Hans van Liempd Posted 16 september 2005 Report Share Posted 16 september 2005 Ik krijg langzaam een blokhoofd van dat geblokgolf. Richt een eigen blokgolfforum op, dan hoeven we hier dat gezwets niet in elke 2e post te lezen 540 posts, en nog steeds hetzelfde verhaal. 't lijken wel : Een keer leren, en ze blijven het herhalen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 Hoe meet je dit fenomeen bij 'n versterker of cd-speler?Ik zou dat doen met een sinus op rechts en een cosinus op links en dan op een scoop naar XY-plaatje kijken. En dan gaan kijken of het een cirkel is. Vooral interessant bij (hele) kleine uitsturingen. Dit heb ik eens gedaan met een standaard cd-speler en tot mijn verbazing ging het vrij snel mis. (misschien kun je het ook doen met blokgolven, maar dan wel tussen links en rechts een faseverschil van 90 graden oid) Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud13 Posted 19 september 2005 Author Report Share Posted 19 september 2005 Hoe meet je dit fenomeen bij 'n versterker of cd-speler?Ik zou dat doen met een sinus op rechts en een cosinus op links en dan op een scoop naar XY-plaatje kijken. En dan gaan kijken of het een cirkel is. Vooral interessant bij (hele) kleine uitsturingen. Dit heb ik eens gedaan met een standaard cd-speler en tot mijn verbazing ging het vrij snel mis. (misschien kun je het ook doen met blokgolven, maar dan wel tussen links en rechts een faseverschil van 90 graden oid) Groet, Jacco Interessant! Welke test-cd bevat een sinus rechts en een cosinus links en dan hele kleine uitsturingen? En op welk niveau ging dat mis? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 Is het voor de heren technici misschien mogelijk om een "Hear-Test-CD" in elkaar te draaien, desnoods op papier of door middel van suggesties in een apart topic? Is zo'n test-cd ook zinvol, welke signalen zou deze moeten bevatten en hoe dien je deze te beluisteren of af te lezen op de computer of scoop? Zo'n test-cd zou heeeeeel erg handig zijn als het mocht komen tot een vergelijk tussen CD-spelers op een eventuele Hear-luisterbijeenkomst, o.a wanneer er signalen op zouden staan die kunnen dienen voor het afregelen van het volume. Van zo'n test-cd is al eens eerder sprake geweest, maar nooit van de grond gekomen. Of volstaan commerciele producten? zo'n blokgolf kunnen we zelf wel maken maar wat moet je er mee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 (...)Deze heer luistert ontzettend vaak naar muziek en al jaar en dag met plezier. Deze heer vindt het echter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 Is het voor de heren technici misschien mogelijk om een "Hear-Test-CD" in elkaar te draaien, desnoods op papier of door middel van suggesties in een apart topic? Is zo'n test-cd ook zinvol, welke signalen zou deze moeten bevatten en hoe dien je deze te beluisteren of af te lezen op de computer of scoop? Zo'n test-cd zou heeeeeel erg handig zijn als het mocht komen tot een vergelijk tussen CD-spelers op een eventuele Hear-luisterbijeenkomst, o.a wanneer er signalen op zouden staan die kunnen dienen voor het afregelen van het volume. Van zo'n test-cd is al eens eerder sprake geweest, maar nooit van de grond gekoemen. Of volstaan commerciele producten? zo'n blokgolf kunnen we zelf wel maken maar wat moet je er mee Quasie interressant verhaal bij tikken b.v. p.s. veel moeilijke woorden gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 Van zo'n test-cd is al eens eerder sprake geweest, maar nooit van de grond gekoemen.Nee, daar kan ik mij wel wat bij voorstellen. Zo een cd verandert continu van samenstelling, naargelang de inzichten. Sinds kort heb ik een MatLab versie die 24 bits aankan, en dat is ook wel een voorwaarde voor mij geweest. Die blokgolf kan er wat mij betreft op. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 (...)Deze heer luistert ontzettend vaak naar muziek en al jaar en dag met plezier. Deze heer vindt het echter Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 20 september 2005 Report Share Posted 20 september 2005 Ach ja, natuurlijk.... Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
gert Posted 19 oktober 2005 Report Share Posted 19 oktober 2005 Beste Dick, Dan zul je in het vervolg beter moeten lezen....hij heeft het namelijk over zichzelf Ah juist mvg Gert Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 20 oktober 2005 Report Share Posted 20 oktober 2005 En dit allemaal doordat iemand decibelletjes (comparatieve waarde) verwarde met watts (absolute waarde), in een publicatie van Translator... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fox Posted 20 oktober 2005 Report Share Posted 20 oktober 2005 Ik kwam dit tegen van de ex-ontwikkelaar van Audio-Physics: http://www.sonicsonline.de/German/Ger_Technik_LS_Kabel.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts