rienberends Posted 27 augustus 2005 Report Share Posted 27 augustus 2005 Nu zit mijn AH offset killer tussen mijn CD-loopwerk en de v.d Hul verdeeldoos,die weer aangesloten zit opeen geaard stopcontact. Iemand zei dat ik ook zou kunnen beginnen met de AH en daar de verdeeldoos op endaar weer de app. op Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 27 augustus 2005 Report Share Posted 27 augustus 2005 helemaal g Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 27 augustus 2005 Author Report Share Posted 27 augustus 2005 helemaal g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Tube Posted 27 augustus 2005 Report Share Posted 27 augustus 2005 helemaal g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 27 augustus 2005 Report Share Posted 27 augustus 2005 helemaal g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 27 augustus 2005 Report Share Posted 27 augustus 2005 Beste, Blijkbaar begrijpt hier weer niemand waar het echt over gaat. ...zucht! De AH offset killer is geen filter!. Het is een elco/brugcel schakeling die parallel staat aan de fase van de netspanning. Dit is GEEN filter. Deze schakeling haalt het kleine beetje gelijkspanning (DC) uit het net. Dit is overigens een schakeling die Bryston al sinds jaar en dag gebruikt in zijn eindtrappen. Waar is dit goed voor? Transformatoren kunnen niet tegen gelijkspanning.Sommige gaan zelfs al licht in verzadiging, andere kunnen licht gaan brommen. Ze worden minder effiecient etc. De AH offset killer heb je er dus maar een van nodig, en die zet je aan het begin van de hele keten. Zo'n schakeling doet niets teniet aan je dynamiek of wat dan ook. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 27 augustus 2005 Report Share Posted 27 augustus 2005 Nu zit mijn AH offset killer tussen mijn CD-loopwerk en de v.d Hul verdeeldoos,die weer aangesloten zit opeen geaard stopcontact. Iemand zei dat ik ook zou kunnen beginnen met de AH en daar de verdeeldoos op endaar weer de app. op Gegroet, En, werkt het? Groeten, Fred Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 27 augustus 2005 Author Report Share Posted 27 augustus 2005 Beste, Blijkbaar begrijpt hier weer niemand waar het echt over gaat. ...zucht! De AH offset killer is geen filter!. Het is een elco/brugcel schakeling die parallel staat aan de fase van de netspanning. Dit is GEEN filter. Deze schakeling haalt het kleine beetje gelijkspanning (DC) uit het net. Dit is overigens een schakeling die Bryston al sinds jaar en dag gebruikt in zijn eindtrappen. Waar is dit goed voor? Transformatoren kunnen niet tegen gelijkspanning.Sommige gaan zelfs al licht in verzadiging, andere kunnen licht gaan brommen. Ze worden minder effiecient etc. De AH offset killer heb je er dus maar een van nodig, en die zet je aan het begin van de hele keten. Zo'n schakeling doet niets teniet aan je dynamiek of wat dan ook. Groeten, Bas KIJK DAT IS NU INFORMATIE WAAR IK IETS AAN HEB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 27 augustus 2005 Report Share Posted 27 augustus 2005 Beste, Blijkbaar begrijpt hier weer niemand waar het echt over gaat. ...zucht! De AH offset killer is geen filter!. Het is een elco/brugcel schakeling die parallel staat aan de fase van de netspanning. Dit is GEEN filter. Deze schakeling haalt het kleine beetje gelijkspanning (DC) uit het net. Dit is overigens een schakeling die Bryston al sinds jaar en dag gebruikt in zijn eindtrappen. Waar is dit goed voor? Transformatoren kunnen niet tegen gelijkspanning.Sommige gaan zelfs al licht in verzadiging, andere kunnen licht gaan brommen. Ze worden minder effiecient etc. De AH offset killer heb je er dus maar een van nodig, en die zet je aan het begin van de hele keten. Zo'n schakeling doet niets teniet aan je dynamiek of wat dan ook. Groeten, Bas Beste Bas, natuurlijk heb je gelijk dat een AH offset killer geen filter is. Mijn reactie is op de post van Jopie, die liever geen filter heeft. Dat dit niks met dit topic van doen heeft is duidelijk, maar ik mag het toch met Jopie eens zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud13 Posted 27 augustus 2005 Report Share Posted 27 augustus 2005 Beste, Blijkbaar begrijpt hier weer niemand waar het echt over gaat. ...zucht! De AH offset killer is geen filter!. Het is een elco/brugcel schakeling die parallel staat aan de fase van de netspanning. Dit is GEEN filter. Deze schakeling haalt het kleine beetje gelijkspanning (DC) uit het net. Dit is overigens een schakeling die Bryston al sinds jaar en dag gebruikt in zijn eindtrappen. Waar is dit goed voor? Transformatoren kunnen niet tegen gelijkspanning.Sommige gaan zelfs al licht in verzadiging, andere kunnen licht gaan brommen. Ze worden minder effiecient etc. De AH offset killer heb je er dus maar een van nodig, en die zet je aan het begin van de hele keten. Zo'n schakeling doet niets teniet aan je dynamiek of wat dan ook. Groeten, Bas Wat bedoel je met: "staat parallel aan de fase van de netspanning"? Hoe zet je iets parallel als je maar over een enkele aansluiting (de fase) spreekt? Hoe groot is de gelijkspanningscomponent in de netspanning waarover je spreekt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 27 augustus 2005 Report Share Posted 27 augustus 2005 Beste Ruud13, Kijk hier maar eens, zie je na de 230 netspannigns ingang eenzelfde schakeling. Het staat in feite niet echt parallel, maar ik bedoelde er snel en simpel mee te zeggen dat er geen spoelen etc. in serie staan. In dit geval laat de brugcel de wisselspanning door. Echter staat ie in sper voor de kleine hoeveelheid DC. Die wordt vervolgens naar de grote elco's gevoerd. http://www.bryston.ca/pdfs/7B-SST-SCH1C(Oct02).pdf Een AC offsetkiller is een nagenoeg gelijke schakeling. Hoe groot de orde van gelijkspanning in het lichtnet is, is per gemeente verschillend denk ik. Is hooguit enkele mV's denk ik. Echter genoeg om sommige trafo's te laten brommen. Ik zeg er alvast bij, ik ga hier geen discussievoeren over het wel of geen zin hebben. Ik laat je met bovenstaande voorbeeld de werking zien, en that's it Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 augustus 2005 Report Share Posted 27 augustus 2005 Lcaudio heeft ook iets dergelijks in hun programma (als ik het goed heb) http://www.lcaudio.com/dcfilter.jpg http://www.lcaudio.com/dcfilterdia.gif http://www.lcaudio.com/index.php?page=12 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 Lcaudio heeft ook iets dergelijks in hun programma (als ik het goed heb) http://www.lcaudio.com/dcfilter.jpg http://www.lcaudio.com/dcfilterdia.gif http://www.lcaudio.com/index.php?page=12 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 Die brom had Ome Henk ook al in zijn Sphinx Project 18 en ook toen weet ik die brom aan het lichtnet (wasmachine/droger bij de buren???). Ik geloof niet dat daar sinds die tijd iets aan is veranderd Misschien zijn die Isotec dingen iets voor Ome Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 Beste, Isotek kost een vermogen , maar het is wel heel mooi! Iemand zou bij henk eens moeten meten aan het lichtnet. Als gelijkspannigns component echt het probleem is, is dat opgelost met zo'n schakeling als bovengenoemd. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 Ik heb toen niet aan het net gemeten (niet aan gedacht ), maar volgens mij kan Ome Henk dat zelf. Ik heb het vermoeden dat het net bij Ome Henk soms 210V niet eens haalt Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 28 augustus 2005 Author Report Share Posted 28 augustus 2005 Na een weekend geprobeer, die AH toch maar niet niet als eerste schakel inde set. D.w.z niet als eerste in het (geaarde stopcontact) en daarna de verdeeldoos(v.d. Hul). etc.. Hij zit weer gewoon tussen het loopwerk en de verdeeldoos. Als eerste schakel lijkt het wel of het geluid een beetje stroperig wordt. En een beetje benepen. Afijn, weer een weekend geklooi,maar de nieuwe CLAPTON is alweer grijs gedraaid(zo zeiden we dat vroeger) Ik denk toch :HOE MINDER GEFILTER,DESTE BETER. Correct me if i am wrong. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 Na een weekend geprobeer, die AH toch maar niet niet als eerste schakel inde set.D.w.z niet als eerste in het (geaarde stopcontact) en daarna de verdeeldoos(v.d. Hul). etc.. Hij zit weer gewoon tussen het loopwerk en de verdeeldoos. Als eerste schakel lijkt het wel of het geluid een beetje stroperig wordt. En een beetje benepen. Afijn, weer een weekend geklooi,maar de nieuwe CLAPTON is alweer grijs gedraaid(zo zeiden we dat vroeger) Ik denk toch :HOE MINDER GEFILTER,DESTE BETER. Correct me if i am wrong. Beste, Maar ik blijf erbij, de offset killer is geen filter. Ik kan me niet voorstellen dat iets slechter wordt door zo'n schakeling. Echter anderzijds s'ommige theoretische verbetering (vooral in voedingen etc.) worden soms ervaren als klankmatige verslechtering. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 28 augustus 2005 Author Report Share Posted 28 augustus 2005 Na een weekend geprobeer, die AH toch maar niet niet als eerste schakel inde set.D.w.z niet als eerste in het (geaarde stopcontact) en daarna de verdeeldoos(v.d. Hul). etc.. Hij zit weer gewoon tussen het loopwerk en de verdeeldoos. Als eerste schakel lijkt het wel of het geluid een beetje stroperig wordt. En een beetje benepen. Afijn, weer een weekend geklooi,maar de nieuwe CLAPTON is alweer grijs gedraaid(zo zeiden we dat vroeger) Ik denk toch :HOE MINDER GEFILTER,DESTE BETER. Correct me if i am wrong. Beste, Maar ik blijf erbij, de offset killer is geen filter. Ik kan me niet voorstellen dat iets slechter wordt door zo'n schakeling. Echter anderzijds s'ommige theoretische verbetering (vooral in voedingen etc.) worden soms ervaren als klankmatige verslechtering. Groeten, Bas Natuurlijk ga ik het nog een keer proberen. Heb ook nog een CEEC filter liggen . Dat is wel een echt netfilter toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 Beste, Volgens mij maakt Seec inderdaad pure netfilters. Mijn adviers met Netfiloters is altijd. Stop de (eind)versterker direct in een stopcontact, de rest via het netfilter. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 Ik heb toen niet aan het net gemeten (niet aan gedacht ), maar volgens mij kan Ome Henk dat zelf. Ik heb het vermoeden dat het net bij Ome Henk soms 210V niet eens haalt Kan ik dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 Ik heb toen niet aan het net gemeten (niet aan gedacht ), maar volgens mij kan Ome Henk dat zelf. Ik heb het vermoeden dat het net bij Ome Henk soms 210V niet eens haalt Kan ik dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 Misschien een domme/overbodige vraag. Mag de energieleverancier gelijkstroom meeleveren en zijn daar normen voor ? Henri Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 31 augustus 2005 Report Share Posted 31 augustus 2005 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 31 augustus 2005 Report Share Posted 31 augustus 2005 Beste, Blijkbaar begrijpt hier weer niemand waar het echt over gaat. ...zucht! De AH offset killer is geen filter!. Het is een elco/brugcel schakeling die parallel staat aan de fase van de netspanning. Dit is GEEN filter. Deze schakeling haalt het kleine beetje gelijkspanning (DC) uit het net. Dit is overigens een schakeling die Bryston al sinds jaar en dag gebruikt in zijn eindtrappen. Waar is dit goed voor? Transformatoren kunnen niet tegen gelijkspanning.Sommige gaan zelfs al licht in verzadiging, andere kunnen licht gaan brommen. Ze worden minder effiecient etc. De AH offset killer heb je er dus maar een van nodig, en die zet je aan het begin van de hele keten. Zo'n schakeling doet niets teniet aan je dynamiek of wat dan ook. Groeten, Bas ik heb weer de klok horen luiden maar waar de klepel hangt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts