel graag 244Pu, want dat spul heeft een halfwaardetijd van 80 miljoen jaar. Da's dan een mooie waardevaste investering Wat als je de klank van de kabel nou niet mooi vind dan? Dan moet de kabel miljoenen jaren inspelen..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
oematoema Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 Een dergelijke bejeging is d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud13 Posted 29 augustus 2005 Author Report Share Posted 29 augustus 2005 Dus het hele probleem is feitelijk terug te voeren op een klassieke interpretatiefout. Als hij even tussen 0 en 10.000 Hz had ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 Dus het hele probleem is feitelijk terug te voeren op een klassieke interpretatiefout. Als hij even tussen 0 en 10.000 Hz had ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud13 Posted 29 augustus 2005 Author Report Share Posted 29 augustus 2005 We hebben er weer een moddergooier bij in de persoon van Erikje. Zo schaamteloos als dat hij zegt dat er "helemaal geen versterker en luidspreker is aangesloten op het systeem"..... Ik ben benieuwd wat de moddergooiers allemaal uit de kast kunnen halen want hun creatieve palet van onzin aan onzin lijmen is tot nog toe voor mij van ongekende proporties. En dat is overigens geen stemmingmakerij, maar eerder zoals ik nu ervaar wat hier gaande is. Het kan ook niet anders dan dat er geen sprake van een belasting is anders zou je dat onmiddellijk in het verloopverschil moeten zien. Ik vond dat direct al onzin want het gaat er toch om wat er in de praktijk aan vervorming optreedt en daar kom je mogelijk niet achter als je 1 metertje van de naakte geleider in een koperen buis spant en dan direct de signaalgenerator er op aansluit en vervolgens aan in-en uitgang gaat meten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 Het kan ook niet anders dan dat er geen sprake van een belasting is anders zou je dat onmiddellijk in het verloopverschil moeten zien. Ik vond dat direct al onzin want het gaat er toch om wat er in de praktijk aan vervorming optreedt en daar kom je mogelijk niet achter als je 1 metertje van de naakte geleider in een koperen buis spant en dan direct de signaalgenerator er op aansluit en vervolgens aan in-en uitgang gaat meten. Je zegt met andere woorden nu precies wat ik bedoel met een totaal niet-representatieve meting. Aan deze meting heb je gewoon niets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud13 Posted 29 augustus 2005 Author Report Share Posted 29 augustus 2005 Dus het hele probleem is feitelijk terug te voeren op een klassieke interpretatiefout. Als hij even tussen 0 en 10.000 Hz had ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 Ik begrijp wat je bedoelt alleen is in het geval van de vibrafoon het verschil tussen het niveau onder en boven de 5000 hertz niet minus 30 dB (jouw voorbeeld gebruikend) maar slechts 5 dB (of zelfs minder)... Daar moet je dus wel degelijk verschil zien in het niveau onder de 5000 hertz in het geval het boven de 5000 hertz in die maten oploopt en dat is dus nergens niet te zien. Ik had de spectra's niet meer voor ogen toen ik dat schreef dus ik pakte een worst-case met 30 dB. Maar als het verschil maar 5 dB is dan moet je natuurlijk te allen tijde de verschillen kunnen zien. En Erikje dan zeggen dat je moet leren hoe je spectra's moet kijken........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud13 Posted 29 augustus 2005 Author Report Share Posted 29 augustus 2005 Ik begrijp wat je bedoelt alleen is in het geval van de vibrafoon het verschil tussen het niveau onder en boven de 5000 hertz niet minus 30 dB (jouw voorbeeld gebruikend) maar slechts 5 dB (of zelfs minder)... Daar moet je dus wel degelijk verschil zien in het niveau onder de 5000 hertz in het geval het boven de 5000 hertz in die maten oploopt en dat is dus nergens niet te zien. Ik had de spectra's niet meer voor ogen toen ik dat schreef dus ik pakte een worst-case met 30 dB. Maar als het verschil maar 5 dB is dan moet je natuurlijk te allen tijde de verschillen kunnen zien. En Erikje dan zeggen dat je moet leren hoe je spectra's moet kijken........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 Het bijbehorende bode- of nyquist diagram levert interessante faseinformatie en als er ook wordt gekeken naar de autocorrelatie dan is in een oogopslag te zien of er sprake is van instraling door externe bronnen. Dit zijn precies de termen die ik achterwege wilde laten..... Nu krijgen we denk ik helemaal de volle laag maar ik ben er vrij zeker van dat als je inderdaad het verschilsignaal aan de ingang gaat correlleren dat je dan ziet dat alle extra hoogfrequente prut additief is. Maar goed, als je een verschil in je voordeel meet dan ben je klaar als handelaar en ga je zeker niet verder kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud13 Posted 29 augustus 2005 Author Report Share Posted 29 augustus 2005 Waar ik al 'bang' voor was, gebeurt nu. Wat hear gevoerd wordt leidt nergens naar, omdat er geen discussie plaats vindt (en kennelijk ook niet plaats k Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 te vinden heb ik even vlug gegoogled met "transfer function cable" http://www.informit.com/articles/article.a...&seqNum=11&rl=1 Dit laat mooi zien dat een kabel gewoon een laagdoorlaatfilter is. Dit is dan een coaxiale kabel met een nog hogere bandbreedte dan een speakerkabel (dat is identiek aan verlengsnoer voor strijkijzer). En er zijn typische tijddomein metingen (oog diagram) gedaan die relevant zijn voor bitfoutkansen in datatransport. Voor audio wil je liever meer spectrale metingen (ingang, uitgang, overdracht, correllatie) maar dat zijn in de audioband toch allemaal rechte lijntjes. Kun je ook met de liniaal tekenen dus waarom de moeite doen om het te meten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud13 Posted 29 augustus 2005 Author Report Share Posted 29 augustus 2005 Het bijbehorende bode- of nyquist diagram levert interessante faseinformatie en als er ook wordt gekeken naar de autocorrelatie dan is in een oogopslag te zien of er sprake is van instraling door externe bronnen. Dit zijn precies de termen die ik achterwege wilde laten..... Nu krijgen we denk ik helemaal de volle laag maar ik ben er vrij zeker van dat als je inderdaad het verschilsignaal aan de ingang gaat correlleren dat je dan ziet dat alle extra hoogfrequente prut additief is. Maar goed, als je een verschil in je voordeel meet dan ben je klaar als handelaar en ga je zeker niet verder kijken. Toen ik de verlopen zag, dacht ik gelijk al dat het waarschijnlijk hoogfrequent prut zou zijn alleen valt dan moeilijk te verklaren waarom de beide Translator-kabels dat dan niet hebben... Kun je niet toch een meetopstelling maken bij de universiteit en kijken wat je dan meet bij de gegeven niveaus als je gewoon een metertje ordinair koperdraad in een kopenen buis spant. Naar analogie moet dat dan toch flink wat puin boven 5000 hertz opleveren bij dat niveau? Meet je in en uit hetzelfde dan weet je toch genoeg? Lijkt me leuk om te doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 Nog even een voorbeeld van hoe een professioneel verslag van een onderzoek naar karakteristieken van kabels eruit zou kunnen zien. http://www.techonline.com/community/ed_resource/38410 Dit is een mooi voorbeeld van hoe het wel moet. Zoom in tussen DC en 20 kHz en je krijgt weer van die mooie rechte lijntjes (behalve dan voor overspraak) Link to comment Share on other sites More sharing options...
gert Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 Beste Ruud13, Nou nee, dat is geen beschuldiging laat staan een valse, maar een vaststelling van een feit. Heb je de mensen hier ook al verteld dat direct nadat het gewraakte topic was verwijderd jij een nieuw topic bent gestart en dat dat binnen no-time ook door HEAR verwijderd werd ? Je bent raar bezig Ruud13. Denk je nou werkelijk dat HEAR zomaar ingrijpt ? Je hebt gelijk. Je mag iedereen sturen wat je wilt. Gaat mij niets aan. Heb alleen jouw geadresseerden willen waarschuwen, mochten ze het document in de openbaarheid brengen. Ik ben nou eenmaal van het ouderwetse type die oude vrouwtjes bij het oversteken tegenhouden als er een auto aankomt, jij laat ze kennelijk gewoon doodrijden. mvg Gert Je slaat wartaal uit Gert. Houdt Hear jou op de hoogte waarom ze mijn topic hebben verwijderd? Ik denk het niet dus wat je meldt is louter speculatief. Ook volstrekt maf is je verhaal over het wel of niet tegenhouden van oude vrouwtjes Gert. Maar ja als ik zie dat je ook dingen leest die er niet zijn... Ik vrees dat je doordraait Gert. Ik stel het erg op prijs als je zou willen stoppen met het doen van die persoonlijkle aanvallen. Beste Ruud13, Nee, Hear houdt mij niet op de hoogte. Nee is niet speculatief. Zelf gezien. Ws. nog een paar anderen ook. Verhaal over het oude vrouwtje is een metafoor. mvg Gert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts