Scat-Man Posted 27 augustus 2005 Report Share Posted 27 augustus 2005 Hans, Door Ruud13 op een dergelijke toon aan te vallen op zijn motivatie om onzin van repliek te dienen lijkt nu net of jij inclusief de audiofiele goegemeente hear graag besodemieterd wordt door handige kabelboeren. Mijn schoonvader zei altijd.... "het is de toon die de muziek maakt". 000084 (ozi) Ravon en Ruud13 zijn nu al weer enkel maanden bezig om hier een anti-stemming te kweken. Joboton helpt hier dan wat graag mee. Uiteraard wordt ik ook niet graag bedonderd door een kabelboer. Maar ook niet door een wijnleverancier, concertzaal, een restaurant enz. Toch zal ik daar gewoon betalen wat ze er voor vragen. Wil ik iets beters.... dan zal ik ook meer moeten betalen. Ik vindt het b.v. nog steeds moeilijk uit te leggen waarom ik voor een concert van de Stones meer dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 27 augustus 2005 Report Share Posted 27 augustus 2005 Ik ben het in elk geval spuugzat en zal niet meer op een posting van jullie drie reageren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud13 Posted 27 augustus 2005 Author Report Share Posted 27 augustus 2005 Hans, Door Ruud13 op een dergelijke toon aan te vallen op zijn motivatie om onzin van repliek te dienen lijkt nu net of jij inclusief de audiofiele goegemeente hear graag besodemieterd wordt door handige kabelboeren. Mijn schoonvader zei altijd.... "het is de toon die de muziek maakt". 000084 (ozi) Ravon en Ruud13 zijn nu al weer enkel maanden bezig om hier een anti-stemming te kweken. Joboton helpt hier dan wat graag mee. Uiteraard wordt ik ook niet graag bedonderd door een kabelboer. Maar ook niet door een wijnleverancier, concertzaal, een restaurant enz. Toch zal ik daar gewoon betalen wat ze er voor vragen. Wil ik iets beters.... dan zal ik ook meer moeten betalen. Ik vindt het b.v. nog steeds moeilijk uit te leggen waarom ik voor een concert van de Stones meer dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 27 augustus 2005 Report Share Posted 27 augustus 2005 Wordt het toch nog gezellig hier Nou, ik moet Ruud13 wel complimeteren voor de wijze waarop hij sinds enige tijd zijn mening uitdraagt. Het is niet meer van dat drammerige en laat punten open voor discussie. Dat noem ik dan prettig forummen. Dat zijn bevindingen niet de mijne zijn is een ander punt en daar hoef je geen ruzie over te maken. Zolang het woord van eenieder geaccepteerd wordt is daar niks mis mee. Anders wordt het als er bottt uitspraken geuit worden. Daar is niemand van gediend en daar bereik je juist het tegenovergestelde mee. Het resultaat zal dan een waar moddergevecht zijn met alleen maar verliezers. Er zijn er hier die daar erg goed in zijn. De door Hans genoemde personen hebben dat meerdere keren laten blijken, met als positief punt dat Ruud13 toch wel gematigder is met uitspraken, althans het beter verwoord dan eerst. S39 kan dat ook, maar heeft blijkbaar moeite zich af en toe te beheersen . Naar wat ik hier op het forum al lezende van hem weet is dat hij in Dtl heeft gestudeerd (en daar nu ook e-leer les geeft???). Dan zou hij zichzelf toch eens wat vaker aan een Duits gezegde moeten herinneren, nl dat ie de baas moet zijn over zijn "innere Schweinehund" Ik kan me iets bij het standpunt van Hear, als ook de mening van Ruud13 iets voorstellen. Feit is dat HEAR nog altijd bepaald wat er hier neergekalkt mag worden. Dat heeft niks met auteursrecht of zoiets te maken. Wij mogen forummen op de gratie van HEAR en tot nu toe heeft daar bijna niemand over geklaagt. Als HEAR vindt dat er iets niet door de beugel kan, dan wordt het verwijdert. Daar mag je het mee oneens zijn, maar je recht kun je dan niet halen. Je bent te gast en je MAG meedoen, maar volgens de regeltjes. Als dat je niet bevalt, staat het helemaal vrij je heil elders te zoeken of je eigen forum op te richten. Tot nu toe kan ik alleen maar zeggen dat HEAR zeer zelden de "censuurpen" uit de kast haalt. Ik ben hier al vanaf april 2001 en de meeste posts die verdwenen zijn, waren het gevolg van een servercrash en niet als gevolg van censuur. BTW, HEAR staat hier niet voor luisteren in het Engels, maar voor High End Audio Retailers. Deze site is dus in het leven geroepen door de winkeliers en aanverwanten die hier adverteren en hun nieuwtjes laten zien. Hou daar dan aub ook rekening mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud13 Posted 27 augustus 2005 Author Report Share Posted 27 augustus 2005 Sluit het feit dat ik het onderwerp hier ter sprake bracht uit dat ik al eerder bij de auteur aanklopte? Waarom wil jij eigenlijk weten wat ik in deze wel of niet doe? 1. Omdat iedere onbenul het wel zou vermelden dat hij/zij contact heeft gehad met de auteur in zo'n kwestie als deze. 2. Omdat iedere 'discussie' zinloos is wanneer de auteur zich hiervan onthoudt. Of ik wel of geen contact heb gehad met de auteur is jouw zaak niet Henk. Dat is overigens wel het geval geweest en dat heb ik hier ook gemeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 27 augustus 2005 Report Share Posted 27 augustus 2005 S39 kan dat ook, maar heeft blijkbaar moeite zich af en toe te beheersen . Klopt. Ik kan me mateloos opwinden over zaken die gewoon te onzinnig zijn voor woorden. Naar wat ik hier op het forum al lezende van hem weet is dat hij in Dtl heeft gestudeerd (en daar nu ook e-leer les geeft???). Ik ben niet op de hoogte van de termen "Dtl" en "e-leer les". Dan zou hij zichzelf toch eens wat vaker aan een Duits gezegde moeten herinneren, nl dat ie de baas moet zijn over zijn "innere Schweinehund" Ik vind wel dat je moet kunnen zeggen wat je wil zeggen, zolang je maar niet persoonlijk wordt (op de man gaat spelen dus). OO wacht even, wat voor post heb ik zonet gequoot? Volgens mij was die redelijk persoonlijk............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 27 augustus 2005 Report Share Posted 27 augustus 2005 Dtl = Duitsland e-leer = electriciteitsleer BTW, natuurlijk mag je zeggen wat je wil. Ik moet me ook af en toe inhouden. Dan typ ik iets en dan lees ik het nog eens na, voordat ik op de "ok" button klik. Meestal moet ik dan wat tikfouten weghalen en dan ben ik ook alweer wat rustiger en dan worden alle sterke termen die ik in die post heb staan toch wel redelijk snel aangepast. Misschien ook iets voor jou Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud13 Posted 27 augustus 2005 Author Report Share Posted 27 augustus 2005 Sluit het feit dat ik het onderwerp hier ter sprake bracht uit dat ik al eerder bij de auteur aanklopte? Waarom wil jij eigenlijk weten wat ik in deze wel of niet doe? 1. Omdat iedere onbenul het wel zou vermelden dat hij/zij contact heeft gehad met de auteur in zo'n kwestie als deze. 2. Omdat iedere 'discussie' zinloos is wanneer de auteur zich hiervan onthoudt. Of ik wel of geen contact heb gehad met de auteur is jouw zaak niet Henk. Dat is overigens wel het geval geweest en dat heb ik hier ook gemeld. Dan verschillen wij van mening Ruud13. Het is (vind ik) mede een zaak van mij geworden, toen je dit topic bent gestart. Overigens heb ik nergens kunnen lezen dat je contact met de auteur hebt gehad. Dan mis je wat Henk want het heeft er echt wel gestaan maar als jij vindt dat je niks mist dan ben ik ook uitgepraat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 27 augustus 2005 Report Share Posted 27 augustus 2005 het moet eens afgelopen zijn met die kabelgoeroe's, allemaal aan de installatie draad!!! en daarna onze energie in de speakers steken. Ja,ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gert Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 Na het gisteren plotseling verdwijnen van het topic Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 qert.... 10 punten.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 qert.... 10 punten.... Hans wat is er met je avatar? Is de bassist geveld? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 qert.... 10 punten.... Hans wat is er met je avatar? Is de bassist geveld? Kijk er eens wat langer na.... En dan in relatie met mijn berichtje van gisteravond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 qert.... 10 punten.... Hans wat is er met je avatar? Is de bassist geveld? Kijk er eens wat langer na.... En dan in relatie met mijn berichtje van gisteravond. Help Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 Beste Ravon, het is de betweterige stelligheid die uit de postings van een aantal mensen spreekt die bij de "oude hap" op het forum verkeerd valt. Het gaat om betrekkelijke nieuwkomers die gemakkelijk roepen dat iemand er geen verstand van heeft (of nog erger) terwijl het mensen zijn die zich al jaren met hun hobby bezig houden met een toewijding die alleen de ware amateur is gegeven. Een groot verschil is in ieder geval te bespeuren tussen het plezier dat de verguisden aan hun hobby beleven en de weinig aansprekende zuurpruimerij van de techneuten. Het aan de kaak stellen van audiofiele fabeltjes kan helemaal geen kwaad en is soms zelfs broodnodig maar de fanatieke zendingsdrang waarmee dat af en toe gepaard gaat en het ten koste van alles gelijk willen krijgen (blokgolven, kabels, cdspelers) doet gewoon onprettig aan. Wat valt er nou in te brengen tegen de hierboven gemaakte opmerking "dat het de toon is die bepaalt of er muziek wordt gemaakt"? Toch doe je dat en het aantal malen "jij" in je posting spreekt wat de sfeer betreft boekdelen. "Waarom post je hear" is ook al gevraagd en die vraag is logisch gezien de onverholen minachting die af en toe blijkt voor het gehoor waartoe men zich richt. Als het allemaal van die achterlijke Bartjes zijn, wat doe je er dan tussen als je je zoveel beter voelt. Theoretisch goed onderbouwd zijn is een hele grote pre maar voor een hobby eigenlijk niet relevant. Het ontbreken van achting voor een gesprekspartner is onvergeeflijk en de dood voor het forum. Het forum heet "Hear" dat betekent luisteren en niet spreken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud13 Posted 28 augustus 2005 Author Report Share Posted 28 augustus 2005 Beste Ruud13,Heel verstandig om je weer aan de wet en de regeltjes van het forum te houden. Moeten wij tenslotte ook. Uiteraard lijkt het mij dat je mag je blijven citeren, mits correct en met bronvermelding, maar die andere dingen die je deed mogen nou eenmaal niet. Trouwens niet zo aardig van je om dat rapportje aan derden te zenden, want als ze dat openbaar zouden publiceren heb je ze toch wel in de problemen gebracht. Nogmaals beste Ruud13, Wat ben je nou weer aan het blazen. Je lijkt wel een beetje gefrustreerd, je moet wel een erge hekel aan Translator hebben. Hoe komt dat nou toch ? Laten we wel wezen. Ik heb dat rapportje al 10 of 15 jaar geleden gezien en het weer eens opgeduikeld. Wat staat er nou helemaal in ? Eerst een paar pagina's alleszins leesbare uitleg over decibellen en hoe dat zit met frequentiespectrum en spectraallijnen. Voor leken en HVT-lezers erg nuttig lijkt mij. Dan wordt er een akoestische opname gemaakt van een vibrafoon en geconstateerd dat er verschillen zijn tussen begin en eind van de kabel. (in 1991 wist iedereen dat er op z'n minst enige hoorbare verschillen tussen kabels waren) Twee plaatjes van een deel van het frequentiespectrum worden daarbij getoond, dezelfde die jij ook hebt gebruikt. Op basis van die plaatjes zegt het rapport: "De verbinding maakt er dus iets bij" en direct daarna wordt gezegd dat die meting niet betrouwbaar/reproduceerbaar is en er wordt gezocht naar een elektrisch signaal waarbij die meting wel betrouwbaar kan zijn. Maar dat meld je allemaal niet Ruud13. Jij meldt dus niet dat Translator zelf al die meting onbetrouwbaar vindt. Is dat van jou niet erg gewichtig doenerij en tendentieus ? Die twee plaatjes heb je opgepakt en gezegd, met een heleboel interessant lijkende woorden, dat het niet klopt en niet kan en dat de kabel aan het eind meer energie heeft dan aan het begin, enz. Alleen die laatste conclusie al. Te gek voor woorden. Een kabel levert zelf energie !! Dacht je nou werkelijk dat ze dat bij Translator niet zouden begrijpen dat een kabel geen energie kan leveren ? Je laat hiermee wel erg zien dat je er werkelijk geen bal van begrijpt en weinig respect toont. Wat je ook niet meldt is dat er, na een aantal stabiele metingen met verschillende geleiders, in het rapport wordt geconcludeerd: "Elektrisch lijkt zich dat te vertalen door een frequentie-en stroom Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 Hai Gert, Jouw toonzetting is ook niet echt je van dat. Ik denk dat Ruud 13 juridisch niets verwijtbaar heeft gedaan. Als dat zo zou zijn zouden er heel wat krantenartikelen niet mogen verschijnen. Als Hans Baan een beetje een vent was geweest had hij een reactie op dit forum gezet ipv het via de achterdeur van HEAR te spelen - zeer zwak. Overigens ben ik het zeker niet altijd met Ruud13 eens op basis van mijn luisterervaringen. Groet, Carl PS werkt dat een SME V op een Thorens 160, is dat geen overkill? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 Beste Ravon,het is de betweterige stelligheid die uit de postings van een aantal mensen spreekt die bij de "oude hap" op het forum verkeerd valt. Het gaat om betrekkelijke nieuwkomers die gemakkelijk roepen dat iemand er geen verstand van heeft (of nog erger) terwijl het mensen zijn die zich al jaren met hun hobby bezig houden met een toewijding die alleen de ware amateur is gegeven. Een groot verschil is in ieder geval te bespeuren tussen het plezier dat de verguisden aan hun hobby beleven en de weinig aansprekende zuurpruimerij van de techneuten. Het aan de kaak stellen van audiofiele fabeltjes kan helemaal geen kwaad en is soms zelfs broodnodig maar de fanatieke zendingsdrang waarmee dat af en toe gepaard gaat en het ten koste van alles gelijk willen krijgen (blokgolven, kabels, cdspelers) doet gewoon onprettig aan. Wat valt er nou in te brengen tegen de hierboven gemaakte opmerking "dat het de toon is die bepaalt of er muziek wordt gemaakt"? Toch doe je dat en het aantal malen "jij" in je posting spreekt wat de sfeer betreft boekdelen. "Waarom post je hear" is ook al gevraagd en die vraag is logisch gezien de onverholen minachting die af en toe blijkt voor het gehoor waartoe men zich richt. Als het allemaal van die achterlijke Bartjes zijn, wat doe je er dan tussen als je je zoveel beter voelt. Theoretisch goed onderbouwd zijn is een hele grote pre maar voor een hobby eigenlijk niet relevant. Het ontbreken van achting voor een gesprekspartner is onvergeeflijk en de dood voor het forum. Het forum heet "Hear" dat betekent luisteren en niet spreken Jij begrijpt precies wat ik bedoel... en ik denk dat er wel meer zijn. Zo duidelijk krijg ik het echter niet op papier (scherm).... Dank je. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 Als Hans Baan een beetje een vent was geweest had hij een reactie op dit forum gezet ipv het via de achterdeur van HEAR te spelen - zeer zwak. 1/ Ik begrijp dat dat artikel al zo'n 10 -15 jaar oud is en geen vervolg heeft gekregen. 2/ Gezien de kifterige schrijfstijl van de criticasters Hear ... Geef Hans Baan groot gelijk om er niet op in te gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 Een oud artikel hoeft niet van minder waarde te zijn Pjotr. En als je er geen waarde aan hecht waarom verwijs je er dan in je website? Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 10 -15 jaar oud... Mhhh... en dan gewoon via de site te koop aanbieden. Dat brengt mij tot de gevolgtrekking dat Hans Baan het kennelijk nog volstrekt actuele informatie vindt. Dan kan en mag er toch over gediscussieerd worden? Hans Baan heeft ruim de gelegenheid om buiten het forum om met Ruud13 in discussie te gaan. Heeft hij niet gedaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 Ik heb uit een aantal reacties van Gert gemeend op te kunnen maken dat hij zelf professionele contacten heeft met het audiowereldje. Misschien kan hij daar eens iets over vertellen. Of vertellen dat ik er helemaal naast zit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 Waarom, waarom, waarheen, waarvoor ..... Zoveel vragen en zo weinig antwoorden ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 10 -15 jaar oud... Mhhh... en dan gewoon via de site te koop aanbieden. Dat brengt mij tot de gevolgtrekking dat Hans Baan het kennelijk nog volstrekt actuele informatie vindt. Dan kan en mag er toch over gediscussieerd worden? Alle artikelen van b.v. de AES en van de IEEE van 50 jaar her zijn ook nog steeds te verkrijgen. Maar wel tegen betaling. Ook over die artikelen wordt soms nog gediscussieerd maar niemand die eist dat de oorspronkelijke auteur mee discussieert. Het feit dat verzocht is om de oorspronkelijk discussie hier te verwijderen heeft denk ik meer te maken met het genante "tomaten gooien" karakter van de discussie dan met het inhoudelijke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 Daar vraag ik niet naar. Ik zou graag willen weten wat de achtergrond is van Gert en wat zijn eventuele connecties zijn met het audiowereldje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts